FORD Taurus 2012-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Taurus 2012-2019

Przejdź do galerii zdjęćFORD Taurus 2012-2019

Ford zaprezentował model Taurus z 2012 roku na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych w 2011 roku. Była to delikatna modernizacja, mająca na celu zwiększenie sprzedaży tego pojazdu. Najważniejsze zmiany dotyczyły aspektów technologicznych, ale wprowadzono także kilka zmian estetycznych.

Model Taurus z 2012 roku stał się bardziej ekologiczny w całej gamie. Elektroniczne wspomaganie kierownicy wprowadzono we wszystkich wersjach samochodu. Kolejnym istotnym udoskonaleniem było automatyczne odcinanie paliwa podczas gwałtownego hamowania.

Na zewnątrz pojazdu zmienił się przód, z nową kratką, która miała trzy smukłe, chromowane poprzeczne listwy w ośmiokątnym kształcie. Zmodyfikowano również reflektory, aby pasowały do nowego designu przedniej części.

W środku, Taurus z 2012 roku wyposażony był w system multimedialny MyFord Touch, który łączył starsze przyciski z nowymi, dotykowymi na ekranie. Zmodyfikowano fotele, a ich pianka została wykonana z soi zamiast materiałów na bazie ropy naftowej. Ford zobowiązał się do wprowadzenia ekologicznych rozwiązań w wielu aspektach, a nie tylko w silnikach.

W komorze silnikowej producent zainstalował nowy silnik 2.0 o pojemności turboładowanej z bezpośrednim wtryskiem paliwa, należący do generacji silników EcoBoost. Oferował on więcej mocy i momentu obrotowego niż silnik, który zastąpił. Wersja V6 o pojemności 3.5 litra oferowała o 27 KM większą moc dzięki zastosowaniu podwójnego, niezależnego zmiennego rozrządu (Ti-VCT). Obie wersje były połączone ze standardową, 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Nowy Ford Taurus oferuje więcej tego, czego klienci dużych sedanów naprawdę chcą w modelu na rok 2013 – jeszcze lepszą ekonomię paliwową, więcej technologii, wyrafinowany design, poprawioną jakość wykonania oraz lepsze właściwości jezdne.

„Znacząco ulepszyliśmy flagowego sedana Forde’a dzięki obsesyjnej dbałości o szczegóły,” powiedział Mark Fields, prezydent Forda na Amerykę. „Nowy Taurus buduje na transformacji, którą osiągnęliśmy w modelu z 2010 roku. Dostarczenie tylu ulepszeń w tak krótkim czasie jeszcze bardziej podkreśla pozycję lidera Forda i naszą determinację w dostarczaniu wysokiej jakości, oszczędnych w paliwie samochodów dla naszych klientów.”

Ekologiczny, a jednocześnie mocny

Wybór nowych silników oferuje klientom zwiększoną efektywność paliwową, bez kompromisów w zakresie responsywności, której oczekują.

Ford Taurus jest pierwszym samochodem w północnoamerykańskiej ofercie Forda, który oferuje zaawansowany silnik 2.0 EcoBoost™, łączący turbosprężarkę z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Oczekuje się, że zapewni najlepszą w swojej klasie ekonomię paliwową na autostradzie wynoszącą co najmniej 31 mpg. Silnik 2.0 EcoBoost dostarczy również szacunkowo 237 koni mechanicznych i 250 lb-ft momentu obrotowego.

Standardowy silnik Ford Taurus 3.5 V6 przewiduje najwyższą efektywność paliwową wśród konkurencji w segmencie V6, przy jednoczesnym wzroście wydajności do przewidywanych 290 koni mechanicznych.

Udało się to osiągnąć dzięki dodatkowemu zastosowaniu zmiennego rozrządu z podwójnym niezależnym sterowaniem (Ti-VCT), co pozwoliło zwiększyć ekonomikę paliwową, jednocześnie dostarczając 27 dodatkowych koni mechanicznych, redukując emisję przy częściowym otwarciu przepustnicy i zwiększając responsywność.

Oba silniki są połączone z unikalnymi sześciobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów, które oferują zoptymalizowany wybór biegów, zapewniając moc na niskich biegach, jednocześnie korzystając z wyższych biegów, które utrzymują silnik w efektywnych obrotach podczas jazdy.

Każdy układ napędowy Taurus wyposażony jest w dodatkowe technologie mające na celu oszczędność paliwa, takie jak:

Pasek napędowy akcesoriów z niskim napięciem
Inteligentne zarządzanie akumulatorem
Agresywne odcięcie paliwa podczas deceleracji
Sprężarka klimatyzacji o zmiennej pojemności
Zmniejszone tarcia w smarach
Układ kierowniczy wspomagany elektrycznie (EPAS)

Zespół szczególnie podkreślił, aby wszystkie nowe modele Ford Taurus były wyposażone w EPAS, co poprawia responsywność układu kierowniczego poprzez przyspieszenie stosunku przekładni i sztywne zamocowanie przekładni kierowniczej do podwozia. System EPAS pozwala również na dużą dowolność w tuningu przez inżynierów zajmujących się dynamiką pojazdu, aby zoptymalizować wrażenia z prowadzenia, co zadowala entuzjastów oraz buduje pewność u mniej doświadczonych kierowców.

Wnętrze Forda Taurusa pozostaje ekologiczne dzięki szerokiemu zastosowaniu materiałów z recyklingu w powierzchniach tkanin, podsufitce oraz komponentach redukujących hałas, wibracje i twardość (NVH). Poduszki siedzeń Ford Taurus są wykonane z dużej ilości pianki sojowej, co znacznie redukuje substancje na bazie ropy naftowej.

Jeszcze sprytniejszy

Najbardziej innowacyjny pełnowymiarowy sedan w Ameryce staje się jeszcze mądrzejszy dzięki szeregowi klasowych technologii, w tym SYNC® z MyFord Touch™, które zastępuje wiele tradycyjnych przycisków, pokręteł i wskaźników jasnymi, kolorowymi ekranami LCD oraz pięciokierunkowymi przełącznikami na kierownicy. Ekrany te można personalizować, aby wyświetlały informacje istotne dla każdego kierowcy przy użyciu polecenia głosowego, co pozwala na zachowanie uwagi na drodze.

MyFord Touch jest zasilany nową wersją nagradzanego systemu SYNC Forda, łącząc kontrolę głosową funkcji pojazdu, aktywowane urządzenia Bluetooth®, odtwarzacze MP3 oraz szereg zewnętrznych mediów.

Nowy Taurus dodaje również intuicyjną technologię aktywnej pomocy w parkowaniu Forda, co ułatwia życie klientom.

Ford Taurus oferuje również następujące technologie komfortu i wygody:

Nowa podgrzewana kierownica zwiększa komfort podgrzewanych i wentylowanych skórzanych siedzeń
Fotele wielokonturowe z Active Motion™, dostępne wyłącznie w Ford Taurus, pomagają zredukować zmęczenie kierowcy i pasażera z przodu poprzez subtelny wzór masażu
Inteligentny dostęp z przyciskiem start, umożliwiający kierowcy wejście do samochodu i uruchomienie silnika jednym przyciskiem, mając tylko kluczyk przy sobie
Automatyczne światła drogowe wykorzystują czujnik do przełączania świateł na drogowe, gdy nie wykryto nadjeżdżającego ruchu
Wyposażenie w wycieraczki z czujnikiem deszczu, które używają zaawansowanego czujnika optycznego do wykrywania intensywności deszczu i/lub śniegu oraz automatycznego dostosowywania prędkości wycieraczek
Kamera tylna aktywuje się po wybraniu biegu wstecznego, wyświetlając obraz na środkowym ekranie o przekątnej 8 cali
Elektryczna roleta na tylnej szybie, luksusowa funkcja, która zasłania tylne okno jednym naciśnięciem przycisku, pomagając utrzymać chłodniej w kabinie

Ponadto Ford Taurus jest dostępny w szerokiej gamie opcji audio i nawigacji.

Pełen szczegółów

Jakość Forda Taurusa zaczyna się od doskonałości projektowej. Opierając się na całkowicie odnowionym modelu z 2010 roku, nowy Taurus charakteryzuje się bardziej muskularną maską. Większe koła i opony wypełniają otwory w nadkolach, nadając Fordowi Taurus sportowy wygląd. Tylnie błotniki zostały podniesione, umożliwiając zastosowanie większych, pełnych lamp tylnych LED. Nie zwiększając wymiarów ogólnych ani wagi pojazdu, nowy Ford Taurus wygląda bardziej opływowo, solidnie i sportowo.

Poprawione właściwości jezdne to jakość, którą kierowca odczuje. Poza ogólną zmianą na EPAS, sztywnie zamocowana przekładnia kierownicza z szybszym przełożeniem, sprężyny i amortyzatory zostały zoptymalizowane, aby zapewnić lepsze prowadzenie pojazdu, w połączeniu z poprawioną jakością jazdy.

Nowe dynamiki Forda Taurusa korzystają z dodatku kontroli wektora momentu obrotowego. Ta cecha wykorzystuje niewielką – praktycznie niewyczuwalną dla kierowcy – ilość siły hamującej na zewnętrznym kołem przednim podczas przyspieszania w zakręcie. Ta minimalna siła hamowania daje efekt podobny do różnicówki z ograniczonym poślizgiem. Efekt jest taki, że pojazd wydaje się mniejszy i bardziej zwrotny, z lepszą kontrolą podczas zwiększania prędkości w zakrętach.

Ta innowacyjna funkcja z pewnością zadowoli entuzjastów, a jednocześnie będzie stanowić wsparcie dla mniej doświadczonych kierowców. Kontrola wektora momentu obrotowego – zazwyczaj występująca w drogich samochodach sportowych – jest unikalną cechą Taurusa. Co więcej, ta funkcja jest standardowa.

Nowy Taurus wprowadza kontrolę zakrętów, unikalną innowację hamulcową Forda, mającą na celu spowolnienie pojazdu, jeśli wyczuje, że kierowca przypadkowo wjeżdża w zakręt zbyt szybko. Dzięki zastosowaniu inteligentnego hamowania na cztery koła pojazd może zmniejszyć prędkość o nawet 10 mph w około jedną sekundę.

Wjeżdżanie w zakręty lub na zjazdy zbyt szybko przyczynia się do ponad 50 000 wypadków rocznie w USA. Kontrola zakrętów to funkcja unikalna dla Forda Taurusa.

Wszystkie nowe modele Ford Taurus otrzymają większy cylinder główny hamulca z poprawionym dostrajaniem wspomagaczy, co prowadzi do krótszej przełożenia pedału oraz dramatycznie poprawionego odczucia pedału hamulca. Materiał cierny hamulca został ulepszony w celu poprawy odporności na blaknięcie i wydajności.

Rzemiosło zewnętrzne nowego Taurusa zostało poprawione dzięki zastosowaniu cyfrowego wstępnego montażu. Ta zaawansowana technologia pozwala inżynierom zająć się potencjalnymi problemami w produkcji Forda Taurusa, gdy jeszcze jest w fazie online, i zapewnia precyzyjne, jednolite szczeliny i marginesy powierzchni, gdy rozpoczyna się produkcja seryjna. Taurus był benchmarkowany w porównaniu do Audi A6 pod względem dopasowania i wykończenia zewnętrznego.

Wewnątrz, żaden szczegół nie został pominięty. Rzemiosło wnętrza Forda Taurusa podniesione zostało dzięki rozszerzonemu użyciu materiałów o wysokiej jakości w kabinie. Ulepszone materiały na desce rozdzielczej oraz w centrum konsoli są dowodem ciągłego doskonalenia.

Dodatkowe ulepszenia obejmują tapicerkę z tkaniny na słupkach A, B i C, wyłożoną flokiem schowek i przechowalnię konsoli oraz nowe elementy sterujące. Ta pasjonująca dbałość o szczegóły sięga nawet bagażnika, który jest całkowicie wykończony.

Kontrola NVH została w nowym Taurusie wzmocniona dzięki dodaniu baffle w słupkach A oraz linerów kół akustycznych, które zmniejszają hałas drogowy.

Bezpieczny Ford Taurus

Nowy Ford Taurus opiera się na dziedzictwie bezpieczeństwa, ponieważ aktualny model otrzymał ocenę Top Safety Pick od Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego. Sztywna konstrukcja Taurusa zawiera wiele stali o wysokiej i ultra-wysokiej wytrzymałości, w tym boru.

Ford Taurus wykorzystuje architekturę Trinity front-crash, nazwaną tak z powodu trzech elementów, które mają na celu pochłanianie i kierowanie sił zderzeniowych z dala od pasażerów. Te komponenty składają się z ultra-wytrzymałej belki przedniej z boru, która pochłania początkową siłę uderzenia, „szyn” borowych, które przenoszą siły uderzenia na przekątną do panelu dachowego, oraz oddzielającej skrzyni silnika w przednim podwoziu, aby zapobiec ingerencji napędu w kabinę.

Ford Taurus wykorzystuje również architekturę ochrona boczna i wzmocnienie kabiny (SPACE®), hydroformowaną belkę poprzeczną umieszczoną w podłodze między ramami drzwiowymi, aby zapewnić dodatkową wytrzymałość po bokach pojazdu. Utwardzony poprzeczny człon dachowy, belki drzwiowe chroniące przy uderzeniu bocznym oraz wzmocnienia słupka B z boru również przyczyniają się do ochrony w przypadku zderzenia bocznego.

W nowym Taurusie, zabezpieczenia powietrzne zostały zwzmocnione poprzez optymalizację zaczepów i wentylacji, dostosowując siłę wdrożenia do rozmiaru, pozycji i statusu pasa bezpieczeństwa. Ponadto Ford Taurus jest wyposażony w Safety Canopy® z czujnikiem przewrócenia.

W przypadku wdrożenia poduszek powietrznych, Taurus zapewnia system SOS Post-Crash Alert System™, a także oferuje AdvanceTrac® z Elektroniczną Kontrolą Stabilności.

Dodatkowo, Ford Taurus oferuje szereg technologii wspomagających kierowcę, takich jak:

2.0L EcoBoost 6AT FWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc179 Kw @ 5500 Rpm
243 Hp @ 5500 Rpm
240 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy270 Lb-Ft @ 3000 Rpm
366 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/60 R17
Długość202.9 In (5154 Mm)
Szerokość76.2 In (1935 Mm)
Wysokość60.7 In (1542 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.5 In (1
Rozstaw osi112 In (2845 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika20.1 Cuft (569 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4015 Lbs (1821 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

3.5L V6 6AT AWD (288 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3497 Cm3
Moc214.8 Kw @ 6500 Rpm
292 Hp @ 6500 Rpm
288 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy254 Lb-Ft @ 4000 Rpm
344 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/60 R17
Długość202.9 In (5154 Mm)
Szerokość76.2 In (1935 Mm)
Wysokość60.7 In (1542 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.5 In (1
Rozstaw osi112 In (2845 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika20.1 Cuft (569 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4195 Lbs (1903 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

3.5L V6 6AT FWD (288 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3497 Cm3
Moc214.8 Kw @ 6500 Rpm
292 Hp @ 6500 Rpm
288 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy254 Lb-Ft @ 4000 Rpm
344 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/60 R17
Długość202.9 In (5154 Mm)
Szerokość76.2 In (1935 Mm)
Wysokość60.7 In (1542 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.5 In (1
Rozstaw osi112 In (2845 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika20.1 Cuft (569 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4015 Lbs (1821 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.