FORD Thunderbird 1955-1977

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Thunderbird 1955-1977

Przejdź do galerii zdjęćFORD Thunderbird 1955-1977

Odpowiedzią Forda na Chevroleta Corvetta był Ford Thunderbird, który został zaprezentowany publiczności pod koniec 1954 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit.

Ford zdał sobie sprawę, że nowy Corvette ma ogromne znaczenie w branży motoryzacyjnej i musiał szybko zareagować.

Henry Ford II skontaktował się z Lewisem Crusoe, byłym członkiem zarządu GM, i poprosił go o pomoc w opracowaniu nowego samochodu. Crusoe współpracował z głównym projektantem Forda, Frankiem Hershey.

To Hershey wpadł na pomysł, aby zaprojektować nowy samochód na wzór swoich ulubionych sportowych aut, Jaguara XK120, w związku z czym Thunderbird zbudowano na tej samej platformie, zachowując podobne ustawienie wnętrza, kąt kierownicy oraz kąt pedałów.

Widząc pomalowany model z gliny, Crusoe był pod wrażeniem i uzyskał aprobatę Henry’ego dla ostatecznego projektu.

Gdy samochód został pokazany publiczności, zamówienia zaczęły napływać – w ciągu pierwszych dziesięciu dni złożono ich ponad 3,500. Niespodziewanie Thunderbird okazał się jeszcze bardziej udany niż Corvette, głównie dzięki imponującej strategii marketingowej: Thunderbird reklamowano jako osobisty samochód luksusowy, w przeciwieństwie do Corvette, który był promowany jako auto sportowe.

3.9

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3910 Cm3
Moc97 Kw @ 4200 Rpm
131 Hp @ 4200 Rpm
130 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy214 Lb-Ft @ 2000 Rpm
290 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Długość175.5 In (4458 Mm)
Szerokość68.9 In (1750 Mm)
Wysokość51.5 In (1308 Mm)
Rozstaw osi102 In (2591 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.