GMC wprowadziło trzecią generację modelu Sierra w 2006 roku, a rok później zaprezentowało opcję z regularną kabiną, która nie była skierowana wyłącznie do pracowników.
Po ponad stu latach doświadczenia na rynku, GMC Trucks doskonale wiedziało, czego ich klienci oczekują od pick-upów. Choć nie udało im się przebić Forda w liczbach sprzedaży, nie oznaczało to, że pojazd był źle skonstruowany. Problemy leżały raczej w kwestii cen. Platforma T900 oferowała lepsze rozwiązania i mocniejsze silniki niż jej poprzednik, T800.
Podobnie jak poprzednik, Sierra dostępna była w kilku wersjach nadwozia, zaczynając od podwozia kabinowego, a kończąc na dużej wersji z kabiną crew. Nachylona szyba czołowa pod kątem 57 stopni zmniejszała opór powietrza, zwiększając efektywność paliwową i redukując hałas wiatru. Aby nadać bardziej dynamiczny wygląd, Sierra miała poszerzone nadkola. W wersji Regular Cab znajdowały się drzwi z przodu oraz przestrzeń ładunkowa z tyłu, dostępna w trzech rozmiarach: 5.75′ (1752 mm), 6.5′ (1981 mm) oraz 8′ (2438 mm) na trzech różnych rozstawach osi.
Wewnątrz, GMC Sierra oferowało miejsce dla dwóch pasażerów. Jak większość pick-upów na rynku, miało dużą deskę rozdzielczą z zamontowanym na kolumnie kierowniczej selektorem biegów do automatycznej skrzyni biegów. W zależności od wersji wyposażenia, Sierra Regular-Cab mogła być wyposażona w system nawigacji satelitarnej, skórzane wykończenie wnętrza oraz drewniane akcenty na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych.
Producent oferował Sierę z wyborem czterech silników, które standardowo były połączone z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Była dostępna zarówno w wersji 2WD, jak i 4WD.
GMC, z ponad 100-letnią tradycją w produkcji pojazdów zawodowych, wprowadza nową erę z modelem Sierra z 2007 roku. Te nowe ciężarówki wyznaczają nowe standardy w branży, oferując najlepszą w swojej klasie moc V-8 oraz oszczędność paliwa, a także zwinność w prowadzeniu i najcisze wnętrze wśród ciężarówek pełnowymiarowych.
Modele Sierra z 2007 roku, w tym unikalny model Sierra Denali, oferują najwyższą w segmencie ocenę zdolności do holowania (10 500 funtów/4 763 kg) oraz maksymalną ładowność wynoszącą 2 160 funtów (980 kg).
„Nowa Sierra z 2007 roku ma pewną, czystą obecność, która odzwierciedla filozofię profesjonalnej jakości GMC,” powiedział John Larson, dyrektor generalny Buick-Pontiac-GMC.
Modele Sierra lekkich ciężarówek będą dostępne w czwartym kwartale 2006 roku. Modele Sierra Denali oraz ciężkie będą dostępne w pierwszym kwartale 2007 roku. Sierra będzie oferowana w różnych pakietach wyposażeniowych, w tym ciężarówki robocze, SLE (modele SLE1 i SLE2) oraz SLT, z konfiguracjami 2WD i 4WD. Dostępne będą trzy style kabin: standardowa, przedłużona i crew cab, oraz trzy długości skrzyń ładunkowych: 5 stóp 8 cali, 6 stóp 6 cali i 8 stóp.
„Linia modeli Sierra z ’07 roku ma bardziej wyraziste różnice, z pakietami dostosowanymi do różnych stylów życia i zastosowań,” powiedział Larson. „Wszystkie ciężarówki dzielą inherentną jakość wyrafinowania, począwszy od podstawowego modelu roboczego aż po inspirowany luksusem model Sierra Denali.”
Sierra Denali to wyjątkowy model, z odrębnymi, ekskluzywnymi cechami, które podnoszą jego wydajność i design, takimi jak wyłącznie aluminiowy silnik V-8 o pojemności 6.2L z zmiennym czasowaniem zaworów oraz nowa sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów.
Wyrazisty design
GMC Sierra z 2007 roku zaprojektowano z silnym i eleganckim wyglądem, który odpowiada filozofii profesjonalnej jakości marki, w tym muskularnymi liniami nadwozia i zaokrąglonymi krawędziami. Wygląd przedniej części, błotniki, maska i tylne błotniki są unikalne. Maska z „centralnym naciskiem”, która płynnie przechodzi do przednich błotników, oraz tłoczone nadkola tylne podkreślają muskularny wygląd.
Wszystkie modele, z wyjątkiem modelu roboczego, wyposażone są w charakterystyczną chromowaną ozdobę maski. Kratka chłodnicy Sierra wzbogacona jest o duże reflektory o błyszczącym wyglądzie. Modele SLT mają chromowany zderzak przedni z górną częścią w kolorze nadwozia. Wszystkie klamki drzwi mają duże, łatwe w użyciu konstrukcje, które można otworzyć w rękawicach.
W całej gamie Sierra dostępna jest rodzina kół i opon o średnicach 17 i 20 cali, a Sierra Denali oferuje unikalne koła (patrz sekcja szczegółów Sierra Denali).
Sierra jest dostępna w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym: Deep Blue Metallic, Medium Brown Metallic, Steel Gray Metallic, Onyx Black, Stealth Gray Metallic, Summit White, Silver Birch Metallic, Fire Red i Sport Red Metallic.
Przestronne, eleganckie wnętrze
Modele Sierra oferują więcej przestrzeni z powiększonym miejscem do przechowywania, a także gładkie powierzchnie, wąskie szczeliny i tolerancje oraz poprawioną wygodę i funkcjonalność. Model roboczy Sierra i SLE mają „czyste wnętrze pickup”, które oferuje większe przyciski i klamki drzwi łatwiejsze do użycia w rękawicach. Modele SLE1 w kabinach standardowej, przedłużonej i crew cab są wyposażone w nową, dzieloną na 40/20/40 kanapę z przodu, która ma składany podłokietnik i schowek.
Duża „podwójna” skrytka na rękawiczki jest zintegrowana z panelem przyrządów w modelach roboczych i SLE. Fotele materiałowe są standardowe w modelach roboczych i SLE; skórzane siedzenia są dostępne w modelach SLE. Pojazdy wyposażone w SLE2 mają regulowane w sześciu kierunkach fotele kierowcy. Modele robocze oferowane są w kolorze wnętrza Dark Titanium; modele SLE oferowane są w kolorze Ebony lub kombinacjach Dark Titanium/Light Titanium i Ebony/Light Cashmere.
Modele SLT mają wnętrze inspirowane luksusem, z unikalnym panelem przyrządów, panelami drzwi, powiększonym centralnym schowkiem i innymi wyrafinowanymi detalami. Podgrzewane, regulowane w 12 kierunkach skórzane siedzenia są standardem, a także sześciopłytowy system audio CD/MP3, system głośników Bose oraz podgrzewany system spryskiwaczy szyby. Modele crew cab SLT mają automatyczne wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu i system audio dla pasażerów na tylnej kanapie. Schematy kolorów wnętrza SLT obejmują: wszystkie Ebony, Dark Titanium/Light Titanium oraz Dark Cashmere/Light Cashmere.
Przestrzeń na tylnej kanapie została poprawiona, a także komfort. Standardowo w modelach crew cab oraz dostępne w modelach przedłużonych jest nowe, stadionowe siedzenie tylne z dzielonym designem 60/40. Można je łatwo złożyć, aby zapewnić nieprzerwany bagażnik. Obie części dzielonego siedzenia mogą być przechowywane niezależnie, co pozwala na miejsce zarówno dla ładunku, jak i pasażera na tylnej kanapie. Wejście do tylnej części cabiny/obszaru przechowywania w modelach przedłużonych ułatwiają nowe tylne drzwi, które otwierają się o 170 stopni.
Różnorodność użytecznych dodatków jest dostępna w modelach SLE i SLT, w tym radio nawigacyjne z ekranem dotykowym, elektrycznie otwierany panel dachowy, przesuwane tylne okno oraz radio satelitarne XM. System rozrywkowy dla pasażerów na tylnej kanapie jest dostępny w modelach crew cab SLE2 i SLT, a wszystkie modele dostępne są z różnorodnymi systemami radiowymi.
Reagująca na prowadzenie jazda
GMC Sierra z 2007 roku oferuje poprawioną stabilność i pewność prowadzenia dzięki nowej, skrzyniowej ramie, zmodernizowanym zawieszeniu na sprężynach i układzie kierowniczym z zębatką. Oferowane są pięć systemów zawieszenia, z których każdy dostosowany jest do określonych wymagań jazdy. Należą do nich:
- Z83 – zapewnia solidną, płynną jazdę z monotubowymi przednimi amortyzatorami i płynotubowymi tylnymi amortyzatorami.
- Z85 – zaprojektowane z myślą o poprawionej obsłudze i holowaniu przyczep, z monotubowymi amortyzatorami z przodu i z tyłu.
- Z71 – zapewnia poprawione możliwości terenowe; ma specyficzne monotubowe amortyzatory z przodu i z tyłu.
- Z60 – zaprojektowane dla maksymalnej wydajności ulicznej i oferowane z 20-calowymi kołami.
- NHT – maksymalne zdolności holownicze.
Wyrafinowany system kontroli stabilności StabiliTrak firmy GM pomaga zredukować ryzyko wywrócenia; jest standardem w modelach crew cab oraz dostępny w modelach przedłużonych – jest to ekskluzywne w segmencie. W połączeniu z ulepszonym, wysokowydajnym systemem hamulcowym i elektroniczną kontrolą hamulców z czterema czujnikami, system zapewnia bardziej precyzyjne, kontrolowane hamowanie ABS oraz poprawioną stabilność trakcji i yaw.
Modele Sierra napędzane są wydajną gamą silników, w tym najwyżej ocenianymi silnikami V-8 w segmencie. Zaawansowana technologia, taka jak aktywne zarządzanie paliwem (AFM) i zmienne czasowanie zaworów (VVT), pomaga Sierra osiągnąć najlepszą wydajność paliwową w segmencie. Dostępny jest silnik FlexFuel, który w połączeniu z oszczędnym AFM umożliwia klientom zasilanie ciężarówki etanolem E85, benzyną lub ich kombinacją. Oferty silników lekkich obejmują:
- 4.3L V-6 (LU3), o mocy 195 hp (145 kW) i 260 lb-ft momentu obrotowego (353 Nm). Jest standardowy w modelach roboczych kabiny standardowej oraz modeli przedłużonych 2WD.
- 4.8L V-8 (LY2), z żeliwną blokadą; o mocy 295 hp (220 kW) i 305 lb-ft momentu obrotowego (414 Nm). Jest standardowy w modelach roboczych 4WD kabiny przedłużonej, standardowej kabinie SLE1 i kabinie przedłużonej, a także w modelach crew cab roboczych i SLE1.
- 5.3L FlexFuel V-8 (LMG), zdolny do zasilania E85 z żeliwną blokadą i aktywnym zarządzaniem paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb-ft momentu obrotowego (458 Nm). Ten silnik jest dostępny we wszystkich modelach.
- 5.3L FlexFuel V-8 (LC9), zdolny do zasilania E85 z aluminiową blokadą i aktywnym zarządzaniem paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb-ft momentu obrotowego (458 Nm). Ten silnik jest dostępny we wszystkich modelach.
- 5.3L V-8 (LH6), z aluminiową blokadą i aktywnym zarządzaniem paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb-ft momentu obrotowego (458 Nm). Jest dostępny w modelach crew cab 4WD.
- 5.3L V-8 (LY5), z żeliwną blokadą i aktywnym zarządzaniem paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb-ft momentu obrotowego (458 Nm). Ten silnik jest standardowy w modelach SLE2 i SLT; jest dostępny we wszystkich innych modelach.
- 6.0L V-8 (L76), z aluminiową blokadą, zmiennym czasowaniem zaworów i aktywnym zarządzaniem paliwem, o mocy 367 hp (274 kW) i 375 lb-ft momentu obrotowego (508 Nm). Jest dostępny w modelach SLE i SLT kabiny przedłużonej oraz crew cab w ramach pakietu poprawionych możliwości holowania.
- 6.2L V-8 (L92), z aluminiową blokadą i zmiennym czasowaniem zaworów, o mocy 400 hp (298 kW) i 417 lb-ft momentu obrotowego (565 Nm). Ten silnik jest zarezerwowany wyłącznie dla Sierra Denali.
Silniki są wspierane przez sprawdzone automatyczne skrzynie biegów Hydra-Matic, w tym sprawdzoną automatyczną skrzynię biegów 4L60 czterobiegową, wysokowydajną 4L70 czterobiegową i nową sześciobiegową 6L80 ze silnikiem 6.2L Sierra Denali. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów ma szeroki stosunek ogólny 6,04:1 – w tym dwa biegi nadbiegu – co zapewnia doskonałą równowagę między osiągami a wydajnością paliwową. Ponadto, 6L80 ma możliwość „tap up/tap down”, co pozwala kierowcy ręcznie wybierać biegi w górę i w dół za pomocą przycisku na dźwigni kolumny.
Bezpieczeństwo i ochrona
Sierra zapewnia cały szereg zabezpieczeń dzięki mocniejszej ramie i strukturze nadwozia, jak również technologii przewyższającej branżowe standardy. Zaprojektowano ją również z myślą o większej kompatybilności z innymi pojazdami. Nowe funkcje obejmują wprowadzenia, takie jak elektroniczny system kontroli stabilności StabiliTrak z technologią zapobiegania wywróceniu, górne poduszki powietrzne boczne zintegrowane z wzmocnionymi strukturami ramy i nadwozia, które zapewniają doskonałą ochronę pasażerów oraz systemy napinaczy pasów bezpieczeństwa, które aktywują się podczas kolizji z tyłu. Poduszki powietrzne boczne są dostępne w modelach Sierra SLE i SLT.
Dynamika kontroli kierowcy jest wzmacniana przez szersze tory przednie i tylne, jak również bardziej responsywne zawieszenie – w tym nowy projekt przedniego zawieszenia z sprężynami i kierownicę z zębatką. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa dostępne są w modelu Sierra, w tym fabryczny system zdalnego uruchamiania pojazdu (exclusively in segment), aktywna przekładnia Autotrac, aby pomóc utrzymać pewność pojazdu w śliskich warunkach oraz ultradźwiękowy system asysty parkowania z tyłu i zmodyfikowany, łatwiejszy w użyciu system monitorowania ciśnienia w oponach.
Wszystkie modele detaliczne są standardowo wyposażone w system OnStar Generacji 7, w tym roczną subskrypcję planu Safe & Sound. Usługa OnStar obejmuje system zaawansowanego automatycznego powiadamiania o wypadkach (AACN) firmy General Motors, który umożliwia udostępnienie danych o wypadkach służbom ratunkowym w celu szybszego wezwania odpowiedniego personelu ratującego i sprzętu na miejsce zdarzenia. Jeśli pojazd zostanie uszkodzony w wypadku aktywującym poduszkę powietrzną, system OnStar automatycznie powiadamia doradcę OnStar, który sprawdzi stan pasażerów lub wezwie pomoc w razie potrzeby. OnStar może również pomóc w lokalizacji pojazdu, jeśli został zgłoszony jako skradziony, oraz oferuje usługę zdalnego odblokowania drzwi (gdy pojazd jest wyposażony w elektryczne zamki drzwi).
Szczegóły Sierra Denali
Unikalna Sierra Denali to pojazd jak żaden inny, z ulepszonymi funkcjami i rzemiosłem, które odróżniają go od innych modeli – jak również od ofert innych producentów. To kompleksowy pakiet wydajności, udogodnień i stylu, który oferuje potężną, stonowaną elegancję unikalną dla GMC. Model ’07 pozostaje rozpoznawalny dzięki ikonicznej, charakterystycznej chromowanej kratce Denali. Dodatkowe chromowane wykończenia i zderzaki w kolorze nadwozia jeszcze bardziej go wyróżniają. Sierra Denali jest dostępna w trzech kolorach nadwozia: Onyx Black, Olympic White i Fine Silver Birch Metallic.
Sierra Denali napędza wyłącznie silnik V-8 o mocy 400 hp (298 kW) o pojemności 6.2L, z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 2WD lub na wszystkie koła. Posiada również tylny most 9,5 cala (2WD) lub 8,6 cala (AWD) z przełożeniem 3.42 i blokadą tylnego dyferencjału. Standardowe cechy podwozia obejmują zawieszenie Z85, czterotłoczkowe hamulce tarczowe oraz StabilTrak, a także osłony przeciwsłoneczne i uchwyty do holowania. Standardowe są 18-calowe felgi aluminiowe o wysokim połysku, a dostępne są unikalne, chromowane felgi o średnicy 20 cali. Wzory kół nie są dzielone z innymi modelami Sierra.
Sierra Denali oferuje również unikalne połączenie stylu wnętrza i luksusu, w tym standardowe skórzane pokrycia foteli przednich i tylnych, z podgrzewanymi, regulowanymi w 12 kierunkach fotelami przednimi oraz skórzanym wykończeniem wnętrza. Standardowo posiada również skórzaną kierownicę z unikalnym wykończeniem i drewnianymi akcentami oraz zestawem dodatkowych przycisków. Modele Denali mają również unikalny centralny schowek, poprawione wykończenie wnętrza oraz szczegółowo wykończone, wypukłe listwy progowe, które witają pasażerów przy otwieraniu któregokolwiek z drzwi Sierra Denali. Unikalny centralny schowek ma drewniane wykończenie, które ukrywa pokrywę i kieszenie na kubki, tworząc bardziej wykończony i elegancki wygląd. Oprócz pełnego zestawu standardowych udogodnień, Sierra Denali oferuje także unikalne funkcje, takie jak dostępny podgrzewany zestaw kierowniczy. Kolory wnętrza obejmują wszystkie Ebony oraz unikalną kombinację Cocoa/Light Cashmere.