Seria Super Duty była bardziej ciężarówką niż pickupem, ale Ford uznał, że można ją wyposażyć w cechy przypominające samochody osobowe, oferując jednocześnie wysoki poziom komfortu w wyższych wersjach wyposażenia.
Podczas gdy F-150 zdobywał największe uznanie jako najlepiej sprzedający się model na świecie, jego cięższe wersje były cichymi bohaterami w trudnych warunkach. Ford połączył modele F-250, F-350 i inne w jedną rodzinę o nazwie Super Duty. Te pojazdy konkuroowały z serią HD od GM 2500/3500, RAM 2500/3500 oraz Nissana Titan.
Z zewnątrz, Super Duty prezentowało podobny design jak znany F-150, ale było wyższe. Model Tremor F-250 miał proste koła z tyłu, natomiast jego większy brat F-350 był dostępny z podwójnymi kołami z tyłu, co ułatwiało holowanie cięższych przyczep. Reflektory w kształcie litery C otaczały szeroki, wysoki grill w kolorze nadwozia z czarną siatką z przodu. Pośrodku znajdował się niebieski znak Forda w kształcie owalu.
Wewnątrz, w wersji wyposażeniowej Lariat, pojazd oferował luksusową kabinę, z szerokimi przednimi siedzeniami oraz ławką wystarczająco szeroką, by wygodnie pomieścić cztery dorosłe osoby. Liczne schowki sprawiłyby, że każde dziecko ucieszyłoby się z możliwości ukrycia swoich zabawek, a później odnalezienia ich po latach. W modelu roku 2022, Ford poprawił system infotainment, aktualizując go do jednostki SYNC 4 z 12-calowym ekranem dotykowym.
Pod maską, Ford nadal imponował swoimi silnikami V-8 oraz silnikiem turbo-diesla, który był w stanie holować do 37,000 funtów (16,782 kg) z zaczepem gooseneck lub 24,200 funtów (10,976 kg) przy holowaniu konwencjonalnym.
Ford, lider w produkcji ciężarówek w Ameryce przez 44 lata z rzędu, wprowadza inteligentne i stylowe ulepszenia do modelu 2022 Ford F-Series Super Duty, nadal oferując najwyższy dostępny ładunek oraz maksymalne ciągnięcie konwencjonalne i z przyczepą typu fifth-wheel.
„Klienci Super Duty nie tylko ciężej pracują w dzisiejszych czasach, ale także mądrzej,” powiedział Todd Eckert, menedżer marketingu Ford Truck Group. „Dzięki wprowadzeniu technologii SYNC 4 z większym, 12-calowym ekranem i 24/7 łącznością z chmurą, dodatkowo pomagamy naszym klientom w podnoszeniu standardów i realizowaniu zadań.”
Nowy, 12-calowy ekran dotykowy w orientacji poziomej z SYNC® 4 jest standardem w modelach Lariat i wyższych, z fizycznymi przyciskami poniżej, umożliwiającymi szybki dostęp do najczęściej używanych funkcji. Pasażerowie mogą łatwo wykonywać wiele zadań jednocześnie, dzieląc ekran, aby widzieć nawigację, muzykę, funkcje ciężarówki oraz nowy cyfrowy podręcznik użytkownika.
Nowy system SYNC 4 ma dwa razy większą moc obliczeniową niż system poprzedniej generacji, może bezprzewodowo łączyć smartfony, eliminując konieczność użycia kabla USB dla bezproblemowej integracji z Apple CarPlay™ lub Android Auto, jak również aplikacjami SYNC AppLink. Klienci mogą komunikować się z ciężarówką, korzystając z bardziej naturalnej kontroli głosowej, aby zapytać o punkty zainteresowania lub opóźnienia na trasie. Kontrola głosowa SYNC oraz 4,2-calowy ekran centralny pozostają standardem w ciężarówkach serii XL, podczas gdy 8-calowy ekran dotykowy i SYNC 3 są standardem w modelu XLT.
„Te dodatki opierają się na dużych aktualizacjach, które wprowadziliśmy w 2020 roku i kontynuujemy ciężką pracę, aby przynieść naszym ciężko pracującym klientom Super Duty najlepsze możliwości i wydajność każdego dnia,” dodał Eckert.
Trudny nigdy nie wyglądał tak dobrze
W 2022 roku Super Duty oferuje nowy stylowy pakiet Lariat Sport Appearance, który obejmuje zderzaki w kolorze nadwozia, lusterka zewnętrzne i kratkę, a także chromowaną końcówkę wydechu i czarne, platformowe listwy boczne.
Bardzo popularny pakiet Black Appearance jest teraz dostępny dla modeli XLT w 2022 roku. W jego skład wchodzą 20-calowe premium koła malowane na czarno, zderzaki przednie i tylne w kolorze nadwozia, listwy kratki oraz sześciocalowe listwy boczne w kolorze Ebony Black – nawet przednie i tylne loga Blue Oval zostały pomalowane na czarno. Pakiet Black Appearance będzie dostępny jesienią 2021 roku.
Nowe kolory dostępne wewnątrz i na zewnątrz to wnętrze Baja dla Lariat, wnętrze Navy Pier i Light Slate dla Limited oraz kolor nadwozia Atlas Blue.
Obecna generacja Super Duty jest najtrwalszą, najsilniejszą i najbardziej zdolną wersją Super Duty, z dostępnym silnikiem V8 o pojemności 7,3 litra, który ma najwięcej koni mechanicznych i momentu obrotowego w swojej klasie – 430 KM i 475 lb.-ft. momentu. Dostępny silnik wysokoprężny V8 Power Stroke® o pojemności 6,7 litra trzeciej generacji dostarcza 1,050 lb.-ft. momentu i najlepsze w swojej klasie 475 KM. Możliwości Super Duty mówią same za siebie, z maksymalnym ciągnięciem przyczepy gooseneck do 37,000 funtów, najlepszym w swojej klasie maksymalnym ciągnięciem przyczepy fifth-wheel do 32,500 funtów, najlepszym w swojej klasie maksymalnym ciągnięciem konwencjonalnym do 24,200 funtów i najlepszą w swojej klasie maksymalną nośnością wynoszącą 7,850 funtów.
Super Duty jest dostępny z różnorodnymi standardowymi i opcjonalnymi funkcjami Co-Pilot360™, które pomagają zapewnić jak największe bezpieczeństwo w pracy. Asystent ruszania pod górę jest standardem we wszystkich wersjach Super Duty. Aby pomóc w utrzymaniu pasa ruchu, dostępny jest system Lane-Keeping Alert w modelach XL i XLT oraz jest standardem w wyższych wersjach. Asystent przedkolizyjny z automatycznym hamowaniem awaryjnym jest standardem w wersjach XLT i wyższych i ostrzega o potencjalnych kolizjach z pojazdami na drodze. Dostępny system informacji o martwym polu z osłoną przyczepy monitoruje pojazdy w martwych polach – nawet te obok twojej przyczepy. Pro-Trailer Backup Assist, Adaptive Cruise Control, Adaptive Steering i kamera 360 stopni to funkcje, które są dostępne, aby pomóc w każdej pracy.