Ford wprowadził model Turneo Connect w 2003 roku, jako część rozszerzenia oferty pojazdów MPV, idealnego zarówno dla rodzin, jak i małych przedsiębiorstw.
Po sukcesie gamy modeli Transit, Ford zmienił strategię marketingową, starając się uczynić segment lekkich pojazdów użytkowych osobną marką. Volkswagen poszedł w tym samym kierunku i odniósł sukces ze swoją linią pojazdów użytkowych. Connect był wersją osobową modelu Turneo, który był kompaktowym lekkim pojazdem dostawczym. Jego platforma była taka sama, jak ta użyta w modelu Transit z napędem na przednie koła.
Z przodu, reflektory przypominały te z piątej generacji modelu Fiesta oraz europejskiego Fusion, z dużą, trapezoidalną osłoną chłodnicy. Zderzak, przypominający wyglądem samochód osobowy, zawierał dwa okrągłe światła przeciwmgielne i dodatkową osłonę chłodnicy w kształcie litery A u dołu. Wysoka przestrzeń pasażerska była dostępna przez dwie standardowe drzwi z przodu oraz dwoje drzwi przesuwanych z tyłu, prowadzących do tylnej kanapy. Z tyłu, Turneo Connect był dostępny zarówno z klapą bagażnika, jak i z dwoma drzwiami otwieranymi na boki.
W środku, deska rozdzielcza była podobna do tej z modelu Fiesta V, z okrągłymi nawiewami i tym samym zestawem wskaźników. Dzięki wysokiemu dachowi, projektanci wnętrza mogli zamontować wysokie siedzenia z przodu oraz składaną ławkę z tyłu. Dzięki temu, samochód można było w kilka sekund przekształcić z osobowego na towarowy.