GMC wprowadziło model Acadia w 2006 roku jako pojazd z rocznika 2007, będący pierwszym w historii firmy samochodem osobowym z napędem na przednie koła, mimo że był stylizowany na SUV-a.
Kiedy GMC zaprezentowało ten pojazd, na horyzoncie nie było widać oznak nadchodzącego kryzysu finansowego, który miały wywołać zamieszanie w całym przemyśle motoryzacyjnym, a wielkie trójki z Detroit starały się uchronić przed stratami finansowymi. Co ciekawe, Acadia była dostosowana do nadchodzących czasów, oferując tańszego SUV-a na rynku, który domagał się tego typu pojazdów. Jej konstrukcja typu unit-body sprawiła, że pojazd był lżejszy od tradycyjnych aut 4×4 dostępnych na rynku, co wpłynęło na zmniejszone zużycie paliwa.
Z zewnątrz Acadia wyglądała jak zwykły, klasyczny SUV, ale jej zaokrąglone krawędzie przyciągały klientów, którzy nie szukali wytrzymałego pojazdu terenowego. Z przodu GMC umieściło chromowany element nad kratką chłodnicy oraz reflektory w kształcie boomerangu z kierunkowskazami zamontowanymi w rogach. Długie tylne okna i nachylona do przodu klapa bagażnika miały na celu złagodzenie terenowego wyglądu auta. Lampy tylne miały przezroczyste soczewki u góry.
Wewnątrz siedmiosobowy pojazd był odpowiedni dla rodziny lub dwóch osób pragnących odbyć długą podróż. Nawet przy wszystkich siedzeniach zajętych, Acadia oferowała przyzwoity bagażnik. Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń powstawała długa płaska powierzchnia oraz imponujące 3313 litrów (117 cu-ft) przestrzeni, co już kwalifikowało się w terenowe pojazdy dostawcze.
Pod maską GMC zamontowało silnik V-6 o pojemności 3,8 litra w dwóch wersjach mocy: 275 km (do 2008 roku) i później zwiększonej do 288 km. Obie wersje były połączone z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. GMC oferowało Acadię z napędem na przednie koła lub na wszystkie koła.
GMC zaprezentowało zupełnie nowy model Acadia z 2007 roku. To pierwszy crossover GMC, oferujący płynne i responsywne wrażenia z jazdy, sportowy design, przestronne wnętrze oraz kompleksowy zestaw zabezpieczeń w najszybciej rozwijającym się segmencie pojazdów w Stanach Zjednoczonych.
„Acadia to naturalne rozwinięcie marki GMC,” powiedział John Larson, dyrektor generalny Pontiac-GMC. „Jej połączenie płynnej jazdy, responsywnego prowadzenia i wszechstronności SUV-a ucieleśnia profesjonalną filozofię GMC. Acadia to świetnie wyglądający pojazd, który przyciągnie klientów, którzy nigdy wcześniej nie odwiedzili salonu GMC.”
Acadia jest zaprojektowana tak, aby odzwierciedlać profesjonalne standardy GMC na zintegrowanej strukturze nadwozia (BFI), wzmocnionej stalą o wysokiej wytrzymałości. Pojazd jeździ na długim rozstawie osi z szerokimi torami – połączenie, które obniża środek ciężkości i zapewnia zwinność oraz stabilność jazdy.
Refleksy jazdy Acadia wspierają niezależne zawieszenia przednie i tylne. Zawieszenie przednie wyposażone jest w konstrukcję ze wspornikiem MacPhersona, z bezpośrednio działającą belką stabilizującą i aluminiowymi wahaczami kierowniczymi. Izolowane punkty mocowania pomagają zredukować hałas i wibracje. Tylne zawieszenie wykorzystuje nowoczesną, skompaktowaną konstrukcję „H”, która ma system izolowanego mocowania, ograniczający hałas i wibracje przekazywane do wnętrza pojazdu.
Acadia jest standardowo wyposażona w wspomagany elektrycznie układ kierowniczy z przekładnią zębatą, z opcjonalnym układem kierowniczym o zmiennym wysiłku. System elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak z technologią zapobiegającą przewróceniu się pojazdu i kontrolą trakcji jest standardem we wszystkich modelach.
Dostępny inteligentny system napędu na wszystkie koła zapewnia lepszą przyczepność na śliskich drogach i w innych warunkach jazdy – na przykład na zjazdach autostradowych – gdzie zwiększona przyczepność poprawia prowadzenie. System działa automatycznie; sam decyduje, ile momentu obrotowego zastosować i przekazuje go do kół z najlepszą przyczepnością.
„Responsywne, precyzyjnie dostrojone podwozie zapewnia wrażenia z jazdy jak w mniejszym pojeździe,” powiedział Larson. „A aerodynamiczny design Acadii, wydajny silnik V-6 i nowa sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów współpracują ze sobą, aby zwiększyć efektywność.”
Acadia jest napędzana przez silnik V-6 o pojemności 3.6L z regulacją czasowania zaworów (VVT), zaprojektowany z myślą o dobrej ekonomii paliwowej, niskich emisjach i wyjątkowej płynności. Do tego silnika dołączona jest nowa, oszczędzająca paliwo sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 6T75. Acadia może ciągnąć do 4,500 funtów (2,041 kg), przy odpowiednim wyposażeniu, i występuje w wersji z napędem przednim i na wszystkie koła.
Z mocnym projektowaniem przodu, które sugeruje silnik GM 3.6L V-6 VVT pod maską, Acadia ma sportowy styl z nachyloną kratką „GMC” i podwójnymi reflektorami halogenowymi. Design wyróżnia się tylnym spojlerem, polerowanymi aluminiowymi relingami dachowymi, podwójnym wydechem z chromowanymi końcówkami i dodatkowymi elementami wykończenia.
Profil Acadii jest smukły i aerodynamiczny, z sportową, zwężającą się linią dachu. Wyraziste lampy tylne LED i tylny spojler podkreślają sportowy charakter pojazdu, podobnie jak duże 18-calowe felgi i opony (dostępne są też 19-calowe felgi).
Wnętrze Acadii charakteryzuje się „niskim i odchylonym” panelem instrumentów, który zwiększa uczucie przestronności w pierwszym rzędzie siedzeń i zapewnia doskonały widok na zewnątrz. Wszystkie elementy wnętrza wykonane są z wysokiej jakości materiałów o niskim połysku, z dbałością o detale i wykończenie. Dodatkowe profesjonalne cechy obejmują charakterystyczne czerwone podświetlenie wskaźników GMC, grube szyby w drzwiach, wycieraczki z płaskimi ostrzami oraz materiał dźwiękochłonny umieszczony w strategicznych miejscach, co minimalizuje hałas drogowy i wiatrowy.
Wnętrze może pomieścić siedem lub osiem pasażerów. Druga lina dostępna jest z kanapą dzieloną w układzie 60/40 (trzy pasażerów) lub z dwoma fotelami kapitańskimi (dwóch pasażerów). Ekskluzywna funkcja Smart Slide GM jest standardem w obu konfiguracjach drugiego rzędu i zapewnia wystarczająco dużo miejsca dla pasażerów wsiadających i wysiadających z trzeciego rzędu.
Acadia oferuje także przestronną przestrzeń bagażową, wynoszącą szacunkowo 117 stóp sześciennych (3,313 L) po złożeniu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu oraz szacunkowo 19.7 stóp sześciennych (557.9 L) przestrzeni bagażowej za siedzeniem trzeciego rzędu, gdy jest ono w pozycji stojącej – pojemność, której wiele innych SUV-ów i crossoverów nie może się równać.
Acadia ma szeroki zakres użytecznego wyposażenia opcjonalnego i standardowego, w tym podgrzewane lusterka zewnętrzne, system klimatyzacji i ogrzewania w trzech strefach, przerywaną tylną wycieraczkę, ultradźwiękowy asystent parkowania, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, system zdalnego uruchamiania pojazdu na dużym zasięgu, podgrzewaną ciecz do spryskiwaczy, duży podwójny sunroof SkyScape, system rozrywki DVD, system nawigacji oparty na DVD oraz system audio Bose 5.1 Surround Sound. Acadia oferuje także ekskluzywny wyświetlacz Head-Up, który wyświetla odczyty instrumentów i inne funkcje na przedniej szybie dla łatwego odniesienia przy patrzeniu na drogę.
GMC Acadia wyposażona jest w kompleksowy system bezpieczeństwa, zaprojektowany w celu ochrony pasażerów przed, w trakcie i po wypadku. Jej solidna konstrukcja oraz niezależne zawieszenie na wszystkie koła poprawiają bezpieczeństwo, zapewniając stabilność jazdy. Czterokołowy system ABS, elektroniczny system kontroli stabilności StabiliTrak – z technologią zapobiegającą przewróceniu – oraz system monitorowania ciśnienia w oponach GM to standard.
Acadia jest wyposażona w sześć standardowych poduszek powietrznych: dwie podwójne poduszki czołowe, dwie boczne poduszki montowane w siedzeniach w pierwszym rzędzie oraz dwie poduszki powietrzne wzdłuż słupków dachu, które obejmują wszystkie trzy rzędy siedzeń. Poduszki powietrzne wzdłuż słupków dachu są jednymi z najdłuższych w jakimkolwiek produkowanym pojeździe. Dodatkowo, w miejscach pierwszego rzędu znajdują się napinacze pasów bezpieczeństwa, które aktywują się w momencie wypadku, aby zlikwidować luz w pasach i utrzymać pasażerów na miejscu.