Zastępując model Jimmy w ofercie GMC, GMC Envoy był bardziej luksusowym SUV-em, który oferował więcej przestrzeni, większą moc oraz wiele nowych funkcji.
W oparciu o Chevroleta TrailBlazera, GMC Envoy był dostępny w jednej wersji nadwozia z 4 drzwiami oraz z wyborem napędu na 2 lub 4 koła.
Dostępna była tylko jedna wersja silnikowa, Envoy napędzał silnik o pojemności 4,2 litra, który generował 270 koni mechanicznych i 375 Nm momentu obrotowego. Jeśli zużycie paliwa można było zignorować, Envoy był niesamowitym pojazdem.
Wchodząc do wnętrza Envoy’a, pasażerowie mogli cieszyć się dużą ilością miejsca na nogi i ramiona. Bagażnik również miał odpowiedni rozmiar i był wyposażony w siatkę do przechowywania mniejszych przedmiotów. Wnętrze oferowało wiele miejsc do przechowywania.
Wszystkie kontrolki były intuicyjnie rozmieszczone i łatwe w użyciu, jednak wygodne fotele nie oferowały dużego wsparcia.
Dzięki pokrętłu umieszczonemu na desce rozdzielczej, kierowca mógł łatwo przełączać się między napędem na 2 lub 4 koła oraz między wysokim a niskim przełożeniem 4WD.
Choć przekładnia pozwalała na bardzo intensywne użytkowanie w trudnym terenie, niskie rury wydechowe i niskie stopnie boczne były nieco problematyczne.
Envoy był praktycznym pojazdem – lżejsze przedmioty można było załadować do bagażnika bez otwierania pokrywy bagażnika. Otwierane okna zapewniały łatwy dostęp.
W najwyższej wersji wyposażeniowej, Envoy mógł mieć automatyczne zawieszenie z regulacją wysokości, które utrzymywało pojazd na poziomie niezależnie od ładunku.