Podczas gdy niektórzy decydowali się na minivany, gdy potrzebowali przestronniejszych pojazdów, inni wybierali tradycyjne kombi, a Taurus Wagon był dobrym wyborem.
Ford wprowadził trzecią generację modelu Taurus w 1995 roku, oferując zarówno wersję sedan, jak i kombi. Żaden z tych modeli nie zyskał uznania ze względu na swój design, gdyż przednia część nadwozia wyglądała, delikatnie mówiąc, smutno. Producent samochodów starał się utrzymać tytuł najlepiej sprzedającego się średniej wielkości sedana w Stanach Zjednoczonych i udało mu się to w 1996 roku, ale w 1997 roku spadł na trzecie miejsce, ustępując miejsca Toyocie Camry i Honda Accord. Ford zareagował tak szybko, jak to było możliwe, ale nową, czwartą generację wprowadzono dopiero w 1999 roku.
Cały design oparty był na zaokrąglonych kształtach. Ford starał się stworzyć pojazd o najlepszym wyglądzie bio-design, ale rezultat nie był zbyt satysfakcjonujący dla klientów. Okrągłe, indywidualne reflektory dla świateł drogowych i mijania oraz kierunkowskazów nie przyciągały uwagi. Z tyłu, w przeciwieństwie do owalnej szyby w wersji sedan, hatchback miał bardziej konwencjonalny kształt, ale z zaokrąglonymi rogami.
Wewnątrz Ford kontynuował temat „zaokrąglania” w zestawie wskaźników. W jakiś sposób przypominał on wnętrze z modelu Focus, z domieszką inspiracji z Contour/Mondeo w centralnej konsoli. Zaletą była spora ilość miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów oraz przestronny bagażnik, który odpowiadał statusowi kombi. Przy wszystkich siedzeniach na miejscu, Taurus Wagon oferował 38 cu-ft (1,076 litrów), a po złożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrastała do 81 cu-ft (2,293 litrów).