W obliczu spadku popularności segmentów kombi i MPV, Ford wprowadził do swojej oferty bardziej atrakcyjny rodzaj pojazdu: crossover.
Ford zaprezentował model Freestyle w 2005 roku, który powstał na tej samej platformie co Taurus i Five Hundred. Zaledwie kilka lat później amerykański producent wprowadził odświeżoną wersję, która otrzymała nazwę Taurus X, aby nawiązać do udanej serii Taurus.
Nie ma wątpliwości, że była to ta sama platforma, która dzieliła większość komponentów z modelem Freestyle, ale ponieważ Taurus był lepiej znaną nazwą, Ford postanowił zmienić oznaczenia. Przód samochodu charakteryzował się osłoną inspirowaną działem ciężarówek Forda, z trzema grubymi, poziomymi chromowanymi paskami. Reflektory miały mały element, który wchodził w zderzak przedni. Z boku, auto bardziej przypominało kombi postawione na nogach z tyłu MPV, jednak zintegrowane w harmonijny sposób.
Wewnątrz, Taurus X oferował miejsce dla siedmiu osób na trzech rzędach siedzeń. Chociaż ostatni rząd był bardziej odpowiedni dla dzieci, taki układ był korzystny dla dużych rodzin. Składając drugi i trzeci rząd, a także siedzenie pasażera z przodu, Ford stworzył bardzo długą płaską powierzchnię, która mogła być wykorzystana jako miejsce do spania lub do załadunku deski 2×4 z lokalnego sklepu budowlanego.