Model 1997 Jimmy był samochodem opartym na Chevrolecie Blazer, przystosowanym do wizerunku marki GMC i różnych poziomów wyposażenia.
Wprowadzony na rynek w 1995 roku, model Jimmy został ciepło przyjęty przez klientów. Mimo że był to wytrzymały pojazd terenowy, wcale nie wyglądał groźnie ani topornie. Co więcej, wersja trzydrzwiowa okazała się bardzo dobrym samochodem miejskim, radzącym sobie z zakrętami i dziurami w jezdni, a jednocześnie mieszczącym się na miejscach parkingowych przeznaczonych dla aut kompaktowych. Dwa lata później producent postanowił przeprowadzić facelifting zarówno modelu Blazer, jak i Jimmy.
W wersji trzydrzwiowej, kompaktowy SUV był nawet krótszy od swojego pięciodrzwiowego odpowiednika. Stylizacja inspirowana była europejskim modelem Opel/Vauxhall Frontera, z trójkątnym oknem za drzwiami. Mimo że pojawiła się nowa tendencja do montowania zapasowego koła pod samochodem, w bagażniku, GMC zdecydowało się umieścić je na klapie. Ciekawym rozwiązaniem był niezależny system otwierania tylnego okna.
Wewnątrz, Jimmy miał tapicerowane siedzenia z opcją weluru. Model z 1995 roku wyposażony był w wybierak biegów montowany na kolumnie kierowniczej oraz pokrętło do systemu 4×4: 2WD, 4WD auto i 4×4 lock. Pojazdy z manualną skrzynią biegów miały lewarek biegów zamontowany na podłodze oraz wybierak do skrzyni rozdzielczej. W przeciwieństwie do Blazera, Jimmy miał inne siedzenia, z szerszymi zagłówkami dla pasażerów z przodu.