Odpowiedzią Forda na Chevroleta Corvetta był Ford Thunderbird, który został zaprezentowany publiczności pod koniec 1954 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit.
Ford zdał sobie sprawę, że nowy Corvette ma ogromne znaczenie w branży motoryzacyjnej i musiał szybko zareagować.
Henry Ford II skontaktował się z Lewisem Crusoe, byłym członkiem zarządu GM, i poprosił go o pomoc w opracowaniu nowego samochodu. Crusoe współpracował z głównym projektantem Forda, Frankiem Hershey.
To Hershey wpadł na pomysł, aby zaprojektować nowy samochód na wzór swoich ulubionych sportowych aut, Jaguara XK120, w związku z czym Thunderbird zbudowano na tej samej platformie, zachowując podobne ustawienie wnętrza, kąt kierownicy oraz kąt pedałów.
Widząc pomalowany model z gliny, Crusoe był pod wrażeniem i uzyskał aprobatę Henry’ego dla ostatecznego projektu.
Gdy samochód został pokazany publiczności, zamówienia zaczęły napływać – w ciągu pierwszych dziesięciu dni złożono ich ponad 3,500. Niespodziewanie Thunderbird okazał się jeszcze bardziej udany niż Corvette, głównie dzięki imponującej strategii marketingowej: Thunderbird reklamowano jako osobisty samochód luksusowy, w przeciwieństwie do Corvette, który był promowany jako auto sportowe.