Ford wprowadził model Ka jako uroczy mały samochód na rynek europejski w 1996 roku. Choć jego design był kluczowym czynnikiem, marka z niebieskim owalem postanowiła zaryzykować i w 2003 roku zaprezentowała wersję roadster.
W czasach, kiedy Ford nie miał na europejskim rynku atrakcyjnych modeli, zdecydował, że czas na zmianę i wprowadził model StreetKa. Chociaż oparty był na modelu SportKa, otwarty roadster został zaprojektowany z myślą o przyjemnej jeździe po mieście.
Mały roadster mógł nosić logo Forda, ale jego styl i nadwozie stworzyła firma Pininfarina. Opływowe kształty oraz kanciaste, pionowe reflektory podkreślały wygląd tego małego roadstera. Niestety, składany dach był uruchamiany ręcznie, co zmuszało kierowcę do opuszczenia pojazdu. To niewygodne rozwiązanie wpłynęło na nieco niższe wyniki sprzedaży.
Wnętrze deski rozdzielczej było podobne do tego z tradycyjnego modelu Ka, jednak różniło się od jego zewnętrznego wyglądu. Zachowano te same opływowe linie, ale kanciasty wygląd radia i masywne pokrętła wentylacji psuły ogólne wrażenie. Samochód oferował miejsce dla dwóch osób, a para zabezpieczeń w postaci roll-barów za siedzeniami wypełniała przestrzeń pasażerską.