Był czas, kiedy samochody były po prostu samochodami. Jednak pod koniec lat 50. sytuacja zaczęła się zmieniać.
Ludzie zaczęli poszukiwać bardziej luksusowych aut o charakterystycznym wyglądzie zewnętrznym. Thunderbird z 1958 roku był jednym z nich, pierwszym dwudrzwiowym luksusowym samochodem osobowym Forda.
Robert McNamara, prezydent Ford Motor Company, był pierwszym menedżerem motoryzacyjnym, który zaczął badać trendy, wykazując niezwykłą zdolność przewidywania potrzeb i życzeń klientów. Nie tylko Thunderbird odniósł ogromny sukces, ale także Lincoln Continental i Ford Falcon, które pojawiły się później.
Chociaż pojazdy Forda w tamtym czasie miały tylko 2 miejsca, McNamara zrozumiał, że dodanie tylnej kanapy zwiększy atrakcyjność i praktyczność pojazdu. Co więcej, sprzedaż podwoiła się z dnia na dzień.
Pod względem estetycznym, Thunderbird miał piękny, luźny kwadratowy kształt. Można by powiedzieć, że miał wiele akcentów chromowanych, ale był to raczej samochód skąpany w chromie, oznaka luksusu w tamtych czasach.
Później zauważalny w większości muscle carów, Thunderbird miał wlot powietrza na masce.
Kwadratowy ptak był wyposażony w silnik V8 z czterema podwójnymi gaźnikami i podwójnym wydechem. Jednostka generowała moc 300 KM i była połączona z 3-biegową manualną lub 3-biegową automatyczną skrzynią biegów.