GMC Hummer EV 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

GMC Hummer EV 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćGMC Hummer EV 2021-Present

Świat niemal zapomniał o marce Hummer w 2020 roku, gdy GM przywrócił ją do życia, wprowadzając model EV, elektryczny pickup, który z łatwością radził sobie w trudnym terenie.

Hummer przeszedł ewolucję z pojazdu militarnego do cywilnego SUV-a, a w 1992 roku rozpoczął sprzedaż pojazdów cywilnych opartych na modelu wojskowym. To był Hummer H1, a później pojawiły się modele H2 i H3. Podczas światowego kryzysu gospodarczego Hummer zbankrutował i był o krok od zakupu przez chińską firmę. Jednak rząd chiński powiedział nie, więc marka pozostała w portfolio GMC, ale bez żadnego produktu.

Wygląd pojazdu przypominał model H2, z szerokim i prostokątnym designem przodu. Szkielet kabiny wyglądał jak pudełko na innym pudełku, z otwartą przestrzenią ładunkową z tyłu. Choć nie był to pierwszy pojazd tego typu wyprodukowany przez Hummera, model EV miał nowoczesny styl, nawet jeśli nawiązywał do retro designu. Ale wykonanie było naprawdę solidne.

Wewnątrz kontynuowano prostokątny design, ale z nowoczesnymi akcentami. Przed kierowcą zamontowano 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz instrumentów. Na górze centralnej konsoli znajdował się większy, 13,4-calowy wyświetlacz infotainment. Górna pokrywa była demontowalna i mogła być przechowywana w „frunku”, gdzie wcześniej umieszczano silniki w modelach Hummer.

Napęd był imponujący. Z trzema elektrycznymi silnikami i możliwością skrętu wszystkich kół, Hummer EV został stworzony na prawdziwy, trudny teren. Jego 35-calowe opony terenowe były na to dowodem. Napęd generował łącznie 1000 koni mechanicznych i ogromne 11500 lb-ft (15591 Nm) momentu obrotowego, co odpowiada dziesięciu Bugatti Chiron!

 GMC zaprezentowało 2022 HUMMER EV Edition 1 – pierwszy w swoim rodzaju supertruck, stworzony, aby przetrzeć nowe szlaki bez emisji spalin.

Będzie to pierwsza w pełni elektryczna oferta w gamie GMC, napędzana nowoczesną technologią napędu elektrycznego, która zapewnia niespotykaną dotąd zdolność terenową, niezwykłe osiągi na drodze oraz immersyjne doświadczenie jazdy, które stawia pasażerów w centrum każdej chwili.

„Ten innowacyjny samochód wchodzi na rynek z prędkością i celem, przybliżając GM do w pełni elektrycznej przyszłości,” powiedział Mark Reuss, prezydent General Motors. „Nasza architektura Ultium Drive stanowi fundament dla wyjątkowo szerokiego zakresu osiągów, a HUMMER EV jest idealnym wyborem dla klientów, którzy pragną zdolności, efektywności i wydajności.”

HUMMER EV zasilany będzie nowymi akumulatorami Ultium firmy General Motors i napędzany przez Ultium Drive, czyli jednostki napędowe EV opracowane przez GM. Szacuje się, że oferuje on najlepsze w swoim segmencie 1 000 koni mechanicznych i 11 500 lb-ft momentu obrotowego, generowane przez trzy oddzielne silniki w dwóch jednostkach napędowych Ultium, co zapewnia HUMMER EV doskonałe zdolności zarówno na drodze, jak i w terenie. Dodatkowe efektywne i intuicyjne technologie wzbogacą zasięg i zdolności samochodu, aby wznieść każdą podróż na wyższy poziom.

Toruj nowe szlaki, w inny sposób

„Mieliśmy jeden cel dla HUMMER EV: Zbudować najbardziej zdolny fabryczny samochód – kiedykolwiek,” powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier GMC HUMMER EV. „To absolutna bestia terenowa z unikalnym systemem napędu e4WD, który zapewnia manewrowość, jakiej GM nigdy wcześniej nie oferował.”

GMC HUMMER EV został zaprojektowany jako ostateczny elektryczny supertruck terenowy, z nowymi funkcjami stworzonymi do pokonywania trudnych przeszkód i terenu.

Do najważniejszych dostępnych funkcji należą:

Wyjątkowy układ kierowniczy 4 Wheel Steer z funkcją CrabWalk – cecha unikalna dla segmentu, która pozwala tylni i przedni zestaw kół na skręcanie pod tym samym kątem przy niskich prędkościach, umożliwiając ruch ukośny pojazdu, co zwiększa manewrowość na trudnym terenie.
Adaptacyjne zawieszenie powietrzne z funkcją Extract Mode, która pozwala na podniesienie wysokości zawieszenia o około 6 cali (149 mm), aby pomóc HUMMER EV w pokonywaniu ekstremalnych sytuacji terenowych, takich jak przeskakiwanie przez głazy czy przekraczanie wody.
Standardowe opony Goodyear Wrangler Territory MT o średnicy 35 cali oraz możliwość zamontowania opon o średnicy 37 cali. Oferują one wyjątkową wytrzymałość i elastyczność, aby zoptymalizować manewrowość HUMMER EV w jego niespotykanej zdolności terenowej, w tym wspinanie się na 18-calowe przeszkody i jazdę przez wodę głębszą niż 2 stopy.
Pancerz podwozia, składający się z solidnych stalowych płyt, które są strategicznie rozmieszczone wokół akumulatora, aby zapewnić ochronę w ekstremalnych warunkach terenowych.
UltraVision, która obejmuje nowe kamery podwozia z przodu i z tyłu z funkcją „wirtualnego pomocnika”, pomagające kierowcom w nawigacji przez przeszkody i umiejscowieniu kół na lub poza szlakiem. Kamery podwozia są zapakowane w sposób chroniący przed uszkodzeniami i wyposażone w funkcję mycia, aby usunąć zanieczyszczenia. HUMMER EV oferuje najlepszą w swojej klasie liczbę widoków z kamer, z aż 18 dostępnymi z pojazdu, co zwiększa świadomość otoczenia.
Widgety terenowe, które wyświetlają funkcje pojazdu oraz status terenu za pomocą ekranów infotainment i informacji dla kierowcy. Przykłady obejmują moc, moment obrotowy, załączenie blokady dyferencjału, ciśnienie w oponach, kąty nachylenia (w tym maksymalne wartości), wskaźnik dryfu (z maksymalnymi wartościami), okrąg tarcia, wektoryzację momentu obrotowego i wiele więcej.
Podróżuj dalej, szybciej

Najlepsze w branży możliwości szybkiego ładowania, w połączeniu z nowymi akumulatorami Ultium firmy General Motors oraz zaawansowanymi technologiami, zintegrują się, aby zaoferować maksymalne możliwości i optymalny zasięg.

Najważniejsze cechy Edition 1 obejmują:

System napędowy e4WD z trzema silnikami, który zaoferuje ekwiwalent szacowanych przez GM 1 000 koni mechanicznych i 11 500 lb-ft momentu obrotowego.
Zgodność z publicznymi ładowarkami szybkim na 800 V, do 350 kilowatów. Technologia stanowiąca pierwszą w branży mechanicznie przełącza akumulatory z trybu równoległego na szeregowy podczas ładowania, co czyni HUMMER EV kompatybilnym z najszybszymi ładowarkami DC o mocy 350 kW, umożliwiając niemal 100 mil zasięgu w 10 minut ładowania.
System napędu akumulatorowego Ultium z 24 modułami w podwójnym stosie, który zapewnia doskonały zasięg i moc trzem silnikom.
Szacowany przez GM zasięg jazdy wynoszący ponad 350 mil na pełnym naładowaniu, na podstawie wstępnych testów.
Najnowsza wersja Super Cruise, opcjonalnej funkcji asystenta kierowcy, oferującej jazdę bez użycia rąk na ponad 200 000 mil (około 322 000 km) włączonych dróg oraz nowa funkcja automatycznego zmieniania pasa ruchu, gdzie system może określić, kiedy zmiana pasa jest optymalna i zainicjować manewr, przestrzegając protokołów sygnalizacyjnych.
Doświadcz, jak głośno może być w ciszy

Rewolucyjna wydajność uliczna z samochodu, umożliwiona przez nadzwyczajną moc nowej generacji EV. Przyciągające uwagę wygląd i niezapomniana sylwetka. Doświadczenie GMC HUMMER EV postawi kierowców w centrum każdej chwili.

HUMMER EV debiutuje wyłącznie w w pełni wyposażonym pakiecie Edition 1.

Najważniejsze cechy Edition 1 obejmują:

Watts to Freedom – wybieralna przez kierowcę doświadczenie, które uwalnia pełną zdolność przyspieszenia systemu napędowego EV, w tym osiągi szacowane przez GM od 0 do 60 mph w około 3 sekundy.
Kontrola trybów jazdy oferująca wybieralne przez kierowcę tryby, które dostosowują osiągi – w tym rozdział momentu obrotowego między przednimi a tylnymi kołami oraz ustawienia czterokołowego kierowania – dla różnych warunków jazdy. Obejmuje tryb terenowy, który podnosi wysokość prześwitu HUMMER EV o niemal 2 cale.
Adaptacyjne sterowanie jazdą z ciągłym tłumieniem, dostosowane do jazdy na drodze i w terenie.
Jazda na otwartym powietrzu dzięki sztywności strukturalnej akumulatorów Ultium, z standardowym dachem Infinity oraz zdejmowanymi przezroczystymi panelami Sky, które można schować w przednim schowku „frunk” pojazdu.
Premium, techniczne materiały wykończeniowe wnętrza.
Duży, 13,4-calowy ekran infotainment oraz 12,3-calowy wyświetlacz informacji o kierowcy przekazują bogactwo informacji o osiągach pojazdu i świadomości kierowcy.
MultiPro Tailgate z sześcioma funkcjonalnymi pozycjami.
Elektrycznie opuszczane tylne okno i elektryczny pokrywający bagażnik.
Elementy designu GMC HUMMER EV będą odważne i futurystyczne, z starannie wykonanymi szczegółami, takimi jak charakterystyczny motyw „H” widoczny w wielu elementach. Przekształcenie konwencjonalnych wyświetlaczy komunikuje zdolności i technologię pojazdu za pomocą oświetlenia zewnętrznego i interfejsów użytkownika wewnątrz.

„GMC HUMMER EV przekształca natychmiast rozpoznawalny kształt w nowoczesną, w pełni elektryczną przyszłość,” powiedział Phil Zak, dyrektor ds. wzornictwa. „Jego projekt wizualnie komunikuje ekstremalne możliwości, co jest wzmocnione przez surowe detale architektoniczne oferowane z premium, starannie wykonanym i dobrze wykończonym wnętrzem.”

HUMMER EV będzie pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem w portfolio GMC i jest zasilany przez nowy system akumulatorowy Ultium firmy General Motors. Produkcja rozpocznie się pod koniec 2021 roku w fabryce GM Factory ZERO Detroit-Hamtramck Assembly Center – niemal 40-letnim obiekcie, który został przystosowany i wyposażony za pomocą 2,2 miliarda dolarów inwestycji przeznaczonej na produkcję pojazdów elektrycznych. Przyszłe pojazdy produkcyjne z tej fabryki będą emitować zerowe emisje.

Three-motor e4WD (1000 KM)

ParametrWartość
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.