To był ostatni epizod średniej wielkości sedana z napędem na tylną oś od Forda w Europie. Koniec legendarnego pojazdu, który wyniósł nazwisko Forda w Europie: Sierra.
Ford zaprezentował Sierę w 1982 roku jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Wersja sedan pojawiła się w 1987 roku po odświeżeniu całej gamy modeli. W 1990 roku Ford ponownie zaktualizował ofertę i poprawił auto, aby mogło konkurować z innymi modelami w segmencie średniej wielkości. Jednocześnie Ford wprowadził wersję 4×4 Cosworth, która startowała w Mistrzostwach Świata w Rajdach. Wygrała tylko jeden wyścig, zdobywając kilka miejsc na podium. Jednak stanowiła świetną platformę do nauki dla Forda, który później wykorzystał ten sam napęd w modelu Escort Cosworth.
W 1990 roku sedan Sierra charakteryzował się aerodynamiczną sylwetką, z płaskimi, poziomymi reflektorami, zaokrąglonymi i zwężonymi od wewnętrznej strony. Miał także sygnalizatory świetlne umieszczone w rogach z białymi soczewkami. Ford zamontował małą kratkę nad zderzakiem oraz większą na dole, aby schłodzić silnik.
Wnętrze było wystarczająco przestronne dla czterech dorosłych pasażerów. Deska rozdzielcza nadal przypominała styl z początku lat 80., z kwadratowym zestawem wskaźników i pochyloną w kierunku kierowcy centralną konsolą. W zależności od wersji, Sierra oferowała elektryczne szyby, klimatyzację i system ABS.