GMC Sierra z 2008 roku trafił na rynek w trudnych czasach światowego kryzysu finansowego, w trzech wersjach nadwozia, a najbardziej uniwersalnym pojazdem dwufunkcyjnym był model 1500 Crew Cab.
GMC nie było nowicjuszem w branży pickupów, ponieważ produkowało pojazdy od ponad wieku, a jego specjalnością były samochody użytkowe. Sierra znajdowała się już w trzeciej generacji, a dzięki wersji z kabiną załogową była doskonałym wyborem dla tych, którzy potrzebowali samochodu do pracy oraz pojazdu na weekendowe wypady z rodziną. Została zbudowana na platformie T900, która okazała się znacznie lepsza od tej, którą zastąpiła.
Podobnie jak jej poprzednik, Sierra była dostępna w kilku wersjach nadwozia, poczynając od wersji z podwoziem a kończąc na dużej wersji z kabiną załogową. Jej pochylona przednia szyba pod kątem 57 stopni zmniejszała hałas wiatru i opór aerodynamiczny, co zwiększało wydajność paliwową. Aby nadać bardziej dynamiczny wygląd, Sierra miała poszerzone nadkola. W wersji Crew Cab GMC oferował Sierrę z kilkoma opcjami długości załadunku, w zależności od potrzeb właściciela.
Wnętrze Sierry oferowało miejsce dla pięciu pasażerów. Dzięki nowej platformie, producent był w stanie stworzyć płaską podłogę z tyłu, co zwiększyło przestrzeń na nogi dla osób siedzących na ławce. Z przodu kierowca i pasażer cieszyli się dużą deską rozdzielczą z płaskim przodem oraz centralnym panelem z jednostką klimatyzacyjną i systemem audio/informacyjnym, w zależności od opcji.
Producent oferował Sierrę z wyborem czterech silników, standardowo połączonych z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Była dostępna zarówno w wersji 2WD, jak i 4WD.
Dziedzictwo GMC, które trwa od ponad 100 lat i obejmuje produkcję pojazdów profesjonalnej klasy, wkracza w nową erę dzięki wprowadzeniu linii Sierra 2007. Te zupełnie nowe ciężarówki podnoszą standardy branżowe, oferując najlepszą w swojej klasie moc V-8, oszczędność paliwa, zwrotność oraz najcichsze wnętrze spośród wszystkich pełnowymiarowych ciężarówek.
Modele Sierra z 2007 roku – w tym wyjątkowy Sierra Denali – oferują najwyższą w klasie zdolność holowania (10 500 funtów/4 763 kg) oraz maksymalną ładowność wynoszącą 2 160 funtów (980 kg).
„Całkowicie nowy Sierra 2007 ma pewny, czysty wygląd, który odzwierciedla filozofię profesjonalnej klasy GMC,” powiedział John Larson, dyrektor generalny Buick-Pontiac-GMC.
Modele Sierra lekkich ciężarówek będą dostępne w czwartym kwartale 2006 roku. Modele Sierra Denali oraz cięższe wersje będą dostępne w pierwszym kwartale 2007 roku. Sierra dostępna jest w kilku wersjach wyposażeniowych, w tym jako ciężarówka robocza, SLE (modele SLE1 i SLE2) oraz SLT, a także w konfiguracjach 2WD i 4WD. Oferowane są trzy style kabiny – standardowa, przedłużona oraz crew cab – oraz trzy długości skrzyni ładunkowej – 5 stóp 8 cali, 6 stóp 6 cali i 8 stóp.
„Różnorodność modeli i konfiguracji w linii Sierra z 2007 roku jest bardziej charakterystyczna, z zestawami dopasowanymi do różnych stylów życia i zastosowań,” powiedział Larson. „Wszystkie ciężarówki mają w sobie wrodzoną jakość wyrafinowania, od podstawowego modelu do luksusowo zaprojektowanego Sierra Denali.”
Sierra Denali to wyjątkowy model, który wyróżnia się unikalnymi cechami, podnoszącymi jego osiągi i design, takimi jak ekskluzywny silnik V-8 o pojemności 6.2L z aluminium, zmiennym czasowaniem zaworów oraz nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Wyjątkowy design
GMC Sierra 2007 zaprojektowano z silnym i wyrafinowanym wyglądem, odpowiadającym filozofii profesjonalnej klasy marki, z muskularnymi liniami i zaokrąglonymi krawędziami. Wygląd przedniej części, błotników, maski oraz tylnych błotników jest unikalny. „Skoncentrowana” maska, która płynnie przechodzi w błotniki oraz wytłoczone tylne nadkola wzmacniają muskularny wygląd.
Wszystkie modele z wyjątkiem przeznaczonej dla floty ciężarówki roboczej mają charakterystyczną chromowaną listwę maski. Kratka Siera jest uzupełniona dużymi, jubilerskimi reflektorami. Modele SLT są wyposażone w chromowany zderzak przedni, z górną częścią w kolorze nadwozia. Wszystkie klamki drzwi mają duże, wygodne uchwyty, które łatwo otworzyć w rę gloves.
W całej gamie Sierra dostępna jest rodzina kół i opon o średnicach 17 i 20 cali, przy czym Sierra Denali oferuje unikalne felgi (szczegóły w sekcji dotyczącej Sierra Denali).
Sierra dostępna jest w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym: głęboki niebieski metalik, średni brąz metalik, stalowy szary metalik, onyksowy czarny, szary stealth metalik, biały szczytowy, srebrny brzozowy metalik, ognisty czerwony i sportowy czerwony metalik.
Przestronne, wyrafinowane wnętrze
Modele Sierra są bardziej przestronne z większą ilością miejsca do przechowywania, a także z równymi powierzchniami, ciasnymi szczelinami i tolerancjami, oraz poprawionym komfortem i wygodą. Wnętrze ciężarówki roboczej i SLE ma „czysty pickup” z większymi przyciskami i klamkami, które łatwiej obsługiwać w rękawicach. Modele SLE1 w regularnej, przedłużonej i crew cab są wyposażone w nową kanapę przednią dzieloną w proporcji 40/20/40, która ma składany podłokietnik i schowek.
W panelu wskaźników w modelach roboczych i SLE zintegrowano dużą „podwójną” skrytkę na rękawiczki. Fotele materiałowe są standardem w ciężarówkach roboczych i modelach SLE; skórzane fotele są dostępne w modelach SLE. Pojazdy wyposażone w SLE2 mają elektrycznie regulowane w sześciu kierunkach fotele kierowcy. Modele ciężarowe dostępne są w kolorze wnętrza ciemny tytan; modele SLE oferowane są w kolorze wnętrza całkowicie czarnym lub kombinacjach ciemny tytan/jasny tytan i czarny/jasny kaszmir.
Modele SLT mają wnętrze w stylu luksusowym z unikalnym panelem wskaźników, panelami drzwi, większym konsolą środkową o większej pojemności i innymi charakterystycznymi elementami. W standardzie znajdują się podgrzewane, elektrycznie regulowane (fotel kierowcy) skórzane fotele oraz system audio obsługujący płyty CD/MP3 z sześcioma dyskami, system głośników Bose oraz system podgrzewania spryskiwaczy szyby. Modele SLT z crew cab mają automatyczne wycieraczki szyby z czujnikiem deszczu oraz system audio dla pasażerów tylnej kanapy. Kolory wnętrza w modelach SLT obejmują całkowicie czarny, ciemny tytan/jasny tytan oraz kombinacje ciemnego kaszmiru/jasnego kaszmiru.
Przestronność tylnych siedzeń wzrosła, a komfort również się poprawił. Standardowo w modelach crew cab i dostępny w modelach przedłużonych jest nowy, tylny fotel w stylu stadionowym z podziałem 60/40. Można go łatwo złożyć, aby uzyskać równą powierzchnię ładunkową. Obie sekcje fotela dzielonego można składać niezależnie, co pozwala na przewożenie zarówno ładunku, jak i pasażera na tylnym siedzeniu. Wstęp do tylnej części samochodu/przestrzeni bagażowej modeli z przedłużoną kabiną ułatwiają nowe tylne drzwi, które otwierają się pod kątem 170 stopni.
W modelach SLE i SLT dostępna jest różnorodność użytecznych elementów wygody, w tym radio nawigacyjne z ekranem dotykowym, elektrycznie sterowany dach, przesuwane tylne okno oraz radio satelitarne XM. System rozrywki dla tylnych siedzeń jest dostępny w modelach crew cab SLE2 i SLT, a wszystkie modele są dostępne z różnymi systemami radiowymi.
Reagująca na kierowcę jazda
GMC Sierra 2007 oferuje zwiększoną stabilność i pewność prowadzenia dzięki nowej ramie w kształcie skrzyni, zawieszeniu z przednimi sprężynami śrubowymi oraz układowi kierowniczemu z przekładnią zębatą. Dostępnych jest pięć systemów zawieszenia, każdy dostosowany do konkretnych wymagań jazdy. Należą do nich:
- Z83 – Zapewnia solidną, płynną jazdę z jedną rurą przednią i podwójnymi rurami tylnymi.
- Z85 – Zaprojektowane z myślą o lepszym prowadzeniu i holowaniu przyczepy, z jedną rurą przednią i tylnymi sprężynami.
- Z71 – Oferuje lepsze możliwości w terenie; ma konkretne przednie i tylne sprężyny jednorurkowe.
- Z60 – Zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności na ulicy, oferowane z 20-calowymi kołami.
- NHT – Maksymalna zdolność holowania.
Zaawansowany system kontroli stabilności elektronicznej StabiliTrak GM pomaga zminimalizować ryzyko przewrócenia się; jest standardem w modelach crew cab i dostępny w modelach przedłużonych – oraz unikalny w klasie. W połączeniu z poprawionym systemem hamulcowym o wysokiej pojemności i elektroniczną kontrolą hamulców z czterema kanałami i czterema czujnikami, system zapewnia precyzyjniejsze, kontrolowane zatrzymania ABS, a także poprawioną stabilność trakcji/wrzenia.
Modele Sierra są napędzane efektywną gamą silników, w tym najwyżej ocenianymi silnikami V-8 w swoim segmencie. Zaawansowana technologia, taka jak Zarządzanie Paliwem (AFM) i zmienne czasowanie zaworów (VVT), pomaga Sierra osiągnąć najlepszą oszczędność paliwa w klasie. Dostępny jest silnik FlexFuel – współpracujący z systemem AFM, dając klientom możliwość używania E85 etanolu, benzyny lub ich kombinacji. Oferty silników lekkiej ciężarówki obejmują:
- 4.3L V-6 (LU3), o mocy 195 hp (145 kW) i 260 lb-ft momentu obrotowego (353 Nm). Jest standardowy w modelach roboczych z regularną kabiną oraz 2WD w kabinach przedłużanych.
- 4.8L V-8 (LY2), z żeliwnym blokiem; o mocy 295 hp (220 kW) i 305 lb-ft momentu obrotowego (414 Nm). Jest standardowy w modelach roboczych 4WD w kabinach przedłużonych oraz w modelach SLE1 z regularną kabiną i kabiną przedłużoną, a także w modelach roboczych i crew cab SLE1.
- 5.3L FlexFuel V-8 (LMG), zdolny do E85 z żeliwnym blokiem i Zarządzaniem Paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb-ft momentu obrotowego (458 Nm). Ten silnik jest dostępny we wszystkich modelach.
- 5.3L FlexFuel V-8 (LC9), zdolny do E85 z aluminiowym blokiem i Zarządzaniem Paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb-ft momentu obrotowego (458 Nm). Ten silnik jest dostępny we wszystkich modelach.
- 5.3L V-8 (LH6), z aluminiowym blokiem i Zarządzaniem Paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb-ft momentu obrotowego (458 Nm). Jest dostępny w modelach crew cab 4WD.
- 5.3L V-8 (LY5), z żeliwnym blokiem i Zarządzaniem Paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb-ft momentu obrotowego (458 Nm). Ten silnik jest standardowy w modelach SLE2 i SLT; jest dostępny we wszystkich pozostałych modelach.
- 6.0L V-8 (L76), z aluminiowym blokiem, zmiennym czasowaniem zaworów i Zarządzaniem Paliwem, o mocy 367 hp (274 kW) i 375 lb-ft momentu obrotowego (508 Nm). Jest dostępny w modelach SLE i SLT w kabinach przedłużonych i crew cab w ramach ulepszonego pakietu holowniczego.
- 6.2L V-8 (L92), z aluminiowym blokiem i zmiennym czasowaniem zaworów, o mocy 400 hp (298 kW) i 417 lb-ft momentu obrotowego (565 Nm). Ten silnik jest ekskluzywny dla Sierra Denali.
Silniki są wspierane przez sprawdzone automatyczne skrzynie biegów Hydra-Matic, w tym sprawdzoną 4L60 z czterema biegami, wysokopojemnościową 4L70 z czterema biegami oraz nową 6L80 sześciobiegową skrzynię z silnikiem 6.2L Sierra Denali. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia ma szeroki zakres 6.04:1 – w tym dwa biegi nadbiegi – co pomaga uzyskać doskonałą równowagę między wydajnością a oszczędnością paliwa. Dodatkowo, 6L80 ma funkcję „tap up/tap down”, która pozwala kierowcy na ręczny wybór biegów w górę i w dół za pomocą przycisku na dźwigni zmiany biegów.
Bezpieczeństwo i zabezpieczenia
Sierra zapewnia szereg zabezpieczeń dzięki mocniejszej konstrukcji ramy i nadwozia oraz technologii przewodzącej w branży i segmencie. Zapewnia również większą kompatybilność z innymi pojazdami. Nowe funkcje obejmują pierwszy w swoim segmencie system StabiliTrak z technologią zapobiegającą przewróceniu, poduszkami powietrznymi w panelach bocznych zamontowanymi na dachu, które są zintegrowane z wzmocnionymi strukturami nadwozia, a także pierwszy w swoim segmencie napinacz pasów bezpieczeństwa, który aktywuje się podczas wypadku tylnego. Poduszki powietrzne w panelach bocznych są dostępne w modelach Sierra SLE i SLT.
Dynamika kontroli kierowcy jest poprawiona dzięki szerszym torom przednim i tylnym oraz bardziej responsywnemu zawieszeniu – w tym nowemu zawieszeniu z sprężynami śrubowymi z przodu i układem kierowniczym z przekładnią zębatą. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa są dostępne w Sierra, w tym fabrycznie zainstalowany system zdalnego uruchamiania pojazdu (unikalny w segmencie), aktywna skrzynia rozdzielcza Autotrac, która pomaga utrzymać pojazd na pewnym kursie w śliskich warunkach, Ultrasonic Rear Parking Assist oraz przeprojektowany, łatwiejszy w użyciu system monitorowania ciśnienia w oponach.
Wszystkie modele detaliczne mają w standardzie system OnStar Generation 7, w tym roczną subskrypcję planu Safe & Sound. Usługa OnStar obejmuje system General Motors Advanced Automatic Crash Notification (AACN), który udostępnia dane dotyczące wypadków służbom ratunkowym, aby mogły możliwie szybko wysłać odpowiedni personel i sprzęt ratujący na miejsce wypadku. Jeżeli pojazd ulegnie wypadkowi, który aktywuje poduszkę powietrzną, system OnStar automatycznie powiadomi doradcę OnStar, który sprawdzi pasażerów lub wezwie pomoc w nagłych wypadkach, jeśli to konieczne. OnStar może także pomóc w lokalizacji pojazdu, jeśli zostanie zgłoszony jako skradziony, a także zapewnia zdalne odblokowywanie drzwi (gdy pojazd jest wyposażony w elektryczne zamki).
Szczegóły Sierra Denali
Wyjątkowy Sierra Denali to ciężarówka jak żadna inna, z ulepszonymi cechami i kunsztem, które odróżniają ją od innych modeli – a także ofert od innych producentów. To kompleksowy pakiet wydajności, udogodnień i stylu, który dostarcza potężną, dyskretną elegancję wyjątkową dla GMC. Model z ’07 roku pozostaje natychmiast rozpoznawalny dzięki swojemu ikonicznemu, specyficznemu dla Denali chromowanemu grillu. Dodatkowe chromowane wykończenia i zderzaki w kolorze nadwozia jeszcze bardziej go wyróżniają. Sierra Denali jest dostępna w trzech kolorach nadwozia: onyksowy czarny, olimpijski biały i srebrny brzozowy metalik.
Sierra Denali napędzana jest ekskluzywnym silnikiem V-8 o mocy 400 koni mechanicznych (298 kW) oraz sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów i dostępna jest w wersji 2WD lub z napędem na wszystkie koła. Zawiera również tylny wałek o długości 9.5 cala (2WD) lub 8.6 cala (AWD) z zębatkami 3.42 oraz blokadą tylnego dyferencjału. Standardowe cechy podwozia obejmują zawieszenie Z85, czterotylne hamulce tarczowe oraz StabilTrak, a także osłony podwozia i haki holownicze. Standardowe są również 18-calowe aluminiowe felgi polerowane, a dostępne są unikalne felgi aluminiowe z chromowanym wykończeniem o średnicy 20 cali. Wzory kół nie są dzielone z innymi modelami Sierra.
Sierra Denali oferuje również unikalne połączenie stylu wnętrza i luksusu, w tym standardowe fotele przednie i tylne pokryte skórą nuvola, z podgrzewanymi, elektrycznie regulowanymi fotelami przednimi w 12 kierunkach, a także skórzane wykończenia w całym wnętrzu. Skórzana kierownica, ekskluzywna dla Denali, z drewnianymi akcentami oraz dużą ilością elementów sterujących jest standardem. Modele Denali mają również unikalną konsolę centralną, ulepszone wykończenia wnętrza i szczegółowe, starannie wykończone płyty progowe, które witają pasażerów po otwarciu dowolnych drzwi Sierra Denali. Unikalna konsola centralna ma drewniane wykończenie, które ukrywa pokrywę oraz kieszenie na kubki, tworząc bardziej dopracowany i wyrafinowany wygląd. Oprócz pełnego zestawu standardowych udogodnień, Sierra Denali oferuje ekskluzywne cechy, takie jak dostępny podgrzewany kierownica. Kolory wnętrza obejmują całkowicie czarny oraz ekskluzywne połączenie kakaowe/jasny kaszmir.