Ford wziął model Turneo Van, przerobił go, wycinając kilka drzwi i okien, przekształcając go w bardziej praktyczny minivan, który oferuje więcej przestrzeni niż większość MPV w swoim segmencie.
Stworzony z myślą o obu stronach Atlantyku, Turneo Connect dzielił swoją platformę z modelem Focus, ale z innym tylnym zawieszeniem. Jego kuzynem był Transit Connect, mniejsza wersja dostawczaka Ford Transit, który również był dostępny jako pojazd osobowy.
W drugiej generacji Ford starał się zlikwidować wygląd dostawczaka i przekształcił przednią część pojazdu. Jego opadające reflektory przypominały te z modelu Fiesta, natomiast sześciokątna kratka nawiązywała do innych Fordów (Mondeo, Focus czy Fiesta). Dwa szerokie przesuwne drzwi były wygodne podczas wsiadania pasażerów. Z tyłu, płaska klapa bagażnika na zawiasach uzupełniała wygląd pojazdu, podkreślając ciągle jego użytkowy charakter.
Wnętrze samochodu zostało zaprojektowane na wzór standardowego auta, z deską rozdzielczą przystosowaną dla przeciętnego użytkownika, który potrzebował czegoś znajomego jak w zwykłych samochodach. Panel instrumentów zawierał cztery zegary oraz wyświetlacz LCD na górze, pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem. W zależności od poziomu wyposażenia i opcji, Ford oferował system infotainment SYNC stworzony we współpracy z Microsoft. Turneo Connect oferował miejsce dla pięciu osób, z składanym i wyjmowanym tylnym siedzeniem. Oferował 913 litrów (32,2 cu-ft) przestrzeni przy pełnym wyposażeniu, natomiast po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika wynosiła 2 410 litrów (85,1 cu-ft).