General Motors wprowadził trzecią generację pickupów Sierra 2500 HD w 2007 roku jako model na rok 2008, oferując ją w trzech wersjach kabiny.
Coraz częściej można było zobaczyć duże pickupy, wykorzystywane w weekendy w górach lub do ciągnięcia przyczep z łodziami czy domkami kempingowymi na autostradzie. Większość z nich to były kabiny załogowe, z czterema drzwiami i przestronnym wnętrzem. Kabina pojedyncza była głównie używana jako samochód roboczy, podczas gdy Extended Cab znajdowała się gdzieś pomiędzy. Nadal dobrze nadawała się do przewożenia rodziny w góry, pod warunkiem, że była to rodzina z małymi dziećmi na pokładzie. W modelu 2500 HD (ciężarowym) amerykański producent zastosował nową platformę T900, która zastąpiła T800, oferując lepsze rozwiązania i mocniejsze silniki niż jej poprzednik.
Podobnie jak poprzednik, Sierra była dostępna w kilku wersjach nadwozia, zaczynając od podwozia, a kończąc na dużej wersji kabiny załogowej. Nachylona szybę o kącie 57 stopni zmniejszała hałas wiatru i opór aerodynamiczny, zwiększając efektywność paliwową. Aby nadać bardziej dynamiczny wygląd, Sierra miała poszerzone nadkola. W wersji Extended Cab znajdowały się dwa drzwi dla pasażerów z przodu oraz para drzwi uchylających się do tyłu za nimi.
Wnętrze GMC Sierra oferowało dwa lub trzy miejsca siedzące, w zależności od poziomu wyposażenia i opcji. Podobnie jak w większości pickupów na rynku, miało dużą deskę rozdzielczą z dźwignią zmiany biegów umieszczoną na kolumnie kierownicy dla automatycznej skrzyni biegów. Tylne siedzenia były zaskakująco wygodne, pod warunkiem, że pasażerowie nie byli zbyt wysocy.
GMC oferowało Sierrę z wyborem dwóch silników, standardowo połączonych z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Była dostępna zarówno w wersji 2WD, jak i 4WD.
General Motors zaprezentowało nowe ciężarówki typu pickup 2007 Chevrolet Silverado i GMC Sierra, które wyróżniają się zupełnie nowymi i unikalnymi projektami zewnętrznymi, dwoma wyjątkowymi wnętrzami oraz klasową mocą i efektywnością. Przeprojektowane pickupy mają charakterystyczne dla marki zewnętrzne i wewnętrzne wzory, które znacząco różnią się od lżejszych modeli, a także oferują wybór silników benzynowych i diesla. Wydolność pojazdów została zwiększona, a nowe, wiodące w segmencie funkcje dopełniają ich możliwości.
Silverado i Sierra są dostępne w różnych modelach 2500HD (trzy czwarte tony) i 3500HD (jedna tona), co potwierdza prawie 100-letnią tradycję GM w budowaniu ciężarówek. Modele z 2007 roku oferują niespotykane dotąd poziomy wydajności, możliwości i wykończenia. Silverado dostępne jest w wersjach WT, LT i LTZ; Sierra jest dostępna w wersjach WT, SLE i SLT – wszystkie z różnymi cechami wizualnymi i wnętrzami.
„Nie ma w branży szerszej, mocniejszej ani bardziej wydolnej gamy ciężarówek pickup,” powiedział Gary White, wiceprezydent GM North America oraz dyrektor linii pojazdów ciężarowych pełnowymiarowych. „Jednak oprócz możliwości i funkcjonalności, których oczekują nasi klienci, ciężarówki 2007 Silverado i Sierra łączą wyjątkowe wykończenie z zaskakującą uwagą poświęconą szczegółom.”
W ofercie znajduje się wiele konfiguracji – trzy style kabin, trzy style skrzyń ładunkowych i pięć długości rozstawu osi – co zapewnia ogromny wybór. Niektórzy producenci pełnowymiarowych ciężarówek nie oferują nawet modeli ciężarowych o wadze trzech czwartej tony lub jednej tony. A wśród tych, którzy to robią, pickupy Silverado i Sierra HD z 2007 roku oferują wiele możliwości najlepszych w swoim segmencie, w tym 18 500 funtów (8 392 kg) łącznej masy pojazdu dla modeli z silnikiem benzynowym V-8 oraz 13 000 funtów (5 897 kg) oceny masy naczepy konwencjonalnej, co umożliwia większa platforma holownicza. Maksymalna zdolność holowania wynosi 16 700 funtów (7 575 kg), gdy wyposażona jest w hak piątej osi.
„Dziedzictwo ciężarówek GM opiera się na obietnicach funkcjonalności i niezawodności,” powiedział White. „Nowe ciężarówki Silverado HD i Sierra HD oferują wyjątkowe możliwości, budując na reputacji, która umieściła pełnowymiarowe pickupy GM na szczycie licznych badań jakości.”
Modele Chevy Silverado i GMC Sierra 2500HD i 3500HD pojawią się w pierwszym kwartale 2007 roku. Produkcja nowych ciężarówek odbywa się w kilku zakładach montażowych, w tym w Fort Wayne, Ind., oraz w Pontiac i Flint, Mich.
Odważne i charakterystyczne projekty zewnętrzne
Nowe modele Silverado i Sierra HD mają śmielsze, muskularne kształty, które różnią się od lżejszych odpowiedników. Obejmuje to nowe kratki, reflektory, maski i przednie błotniki – wszystko to przekazuje wrażenie siły i gotowości na wszelkie wyzwania. Ciężarówki dysponują również wyraźniejszym rozróżnieniem marki niż jakiekolwiek wcześniejsze pokolenia.
Chevy Silverado charakteryzuje się szerszą i wyższą kratką z podwójnym wlotem powietrza, z wyraźnym złotym emblematem bow tie na środku. Duże reflektory z optyką reflektorową oraz światła boczne otaczają przednią część, podkreślając szeroki kształt pojazdu. Błotniki mają wyraźnie zarysowane kształty i uzupełniają mocny design maski z wybrzuszeniem.
GMC Sierra ma wyjątkowy przód z wyraźnym emblematem GMC umieszczonym w dużej kratce otoczonej chromem (czarne obramowanie kratki w modelach roboczych). Kratka jest flankowana przez duże reflektory o wyglądzie klejnotów. Standardem są chromowane zderzaki z osłonami w kolorze nadwozia. Modele SLE mają duże lampy przeciwmgielne umieszczone w zderzaku, co dodatkowo podkreśla wizerunek marki GMC.
Uchwyty drzwiowe ciężarówek mają dużą konstrukcję chwytną, co ułatwia ich otwieranie w rękawicach. Inne detale wzmacniają mocny wygląd i funkcjonalność, w tym większe haki do odzyskiwania z przodu. Szybki kąt nachylenia szyby wynoszący 57 stopni zmniejsza hałas wiatru i poprawia efektywność paliwową.
Ciężarówki wyglądają też bardziej elegancko, z drzwiami, które wystają nad podwoziem, co tworzy gładki, nieprzerwany wygląd, oraz lampami o wyglądzie klejnotów. Tolerancje między panelami zostały znacznie zmniejszone – w tym o 50 procent w przestrzeni między kabiną a skrzynią ładunkową.
Konfiguracje kabiny i skrzyni ładunkowej
Ciężarówki Silverado i Sierra HD są oferowane w wersjach kabiny regularnej, przedłużonej i ze zwiększoną przestrzenią, które są uzupełnione standardowymi (6 stóp 6 cali) i długimi (8 stóp) długościami skrzyni ładunkowej. Modele Silverado i Sierra 3500HD są również dostępne w konfiguracji z podwójnymi tylnymi kołami na długiej (8-stopowej) skrzyni. Nowe funkcje, takie jak tylne drzwi dostępu otwierające się pod kątem 170 stopni z całkowicie chowanymi szybami elektrycznymi w modelach z przedłużoną kabiną, oferują zwiększoną wszechstronność.
Skrzynie ładunkowe zostały przeprojektowane w celu zwiększenia wszechstronności, wzmocnienia i większej pojemności. Jednoczęściowa przestrzeń na koła i wewnętrzna strona skrzyni dodają wytrzymałości oraz bardziej zintegrowanego wyglądu. Skrzynie są głębsze o 1.18 cala (30 mm) z przodu i 1.57 cala (40 mm) z tyłu, z mocniejszymi wewnętrznymi ścianami, które poprawiają wydajność przy montażu belek, skrzyń narzędziowych i innych akcesoriów. Pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi 60.7 stóp sześciennych (1 718 L) przy standardowej skrzyni i 75.5 stóp sześciennych (2 138 L) przy długiej skrzyni.
Skrzynie Dually są wykonane w całości ze stali, w tym nowoczesne błotniki z hydroformowanej blachy. Mają gładki, zintegrowany wygląd oraz wzmocnioną konstrukcję. Wszystkie modele Dually są wyposażone w lampki sygnalizacyjne na błotnikach oraz nowe, smukłe lampki dachowe, które są aerodynamicznie zintegrowane z górną częścią kabiny.
Nowe konstrukcje drzwi bagażnika obejmują zamek oraz dostępny system EZ Lift, z asystą sprzęgła. Pomimo większych rozmiarów w porównaniu do poprzednich modeli, nowe bagażniki są łatwiejsze w użyciu dzięki zmienionej konstrukcji, która redukuje ogólną masę. Bagażniki można łatwo zdjąć, po prostu otwierając je do 45 stopni i ciągnąc prosto w dół, z dala od pojazdu.
Nowy, innowacyjny system zarządzania ładunkiem jest dostępny we wszystkich modelach Silverado i Sierra i jest wspierany przez szereg pakietów akcesoriów zamawianych u dealerów. Trzy szyny biegnące wzdłuż boków skrzyni i przedniej ściany skrzyni są zabezpieczone mocnymi zaczepami i, w przeciwieństwie do systemów konkurencji, mają górne i dolne szyny. Każdy system zawiera cztery regulowane uchwyty mocujące, które można umieścić w dowolnym miejscu na szynach, z każdą z nich o maksymalnym obciążeniu wynoszącym 500 funtów (227 kg).
W serii akcesoriów dla nowych pickupów znajduje się grupa dedykowanych produktów akcesoryjnych zaprojektowanych do integracji z systemem zarządzania ładunkiem. Szyny umożliwiają użycie nadheadowego kosza roboczego o maksymalnej nośności 500 funtów (227 kg), przesuwną skrzynię na narzędzia z blachy diamentowej, przesuwną przegrodę ładunkową, skrzynie bagażowe z blachy diamentowej lub uchwyt na rower. Te akcesoria wykorzystują górne lub dolne szyny, umożliwiając liczne kombinacje, które można łatwo złożyć lub ominąć, przesuwając się po szynach. Skrzynie narzędziowe i uchwyt na rower wykorzystują zamknięcie kodowane, co umożliwia użycie klucza do pojazdu do blokowania i odblokowywania tych akcesoriów.
Wiodące w segmencie projekty wnętrz z doskonałym rzemiosłem
Pickupy Chevy Silverado i GMC Sierra HD są cichsze, bardziej przestronne i eleganckie w środku, z zwiększonym komfortem pasażerów i przestrzenią do przechowywania. Każdy z nich ma dwa nowe i różne projekty wnętrz, które odzwierciedlają tożsamość ich marek, w tym charakterystyczne wykończenia, dodatki i wygląd wskaźników.
Modele podstawowe i średniej klasy Silverado i Sierra HD mają funkcjonalny, czysty motyw wnętrza pickup, z nowoczesną adaptacją ergonomicznego panelu instrumentów GM. Dodatkowo, to wnętrze obejmuje charakterystyczne panele drzwiowe z dużymi uchwytami, nową konstrukcję i konfigurację siedzeń, unikalny system przechowywania w środkowej konsoli oraz pod siedziskami, a także dwa schowki (tradycyjny dolny schowek oraz górny pojemnik z pokrywą).
Nowe, inspirowane luksusem premium wnętrza standardowo występują w modelach Silverado LTZ i Sierra SLT. Oferują bogate wykończenie, w tym charakterystyczny design panelu instrumentów, dużą konsolę środkową (20.1 L), charakterystyczne panele drzwiowe, siedzenia i inne elementy wykończenia. Wnętrza premium zawierają podgrzewane fotele kubełkowe z regulacją elektryczną, siedzenia pokryte skórą, skórzaną kierownicę i selektywną dekorację w kolorze chromu.
Przestronność w każdym poziomie wykończenia wnętrza została zwiększona dzięki nowym, „niskim i przesuniętym do przodu” panelom instrumentów, które zapewniają bardziej przestrzenny odczucie w kabinie oraz panoramiczne pole widzenia. Panele instrumentów są zamontowane około 3.5 cala (90 mm) w dół i do przodu w czystych wnętrzach pickup, podczas gdy panel instrumentów w wersji premium znajduje się 5 cali (127 mm) w dół i do przodu. Oba projekty paneli instrumentów są zintegrowane z odpowiednimi panelami drzwiowymi, tworząc opływowy wygląd.
Przestronność wnętrza oraz zwiększone pole widzenia tworzą środowisko, które umożliwia lepszą widoczność na zewnątrz. Przestrzeń na nogi, przestrzeń nad głową i przestrzeń na biodra również zostały zwiększone. Kąt odchylenia i ruch przód/tył przedniego siedzenia zostały zwiększone.
Wszystkie wnętrza są starannie wykończone, a rzemiosło podkreśla gładkie powierzchnie, ciasne odstępy i tolerancje na panelu instrumentów, środkowym stosie, wskaźnikach i innych komponentach. Większość odstępów na panelach instrumentów i wskaźnikach została zmniejszona do 0.5 mm lub mniej. Zwrócono uwagę na szczegóły, by ukryć elementy mocujące i metalowe komponenty konstrukcyjne wszystkich siedzeń. Wnętrze oraz progi drzwiowe nie mają widocznych elementów mocujących. Nowe, miękkie wykończenia i niskopołyskowe wykończenia paneli instrumentów i innych elementów wykończenia są stosowane w całym wnętrzu. Kolor i faktura materiałów zostały starannie dobrane, aby zapewnić luksusowy wygląd. Wytłaczane podsufitki z nowej tkaniny i wykończeniu drzwi, a także wytłaczane oparcia siedzeń wzmacniają wrażenie precyzji w nowych wnętrzach.
Uzupełnieniem eleganckiego wyglądu wnętrz jest wiodąca w segmencie cisza. Wszystkie poziomy wykończenia – nawet podstawowe modele robocze – korzystają z kompleksowego systemu, który zapewnia otoczenie pasażerów prawie pozbawione hałasu. Osiągnięto to dzięki użyciu materiałów wygłuszających i pochłaniających dźwięk, strategicznie rozmieszczonych w strukturze nadwozia – w tym zastosowaniu płynnego wygłuszenia na podłodze i przodzie deski rozdzielczej – a także ze względu na inherentne cechy sztywniejszej ramy oraz cichsze atrybuty aerodynamicznie dopasowanego nadwozia. Dodatkowo, poprawione uszczelnienia drzwi oraz projekt drzwi obejmujące progi pomagają zlikwidować hałas drogowy i wiatrowy.
Dodatkowe cechy wnętrza Chevy Silverado i GMC Sierra obejmują:
- Nowe tylne siedzenia w stylu stadionowym z dzieloną konstrukcją 60/40 oraz składanym centralnym podłokietnikiem, które można łatwo złożyć, aby uzyskać nieprzerwaną powierzchnię ładunkową. Można też niezależnie schować oba segmenty dzielonego siedzenia, co pozwala na przewożenie zarówno bagażu, jak i pasażera na tylnym siedzeniu.
- „Podwójny” schowek, który składa się z dużego tradycyjnego schowka i nowego, pokrytego pojemnika przechowawczego powyżej, o pojemności 3.4 litra.
- Modele wyposażone w luksusowe wnętrze premium mają pojedynczy duży schowek, który oferuje około 25 procent większą pojemność przechowywania.
- Wnętrza premium zawierają duże konsolę centralną z największą pojemnością przechowywania w segmencie: 20.1 litra niepodzielonej objętości.
- Wnętrza pickupów mają 6.1-litrową konsolę z przechowywaniem pod podłokietnikiem oraz nowy pojemnik do przechowywania zbudowany w nowym siedzeniu typu 40/20/40. Ten 9.1-litrowy schowek z blokadą, który zawiera gniazdo do zasilania, znajduje się pod poduszką centralną siedzenia i jest wystarczająco duży, by pomieścić laptop.
- Wskaźniki mają wyświetlacz analogowy, z dużą, łatwą do odczytania grafiką. Są podświetlane niebieskim światłem LED, co zapewnia wyraźne, jasne oświetlenie i bardziej luksusowy wygląd. Na panelu instrumentów znajduje się centrum informacji dla kierowcy.
- System klimatyzacji ręczny jest standardowy we wszystkich modelach, z dostępnym systemem automatycznym z podziałem strefowym. System z podziałem strefowym pozwala na różnicę temperatur do 30 stopni F między kierowcą a pasażerami z przodu.
- Szyby boczne z tyłu sterowane elektrycznie są dostępne w modelach z przedłużoną kabiną. Szyby opadają całkowicie w tylne drzwi dostępu.
- Tylnia szyba sterowana elektrycznie jest dostępna w modelach z przedłużoną i zwiększoną kabiną. Szyba działa za pomocą przycisku umieszczonego na konsoli sufitowej.
- Duży, elektryczny szyberdach jest dostępny w modelach z przedłużoną i zwiększoną kabiną. Szyberdach w kabinie zwiększonej ma konstrukcję uchylno-przesuwną, z przesuwanym zaciemniaczem oraz funkcją szybkiego otwierania/zamykania. Szyberdach w kabinie przedłużonej wykorzystuje konstrukcję w stylu spoiler, która przesuwa się do tyłu nad powierzchnią dachu.
- Ultrasonic Rear Parking Assist zapewnia dźwiękowe ostrzeżenia o obiektach za pojazdem.
- System podgrzewania płynu do spryskiwaczy szyb efektywniej usuwa plamy po owadach i cienkie warstwy lodu oraz szronu. Gdy system jest włączony, płyn do spryskiwaczy jest podgrzewany do 150 stopni F (60 C) lub więcej.
- Dostępna jest różnorodna gama systemów radiowych, w tym systemy jedno-CD, sześciopłytowe oraz obsługujące MP3 i DVD. Wiele radii ma technologię RDS, która zapewnia rozszerzone informacje dla uczestniczących stacji FM.
- XM Satellite Radio jest dostępne.
- System rozrywki dla tylnych siedzeń jest dostępny w modelach ze zwiększoną kabiną; łączy system radia z funkcją odtwarzania dla dwóch użytkowników, sterowanie audio dla tylnych siedzeń oraz większy, ośmiocalowy ekran składany.
- Dostępne są dwa systemy radiowe oparte na nawigacji DVD z ekranem dotykowym; jeden jest specyficzny dla systemów wyposażonych w system rozrywki dla tylnych siedzeń.
- Nowa funkcja OnStar, która zapewnia polecenia nawigacji Turn-by-Turn, jest automatycznie pobierana do centrum informacji dla kierowcy.
Doświadczenie jazdy i możliwości
Nowy silnik benzynowy V-8 Gen-IV 6.0L z zmiennym czasowaniem zaworów oraz ulepszona, bardziej mocna wersja turbodoładowanego silnika diesla Duramax 6.6L to opcje silnikowe dla modeli Silverado i Sierra 2500HD oraz 3500HD. Oba silniki oferują wiodące w segmencie parametry mocy i momentu obrotowego. Silnik benzynowy wspierany jest przez nową, sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów Hydra-Matic 6L90, która ma możliwość hamowania na zboczu. Ciężarówki z silnikiem Duramax korzystają z renomowanej sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów Allison 1000.
Standardowy silnik to nowy, benzynowy V-8 o pojemności 6.0L. Ma moc 353 koni mechanicznych (233 kW) i moment obrotowy 373 lb-ft (506 Nm) w konfiguracjach z pojedynczym tylnym kołem.* Zmienny czas zaworów pomaga poprawić wydajność i ekonomię paliwa. Nowa sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 6L90 jest połączona z silnikiem. Ta kombinacja napędowa oferuje wyższą maksymalną łączną ocenę masy (GCWR) – 18 500 funtów (8 392 kg) – niż wcześniejsze kombinacje z silnikami benzynowymi i jest liderem w segmencie dla pojazdów z silnikiem benzynowym V-8. Skrzynia 6L90 ma szeroki ogólny stosunek 6.04:1 – w tym dwa biegi nadbiegowe – co pomaga osiągnąć doskonałą równowagę wydajności i efektywności paliwowej. Oferuje również możliwość wyboru biegów w zakresie ręcznym oraz sterowanie za pomocą dotyku.
Dostępny jest czystszy i mocniejszy silnik turbodoładowany Duramax 6.6L. Nadal prowadzi w segmencie pod względem mocy i momentu obrotowego, z ocenami mocy zwiększonymi do 365 koni mechanicznych (272 kW) i momentu obrotowego 660 lb-ft (895 Nm). Ulepszenia w silniku oraz nowy system filtracji cząstek stałych diesla pomagają osiągnąć 90-procentową redukcję cząstek oraz 50-procentową redukcję NOx (w porównaniu z obowiązującymi standardami), spełniając nowe rządowe przepisy dotyczące emisji. Wszyscy producenci diesla muszą spełniać nowe standardy emisji, które wchodzą w życie od roku kalendarzowego 2007.
Renomowana sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Allison 1000 jest połączona z silnikiem turbodoładowanym Duramax 6.6L. Zapewnia dobrą efektywność paliwową, cichość i kontrolę. Oferuje unikalną funkcję wyboru biegów, która pozwala kierowcy łatwo wybierać odpowiednie przełożenia do warunków jazdy, takie jak holowanie naczepy po stromym wzniesieniu.
Współpracując z układami napędowymi, mocna rama i responsywne układy zawieszenia zapewniają doskonałe właściwości jezdne. Rama pojazdu ma solidną konstrukcję w kształcie drabiny, która jest wzmacniana krzyżowymi wzmocnieniami. Posiada segmentową konstrukcję, co umożliwia łatwe i precyzyjne dopasowanie do wielu długości, aby dostosować się do pięciu rozstawów osi ciężarówek. Sekcje ramy są łączone mocnymi, nakładającymi się segmentami, co wzmacnia ogólną wytrzymałość i sztywność.
Siła ramy oraz zwiększone możliwości umożliwiają ciężarówkom Silverado i Sierra 2007 oferowanie większej platformy do zaczepienia, o średnicy 2.5 cala. Dzięki temu pojazdy mogą holować maksymalnie 13 000 funtów (5 897 kg) z konwencjonalnymi naczepami. Ciężarówki z hakami piątej osi mogą ciągnąć do 16 700 funtów (7 575 kg), jeśli są odpowiednio wyposażone.
Dodatkowe funkcje:
- Wszystkie modele 2500HD i 3500HD mają szeroki rozstaw przednich kół wynoszący 68.6 cala (1 742 mm). Rozstaw tylnych kół w modelach 2500HD wynosi 66 cali (1 676 mm); rozstaw tylnych kół w modelach 3500HD wynosi 74.7 cala (1 897 mm), co sprawia, że modele ciężarowe Silverado i Sierra mają solidne poczucie stabilności.
- Dwa pakiety zawieszenia: Z85 i Z71. Zawieszenie Z85 jest standardowe w modelach 2WD i 4WD; zawieszenie Z71 Off Road jest opcjonalne i zawiera dodatkowe wyposażenie podwozia i zawieszenia, w tym osłony przedniej.
- Nowa skrzynka kontrolna układu kierowniczego jest używana z systemem kierowniczym z kulkami, co zapewnia lepszą powracalność dla większego poczucia kontroli i lepszego czucia na środku.
- System hamulcowy o wysokiej wydajności z cztero-błotnikowym systemem ABS jest standardowy w wszystkich modelach. System hamulcowy zawiera duże tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu oraz sztywne zaciski hamulcowe.
Wszystkie modele ciężarowe są dostępne z zintegrowanym kontrolerem hamulca naczepy. Jest on zintegrowany z systemem ABS i zapewnia natychmiastowe oraz mierzone sygnały siły hamowania dla elektrycznych systemów hamulcowych naczepy. Nie ma potrzeby stosowania zewnętrznych i/lub dodatkowych systemów kontroli hamulców. Przełącznik kontrolera hamulca jest dogodnie umieszczony w dolnej lewej części panelu instrumentów.
Szczegóły bezpieczeństwa
Modele Silverado i Sierra HD zostały zaprojektowane w celu pomocy kierowcom w unikaniu wypadków oraz ochronie pasażerów w przypadku ich wystąpienia. Wytrzymała konstrukcja ramy i mocna struktura nadwozia zapewniają ochronę pasażerów. Rama została zaprojektowana z strefami zgniotu, które zgniatają się, aby pochłonąć energię uderzenia, podczas gdy nowa konstrukcja nadwozia zawiera strategiczne wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości oraz wysokiej jakości klejów strukturalnych, które mają na celu utrzymanie integralności komory pasażerskiej i zarządzanie energią w trakcie wypadku.
Dodatkowe cechy bezpieczeństwa obejmują: