FSO Polonez Caro

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Wkrótce po upadku komunizmu w Polsce, FSO zaczęło poszukiwać twórczych rozwiązań, aby przetrwać na trudnym rynku motoryzacyjnym wczesnych lat 90., oferując samochód, który pierwotnie powstał w latach 60. i został nieznacznie zaktualizowany w latach 80.

Zadanie to nie było łatwe dla polskich inżynierów. Wiedzieli, że platforma pojazdu jest przestarzała, a jego główną zaletą jest niska cena, ale mimo to musieli zyskać trochę czasu i uratować fabrykę przed nieuniknionym upadkiem, tak jak inne zakłady z bloku wschodnioeuropejskiego. Szczęściem było to, że projekt pojazdu wciąż był odpowiedni dla rynku i że mogli wprowadzić pewne usprawnienia do starego Poloneza. W rezultacie zaczęli od modyfikacji nadwozia, a potem przeszli do wnętrza i napędu. Nawet jeśli efekt końcowy nie przypominał nowego samochodu, było to coś, co mogło utrzymać linie montażowe w ruchu.

Z przodu, Polonez Caro miał poziome reflektory, które zastąpiły wcześniej używane okrągłe. Ich wewnętrzne boki były pochylone w dół, co nadawało pojazdowi nowoczesny wygląd. W rezultacie czarną kratkę musiano przeprojektować z prostokątnej na odwróconą trapezoidalną. Aby obniżyć koszty produkcji, zderzak pozostawiono czarny i niepomalowany. Kolejna zmiana dotyczyła maski, która była nieco wygięta w dół w kierunku kratki.

Z profilu, Polonez Caro z 1991 roku pokazywał kilka istotnych ulepszeń, takich jak czarne klamki i lusterka pasujące do gumowej listwy biegnącej od przodu do tyłu samochodu. Auto posiadało również ulepszone stylizacje nadwozia z późnych lat 80., takie jak trzecie okno boczne w słupkach C oraz wydłużoną klapę bagażnika do poziomu zderzaka z tyłu. Nie bez znaczenia było to, że producent zaczął oferować 15- lub 16-calowe lekkie felgi aluminiowe dla modelu Caro, zwłaszcza dla tych exportowanych do Holandii, Wielkiej Brytanii i Zachodniej Europy.

Wnętrze Poloneza Caro zostało znacznie poprawione przez polskich inżynierów. Rozpoczęli od przeprojektowania deski rozdzielczej i uporządkowania układu wewnątrz zespołu wskaźników. Prędkościomierz i obrotomierz umieszczono w środkowej części panelu, a po bokach znalazły się inne wskaźniki, takie jak temperatura cieczy chłodzącej, poziom paliwa oraz obrotomierz. Klientów witały kubełkowe fotele z przodu oraz ławka z tyłu, którą można było całkowicie złożyć. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych, a bagażnik był przyzwoity jak na segment Caro.

1.4L 5MT (103 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1396 Cm3
Moc76 Kw @ 6000 Rpm
103 Hp @ 6000 Rpm
102 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy95 Lb-Ft @ 5000 Rpm
129 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R13
Długość170.1 In (4321 Mm)
Szerokość65 In (1651 Mm)
Wysokość55.9 In (1420 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)54.1/53.1 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Masa własna2461 Lbs (1116 Kg)
Średnie spalanie27.6 Mpg Us (8.5 L/100Km)

1.5L 5MT (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1481 Cm3
Moc55 Kw @ 5200 Rpm
75 Hp @ 5200 Rpm
74 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy84 Lb-Ft @ 2900 Rpm
114 Nm @ 2900 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna93 Mph (150 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h17.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R13
Długość170.1 In (4321 Mm)
Szerokość65 In (1651 Mm)
Wysokość55.9 In (1420 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)54.1/53.1 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Masa własna2450 Lbs (1111 Kg)
Średnie spalanie28.6 Mpg Us (8.2 L/100Km)

1.6L 5MT (77 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc57 Kw @ 5000 Rpm
77 Hp @ 5000 Rpm
76 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy91 Lb-Ft @ 3000 Rpm
123 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna93 Mph (150 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h17.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R13
Długość170.1 In (4321 Mm)
Szerokość65 In (1651 Mm)
Wysokość55.9 In (1420 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)54.1/53.1 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Masa własna2461 Lbs (1116 Kg)
Średnie spalanie28.6 Mpg Us (8.2 L/100Km)

1.9L D 5MT (69 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1905 Cm3
Moc51 Kw @ 4600 Rpm
69 Hp @ 4600 Rpm
68 Bhp @ 4600 Rpm
Moment obrotowy89 Lb-Ft @ 8000 Rpm
120 Nm @ 8000 Rpm
Układ paliwowyInWtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna87 Mph (140 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h19.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R13
Długość170.1 In (4321 Mm)
Szerokość65 In (1651 Mm)
Wysokość55.9 In (1420 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)54.1/53.1 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.