Ford wprowadził model Turneo Connect w 2003 roku jako część rozszerzenia swojej oferty MPV, który został odświeżony w 2007 i 2009 roku.
Po sukcesie serii Transit, Ford zmienił swoją strategię marketingową i spróbował uczynić dział LCV osobną marką. Volkswagen postąpił podobnie i odniósł sukces ze swoją linią pojazdów użytkowych. Connect był wersją pasażerską modelu Turneo, który był kompaktowym, lekkim pojazdem dostawczym. Jego platforma była wspólna z modelem Transit napędzanym na przednie koła.
Przednie reflektory przypominały te z piątej generacji modelu Fiesta, z dużą, trapezoidalną kratką. Zderzak w stylu przypominającym samochód osobowy miał dwa okrągłe światła przeciwmgłowe. Z boku, wysoka część pasażerska miała dostęp przez dwie standardowe drzwi z przodu oraz dwie przesuwane z tyłu, prowadzące do tylnej kanapy. Z tyłu, Turneo Connect był dostępny z klapą bagażnika lub z dwiema nierównymi, standardowymi drzwiami.
Wnętrze deski rozdzielczej przypominało to, które znajdowało się w modelu Fiesta V, z okrągłymi nawiewami powietrza i tym samym zestawem wskaźników. Dzięki wysokiemu dachowi, projektanci wnętrz mogli zamontować wysoko osadzone fotele z przodu oraz składane siedzenie z tyłu. Dzięki temu, samochód mógł być w kilka sekund przekształcony z pojazdu pasażerskiego w towarowy.