GMC i Isuzu połączyły siły, aby stworzyć gamę pickupów, a efekt okazał się pozytywny, zwłaszcza dla japońskiej marki. W Stanach Zjednoczonych GMC oferowało ten model jako Chevrolet Colorado lub GMC Canyon.
Program rozwojowy przyniósł na rynek Chevrolet Colorado, Isuzu D-Max oraz GMC Canyon. Wszystkie trzy pojazdy zbudowane były na tej samej platformie i były dostępne w różnych wersjach w zależności od rynku. Można było wybierać między silnikiem diesla a benzynowym. W przeciwieństwie do Chevrolet Colorado, który był dostępny w wersji z kabiną typu club-cab, GMC wyprodukowało podstawowy model Canyon z wersją standardową kabiny, mającą dwoje drzwi i dwoje miejsc.
GMC zaprojektowało Canyon z agresywnym wyglądem, który charakteryzował się dwoma rzędami lamp z przodu. Ten sam pomysł przeniesiono na większe pickupy marki GMC. W zależności od poziomu wyposażenia, pojazd miał zderzaki w kolorze nadwozia lub chromowane. Jego wyprofilowane nadkola z boków sprawiały, że auto wyglądało bardziej agresywnie, mimo że było to tylko pickup w tej samej klasie co Dodge Dakota czy Ford Ranger.
Wewnątrz, w podstawowej wersji zamontowano ławkę, a w droższych wersjach – fotele kubełkowe. W modelach z manualną skrzynią biegów dźwignia zmiany biegów znajdowała się na konsoli centralnej, podczas gdy w wersji automatycznej przeniesiono ją na kolumnę kierownicy.