GMC skoncentrowało się na solidnych pojazdach, takich jak pickup o masie jednej tony, nazwany Sierra 3500 HD (Heavy-Duty), i udało mu się zdobyć uznanie jako jedno z najlepszych w swojej klasie.
Pickup’y stały się coraz bardziej luksusowe i skupione na komforcie pasażerów. Istniała jednak ograniczona gama pojazdów, które oferowały więcej niż tylko wygodę. Zostały zaprojektowane z myślą o przewożeniu ciężkich ładunków, ciągnięciu przyczep z wyposażeniem oraz pomocy właścicielowi w zarabianiu na życie. W przeciwieństwie do swoich czterodrzwiowych bliźniaków, wersja z regularną kabiną została stworzona głównie z myślą o pracy.
GM stworzyło wersję 3500 HD do zadań roboczych i było to widoczne. Jego przód był wysoki, wyposażony w duże, kwadratowe reflektory oraz kierunkowskazy umieszczone w rogach. Niezwykle jak na swoją klasę, pojazd był dostępny z inną parą reflektorów z podwójnymi, poziomymi lampami oddzielonymi poziomą kratką. W zależności od wersji wyposażenia, przedni zderzak był czarny, w kolorze nadwozia lub chromowany. Regularna kabina oferowała tylko dwie drzwi i ławkę z przodu, lub pojedyncze fotele, w zależności od poziomu wykończenia i opcji. GMC oferowało Sierrę z wyborem skrzyń ładunkowych z tyłu lub z gołym podwoziem.
Wewnątrz GMC zamontowało либо ławkę dla trzech osób, либо dwa pojedyncze fotele, w zależności od poziomu wyposażenia. Model WT (Work Truck – podstawowy model) charakteryzował się wytrzymałymi dywanikami winylowymi i odporną na plamy tapicerką. Najwyższy poziom wyposażenia SLT oferował wyższy komfort z indywidualnymi fotelami, drewnianymi wykończeniami i systemem nawigacji satelitarnej.
GMC twierdziło, że najbardziej pożądaną wersją była wersja dieslowska z silnikiem Duramax o pojemności 6,6 litra, który miał wystarczający moment obrotowy, by ciągnąć dom, a dzięki systemowi hamowania silnikiem oszczędzał klocki hamulcowe. Wszystkie wersje silnikowe przekazywały moc na tylną oś lub na wszystkie cztery koła.
General Motors wprowadza nowego Chevroleta Silverado i GMC Sierra z 2007 roku, ciężarówki o dużej ładowności, które charakteryzują się całkowicie nowym i różnorodnym designem zewnętrznym, dwoma unikalnymi wnętrzami oraz najlepszą w swojej klasie mocą i wydajnością. Przebudowane modele ciężarówek mają odmienny wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, znacznie różniący się od ciężarówek dostawczych, a także oferują wybór silników benzynowych i diesla. Możliwości zostały zwiększone i uzupełniają nowe, segmentowe i ekskluzywne funkcje.
Silverado i Sierra oferowane są w różnych modelach 2500HD (ciężarówka o 3/4 tony) i 3500HD (ciężarówka o jednej tonie), co potwierdza niemal 100-letnie dziedzictwo GM w budowie ciężarówek o dużej ładowności. Modele 2007 oferują bezprecedensowe poziomy wydajności, możliwości i luksusu. Silverado dostępny jest w wersjach WT, LT i LTZ; Sierra w wersjach WT, SLE i SLT – wszystkie z różnym wyglądem i wnętrzem.
„Nie ma szerszej, mocniejszej ani bardziej wszechstronnej oferty ciężarówek w branży”, powiedział Gary White, wiceprezydent GM North America i dyrektor linii pojazdów pełnowymiarowych. „Jednak obok funkcjonalności, której oczekują nasi klienci, nowe ciężarówki Silverado i Sierra z 2007 roku łączą wyjątkowy luksus z zaskakującą dbałością o szczegóły.”
Zakres konfiguracji – trzy style kabiny, trzy style skrzyń ładunkowych i pięć długości rozstawu osi – oferuje ogromny wybór. Niektórzy producenci ciężarówek pełnowymiarowych nawet nie oferują modeli o 3/4 tony czy jednej tonie. A wśród tych, którzy to robią, nowe Silverado i Sierra HD oferują wiele najlepszych w segmencie możliwości, w tym maksymalną wagę całkowitą pojazdu wynoszącą 18 500 funtów (8 392 kg) dla pojazdów z silnikiem benzynowym V-8 oraz 13 000 funtów (5 897 kg) oceny masy przyczepy konwencjonalnej, możliwej dzięki platformie z większym zaczepem przyczepy. Maksymalna zdolność holownicza wynosi 16 700 funtów (7 575 kg), gdy pojazd jest wyposażony w zaczep typu fifth-wheel.
„Dziedzictwo ciężarówek GM opiera się na obietnicy funkcjonalności i niezawodności”, powiedział White. „Nowe ciężarówki Silverado HD i Sierra HD oferują wyjątkowe możliwości, jednocześnie opierając się na reputacji, która postawiła pełnowymiarowe ciężarówki GM na szczycie licznych ankiet jakościowych.”
Modele Chevy Silverado i GMC Sierra 2500HD oraz 3500HD zadebiutują w pierwszym kwartale 2007 roku. Produkcja nowych ciężarówek odbywa się w kilku fabrykach montażowych, w tym w Fort Wayne, Indiana oraz Pontiac i Flint, Michigan.
Odważne i charakterystyczne projekty zewnętrzne
Nowe modele Silverado i Sierra o dużej ładowności mają odważniejsze, muskularne linie, które różnią się od ich lżejszych odpowiedników. Obejmuje to nowe kratki, reflektory, maski i przednie błotniki – wszystko to przekazuje silne, gotowe na wszystko wrażenie. Te ciężarówki charakteryzują się także większą różnorodnością marki niż w poprzednich generacjach.
Chevy Silverado ma szerszą i wyższą kratkę podwójną z prominentnym złotym emblematem w centrum. Duże reflektory i światła boczne otaczają przód, przechodząc w rozbudowane przednie błotniki, podkreślając szeroką postawę pojazdu. Flaring błotników ma zgeometryzowany, kanciaste wykończenie, które uzupełnia mocny kształt maski.
GMC Sierra ma charakterystyczny przód z wyraźnym emblematem GMC umieszczonym w dużej, chromowanej kratce (czarny obramowanie kratki w modelach roboczych). Kratka jest flankowana dużymi reflektorami w stylu jubilerskim. Chromowane zderzaki z pokrywą w kolorze nadwozia są standardem. Modele SLE mają duże światła przeciwmgielne osadzone w zderzaku, co nadaje im wyższą jakość, która w jeszcze większym stopniu odzwierciedla tożsamość marki GMC.
Uchwyt drzwi w ciężarówkach ma dużą konstrukcję typu grab, co ułatwia otwieranie w rękawicach. Inne szczegóły, które poprawiają mocny wygląd i funkcjonalność, obejmują większe przednie haki do wyciągania. Szybciej nachylony kąt przedniej szyby wynoszący 57 stopni zmniejsza hałas wiatru i poprawia efektywność paliwową.
Ciężarówki mają również bardziej wyrafinowany wygląd, z drzwiami przedłużonymi nad rockerami, co nadaje im gładki i jednolity wygląd, oraz lampami o wyglądzie jubilerskim. Tolerancje między panelami zostały znacznie zmniejszone – w tym 50-procentowa redukcja przestrzeni między kabiną a skrzynią ładunkową.
Konfiguracje kabiny i skrzyni ładunkowej
Ciężarówki Silverado i Sierra o dużej ładowności są oferowane w konfiguracjach kabiny standardowej, przedłużonej i crew cab, które są uzupełnione standardowymi (6 stóp 6 cali) i długimi (8 stóp) długościami skrzyń ładunkowych. Modele Silverado i Sierra 3500HD są również dostępne z konfiguracją Dually z podwójną tylną osią na długiej (8-stopowej) skrzyni. Nowe funkcje, takie jak tylne drzwi dostępu otwierające się pod kątem 170 stopni z całkowicie chowanymi elektrycznymi oknami w modelach kabin przedłużonych, oferują większą wszechstronność.
Skrzynie ładunkowe zostały przebudowane, aby zapewnić lepszą wszechstronność, zwiększoną wytrzymałość i większą pojemność. Jednoczęściowy nadkład kół i wewnętrzna ściana skrzyni dodają wytrzymałości i gładkiego, bardziej zintegrowanego wyglądu. Skrzynie są o 1,18 cala (30 mm) głębsze z przodu i o 1,57 cala (40 mm) głębsze z tyłu, z mocniejszymi ścianami wewnętrznymi, które poprawiają wydajność przy zamontowanych dachach na drabiny, skrzyniach narzędziowych i innych akcesoriach. Głośność skrzyni ładunkowej wynosi 60,7 stóp sześciennych (1 718 L) w standardowej skrzyni i 75,5 stóp sześciennych (2 138 L) w długiej skrzyni.
Skrzynie Dually są wykonane w całości ze stali, w tym nowe, wytłaczane hydroformowane błotniki. Mają gładki, zintegrowany wygląd i wzmocnioną wytrzymałość. Wszystkie modele Dually wyposażone są w światła wskaźnikowe na błotnikach oraz nowe, smukłe światła na dachu kabiny, które są aerodynamicznie zintegrowane z górną częścią kabiny.
Nowe projekty tylnych drzwi obejmują zamek i dostępny system EZ Lift, z pomocą w postaci wałka. Pomimo że są większe niż wcześniejsze modele, nowe tylne drzwi są łatwiejsze w użyciu, dzięki zmodyfikowanej konstrukcji, która zmniejsza całkowitą masę. Tylne drzwi można łatwo usunąć, po prostu otwierając je do 45 stopni i wysuwając je prosto od pojazdu.
Nowy, innowacyjny system zarządzania ładunkiem jest dostępny we wszystkich modelach Silverado i Sierra i jest uzupełniony o zestaw akcesoriów zamawianych przez dealerów. Trzy szyny biegnące wzdłuż boków skrzyni i przedniej ściany skrzyni są zabezpieczone wysokowydajnymi mocowaniami i, w przeciwieństwie do systemów konkurencyjnych, zawierają górne i dolne tory. Cztery regulowane uchwyty mocujące są dołączone do każdego systemu i mogą być umiejscowione w dowolnym miejscu na szynach, z każdym o maksymalnym obciążeniu wynoszącym 500 funtów (227 kg).
W sercu kompleksowej oferty akcesoriów dla nowych ciężarówek znajduje się grupa specyficznych produktów akcesoryjnych zaprojektowanych do integracji w systemie zarządzania ładunkiem. Szyny umożliwiają użycie górnej półki użytecznej o maksymalnej nośności wynoszącej 500 funtów (227 kg), przesuwnej skrzynki narzędziowej, przesuwnej przegrody ładunkowej, skrytek bocznych z blachy diamentowej lub uchwytu na rower. Te akcesoria korzystają z górnych lub dolnych szyn, co pozwala na liczne kombinacje, które mogą łatwo pasować do siebie lub omijać się nawzajem podczas przesuwania wzdłuż szyn. Skrzynki narzędziowe i uchwyt na rower korzystają z zamka kodowanego, umożliwiając użycie kluczyka do pojazdu do blokowania i odblokowywania tych akcesoriów.
Wnętrza wiodące w segmencie z doskonałym rzemiosłem
Pickupy Chevy Silverado i GMC Sierra HD są cichsze, bardziej przestronne i wyrafinowane w środku, z większym komfortem dla pasażerów oraz przestrzenią do przechowywania. Każdy z nich ma dwa nowe, różniące się projekty wnętrz, które odzwierciedlają ich odpowiednie tożsamości marki, w tym specyficzne wykończenie, wyposażenie i wygląd zestawu wskaźników.
Podstawowe i średnie modele Silverado i Sierra HD zawierają praktyczny, czysty projekt wnętrza typu pickup z nowoczesną adaptacją ergonomicznego panelu instrumentów GM. Ponadto to wnętrze zawiera specyficzne panele drzwiowe z dużymi uchwytami do otwierania i zwalniania, nową konstrukcję i konfiguracje siedzeń, unikalny system przechowywania w konsoli środkowej i pod siedzeniem, oraz dwie skrytki na rękawiczki (tradicionalna dolna skrytka na rękawiczki i górna skrytka na przechowywanie pod osłoną).
Nowe luksusowe, premium wnętrza są standardem w modelach Silverado LTZ i Sierra SLT. Oferują one bogato wyposażone funkcje, w tym charakterystyczny projekt panelu instrumentów, dużą konsolę środkową (20.1 L), specyficzne panele drzwiowe, fotele i inne elementy wykończenia. Funkcje w premium wnętrzach obejmują elektrycznie regulowane, podgrzewane fotele kubełkowe, skórzane powierzchnie siedzeń, skórzaną kierownicę i wybrane chromowane wykończenia.
Przestronność w każdym poziomie wykończenia wnętrza została zwiększona przez nowe, „niskie i wysunięte” panele instrumentów, które nadają kabinie lżejszy charakter oraz panoramiczne pole widzenia. Panele instrumentów są umiejscowione około 3.5 cala (90 mm) niżej i wysunięte w przód w czystych wnętrzach pickupów, podczas gdy panel instrumentów premium znajduje się 5 cali (127 mm) niżej i wysunięty w przód. Oba projekty paneli instrumentów są zintegrowane w specyficznych panelach drzwiowych, tworząc efekt „swept” (zamiatania).
Przestronność wnętrza i zwiększone pole widzenia tworzy środowisko, które umożliwia lepszą widoczność na zewnątrz. Przestrzeń na nogi, przestrzeń na głowę i przestrzeń na biodra zostały również zwiększone. Kąt pochylania i przód/tył ruchu przedniego siedzenia zostały powiększone.
Wszystkie wnętrza są wyrafinowane, a kunszt podkreślają gładkie powierzchnie, wąskie szczeliny i tolerancje na panelu instrumentów, w centralnym stosie, zestawach i innych komponentach. Większość szczelin na panelach instrumentów i zestawach została zmniejszona do 0,5 mm lub mniej. Dbałość o szczegóły została okazana przy ukrywaniu łączników i metalowych komponentów strukturalnych wszystkich siedzeń. Wnętrze ani progi drzwiowe nie mają odsłoniętych elementów. Nowe, miękkie, niskopołyskowe wykończenia dla paneli instrumentów i innych elementów wykończenia są używane wszędzie. Kolory i faktura materiałów zostały starannie dobrane, aby zapewnić premium wygląd. Wytłaczane podsufitki z nowej tkaniny i wykończenia drzwi, a także rzeźbione oparcia siedzeń, wzmacniają postrzeganą precyzję w nowych wnętrzach.
Uzupełnieniem starannie wykonanego wyglądu i odczucia wnętrz jest cicha praca, która prowadzi w segmencie. Wszystkie poziomy wykończenia – nawet podstawowe modele robocze – korzystają z kompleksowego systemu, który dostarcza środowisko pasażerskie prawie wolne od hałasu. Osiąga się to za pomocą strategicznie umieszczonych materiałów wygłuszających i absorbujących dźwięk w strukturze nadwozia – w tym przy użyciu cieczy na podłodze i przodzie deski rozdzielczej – a także wrodzonych cech minimalizujących wibracje sztywniejszej ramy i cichszych atrybutów aerodynamicznie dostosowanego wyglądu zewnętrznego. Dodatkowo, poprawiona uszczelka drzwiowa oraz konstrukcja drzwi nad rockersami pomagają eliminować hałas drogowy i wiatru.
Dodatkowe zalety wnętrza Chevy Silverado i GMC Sierra obejmują:
- Nowe, tylne siedzenie w stylu stadionowym z dzieleniem 60/40 i składanym środkowym podłokietnikiem może być łatwo złożone, aby zapewnić nieprzerwaną powierzchnię ładunkową. Lub każdy z sekcji dzielonego siedzenia można schować niezależnie, tworząc miejsce zarówno dla ładunku, jak i pasażera na tylnym siedzeniu.
- „Podwójna” skrytka na rękawiczki, która zawiera dużą, tradycyjną skrytkę na rękawiczki oraz nową, przykrytą skrytkę powyżej niej, o pojemności 3.4 litra.
- Modele wyposażone w wnętrza premium mają jedną dużą skrytkę na rękawiczki, która oferuje około 25% większą pojemność przechowywania.
- Wnętrza premium zawierają duże konsole środkowe z największą pojemnością przechowywania w segmencie: 20.1 litra objętości.
- Wnętrza typu pure pickup mają 6.1-litrową konsolę do przechowywania pod podłokietnikiem oraz nową skrytkę pod siedzeniem, która jest wbudowana w nową ławkę dzieloną 40/20/40. Ta 9.1-litrowa skrytka z zamkiem, która zawiera wyjście zasilające dla akcesoriów, znajduje się pod środkową poduszką siedzenia i jest wystarczająco duża, aby pomieścić laptopa.
- Zegary mają analogowy wyświetlacz z dużymi, łatwymi do odczytania grafikami. Są oświetlane niebieskimi diodami LED, co zapewnia wyraźne, jasne oświetlenie i bardziej ekskluzywny wygląd. Na panelu instrumentów wbudowane jest centrum informacji o kierowcy.
- System klimatyzacji z ręczną regulacją jest standardem we wszystkich modelach, a dostępny jest dwustrefowy system automatyczny. Dwustrefowy system pozwala na różnicę temperatur do 30 stopni F między kierowcą a pasażerami z przodu.
- Okno tylne zasilane elektrycznie jest dostępne w modelach kabin przedłużonych. Okna opadają całkowicie w tylne drzwi dostępu.
- Okno tylne zasilane elektrycznie jest dostępne w modelach kabin przedłużonych i crew cab. Okno jest obsługiwane za pomocą przycisku umiejscowionego na konsoli sufitowej.
- Duży, elektrycznie sterowany szklany dach jest dostępny w modelach kabin przedłużonych i crew cab. Szklany dach w wersji crew cab ma mechanizm nachylania/ przesuwania, z przesuwaną osłoną przeciwsłoneczną i funkcją szybkiego otwierania/zamykania. Szklany dach w wersji kabiny przedłużonej posiada design typu spoiler, który przesuwa się wzdłuż powierzchni dachu.
- Ultradźwiękowy system asysty parkowania tylnych zapewnia dźwiękowe ostrzeżenia o obiektach za pojazdem.
- System podgrzewania płynu do spryskiwaczy jest bardziej skuteczny w usuwaniu plam po owadach oraz cienkich warstw lodu i szronu. Gdy system jest aktywowany, płyn do spryskiwaczy jest podgrzewany do 150 stopni F (60 C) lub więcej.
- Dostępne są różnorodne systemy radiowe, w tym systemy z pojedynczym CD, sześcioma dyskami, MP3 i DVD. Wiele radii posiada technologię RDS, która zapewnia rozszerzone informacje dla uczestniczących stacji FM.
- XM Satellite Radio jest dostępny.
- System rozrywki tylnego siedzenia jest dostępny w modelach crew cab; łączy system radiowy z podwójnym odtwarzaniem, kontrolami audio na tylnym siedzeniu i dużym, ośmiocalowym ekranem składanym.
- Oferowane są dwa systemy radiowe nawigacji DVD z ekranem dotykowym; jeden jest przeznaczony dla systemów wyposażonych w system rozrywki na tylnym siedzeniu.
- Nowa funkcja OnStar, która zapewnia instrukcje nawigacji Turn-by-Turn, jest automatycznie pobierana do centrum informacji o kierowcy.
Doświadczenie jazdy i możliwości
Nowy silnik benzynowy V-8 o pojemności 6.0L z zmiennym czasowaniem zaworów oraz udoskonalone, bardziej potężne wydanie silnika turbo-diesel Duramax 6.6L są dostępnymi jednostkami napędowymi dla modeli Silverado i Sierra 2500HD oraz 3500HD. Oba silniki oferują wiodące w segmencie wartości mocy i momentu obrotowego. Silnik benzynowy wspierany jest przez nową, sześciobiegową automatyczną przekładnię Hydra-Matic 6L90, która posiada funkcję hamowania na zboczu. Ciężarówki napędzane przez Duramax są wspierane przez renomowaną sześciobiegową automatyczną przekładnię Allison 1000.
Standardowym silnikiem jest nowy silnik benzynowy V-8 o pojemności 6.0L. Oferuje on najlepszą w klasie moc 353 koni mechanicznych (233 kW) i moment obrotowy wynoszący 373 lb-ft (506 Nm) w konfiguracjach z pojedynczą tylną osią.* Zmienna regulacja zaworów pomaga poprawić wydajność i ekonomikę paliwa. Nowa, sześciobiegowa automatyczna przekładnia Hydra-Matic 6L90 jest połączona z silnikiem. Ta kombinacja napędowa oferuje wyższą maksymalną wagę całkowitą (GCWR) – 18 500 funtów (8 392 kg) – niż poprzednie benzynowe kombinacje i jest liderem segmentu dla pojazdów z silnikiem benzynowym V-8. Przekładnia 6L90 ma szeroki, 6.04:1 ogólny stosunek – w tym dwa biegi overdrive – co pomaga osiągnąć doskonałą równowagę między wydajnością a ekonomiką paliwa. Oferuje także manualny wybór zakresu i kontrolę tap-up/tap-down.
Dostępny jest czystszy, mocniejszy silnik turbo-diesel Duramax 6.6L. Nadal prowadzi w segmencie pod względem mocy i momentu obrotowego, z wartościami mocy zwiększonymi do 365 koni mechanicznych (272 kW) i 660 lb-ft (895 Nm). Ulepszenia silnika i nowy system filtra cząstek stałych diesel pomagają osiągnąć 90-procentową redukcję cząstek stałych i 50-procentową redukcję NOx (w porównaniu z aktualnymi standardami), spełniając nowe federalne wymogi. Wszyscy producenci diesla muszą spełniać nowe normy emisji, zaczynając od roku kalendarzowego 2007.
Renomowana sześciobiegowa automatyczna przekładnia Allison 1000 współpracuje z silnikiem turbo-diesel Duramax 6.6L. Oferuje dobrą ekonomikę paliwa, cichość i kontrolę. Posiada funkcję wyboru zakresu, co pozwala kierowcy łatwo wybierać odpowiednie biegi dostosowane do warunków jazdy, takich jak holowanie przyczepy na stromym wzniesieniu.
Wspólnie z jednostkami napędowymi współpracują mocna rama i responsywne układy zawieszenia. Rama pojazdu składa się z solidnej konstrukcji w kształcie drabiny, wzmocnionej poprzeczkami. Ma segmentowy design, który umożliwia łatwe i dokładne dostosowanie różnych długości, aby pomieścić pięć długości rozstawu osi ciężarówek. Segmenty ramy są połączone mocnymi, nachodzącymi na siebie segmentami, które wzmacniają całkowitą siłę i sztywność.
Siła ramy i zwiększone możliwości umożliwione przez systemy napędowe pozwalają na wyposażenie ciężarówek Silverado i Sierra HD 2007 w większą platformę zaczepu o średnicy 2.5 cala. Dzięki temu ciężarówki mogą holować segment prowadzące maksymalnie 13 000 funtów (5 897 kg) z przyczepami konwencjonalnymi. Ciężarówki z zaczepem typu fifth-wheel mogą ciągnąć do 16 700 funtów (7 575 kg), gdy są odpowiednio wyposażone.
Dodatkowe funkcje:
- Wszystkie modele 2500HD i 3500HD jeżdżą na szerokim rozstawie 68.6 cala (1 742 mm) z przodu. Rozstaw tylny w ciężarówkach 2500HD wynosi 66 cali (1 676 mm); rozstaw tylny w modelach 3500HD wynosi 74.7 cala (1 897 mm), co nadaje Silverado i Sierra ciężarówkom o dużej ładowności pewne poczucie stabilności.
- Dwa pakiety zawieszenia: Z85 i Z71. Zawieszenie Z85 jest standardowe w modelach 2WD i 4WD; zawieszenie Z71 Off Road jest opcjonalne i zawiera dodatkowy sprzęt podwozia i zawieszenia, w tym osłony podwozia.
- Nowa skrzynka sterująca układu kierowniczego jest używana z systemem kierownicy z kulą recyrkulacyjną, co zapewnia poprawioną zdolność powracania i większe poczucie kontroli i środkowego odczucia.
- Wysokowydajny, czterotłoczkowy układ hamulcowy z Hydroboost i czteroma hamulcami ABS jest standardem we wszystkich modelach. System hamulcowy obejmuje duże tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu oraz sztywne zaciski hamulcowe.
Wszystkie modele ciężarowe są dostępne z zintegrowanym kontrolerem hamulca przyczepy. Jest zintegrowany z systemem ABS i zapewnia natychmiastowe i mierzone sygnały siły hamowania do elektrycznie sterowanych systemów hamulcowych przyczepy. Nie ma potrzeby stosowania zewnętrznych lub aftermarketowych systemów kontroli hamulców. Przycisk kontrolera hamulca jest wygodnie umieszczony w lewym dolnym rogu panelu instrumentów.
Szczegóły dotyczące bezpieczeństwa
Modele Silverado i Sierra o dużej ładowności zostały zaprojektowane, aby pomóc kierowcom unikać wypadków i chronić pasażerów w przypadku ich wystąpienia. Solidna rama drabinowa i mocna konstrukcja nadwozia zapewniają ochronę pasażerów. Rama zaprojektowana jest z strefami zgniotu, które kruszą się, aby wchłonąć energię zderzenia, podczas gdy nowa konstrukcja nadwozia wykorzystuje strategię wysokowytrzymałej stali i klejów strukturalnych, które mają na celu utrzymanie integralności kabiny pasażerskiej i zarządzanie energią w przypadku zderzenia.
Dodatkowe funkcje zapewniające bezpieczeństwo obejmują: