Ford zdecydował się zmienić swoją strategię w Europie i pozwolił na zwiększenie rozmiarów modelu Zodiac, podczas gdy Consul pozostał w klasie średniej.
To był dobry czas dla Forda w Europie, a szczególnie dla Forda UK. Zodiac MK3 został zaprojektowany przez tego samego człowieka, który stworzył kontury Edsela, który okazał się całkowitą porażką na rynku amerykańskim. Został wygnany do Wielkiej Brytanii, gdzie zaprojektował udane modele Cortina i Zodiac, a potem powrócił do USA, aby stworzyć vany Econoline.
Po niepowodzeniu z zaprojektowaniem Edsela w USA, Roy Brown uspokoił się i zaprojektował bardziej konwencjonalne grille dla marki z niebieskim owalem. Zodiac był dostępny z silnikami czterocylindrowymi i sześciocylindrowymi. Mniejsze wersje miały w pełni chromowane grille z pionowymi poprzeczkami, podczas gdy wersje sześciocylindrowe charakteryzowały się dzielonym designem.
Wewnątrz, Roy Brown zainstalował prostą deskę rozdzielczą z dolnym obrzeżem i płaską wstawką pomiędzy górą a dołem. Na przedzie kierowcy umieszczono liniowy prędkościomierz i kilka dodatkowych wskaźników. Kierownica miała dwa ramiona w kształcie litery V. Dzięki dużemu rozstawowi osi, Zodiac był wystarczająco komfortowy, aby pomieścić do sześciu pasażerów, jeśli samochód był wyposażony w przednie siedzenie w formie ławki zamiast dwóch foteli. Ford UK sądził, że pojemny bagażnik pomoże w sprzedaży, dlatego projektant zamontował jeden z największych schowków bagażowych w tym segmencie. Dla tych, którzy oczekiwali więcej, producent oferował wersję kombi bazującą na tym samym modelu Zodiac.