Ford Territory powstał w Chinach i został opracowany wspólnie przez Ford Motor Company oraz Jianling Motor Corporation. Bazował na chińskim SUV-ie i był sprzedawany tylko w Chinach.
Prowadzenie biznesu motoryzacyjnego w Chinach zazwyczaj oznacza, że producenci muszą współpracować z lokalnymi producentami samochodów. Z wyjątkiem kilku luksusowych marek, większość marek produkujących na masową skalę współdziała z miejscowymi producentami, ponieważ budowa pojazdów w Chinach jest tańsza niż transportowanie ich z innych krajów. Ford miał partnera, który już stworzył własny produkt, model Yusheng 330.
Ford Territory miał inny przód niż Yusheng 330. Wyposażony był w reflektory, które przypominały inne modele Forda oraz atrapę chłodnicy z siatką 3D. Koncepcja unoszonego dachu została dobrze przyjęta przez amerykańskiego producenta na rynku chińskim. Z tyłu koncepcja reflektorów została przeniesiona na światła tylne. Pod tylnym zderzakiem znajdował się sztuczny splitter, który był uzupełniony podwójnym układem wydechowym.
Wnętrze zostało zaprojektowane na nowo przez Forda zgodnie z nowoczesnymi zasadami ergonomii. Posiadało duży wyświetlacz infotainment na centralnej konsoli oraz wyświetlacz TFT w panelu wskaźników.
Napęd składał się z silnika benzynowego 4G15, który był dalszym rozwojem jednostki 1,5-litrowej od Mitsubishi. Standardowo był połączony z 6-biegową skrzynią ręczną, z opcją 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów.
Ford Motor Company dotarł do nowego pokolenia chińskich nabywców oraz zmieniającego się rynku motoryzacyjnego, wprowadzając całkowicie nowego Forda Territory – średniej wielkości SUV-a, który zaoferuje atrakcyjny produkt dla konsumentów w całych Chinach, w tym w szybko rozwijających się mniejszych miastach.
Całkowicie nowy Ford Territory, opracowany przez Forda i jego partnera joint venture, Jiangling Motors Corporation (JMC), korzysta z globalnego doświadczenia Forda w zakresie projektowania, inżynierii, testowania i produkcji pojazdów oraz dogłębnej wiedzy JMC na temat chińskich konsumentów. Razem dostarczają SUV-a, który spełnia oczekiwania nowych nabywców samochodów na największym rynku motoryzacyjnym na świecie.
„Nasi klienci Forda w Chinach mają teraz dostęp do SUV-a o wyjątkowym komforcie i możliwościach, o które prosili, z większą przestrzenią na nogi z tyłu, dużym 10,25-calowym w pełni cyfrowym ekranem LCD w wysokiej rozdzielczości, łącznością 4G LTE Wi-Fi oraz rozpoznawaniem głosu w chmurze, które kontroluje funkcje pojazdu, takie jak szyberdach, okna, klimatyzacja i infotainment,” powiedział Jim Farley, wiceprezydent Forda i prezydent globalnych rynków. „Średniej wielkości SUV Ford Territory ma na celu przewyższenie potrzeb dynamicznych i różnorodnych konsumentów w Chinach w najszybciej rozwijającym się segmencie motoryzacyjnym w kraju.”
Nowy obszar działania
Pozycja Forda Territory jako średniej wielkości SUV-a pomoże Fordowi dotrzeć do nowych chińskich nabywców samochodów, którzy zazwyczaj mają około 30 lat, są wykształceni i poszukują niezawodnego, praktycznego pojazdu dla swoich rozwijających się rodzin. Ci konsumenci przekształcają drugorzędne miasta w Chinach, mając apetyt na produkty wyższej jakości w przystępnych cenach, w tym na pojazdy.
Choć z chińskiego punktu widzenia są to małe miasta, są one nadal ogromne, z populacjami sięgającymi niemal wielkości Nowego Jorku – 8,5 miliona. Do 2020 roku prognozowane jest, że rejestracje pojazdów w tych mniejszych miastach, które nie mają takich ograniczeń dotyczących tablic rejestracyjnych jak megamiasta takie jak Pekin i Szanghaj, wzrosną do 23,7 miliona, co stanowi więcej niż dwukrotny wzrost od 2010 roku.
Średniej wielkości SUV-y są obecnie najszybciej rozwijającym się segmentem motoryzacyjnym w kraju. W latach 2015-2017 sprzedaż średniej wielkości SUV-ów wzrosła o 102 procent wśród chińskich konsumentów.
Aż 68 procent nabywców średniej wielkości SUV-ów w Chinach mieszka w drugorzędnych miastach, gdzie potencjał dalszego wzrostu sprzedaży jest największy.
„Nasza ofensywa nowych pojazdów się rozpoczęła,” powiedział Peter Fleet, prezydent Azji i Pacyfiku oraz przewodniczący i dyrektor generalny Ford China. „Wykorzystujemy najlepsze praktyki, jakimi były nasze działania przy wprowadzaniu Territory na rynek – uważnie słuchając klientów w Chinach i dostarczając to, czego chcą w zakresie stylu, komfortu, bezpieczeństwa oraz nowych opcji infotainment – i stosujemy je w całym biznesie. Ford Territory to dopiero początek wielu wspaniałych rzeczy, które mają nadejść.”
Porozmawiaj ze mną
Technologicznie zaawansowani chińscy konsumenci domagają się jeszcze większej łączności, a Territory wywiązuje się z tego wymagania dzięki DNA Forda, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Napędzany przez iFLYTEK, niezwykle popularną chińską platformę technologii informacyjnej z 500 milionami użytkowników, Ford Territory oferuje intuicyjne rozpoznawanie głosu w mandaryńskim, które rozumie dziesiątki regionalnych akcentów.
Użytkownicy po prostu rozmawiają z pojazdem, aby obsługiwać przydatne funkcje – co zwiększa radość z każdej jazdy. Powiedz, „Dziś jest gorąco,” a Territory włączy klimatyzację. Albo powiedz Territory, „Niebo jest niebieskie,” a szyberdach i okno po stronie kierowcy otworzą się.
Mądrzej i bezpieczniej
System infotainment w Fordzie Territory obejmuje nie jeden, ale dwa ekrany dotykowe w wysokiej rozdzielczości. Duży, 10-calowy, w pełni cyfrowy ekran LCD w wysokiej rozdzielczości znajduje się w zasięgu ręki na konsoli centralnej.
A panel instrumentów kierowcy to również pełny wyświetlacz LCD w wysokiej rozdzielczości, który oferuje trzy motywy projektowe i może wygodnie odzwierciedlać informacje z głównego wyświetlacza, takie jak system audio i nawigacja.
Modem FordPass Connect przekształca Territory w mobilny punkt dostępu 4G LTE Wi-Fi, który z pewnością zainteresuje dzisiejszych konsumentów, którzy są „zawsze online”. FordPass Connect umożliwia także funkcje, do których kierowcy mogą uzyskać dostęp przez aplikację FordPass, w tym zdalne uruchamianie, zdalne blokowanie/odblokowywanie oraz lokalizatory parkowania i pojazdu.
Po raz pierwszy w segmencie średniej wielkości SUV-ów na poziomie podstawowym w Chinach, zestaw technologii wspomagających kierowcę Co-Pilot360TM podnosi Forda Territory na wyższy poziom bezpieczeństwa i zaawansowania. Wśród tych zaawansowanych funkcji znajdują się: Adaptacyjny Tempomat (ACC), System Wsparcia Przedkolizyjnego, Ostrzeżenie o Zderzeniu Czołowym (FCW), System Informacji o Martwym Polu (BLIS), Ostrzeżenie o Nieuprzedzaniu, Aktywny System Wsparcia Parkowania (APAS), kamera 360-stopniowa oraz Asystent Startu Pod Górę.
„Kiedy dwie globalne firmy współpracują 'w chińskim tempie’, możliwe jest szybkie wprowadzenie na rynek ekscytującego nowego produktu, takiego jak Ford Territory, aby sprostać różnorodnym potrzebom jeszcze większej liczby chińskich konsumentów,” powiedział Qiu Tiangao, przewodniczący JMC.
Zaspokajanie różnorodnych potrzeb klientów