GM podwoił swoją ofertę na rynku lekkich pickupów w modelu Canyon, wersji GMC Chevroleta Colorado.
General Motors i Isuzu były partnerami od dłuższego czasu i postanowiły wspólnie opracować nowy pojazd użytkowy. Dla konkretnych rynków Isuzu wykorzystało swoją karoserię i sprzedawało samochód jako D-Max, podczas gdy amerykański producent sprzedawał go na rynku amerykańskim pod marką Chevrolet i GMC. Crew Cab był jednym z rodzajów nadwozia GMC, z parą drzwi tylnych otwierających się „pod prąd” oraz dodatkowym zestawem siedzeń w tylnej części kabiny obok przednich foteli.
GMC zaprojektowało Canyon w agresywnym stylu, z dwoma rzędami lamp z przodu. Ta sama koncepcja przeniesiona została na większe modele pickupów GMC. W zależności od poziomu wyposażenia, pojazd miał zderzaki w kolorze nadwozia lub chromowane. Aby przejść testy IIHS, GMC musiało skonstruować samochód w taki sposób, aby tylne drzwi otwierane „pod prąd” mogły być otwierane tylko wtedy, gdy przednie były zamknięte. Wyraziste nadkola po bokach nadawały pojazdowi bardziej agresywny wygląd, mimo że był to tylko pickup w tym samym segmencie rynkowym co Dodge Dakota czy Ford Ranger.
W środku producent zamontował kanapę w podstawowej wersji lub fotele kubełkowe. W wersjach z manualną skrzynią biegów dźwignia zmiany biegów znajdowała się na konsoli środkowej. W wersji automatycznej dźwignia została przeniesiona na kolumnę kierownicy. Tylne siedzenia oferowały ograniczoną przestrzeń dla dwóch pasażerów, głównie na krótkie dystanse.