Ford wprowadził model Scorpio jako flagowca na rynek europejski w 1985 roku, jednak zaoferował jedynie wersję hatchback. Błąd ten został naprawiony w 1989 roku, kiedy zaprezentowano pierwszą wersję po faceliftingu.
Ford wydawał się zapominać, że większość aut klasy wyższej to sedany, oferując Scorpio jedynie w wersji hatchback. Wkrótce jednak zrozumiał swój błąd i wrócił do rysunków, aby zaprojektować dwa nowe karoserie: sedan i kombi. Oprócz zmian w nadwoziu, producent starał się poprawić także inne elementy pojazdu.
Pod koniec 1989 roku Ford zaprezentował faceliftingowy model Scorpio w wersji sedan. Miał on przeprojektowany przód z lekko zakrzywionymi reflektorami i bardzo małym grillem nad zderzakiem, ponieważ był to facelifting dla całej gamy. Projektanci zamontowali większy grill na dolnym wlotie, co pomogło w chłodzeniu silnika. Jako trzyboksowy sedan, wnętrze miało krótszą linię dachu i opadające tylne okno. Trzecia seria okien została umieszczona pomiędzy słupkami C i D, co zwiększało doświetlenie wnętrza, zwłaszcza dla pasażerów z tyłu.
Wewnątrz, Scorpio oferował przestronne wnętrze z wystarczającą ilością miejsca na nogi i głowy dla wszystkich pasażerów. Mimo obecności tunelu na skrzyni biegów, tylna podłoga była wystarczająco płaska, aby pomieścić trzy prawdziwe siedzenia na ławce. Niestety, Ford nie zainwestował zbyt wiele w poprawę wnętrza, a deska rozdzielcza i zestaw wskaźników pozostały podobne do modelu z 1985 roku.