Podczas gdy SUV-y oparte na ciężarówkach traciły na popularności na rzecz crossoverów, firma GMC zaprojektowała model Envoy dla tych, którzy wciąż poszukiwali tradycyjnego podejścia do SUV-a.
Oczywiście, w porównaniu z crossoverem, Envoy oferował lepsze możliwości terenowe oraz większą zdolność holowania.
Bardzo podobny do Chevroleta TrailBlazera pod względem zewnętrznego designu, Envoy zapewniał bardziej luksusowe wnętrze oraz bogaty zestaw funkcji.
Model Envoy był dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: SLE, SLT i Denali.
Najprostsza wersja zawierała 17-calowe obręcze aluminiowe, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane akcesoria, system bezkluczykowego dostępu oraz system komunikacji OnStar.
Środkowa wersja SLT oferowała elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy, automatyczną kontrolę klimatu, skórzaną tapicerkę oraz przyciski sterujące na kole kierownicy.
Denali wyróżniał się nieco innym designem zewnętrznym, charakteryzując się unikalnym grillem w kształcie plastra miodu, większymi 18-calowymi obręczami, podgrzewanymi siedzeniami i wysokiej jakości systemem dźwiękowym Bpse.
Dostępne były również pakiety opcji, które obejmowały funkcje takie jak elektrycznie składane podgrzewane lusterka zewnętrzne, autościemniające się lusterka wsteczne, belki dachowe, a nawet system rozrywki DVD i szyberdach.
System nawigacji można było dodać jedynie w wersjach SLT i Denali.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Envoy był wyposażony w hamulce tarczowe z systemem ABS, kontrolę stabilności oraz poduszki powietrzne osłaniające głowę.