Ostatni lifting gamy modeli Sierra to samochód, który oznaczał koniec produkcji tylnonapędowych średniej wielkości sedanów Forda w Europie.
Ford wprowadził model Sierra na rynek w 1982 roku jako hatchback w wersji trzy- i pięciodrzwiowej oraz kombi. W 1990 roku Ford znów odświeżył swoją ofertę i poprawił auto, aby mogło konkurować z innymi modelami w segmencie średniej wielkości. Sierra oferowała więcej miejsca w bagażniku w wersji pięciodrzwiowej, a jej odważny design hatchbacka wciąż był atrakcyjny dla rynku, który odchodził od tradycyjnych linii i płaskich paneli.
Z przodu znalazły się nowe, szersze reflektory z kratką między nimi. Ford uznał, że większy napływ powietrza może być korzystny dla nowych, lub ulepszonych, silników. Z boku, standardowe przyciemniane szyby nadawały samochodowi ekskluzywny wygląd, a z tyłu, przyciemniane światła tylne podkreślały sportowy charakter.
W środku znajdował się nowy design deski rozdzielczej z wyraźnie wydzielonym miejscem na kasety do odtwarzacza. W podstawowej wersji Sierra miała okna ręcznie korbowe i niewiele funkcji onboard. Jednak lista opcji była długa, a dobrze wyposażona Sierra oferowała klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, szyberdach oraz automatyczną skrzynię biegów. Z tyłu, podobnie jak w poprzedniku, pięciodrzwiowa wersja miała składane oparcie tylnej kanapy.