W świecie, gdzie luksusowe sedany były oferowane przez uznane marki samochodowe, nowo powstała firma zaprezentowała publiczności model G90. Cóż… nie była to całkiem nowa firma, ponieważ Genesis było częścią Hyundaia, zanim się odłączyło.
Choć niektórzy mogli być sceptyczni wobec pomysłu luksusowego sedana produkowanego przez markę spoza Europy, G90 oferował luksusowe funkcje, których inne konkurencyjne modele nie miałyby w cenie poniżej 100 000 dolarów.
Już od zewnętrznego designu, który wyróżniał G90 w tłumie, po pięknie zaprojektowane wnętrze, G90 spełniał prawie wszystkie oczekiwania klienta poszukującego luksusu.
Duży sedan oferował miejsca dla pięciu osób i był dostępny z wyborem dwóch silników: V6 lub V8, z napędem na tylne lub na wszystkie koła.
Wersja 3.3T Premium była wyposażona w silnik V6 o pojemności 3.3 litra, generujący 365 koni mechanicznych, podczas gdy topowa wersja 5.0 Ultimate oferowała oczywiście silnik o pojemności 5.0 litrów, osiągający 420 koni mechanicznych.
Oba silniki były połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.
W podstawowym modelu znajdowały się 19-calowe felgi aluminiowe, adaptacyjne automatyczne reflektory ksenonowe, LED-owe światła do jazdy dziennej, podgrzewane i składane elektrycznie lusterka, drzwi z miękkim domykaniem, elektryczna klapa bagażnika (otwierała się, gdy ktoś stał obok niej przez 3 sekundy), adaptacyjne zawieszenie, adaptacyjny tempomat, kluczyk bezkluczykowy oraz funkcja bezkluczykowego uruchamiania.
W wersji 5.0 Ultimate dodano elektrycznie regulowane fotele, wentylowane siedzenia oraz funkcje pamięci.
Luksusowe cechy wewnątrz kabiny obejmowały skórzaną tapicerkę, wyświetlacz przezierny, drewniane wykończenia wnętrza, oświetlenie ambiencjonalne, elektryczne osłony przeciwsłoneczne dla tylnych szyb, łączność Bluetooth, system nawigacji z kontrolą głosową i informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym, a także system audio premium z dźwiękiem przestrzennym.
Pomimo że G90 był dużym sedanem, przestrzeń bagażowa nie była taka, jak można by się spodziewać, ponieważ główny nacisk położono na komfort pasażerów i elegancję wnętrza.
Firma Hyundai Motor zaprezentowała swój luksusowy sedan G90 marki Genesis na rynku amerykańskim, który staje się nową flagową wersją w ofercie marki. Model Genesis G90 z 2017 roku będzie konkurować w segmencie luksusowych samochodów premium, oferując światowej klasy innowacje technologiczne oraz najwyższe standardy wykończenia, wygody i dynamicznych osiągów.
Stworzony przez nową grupę projektową Prestige Design, Genesis G90 mocno podkreśla projektową tożsamość marki „Sportowa Elegancja”, która będzie widoczna w przyszłych produktach Genesis. Sylwetka G90 jest zarówno mocna, jak i wyrafinowana, z wyraźną maską, dużym rozstawem osi, zminimalizowanymi zwisami i wyszukanym wykończeniem tylnej części pojazdu. W kabinie wykorzystano wysokiej jakości materiały i tekstury z całego świata, które w połączeniu z ergonomicznym wykończeniem zapewniają pasażerom maksymalny komfort i luksus.
Innowacja technologiczna skoncentrowana na człowieku
G90, z zaawansowaną innowacją technologiczną, oferuje system GENESIS SMART SENSE, zestaw technologii bezpieczeństwa kierowcy. Te funkcje obejmują pełne spektrum bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, od czujności kierowcy po całkowite bezpieczeństwo pasażerów i innych uczestników ruchu. Zestaw ten łączy systemy takie jak Automatyczne Hamowanie Awaryjne z Wykrywaniem Pieszego, Inteligentny Tempomat z Funkcją Stop/Start, Inteligentne Wykrywanie Martwego Punktu oraz Asystent Utrzymania Pasa.
Automatyczne Hamowanie Awaryjne (AEB) w modelu Genesis G90 wykorzystuje technologię fuzji sensorów, aby pomóc uniknąć potencjalnej kolizji lub zredukować jej siłę. System ten aktywuje automatyczne hamowanie, gdy wykryje inne pojazd lub pieszego z niebezpieczną prędkością zbliżania się. Używa radaru z systemu Inteligentnego Tempomatu oraz kamery przedniej z Asystenta Utrzymania Pasa (LKA), by zapewnić dodatkowy margines bezpieczeństwa.
Luksus na najwyższym poziomie w każdej dziedzinie
Po intensywnych czterech latach prac rozwojowych prowadzonych przez zespół składający się z 800 osób, Genesis G90 oferuje najlepsze w swojej klasie poziomy wykończenia NVH. Szczegóły wnętrza zostały starannie zaprojektowane, aby zwiększyć poczucie luksusu pasażerów.
Zaawansowana analiza ergonomiczna decyduje o umiejscowieniu elementów sterujących dla kierowcy oraz funkcji komfortowych dla pasażerów, a materiały pochodzą z najlepszych rzemieślników na całym świecie. Aby zapewnić optymalny komfort, Genesis oferuje imponujące fotele kierowcy z pełną regulacją w 22 kierunkach.
Dynamika pojazdu, w tym komfort jazdy i trzymanie drogi w trudnych warunkach, jest optymalizowana przez połączenie zaawansowanego systemu napędu na wszystkie koła H-TRAC z pierwszym zastosowaniem adaptacyjnego zawieszenia Genesis (GACS).
Sportowa zwinność z wyrafinowaną wydajnością
Właściciele Genesis G90 od razu zauważą najwyższe standardy wyrafinowanej wydajności. Te cechy są centralnym punktem marki Genesis, a zespoły rozwojowe przeprowadzają rygorystyczne testy wydajności w europejskim Centrum Technicznym firmy w Nürburgring w Niemczech oraz w Kalifornijskich Ośrodkach Testowych na Pustyni Mojave. Mimo sportowego i responsywnego charakteru, wnętrze G90 zachowuje elegancję. Opcje napędowe G90 obejmują całkowicie nowy silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 3,3 litra z podwójnym doładowaniem lub nagradzany silnik V8 Tau o pojemności 5,0 litra, oferujący najwyższą moc.
Oprócz Stanów Zjednoczonych, model Genesis G90 będzie dostępny również na innych rynkach, w tym w Chinach, Rosji oraz w różnych krajach Bliskiego Wschodu. W ciągu najbliższych pięciu lat planowane jest wprowadzenie pięciu dodatkowych modeli Genesis.
Stylizacja
Kierowana przez kluczowych projektantów nowej grupy Prestige Design firmy Hyundai Motor, wyjątkowy wygląd G90 emanuje pewnością siebie i oryginalnością. Pod nadzorem Głównego Projektanta Petera Schreyer’a, Genesis G90 wyraża pierwszą interpretację tożsamości projektowej Genesis „Sportowa Elegancja”, która ucieleśnia piękno energii eksplodującej poprzez mistrzowską kontrolę, jak moment, gdy łucznik koncentruje całą swoją siłę i ducha w czubku strzały.
Projektowanie zewnętrzne
Przy tworzeniu G90, grupa Prestige Design miała na celu uchwycenie siły i oryginalności samochodu, jednocześnie prezentując świeżość dzięki innowacyjnej stylistyce i sportowym proporcjom.
Z perspektywy przedniej, tożsamość Genesis G90 jest przekazywana przez cechę projektową rodziny Genesis, tj. kratkę „CREST”, zwieńczoną skrzydlatą emblematą Genesis. Idealnie proporcjonalny, G90 łączy prominentną maskę z krótkimi zwisami, co jednoznacznie manifestuje jego architekturę napędu tylnych kół. Dostępne reflektory LED w pełni (model V8) płynnie przechodzą od fasady do błotników – kluczowy element projektu nowej marki Genesis. Na dolnej części fasady standardowe LED-owe światła dzienne (DRL) podkreślają charakterystyczny podpis oświetlenia. Unikalny design kratki G90 dodatkowo wspiera odważny i pewny przód.
Od przodu do tyłu, odważna, łukowata linia charakterystyczna biegnie wzdłuż G90, podkreślając dynamiczny profil pojazdu. Wyszukane zastosowanie elementów chromowanych służy również do stworzenia eleganckiego i luksusowego wyglądu. Z tyłu, podwójne asymetryczne końcówki wydechowe otoczone akcentami dolnej fasady dają solidne przypomnienie o dostępnej mocy. Pionowe elementy LED w pełni zapewniają unikalny podpis oświetlenia z tyłu. Co więcej, czyste linie G90 przynoszą dodatkową korzyść w postaci wyjątkowego współczynnika oporu aerodynamicznego 0,27 Cd, co minimalizuje hałas wiatru i zwiększa efektywność paliwową, co jest najlepsze w klasie.
Z luksusowym wnętrzem, Genesis G90 dostępny jest w pięciu kolorach, które podkreślają jego charakterystyczne linie. W palecie kolorów znalazły się: biały Casablanca, czarny Caspian, brąz Manhattan, srebrny Santiago oraz szary Londyn, które zostały starannie dopasowane do szerokiego spektrum wnętrz oraz wysublimowanych wyborów materiałów.
Projektowanie wnętrza
Bezproblemowa ergonomia, harmonia w designie wnętrza, wygoda i luksusowy komfort pomogły w stworzeniu projektu wnętrza G90. Od poziomego i eleganckiego układu elementów sterujących dla kierowcy, poprzez wybór autentycznych, wysokiej jakości materiałów, do starannego rzemiosła, precyzyjnie zszywany panel instrumentów z skóry Nappa i elegancką paletę kolorów materiałów – praktycznie każdy element wnętrza koncentruje się na pasażerach.
Starannie dobierano materiały do G90. Najwyższej jakości, autentyczne materiały zdobią kabinę, a łatwość obsługi i wewnętrzne piękno były podstawowymi priorytetami wnętrza. W całej kabinie, elementy sterujące nowoczesnymi technologiami zostały luksusowo umiejscowione wśród skóry Nappa i autentycznych akcentów drewnianych, ciesząc zmysły i zapewniając pasażerom atmosferę klasy premium. Nawet głośniki audio Lexicon® charakteryzują się ultra-luksusową atmosferą, precyzyjnie wykonane z wysokiej jakości stopu aluminium.
Przestronność dla pasażerów jest kluczowym elementem komfortu i designu wnętrza, a nowy Genesis G90 znacząco poprawił przestronność, co jest efektem m.in. powiększenia rozstawu osi o 4,5 cala dla większego komfortu pasażerów. Ten wzrost rozstawu osi przyniósł także zmniejszenie ogólnych zwisów w porównaniu do wcześniejszego modelu. W kabinie przekłada się to na doskonałą przestronność z przodu (41,1 cala) oraz miejsce na nogi (46,3 cala) w porównaniu do kluczowych konkurentów.
Napęd
Strojona w celu maksymalizacji pewności prowadzenia, rygorystyczna procedura testów silnika skupiała się na ogólnej reaktywności, jednocześnie zachowując poziomy wykończenia klasy luksusowej.
Genesis G90 wyposażony jest w wybór dwóch silników benzynowych: silnika V6 z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 3,3 litra z podwójnym doładowaniem, rozwijającego szacunkowo 365 koni mechanicznych przy 6.000 obr./min (przy zastosowaniu opcjonalnego paliwa premium) lub silnika V8 o pojemności 5,0 litra z bezpośrednim wtryskiem, rozwijającego szacunkowo 420 koni przy 6.000 obr./min (przy zastosowaniu paliwa premium). W przypadku każdego z napędów G90 charakteryzuje się imponującymi osiągami, zachowując jednocześnie wyjątkowy komfort dla pasażerów, co jest znakiem rozpoznawczym marki Genesis.
Silnik V8 o mocy 420 koni mechanicznych rozwija szacunkowo 383 lb.-ft. przy 5.000 obr./min (przy zastosowaniu paliwa premium). Pierwszy podwójnie doładowany silnik Hyundai Motor, nowy 3,3-litrowy silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem również charakteryzuje się mocnymi osiągami, oferując szacunkowe 376 lb.-ft. momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów od 1.300 do 4.500 obr./min (przy zastosowaniu paliwa premium). Oba silniki Genesis G90 wykorzystują elektryczne termostaty oraz zmienną regulację czasowania zaworów z blokadą w środkowej pozycji, co zwiększa reakcję oraz efektywność paliwową.
Dodatkowo, oba silniki korzystają z zaawansowanej, drugiej generacji 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów, która jest lżejsza, z mniejszym oporem tarcia sprzęgła, lżejszymi komponentami konwertera momentu obrotowego oraz zmniejszonymi stratami od niższego przepływu oleju w porównaniu do poprzedniej generacji. Ta nowa skrzynia biegów charakteryzuje się mniejszą wagą całkowitą (o 18 funtów lżejsza), wyższą wydajnością oraz bardziej kompaktowymi wymiarami.
Wydajność jazdy
Kluczową cechą wszystkich modeli Genesis jest staranne połączenie sportowej zwinności i wyrafinowanej wydajności. Na szczycie gamy Genesis, G90 osiąga te często konkurencyjne cele dzięki szerokiemu programowi badawczo-rozwojowemu oraz testowemu.
Inżynierowie modelu Genesis G90 ściśle współpracowali z europejskim Centrum Testowym firmy, zlokalizowanym na wymagającym torze Nürburgring w Niemczech, a także poddawali samochód testom w kontrolowanych warunkach w Centrum R&D Namyang oraz Kalifornijskich Ośrodkach Testowych na Pustyni Mojave. Dzięki intensywnemu programowi testów i rozwoju, zespół inżynierski dopracował komfort jazdy G90, prowadzenie, odczucie kierownicy oraz tłumienie zawieszenia, aby zapewnić ekscytujące doznania podczas jazdy, które jednocześnie są luksusowe, sportowe i wyrafinowane. G90 oferuje także Inteligentny Tryb Jazdy z czterema różnymi ustawieniami: Eco, Smart, Sport i Individual (parametry wybrane przez kierowcę). Te cztery tryby jazdy umożliwiają unikalne ustawienia kalibracyjne dla zawieszenia, kierownicy, kontroli stabilności, silnika, skrzyni biegów i dostępnego napędu na wszystkie koła, pozwalając kierowcy określić charakter jazdy G90 w zależności od własnych preferencji, jakości drogi czy warunków ruchu. Ponadto G90 zawiera autorską technologię automatycznej skrzyni biegów „Smart Shift and Drive Control”, która analizuje styl jazdy i dostosowuje charakterystyki zmiany biegów, reakcję momentu obrotowego silnika oraz tłumienie zawieszenia w czasie rzeczywistym w warunkach jazdy.
Aby zapewnić lepszą precyzję prowadzenia, sztywność nadwozia G90 została zwiększona, osiągając całkowitą sztywność zginania wyższą o sześć procent w porównaniu do Mercedes-Benz S550. Aby uzyskać tak imponującą sztywność, G90 wykorzystuje 52 proc. Stali o Wysokiej Wytrzymałości (AHSS), co stanowi pełne 300 proc. więcej niż w poprzedniej generacji, oraz ponad 650 stóp zaawansowanych klejów strukturalnych.
Aby osiągnąć jak najbardziej komfortową jazdę, zachowując przy tym angażującą dynamikę, G90 został wyposażony w zawieszenie wielowahaczowe dla zminimalizowania zmian kąta nachylenia i zbieżności w całym zakresie ruchu zawieszenia. Poprawiono również elementy tłumiące z gumowych na hydro. Dodatkowo, adaptacyjne zawieszenie Genesis (GACS) z elektroniczną kontrolą tłumienia płynnie i precyzyjnie kontroluje ruchy nadwozia w szerokim zakresie dynamiki, minimalizując kompromisy w zakresie komfortu jazdy. To adaptacyjne zawieszenie, pochodzące z Sachs/ZF®, oferuje niezależną kontrolę tłumienia dla skoku odbicia i kompresji zawieszenia, co poprawia kontrolę nad nadwoziem i przechylem. Napędzany elektrycznie układ kierowniczy G90 został dodatkowo dopracowany pod kątem optymalizacji kalibracji asysty i odzysku oraz zwiększonej sztywności pręta skrętnego dla precyzyjnej reakcji kierownicy. Duże, 19-calowe aluminiowe felgi w kształcie łopaty turbiny z oponami o rozmiarze 245/45R19 z przodu oraz 275/40R19 z tyłu zapewniają natychmiastową reakcję na polecenia kierownicy i precyzyjny charakter prowadzenia.
Zaawansowany system H-TRAC® AWD jest dostępny z każdym napędem, co zapewnia pewną kontrolę w trudnych warunkach jazdy, takich jak lód lub śnieg. System ten wykorzystuje elektroniczną skrzynię rozdzielczą z aktywną kontrolą momentu obrotowego i oferuje tryby Sport lub Normal, które są powiązane z Inteligentnym Trybem Jazdy.
System H-TRAC może kierować nawet do 40 procent dostępnego momentu obrotowego na oś przednią, co zwiększa przyczepność w trudnych warunkach, takich jak lód lub śnieg. W bardziej idealnych warunkach, kalibracja H-TRAC Sport oferuje wysoki stopień preferencji napędu tylnego, co poprawia właściwości zakrętne i przyspieszenie, z możliwością przesunięcia do 90 procent dostępnego momentu obrotowego na tylną oś. Dodatkowo, tryb Ekonomiczny systemu H-TRAC umożliwia przesunięcie do 100 procent dostępnego momentu obrotowego na tylne koła w celu maksymalnej wydajności napędu.
Hamulce Genesis G90 również zostały poprawione dla większej odporności na blaknięcie, z większymi, 14,8-calowymi tarczami (model V8) oraz grubszymi (34 mm) przednimi tarczami, z dedykowanymi wentylacjami chłodzącymi w przedniej fasadzie dla poprawy odprowadzania ciepła hamulców. Wydajność hamulców tylnych również została zwiększona dzięki większym, 13,4-calowym tarczom. Hamulce G90 wykorzystują konstrukcję stałą z 4-tłoczkowym układem z przodu oraz 2-tłoczkowym z tyłu.
Bezpieczeństwo
„Bezpieczeństwo bez kompromisów” to hasło podsumowujące filozofię skoncentrowaną na pasażerach, która kierowała rozwojem modelu G90. Światowej klasy technologie bezpieczeństwa w połączeniu z wyjątkową sztywnością strukturalną zwiększają ogólny poziom bezpieczeństwa pojazdu. Oczekuje się, że G90 otrzyma pięciogwiazdkowy rating bezpieczeństwa (NHTSA) oraz wyróżnienie Top Safety Pick+ (IIHS), na podstawie wstępnych wewnętrznych testów zderzeniowych. Wszelkie klasyfikacje poszczególnych scenariuszy zderzeniowych mają otrzymać ocenę dobrą lub wyższą.
Struktura nadwozia Genesis G90 została wzmocniona dzięki podwójnej warstwie połączenia elementów oraz nowo zoptymalizowanej strukturze rozpraszania obciążenia dla małego testu na zderzenie czołowe. Wiele technologii bezpieczeństwa klasy wiodącej w tej klasie działa w celu zminimalizowania ryzyka oraz maksymalizacji ochrony kierowcy, pasażera i innych uczestników ruchu drogowego. Te zaawansowane funkcje bezpieczeństwa obejmują: Automatyczne Hamowanie Awaryjne (AEB) z Wykrywaniem Pieszego, Inteligentne Wykrywanie Martwego Punktu (SBSD), Asystent Utrzymania Pasa, Monitorowanie Krzyżowego Ruchu Tylnego, Ostrzeżenie o Uwagach Kierowcy, reflektory Dynamiczne Bending Light z Asystentem Świateł Drogowych oraz 360-stopniowy monitor widokowy. Dodatkowo, G90 oferuje także Inteligentny Tempomat z funkcją Stop/Start. W celu zwiększenia widoczności dla kierowcy, wyświetlacz Head’s-up został powiększony z 7,4 cala do 9,7 cala z lepszym oświetleniem.
Funkcje wygody
Proste i intuicyjne funkcje były kluczowymi elementami rozwoju funkcji wygody w G90, oferując właścicielom maksymalnie bezproblemowe doświadczenia z użytkowania. Podczas ustalania specyfikacji i poziomów wyposażenia samochodu, każdy wysiłek został podjęty, aby zapewnić klientom wszystko, co większość z nich potrzebuje, bez zbędnych lub skomplikowanych elementów.
Kompaktowe fotele były kluczowym celem rozwoju G90. Fotele Ergo-design, w tym regulowany elektronicznie, 22-kierunkowy fotel kierowcy z elektrycznymi podparciami, przedłużeniem siedziska i regulacją ramion, zostały zatwierdzone przez niemiecką kampanię na rzecz zdrowszych pleców, Aktion Gesunder Rücken. Fotel pasażera G90 oferuje 16-kierunkową regulację dla optymalnego komfortu. Wszystkie pozycje foteli przednich, lusterka boczne oraz pozycja kolumny kierownicy są sterowane przez zintegrowany system pamięci. Fotele przednie oferują zarówno ogrzewanie, jak i wentylację.
Luksusowe fotele zewnętrzne w tylnych rzędach pasażerskich są elektronicznie regulowane w 12 kierunkach (14 kierunków dla prawej pozycji) w modelu V8, zapewniając najwyższy poziom komfortu. Te luksusowe siedzenia zostały starannie opracowane na podstawie szczegółowej analizy uznanej koncepcji siedzenia „Stressless”. Dodatkowo, tylne fotele oferują ogrzewanie, a w modelach V8 wentylację. Fotele tylne oferują niezwykle wysoki poziom komfortu w modelach V8, w tym: elektryczne przesuwanie powiązane z odchyleniem, regulację ramion, wsparcie lędźwiowe z tyłu, 4-kierunkowe zagłówki oraz zintegrowany system pamięci w tylnym konsoli sterującym.
Wiele funkcji samochodu opiera się na interakcji z systemem audio-wizualnym, wyświetlanym na luksusowym 12,3-calowym ekranie w centrum deski rozdzielczej, obsługiwanym za pomocą pokrętła sterującego DIS. Ekran odgrywa kluczową rolę w ułatwieniu parkowania i manewrowania w wąskich miejskich uliczkach dla kierowców. Cyfrowa kamera o rozdzielczości jednego megapiksela jest aktywowana podczas parkowania, jednocześnie dzieląc ekran z wysokiej rozdzielczości 360-stopniowym monitorem widokowym z liniami prowadzącymi. Wyświetlacz typu heads-up pomaga kierowcom znaleźć kluczowe dane o jeździe, zachowując jednocześnie wzrok na drodze przed nimi. Dodatkowo, 7-calowy wyświetlacz TFT-LCD o wysokiej rozdzielczości ułatwia kierowcy rozpoznawanie danych z centralnej grupy wskaźników.
W zależności od indywidualnych gustów lub nastroju, można wybrać jeden z siedmiu lamp nastrojowych oświetlenia wnętrza, a lampy LED są umiejscowione w konsoli sufitowej i miejscach oświetlenia wnętrza. Z lusterka bocznego na ziemię projektowane są lampy powitalne z logo Genesis, zwiększając widoczność podczas zbliżania się do pojazdu.
System audio Genesis G90, o ultra wysokiej wierności, był absolutnym wymaganiem rozwojowym. Oferując doświadczenie przypominające koncert, system audio Lexicon® Premium Sound System prezentuje dźwięk QuantumLogic® Surround z 17 głośnikami i 10-calowym subwooferem. Opracowany we współpracy z artystami i producentami nagrodzonymi Grammy, QuantumLogic® Surround to rewolucyjny nowy algorytm audio, który ma na celu naśladowanie akustyki oryginalnego występu i przestrzeni nagraniowej, identyfikując poszczególne głosy i instrumenty oraz przekształcając je w precyzyjny, wielokanałowy obraz dźwiękowy. Dodatkowo, technologia rekonstrukcji dźwięku Clari-Fi® odbudowuje szczegóły dźwiękowe zazwyczaj utracone w procesie kompresji dla cyfrowych źródeł muzycznych, dostosowując subtelności muzyczne w zależności od ogólnej jakości sygnału audio. To dodatkowo maksymalizuje doświadczenie słuchowe w wysokiej wierności z każdym utworem. W modelu V8 o pojemności 5,0L, tylne fotele wyposażone są w podwójne monitory z tyłu o wysokiej rozdzielczości, pierwszym w swoim segmencie, z ekranami 9,2 cala, które można kontrolować z systemu sterującego informacji dla pasażerów tylnych.
W starannie zaprojektowanej kabinie, system wentylacji oferuje trzy różne strefy kontroli wraz z czujnikiem poziomu CO2 w kabinie, który jest pierwszym w tej klasie, oraz systemem jakości powietrza (AQS), który pozwala na dodatkowe doprowadzenie świeżego powietrza do kabiny, gdy jest to potrzebne. Kierownica G90 oferuje również funkcję podgrzewania w standardzie. Pasażerowie G90 mogą teraz wygodnie ładować swoje urządzenia mobilne dzięki nowoczesnej technologii ładowania bezprzewodowego Qi oraz korzystać z portów USB z przodu i z tyłu. Dla łatwiejszego dostępu, Genesis G90 wyposażony jest w kluczyk zbliżeniowy z zintegrowanym systemem uruchamiania za pomocą przycisku. Zasilane regulowane rolety okienne z tyłu i z boku są również standardem. Z zewnątrz, power Smart Trunk z funkcją otwierania bez użycia rąk zwiększa wygodę podczas załadunku i rozładunku, a wszystkie drzwi mają funkcję automatycznego zamykania. W przypadku trudnych warunków pogodowych, G90 oferuje również odszranianie przedniej szyby, wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz automatyczne odparowywanie szyby.
Hałas, wibracje i szorstkość (NVH)
Inżynierowie skupili się na segmentowym poziomie niskiego hałasu NVH jako kluczowym wyróżniku dla Genesis G90, poświęcając setki godzin na dopracowanie każdego aspektu redukcji hałasu i poprawy komfortu. Ta obsesyjna uwaga na szczegóły sprawiła, że G90 może pochwalić się najlepszymi w klasie ocenami poziomu hałasu w kabinie, co jest znaczącym osiągnięciem w tej kluczowej dziedzinie wykończenia w segmencie luksusowym.
Dzięki specjalnym materiałom wygłuszającym w całej kabinie oraz zastosowaniu specjalnie laminowanego szkła akustycznego na każdym oknie, kabina G90 jest przyjemnym schronieniem dla swoich pasażerów. Hałas drogowy został dodatkowo zminimalizowany dzięki opracowaniu specjalnego projektu Helmholtza, z pustą, dwuczęściową konstrukcją koła oraz integralną komorą wchłaniającą dźwięk dla 19-calowych kół aluminiowych. Ten design tworzy innowacyjny efekt rezonansowy, który absorbuje dźwięk, redukując poziom hałasu opon oraz zmniejszając całkowitą wagę nieresorowaną (o 7 funtów lżejsza), co zapewnia bardziej responsywne prowadzenie i lepszy komfort jazdy.
Inżynieria akustyczna obejmowała również ustawienie zawieszenia, optymalizowane w centrach testowych na całym świecie dla wysokiej prędkości jazdy, minimalizując jednocześnie hałas w kabinie oraz drgania nadwozia. Hałas wiatru w kabinie został zredukowany dzięki zastosowaniu 3-warstwowych uszczelek wiatrowych na wszystkich drzwiach. Specjalna podwójna izolacja dźwiękowa zastosowana jest także na tylnych szybach, podczas gdy grubość izolacji dywanów i podsufitki została zwiększona o ponad 20 procent. W tylnym panelu bocznym dodano specjalną płytę piankową jako blokadę dźwięku dla pasażerów tylnych.