Trzecia generacja pickupa Sierra 2500 HP zadebiutowała w 2007 roku jako model 2008, a GMC wyprodukowano go w trzech wersjach kabiny.
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na pełnowymiarowe pickupy, które mogą pomieścić całą rodzinę, General Motors zaoferowało Sierraw czterodrzwiową wersję kabiny o nazwie Crew Cab. Oczywiście, w ciągu tygodnia może służyć jako narzędzie pracy dla ekipy, ale w weekendy świetnie sprawdza się jako towarzysz rodzinny, holując pełnowymiarową przyczepę bez najmniejszych problemów. Dla 2500 HD (ciężarowego) amerykański producent zastosował nową platformę T900, która zastąpiła T800 i oferowała lepsze rozwiązania oraz mocniejsze silniki niż jej poprzednik.
Podobnie jak poprzednia wersja, Sierra była dostępna w kilku wersjach nadwozia, zaczynając od wersji podwoziowej po dużą wersję Crew Cab. Pochylona szyba o kącie 57 stopni zmniejszała hałas wiatru i opór aerodynamiczny, co zwiększało efektywność paliwową. Aby nadać bardziej dynamiczny wygląd, Sierra miała poszerzone nadkola. Wersja Crew Cab umożliwiała łatwe wsiadanie i wysiadanie z samochodu dzięki dużym drzwiom tylnym.
Wewnątrz deska rozdzielcza przypominała bardziej SUV-a niż samochód roboczy, ale zaokrąglony zestaw wskaźników krył panel z większą ilością wskaźników niż w standardowym samochodzie. Na wysokim centralnym panelu producent zamontował kilka uchwytów na kubki oraz dużą przestrzeń do przechowywania. Z tyłu płaska kanapa pomieściła trzy osoby z wystarczającą przestrzenią na nogi i głowy dla dorosłych, nie tylko dla dzieci.
GMC oferowało Sierraw z wyborem dwóch silników, które w standardzie były połączone z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. W odróżnieniu od reszty serii 2500 HD, producent oferował również wersję Crew Cab z napędem hybrydowym.
General Motors wprowadza nowe ciężarówki Silverado i Sierra z 2007 roku, z nowymi, różnymi designami zewnętrznymi, dwoma unikalnymi wnętrzami oraz wiodącą w klasie mocą i wydajnością. Przebudowane modele łączą unikalne designy zewnętrzne i wewnętrzne, które znacznie różnią się od ciężarówek lekkotowarowych, z możliwością wyboru napędów na benzynę i olej napędowy. Funkcjonalność została wzmocniona w oparciu o nowe, wiodące w segmencie oraz unikalne cechy.
Silverado i Sierra są oferowane w różnych wersjach 2500HD (trzy czwarte tony) i 3500HD (jedna tona), co potwierdza niemal 100-letnią tradycję GM w budowie ciężarówek. Modele z 2007 roku oferują niespotykaną dotąd wydajność, zdolności i wykończenie. Silverado jest dostępne w wersjach WT, LT i LTZ; Sierra dostępna jest w wersjach WT, SLE i SLT – wszystkie z różnymi wyglądami i wnętrzami.
„Nie ma szerszej, mocniejszej ani bardziej wszechstronnej gamy ciężarówek w branży,” powiedział Gary White, wiceprezydent GM na Amerykę Północną i dyrektor ds. ciężarówek pełnowymiarowych. „Ale oprócz funkcjonalności i wszechstronności, których oczekują nasi klienci, ciężarówki Silverado i Sierra z 2007 roku łączą wyjątkowe wykończenie oraz zaskakującą dbałość o szczegóły.”
Szeroki wybór konfiguracji – trzy style kabin, trzy style skrzyń ładunkowych i pięć długości rozstawu osi – zapewnia ogromny wybór. Niektórzy producenci ciężarówek pełnowymiarowych nie oferują nawet ciężarówek obrazu trzech czwartej tony lub jednej tony. A wśród tych, którzy to robią, ciężarówki Silverado i Sierra HD z 2007 roku oferują wiele cech najlepszych w segmencie, w tym 18 500 funtów (8392 kg) maksymalnej dopuszczalnej wagi całkowitej dla pojazdów z silnikiem V-8 na benzynę oraz 13 000 funtów (5897 kg) dopuszczalnej wagi przyczepy konwencjonalnej, co zostało umożliwione przez platformę większej pojemności. Maksymalna zdolność holowania wynosi 16 700 funtów (7575 kg), gdy jest wyposażona w hak piątej osi.
„Dziedzictwo GM w zakresie ciężarówek ciężkich opiera się na obietnicach funkcji i niezawodności,” powiedział White. „Nowe ciężarówki Silverado HD i Sierra HD oferują wyjątkowe możliwości, jednocześnie opierając się na reputacji, która umieściła ciężarówki pełnowymiarowe GM na szczycie licznych badań jakościowych.”
Modele Chevy Silverado i GMC Sierra 2500HD i 3500HD będą dostępne w pierwszym kwartale 2007 roku. Produkcja nowych ciężarówek jest dzielona między kilka zakładów montażowych, w tym Fort Wayne w Indianie oraz Pontiac i Flint w Michigan.
Odważne i charakterystyczne wzory zewnętrzne
Nowe modele Silverado i Sierra ciężkich mają odważniejsze, muskularne wzory, które różnią się od ich lekkich odpowiedników. Obejmuje to nowe grille, reflektory, maski i przednie błotniki – wszystkie przekazujące siłę gotową na wszystko. Ciężarówki charakteryzują się także większą różnorodnością marki niż jakiekolwiek wcześniejsze pokolenia.
Chevy Silverado ma szerszy i wyższy grill podwójny z prominentnym złotym znakiem w centrum. Duże reflektory i światła boczne owinięte są wokół przedniej części i przechodzą w poszerzone przednie błotniki, co wzmacnia szeroką postawę ciężarówki. Błotniki mają czyszczony, kwadratowy wygląd i uzupełniają projekt silnego domku mocy.
GMC Sierra ma charakterystyczny przód z widocznym emblematem GMC w dużym, chromowanym grillu (czarny grill otaczający modele robocze). Grill jest flankowany przez duże, ozdobne reflektory. Chromowane zderzaki z górną i końcowymi osłonami w kolorze nadwozia są standardowe. Modele SLE mają duże reflektory przeciwmgielne umieszczone w zderzaku, tworząc elegancki wygląd, który dodatkowo odzwierciedla tożsamość marki GMC.
Uchwyt do drzwi ciężarówek ma duże, chwytowe wzory, które łatwo otworzyć w rękawicach. Inne detale także podkreślają silny wygląd i funkcjonalność, w tym większe przednie haki do holowania. Szybciej nachylony kąt szyby czołowej 57 stopni redukuje hałas wiatru i poprawia wydajność paliwową.
Ciężarówki wyglądają bardziej wyrafinowanie, z drzwiami, które sięgają nad progiem dla gładkiego, nieprzerwanego wyglądu, a lampy mają ozdobny wygląd. Tolerancje między panelami zostały znacznie zredukowane – w tym 50-procentowa redukcja odstępu między kabiną a skrzynią ładunkową.
Konfiguracje kabiny i skrzyni ładunkowej
Ciężarówki Silverado i Sierra są oferowane w konfiguracjach kabin regularnej, przedłużonej i crew cab, które są uzupełnione standardowymi (6 stóp 6 cali) i długimi (8 stóp) długościami skrzyń ładunkowych. Modele Silverado i Sierra 3500HD są również dostępne w konfiguracji dually z podwójnymi tylnymi kołami na długiej (8-stopowej) skrzyni. Nowe funkcje, takie jak tylne drzwi dostępu otwierające się pod kątem 170 stopni z całkowicie chowanymi elektrycznymi oknami w modelach z przedłużoną kabiną, oferują zwiększoną wszechstronność.
Skrzynie ładunkowe zostały zaprojektowane z myślą o zwiększonej wszechstronności, wzmocnionej wytrzymałości i większej pojemności. Jednoczęściowy nadkole i wewnętrzna strona skrzyni dodają wytrzymałości i gładszego, bardziej zintegrowanego wyglądu. Skrzynie są o 1,18 cala (30 mm) głębsze z przodu i o 1,57 cala (40 mm) głębsze z tyłu, z mocniejszymi wewnętrznymi ścianami, które oferują lepszą wydajność, gdy są wyposażone w uchwyty na drabiny, skrzynki narzędziowe i inne akcesoria. Objętość przestrzeni ładunkowej to 60,7 stóp sześciennych (1718 L) w regularnej skrzyni i 75,5 stóp sześciennych (2138 L) w długiej skrzyni.
Skrzynie dually są wykonane w całości ze stali, w tym nowe, hydroformowane błotniki zewnętrzne. Mają gładki, zintegrowany wygląd i wzmocnioną wytrzymałość. Wszystkie modele dually mają światła markerowe na błotnikach i nowe, eleganckie światła dachowe, które są aerodynamicznie zintegrowane z górną częścią kabiny.
Nowe projekty tylnych drzwi obejmują zamek i opcjonalną funkcję EZ Lift, z asystą z prętem momentowym. Pomimo że są większe od wcześniejszych modeli, nowe tylne drzwi są łatwiejsze w użyciu, dzięki zmienionej konstrukcji, która redukuje masę. Tylne drzwi można łatwo zdjąć, po prostu otwierając je pod kątem 45 stopni i ciągnąc prosto na zewnątrz pojazdu.
Nowy, innowacyjny system zarządzania ładunkiem jest dostępny we wszystkich modelach Silverado i Sierra i jest uzupełniony przez szereg pakietów akcesoriów zamawianych przez dealerów. Trzy szyny, które biegną wzdłuż boków skrzyni i przedniej ściany skrzyni, są mocowane za pomocą mocnych kotwic, a w przeciwieństwie do systemów konkurencji, zawierają górne i dolne tory. Cztery regulowane uchwyty do mocowania są dołączone do każdego systemu i mogą być umieszczone w dowolnym miejscu na szynach, przy czym każdy z nich ma nośność 500 funtów (227 kg).
W sercu kompleksowego portfela akcesoriów dla nowych ciężarówek znajduje się grupa specyficznych produktów akcesoryjnych zaprojektowanych do integracji z systemem zarządzania ładunkiem. Szyny umożliwiają użycie nadmuchiwanej skrzyni o pojemności 500 funtów (227 kg), przesuwnej skrzynki na narzędzia, przesuwnej przegrody ładunkowej, skrzynek do przechowywania z blachy diamentowej lub uchwytu na rower. Te akcesoria używają górnych lub dolnych szyn, co pozwala na liczne kombinacje, które mogą łatwo się łączyć lub omijać się nawzajem w miarę przesuwania się wzdłuż szyn. Skrzynki na narzędzia i uchwyt na rower używają zamka kodowanego, co pozwala na użycie klucza samochodowego do zamykania i otwierania tych akcesoriów.
Wiodące w klasie projekty wnętrz z doskonałym rzemiosłem
Pickupy Chevy Silverado i GMC Sierra HD są cichsze, bardziej przestronne i wyrafinowane w środku, z większym komfortem dla pasażerów i przestrzenią do przechowywania. Każdy z nich ma dwa nowe i różne projekty wnętrz, które odzwierciedlają ich odpowiednie tożsamości marki, w tym specyficzne wykończenia, elementy i wygląd wskaźników.
Podstawowe i średniej wielkości modele Silverado i Sierra HD mają funkcjonalny, czysty motyw wnętrza pickupowego z nowoczesną adaptacją panelu przyrządów ergonomicznymi GM. Dodatkowo to wnętrze obejmuje specyficzne panele drzwiowe z dużymi uchwytami do otwierania i zamykania, nową konstrukcję i konfigurację siedzeń, unikalny system schowków w konsoli centralnej i pod siedzeniem oraz dwa schowki (tradycyjny dolny schowek i zamykana górna komora do przechowywania).
Nowe wnętrza inspirowane luksusem są standardem w Silverado LTZ i Sierra SLT. Oferują bogato zdobione cechy, w tym unikalny design panelu przyrządów, centralną konsolę o dużej pojemności (20,1 L), specyficzne panele drzwiowe, siedzenia i inne elementy wykończenia. Cechy luksusowych wnętrz obejmują podgrzewane fotele kubełkowe z regulacją elektryczną, siedzenia z powierzchnią skórzaną, skórzaną kierownicę i selektywny chromowany wykończenie.
Przestronność w każdym poziomie wykończenia wnętrza została zwiększona dzięki nowym panelom przyrządów „niskim i do przodu”, które zapewniają bardziej przestrzenne odczucie kabiny, a także panoramiczne pole widzenia. Panele przyrządów są zamontowane około 3,5 cala (90 mm) w dół i do przodu w czystych wnętrzach pickupowych, podczas gdy panel przyrządów luksusowego wnętrza znajduje się 5 cali (127 mm) w dół i do przodu. Oba projekty paneli przyrządów są zintegrowane z odpowiednimi panelami drzwiowymi, aby stworzyć opadający wygląd.
Przestronność wnętrza i zwiększone pole widzenia tworzą środowisko, które umożliwia lepsze widzenie na zewnątrz. Miejsce na nogi, wysokość nad głową i szerokość w biodrach również wzrosły. Kąt odchylenia i przesuwanie przodu/tyłu siedzenia przedniego zostały zwiększone.
Wszystkie wnętrza są wyrafinowane, a rzemiosło podkreśla gładkie powierzchnie oraz małe szczeliny i tolerancje na panelach przyrządów, centralnej konsoli, zestawach wskaźników i innych komponentach. Większość szczelin na panelach przyrządów i wskaźnikach została zawężona do 0,5 mm lub mniej. Dbałość o szczegóły polegała na ukryciu mocowań i metalowych elementów strukturalnych wszystkich siedzeń. Nie ma widocznych elementów hardware w wnętrzu ani na progach drzwi. Nowe, miękkie w dotyku i matowe wykończenia dla paneli przyrządów i innych elementów wykończenia stosowane są w całym wnętrzu. Kolor i faktura materiałów zostały starannie dobrane, aby zapewnić premium wygląd. Wykonane z nowej tkaniny głowice podsufitki oraz wykończenie drzwi, a także profilowane oparcia siedzeń, wzmacniają postrzeganą precyzję nowych wnętrz.
Uzupełnieniem wyrafinowanego wyglądu wnętrz jest wiodąca w klasie cisza. Wszystkie poziomy wykończenia – nawet podstawowe modele robocze – korzystają z kompleksowego systemu, który dostarcza środowisko pasażerskie prawie pozbawione hałasu. Osiągnięto to dzięki temu, że użyto strategicznie umieszczonych materiałów wygłuszających i pochłaniających dźwięk w strukturze nadwozia – w tym cieczy nałożonej na podłogę i przednią część deski rozdzielczej – a także wrodzonych właściwości minimalizujących drgania sztywniejszej ramy oraz cichszych atrybutów aerodynamicznie dostosowanego nadwozia. Dodatkowo poprawione uszczelnienia drzwi i konstrukcja drzwi sięgających nad progi pomagają eliminować hałas drogowy i wiatrowy.
Dodatkowe atrakcje wnętrz Chevy Silverado i GMC Sierra obejmują:
- Nowe tylne siedzenie w stylu stadionowym z dzielonym na 60/40 wzorem i składanym środkowym podłokietnikiem, które można łatwo złożyć, aby zapewnić nieprzerwaną powierzchnię ładunkową. Lub dowolna sekcja dzielonego siedzenia może być składana niezależnie, pozwalając na miejsce zarówno na ładunek, jak i pasażera tylnego siedzenia.
- „Podwójny” schowek, który obejmuje dużą pojemność tradycyjnego schowka i nową, zamykaną komorę do przechowywania powyżej, z pojemnością 3,4 litra.
- Modele wyposażone w luksusowe wnętrze premium mają pojedynczy duży schowek, który oferuje około 25% większą pojemność przechowywania.
- Premium wnętrza obejmują dużą centralną konsolę o największej pojemności w segmencie: 20,1 litrów przestrzeni niepodzielonej.
- Czyste wnętrza pickupowe mają 6,1-litrową konsolę do przechowywania podłokietnika i nowy pojemnik na przechowywanie pod siedzeniem, wbudowany w nową ławkę 40/20/40. Ten 9,1-litrowy zamek pojemnik, który zawiera gniazdo dostępu do energii, znajduje się pod poduszką środkowego siedzenia i jest wystarczająco duży, aby pomieścić laptopa.
- Wskaźniki mają analogowy wyświetlacz, z dużymi, łatwymi do odczytania grafikami. Są oświetlone lodowobłękitnym oświetleniem LED, które zapewnia wyraźne, jasne podświetlenie i bardziej elegancki wygląd. Centrum informacji dla kierowcy jest wbudowane w panel przyrządów.
- Ręczny system klimatyzacji jest standardowy we wszystkich modelach, z podwójnym automatycznym systemem dostępnym. System podwójny pozwala na różnicę temperatury do 30 stopni F między kierowcą a pasażerami z przodu.
- Operowane elektrycznie tylne boczne szyby są dostępne w modelach z przedłużoną kabiną. Szyby opuszczają się całkowicie do drzwi dostępu z tyłu.
- Operowany elektrycznie tylny szyb jest dostępny w modelach z przedłużoną i crew cab. Szyba działa za naciśnięciem przycisku znajdującego się w konsoli sufitowej.
- Duży, operowany elektrycznie szyberdach jest dostępny w modelach z przedłużoną i crew cab. Szyberdach crew cab ma konstrukcję tilt/slide, z przesuwaną osłoną przeciwsłoneczną i funkcją szybkiego otwierania/zamykania. Szyberdach w modelu z przedłużoną kabiną wykorzystuje konstrukcję szyberdachu typu spoiler, który przesuwa się do tyłu po powierzchni dachu.
- Ultradźwiękowy system asysty parkowania z tyłu zapewnia dźwiękowe powiadomienia o obiektach za pojazdem.
- System podgrzewania płynu do spryskiwaczy szyby skuteczniej usuwa plamy z owadów oraz cienkie warstwy lodu i szronu. Gdy system jest aktywowany, płyn do spryskiwaczy jest podgrzewany do 150 stopni F (60 C) lub więcej.
- Różnorodny zakres systemów radiowych, w tym systemy z pojedynczym CD, sześcioma płytami, MP3 i DVD, są dostępne. Kilka radii wyposażono w technologię RDS, która zapewnia lepsze informacje dla uczestniczących stacji FM.
- Dostępne jest XM Satellite Radio.
- System rozrywki na tylne siedzenia jest dostępny w modelach crew cab; łączy system radia z podwójnym odtwarzaniem, kontrolami audio dla tylnego siedzenia oraz większym, ośmiocalowym ekranem wysuwanym.
- Oferowane są dwa systemy nawigacji radiowej z ekranem dotykowym opartym na DVD; jeden jest szczególny dla systemów wyposażonych w system rozrywki na tylne siedzenia.
- Nowa funkcja OnStar nowej generacji, która zapewnia polecenia nawigacji krok po kroku, jest automatycznie pobierana do centrum informacji kierowcy.
Doświadczenie jazdy i zdolności
Nowy, IV generacji silnik V-8 na benzynę o pojemności 6.0L z zmiennym czasem zaworów oraz wzmocniona, bardziej wydajna wersja silnika turbo-diesel Duramax 6.6L to wybory silnikowe dla modeli Silverado i Sierra 2500HD oraz 3500HD. Oba silniki oferują wiodącą w klasie moc i moment obrotowy. Silnik benzynowy współpracuje z nową, automatyczną przekładnią sześciobiegową Hydra-Matic 6L90, która ma funkcję hamowania górskiego. Ciężarówki napędzane przez Duramax są wspierane przez renomowaną automatyczną przekładnię Allison 1000 sześciobiegową.
Silnikiem standardowym jest nowy silnik V-8 o pojemności 6.0L. Jest oceniany na najlepsze w klasie 353 koni mechanicznych (233 kW) i 373 lb-ft momentu obrotowego (506 Nm) w konfiguracjach z pojedynczym tylnym kołem.* Zmienny czas zaworów pomaga poprawić wydajność i ekonomię paliwową. Nowa, automatyczna przekładnia sześciobiegowa Hydra-Matic 6L90 jest sparowana z silnikiem. Ta kombinacja napędu oferuje wyższą maksymalną dopuszczalną wagę całkowitą (GCWR) – 18 500 funtów (8392 kg) – niż wcześniejsze kombinacje napędowe na benzynę i jest liderem w segmencie dla pojazdów z silnikiem V-8 na benzynę. 6L90 ma szeroki, 6.04:1 ogólny współczynnik – w tym dwa biegi nadbiegu – co pomaga zapewnić doskonałą równowagę między wydajnością a ekonomiką paliwową. Oferuje również ręczne wybieranie biegów i kontrolę tap up/tap down.
Dostępny jest czystszy, bardziej potężny silnik turbo-diesel Duramax 6.6L. Nadal prowadzi w segmencie pod względem mocy i momentu obrotowego, przy mocach podniesionych do 365 koni mechanicznych (272 kW) oraz 660 lb-ft momentu obrotowego (895 Nm). Udoskonalenia w silniku oraz nowy system filtracji cząstek stałych dla diesla pomagają zapewnić 90-procentową redukcję cząstek stałych i 50-procentową redukcję NOx (w porównaniu do obecnych norm), spełniając nowy mandat federalny. Wszyscy producenci diesla są zobowiązani do spełnienia nowego standardu emisji, zaczynając od roku kalendarzowego 2007.
Renomowana automatyczna przekładnia Allison 1000 sześciobiegowa jest partnerem silnika turbo-diesel Duramax 6.6L. Oferuje dobrą ekonomię paliwową, ciszę i kontrolę. Posiada funkcję wyboru zakresu jako pierwsza w klasie, która umożliwia kierowcy łatwe wybieranie odpowiednich biegów w zależności od warunków jazdy, takich jak holowanie przyczepy na stromej drodze.
W połączeniu z układem napędowym działają silna rama oraz responsywne układy zawieszenia. Rama pojazdu składa się z solidnej konstrukcji drabiniastej wzmocnionej poprzecznymi wspornikami. Posiada segmentowaną konstrukcję, która umożliwia łatwą i dokładną adaptację do różnych długości, aby dostosować się do pięciu długości rozstawu osi ciężarówek. Sekcje ramy są łączone silnymi, nakładającymi się segmentami, co wzmacnia ogólną moc i sztywność.
Wytrzymałość ramy i zwiększone możliwości umożliwione przez systemy napędowe pozwalają na zastosowanie większego, 2,5-calowego uchwytu do haka przyczepy. Umożliwia to ciągnięcie segmentowo prowadzonego maksimum 13 000 funtów (5897 kg) przyczep konwencjonalnych. Ciężarówki z hakami piątej osi mogą holować do 16 700 funtów (7575 kg), gdy są odpowiednio wyposażone.
Dodatkowe cechy:
- Wszystkie modele 2500HD i 3500HD mają szeroki rozstaw osi 68,6 cala (1742 mm) z przodu. Tylna oś w ciężarówkach 2500HD wynosi 66 cali (1676 mm); tylna oś w modelach 3500HD wynosi 74,7 cala (1897 mm), co sprawia, że modele Silverado i Sierra ciężkie mają stabilne poczucie.
- Wybór dwóch pakietów zawieszenia: Z85 i Z71. Z85 jest standardowy w modelach 2WD i 4WD; Z71 Off Road jest opcjonalny i obejmuje dodatkowy sprzęt podwozia i zawieszenia, w tym osłony podwozia.
- Nowa skrzynka kontrolna kierownicy jest używana z systemem kierowniczym z kulkami, co zapewnia lepszą zwrotność dla większego poczucia kontroli i stabilności.
- Wysokiej wydajności, układ hamulcowy na czterech kołach z Hydroboost i czterokanałowym ABS jest standardowy we wszystkich modelach. Układ hamulcowy obejmuje duże tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu oraz sztywne zaciski hamulcowe.
Wszystkie modele ciężarowe są dostępne z zintegrowanym kontrolerem hamulca przyczepy. Jest zintegrowany z systemem ABS i zapewnia natychmiastowe i mierzone sygnalizacje siły hamowania do elektrycznych systemów hamulcowych przyczepy. Nie ma wymogu dotyczącego zewnętrznych lub dodatkowych systemów kontrolujących hamulce. Przełącznik kontrolera hamulca jest wygodnie zamontowany w lewym dolnym rogu panelu przyrządów.
Szczegóły bezpieczeństwa
Modele Silverado i Sierra ciężarowe zostały zaprojektowane, aby pomóc kierowcom unikać wypadków i chronić pasażerów w przypadku ich wystąpienia. Solidna konstrukcja ramy drabiniastej i mocna struktura nadwozia zapewniają ochronę pasażerów. Rama została zaprojektowana z strefami zgniotu, które wyginają się, aby pochłonąć energię uderzenia, podczas gdy nowa struktura nadwozia wykorzystuje strategiczne usługi stali wysokotężnej i klejów strukturalnych, które pomagają zachować integralność przedziału pasażerskiego i zarządzać energią w przypadku wypadku.
Dodatkowe cechy bezpieczeństwa obejmują: