Kiedy GM i Isuzu połączyli siły, aby stworzyć niezawodne maszyny robocze na czterech kółkach, uzgodnili także, kto gdzie będzie sprzedawał. GM przypadły Stany Zjednoczone. W ten sposób GMC Canyon zyskał to samo podwozie co Isuzu D-Max.
GMC Canyon to był taki rodzaj samochodu, który sprawdzał się zarówno jako pojazd do codziennego użytku, jak i weekendowy towarzysz. Został opracowany jako luksusowa ciężarówka średniej wielkości, z imponującym przednim pasem, który budził poczucie mocy i dominacji na drodze. Wersja Denali miała nawet ogromny chromowany grill i unikalne 20-calowe felgi. Wybrzuszone nadkola dodawały pojazdowi muskularnych linii.
Wersja Crew Cab to był czterodrzwiowy model i prawdziwy pojazd na pięć osób. Wewnątrz deska rozdzielcza była bliższa SUV-owi niż samochodowi użytkowemu. Pojazd sprawdzał się dobrze w obu rolach. W centralnej konsoli zainstalowano standardowy 8-calowy ekran dotykowy systemu infotainment, który mógł łączyć się przez Android Auto i Apple CarPlay. Oferował łączność OnStar 4G LTE oraz WiFi hot-spot.
Pod maską Canyon miał dwa wybory silnikowe, w zależności od rynku. Standardowy model był wyposażony w jednostkę V6 o pojemności 3,6 litra, a jako opcję oferowano 2,8-litrowy silnik turbo-diesel Duramax. Oba były standardowo połączone z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Oferowano je w konfiguracji 2WD lub 4WD i mogły holować do 7,000 funtów (3,175 kg).
Denali to ostateczna forma stylu, luksusu i możliwości profesjonalnej klasy GMC – i wkrótce pojawi się w średniej wielkości pick-upie Canyon.
Model Canyon Denali z 2017 roku został zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2015 roku. Wejdzie do sprzedaży pod koniec 2016 roku.
„Canyon to pierwszy i jedyny luksusowy średniej wielkości pick-up w swoim segmencie, oferujący niezrównane możliwości i efektywność w połączeniu z zwrotnością i elegancją,” powiedział Duncan Aldred, wiceprezydent ds. sprzedaży i marketingu GMC. „Nowy Canyon Denali rozwija tę nagradzaną kombinację, oferując charakterystyczny design, luksusowe wnętrze i bogate wyposażenie, które definiują markę Denali od momentu jej powstania prawie 17 lat temu.”
Tak jak wszystkie modele Denali, nowy Canyon Denali wyróżnia się unikalną chromowaną kratką i wyjątkowymi felgami – 20-calowymi, ultra-błyszczącymi aluminiowymi kołami z malowanymi akcentami. Cechy zewnętrzne obejmują chromowane obudowy reflektorów przeciwmgielnych, chromowane stopnie pomocnicze o prostokątnym kształcie o średnicy pięciu cali, polerowaną końcówkę wydechu oraz standardowy lakier do wnętrza skrzyni ładunkowej.
Canyon Denali będzie dostępny w sześciu kolorach zewnętrznych.
Wewnątrz, w czarnym wnętrzu znajdują się fotele wykończone skórą Mulan z perforowanymi, podgrzewanymi i wentylowanymi przednimi siedzeniami – ekskluzywna cecha w ofercie Canyon – wraz z unikatowym wykończeniem deski rozdzielczej i konsoli oraz listwami progowymi z logo Denali i dywanikami.
Standardowe technologie obejmują system powiadamiania o kolizji oraz ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa. Dodatkowe standardowe funkcje to:
Podgrzewana kierownica
GMC IntelliLink z nawigacją, ośmiocalowym ekranem dotykowym oraz integrację z telefonami za pomocą Apple CarPlay i Android Auto
Łączność OnStar 4G LTE z hotspotem Wi-Fi
Automatyczna klimatyzacja
Centrum informacji dla kierowcy w pełnym kolorze
System uruchamiania pojazdu zdalnie
Dwa porty USB do ładowania na tylnej stronie konsoli centralnej oraz jeden port USB wewnątrz konsoli.
Canyon Denali dostępny jest w wersjach z kabiną crew oraz w konfiguracjach z napędem na dwa lub cztery koła. Silniki obejmują standardowy silnik V-6 o pojemności 3,6 L, który przewyższa V-6 konkurencji, oferując maksymalne możliwości holowania do 7 000 funtów (3 175 kg) oraz szacowaną przez EPA efektywność paliwową na poziomie 26 mpg na autostradzie w wersjach 2WD.
Dostępny jest również nowy silnik turbo-diesel Duramax o pojemności 2,8 L, który oferuje maksymalne możliwości holowania do 7 700 funtów (3 493 kg) i szacowaną efektywność paliwową na poziomie 31 mpg na autostradzie (2WD). Jest to najczystszy silnik diesla, jaki kiedykolwiek wyprodukowano przez General Motors, spełniający jedne z najostrzejszych norm emisji spalin w USA, w dużej części dzięki systemowi recyrkulacji spalin z chłodzeniem.
Silnik jest połączony z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6L50 o sześciu biegach, która wykorzystuje unikalny tłumik drgań stosujący odśrodkowy wahacz w konwerterze momentu obrotowego, aby zredukować hałas i wibracje układu napędowego.