GMC i Isuzu współpracowały przy opracowywaniu lekkiego pickupa. Podczas gdy Isuzu stworzyło model D-max, amerykański producent zbudował Canyon.
Program rozwoju przyniósł Chevrolet Colorado, Isuzu D-Max oraz GMC Canyon. General Motors zbudował również Hummer H3 na tej samej platformie, ale z różnymi silnikami. GMC oferowało Canyon w kilku wersjach nadwozia, w tym z podwójną kabiną, która była bardziej przeznaczona do użytku rekreacyjnego niż do pracy.
GMC zaprojektowało Canyon w agresywnym stylu, z dwoma rzędami świateł z przodu. Zespół projektowy przeniósł ten sam pomysł na większe pickupy GMC. W zależności od wersji wyposażenia, pojazd miał zderzaki w kolorze nadwozia lub chromowane. Wyraźnie poszerzone nadkola po bokach nadawały samochodowi bardziej agresywny wygląd, mimo że był to tylko pickup w tym samym segmencie rynku, co Dodge Dakota czy Ford Ranger. Czterodrzwiowa kabina ułatwiała dostęp do tylnych siedzeń.
Wewnątrz, producent zainstalował parę foteli kubełkowych z przodu oraz ławkę z tyłu, mieszczącą do trzech pasażerów. Tunel skrzyni biegów nie był zbyt inwazyjny, dzięki czemu nawet pasażer na środkowym miejscu mógł wygodnie usiąść. GMC zadbało o kierowcę, oferując deski rozdzielcze w stylu samochodowym oraz zestaw wskaźników oddzielony centralnym panelem.