GMC wprowadziło model Sierra AT4 w 2018 roku jako wiodącego konkurenta dla panującego Forda F150, a dokładniej wersji Raptor.
Pickup’y półtonowe często były wykorzystywane w trudnym terenie, a producenci samochodów stawali się coraz bardziej zdolni do radzenia sobie w odległych miejscach i powrotu bez większych problemów. Jednak ostatecznie wszystko sprowadza się do prześwitu, opon, mocy i przyczepności. Gdy któregokolwiek z tych elementów brakuje, pozostałe nie mają wiele do zaoferowania. GMC starało się rozwiązać jak najwięcej problemów, oferując więcej mocy, lepszą przyczepność i wyższy prześwit dla Sierre w wersji AT4.
Pierwszą zauważalną różnicą między AT4 a zwykłą Sierrą była wysokość. Dzięki standardowemu zestawowi podnoszącemu o wysokości 2 cali, AT4 była wyższa i wydawała się bardziej imponująca na drodze. Z przodu dominowały duże reflektory i czarny grill. W przeciwieństwie do swoich “rodzeństw”, miała dwa czerwone haki holownicze z przodu. Po bokach, plastikowe wykończenia w nadkolach sprawiały, że szczelina wydawała się mniejsza, ale była wystarczająco wysoka, by bez problemu położyć sześć piw na kole.
Wnętrze było przystosowane do noclegu, gdyby utknęło się w lesie. Było szerokie, przestronne i mogło pomieścić do pięciu osób, ale tylko dwie mogły wygodnie spać na szerokich przednich siedzeniach, oddzielonych konsolą środkową, wystarczająco szeroką, by pełnić rolę stolika nocnego. GMC zainstalowało kolorowy wyświetlacz przezierny dla kierowcy oraz lusterko z kamerą wsteczną.
GMC oferowało Sierę AT4 z standardowym silnikiem V8 o pojemności 5,3 litra, podczas gdy jako opcję oferowano silnik V8 o pojemności 6,2 litra oraz 3,0-litrowy silnik turbo-diesel. Dla lepszej przyczepności producent zainstalował standardową blokadę dyferencjału tylnego i skrzynię biegów o dwóch przełożeniach.
GMC redefiniuje przestrzeń off-road, wprowadzając całkowicie nową Sierę AT4 2019. Po raz pierwszy w historii, GMC Sierra AT4 oferuje unikalne połączenie autentycznych możliwości terenowych oraz innowacyjnej technologii, które są zestawione z wysokiej jakości wykończeniem i odważnym wyglądem, jakiego się spodziewa po GMC.
„Sierra AT4 2019 jest zaprojektowana dla klientów, którzy pragną wyróżniać się na drodze oraz mieć możliwość zjeżdżania z utartych ścieżek,” powiedział Duncan Aldred, wiceprezydent Global GMC. „To także początek brandu AT4, który będzie widoczny w każdym naszym pojeździe w ciągu najbliższych dwóch lat.”
Standardowe wyposażenie GMC Sierra AT4 2019 obejmuje:
2-calowy fabryczny podniesiony zawieszenie
Standardowy napęd 4WD z dwubiegową skrzynią biegów, blokadą tylnego dyferencjału oraz osłonami podwozia
Rancho monotubowe amortyzatory terenowe
18-calowe koła z oponami terenowymi lub dostępne opony Goodyear Wrangler Duratrac, lub 20-calowe koła z oponami terenowymi
Ekskluzywny design kół z frezowanym wykończeniem w ciemnym odcieniu
Kontrola zjazdu ze wzgórza
System wyboru trakcji
Ekskluzywna, pierwsza w branży klapa MultiPro
Czarny chrom na osłonach lamp przeciwmgielnych, obramowaniu nadkola i wstawce grilla
Obramowanie grilla w kolorze nadwozia, klamki drzwi i zderzak
Ekskluzywne elementy wykończenia wnętrza sportowego
Czerwone wertykalne haki do holowania
Standardowy silnik V-8 o pojemności 5,3 l
Dodatkowe wyposażenie GMC Sierra AT4 2019 obejmuje:
Pierwszy w segmencie wyświetlacz Head-Up w wielu kolorach
Pierwsze w segmencie lusterko kamery tylnej
Ekskluzywna, pierwsza w branży skrzynka wykonana z włókna węglowego
Pełny zestaw zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, w tym Surround Vision, powiadomienie o zmianie pasa, wsteczne hamowanie dla pieszych i automatyczne hamowanie przy niskiej prędkości
Silnik V-8 o pojemności 6,2 l lub turbodiesel Duramax 3.0L w układzie szeregowym połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów
Ciemny, wyróżniający wygląd
Budując na potężnej obecności następnej generacji Sierze 2019, nowa GMC Sierra AT4 wzmacnia swoją pewną, szeroką postawę z wyrafinowanymi, funkcjonalnymi elementami projektowymi wspierającymi jej możliwości terenowe.
„Sierra 2019 to najbardziej śmiała ekspresja GMC w segmencie pickupów pełnowymiarowych, a nowa AT4 wzmacnia jej esencję możliwości dzięki wyróżniającym się, sportowym akcentom,” powiedział Matt Noone, dyrektor ds. projektowania, GMC Exteriors. „Z każdej perspektywy, przekazuje premium, ale funkcjonalny język projektowania GMC.”
Sierra AT4 ma unikalny wygląd zdominowany przez ciemne wykończenia zewnętrzne i nowoczesne detale. Przednie i tylne zderzaki oraz obramowanie grilla są w kolorze nadwozia, podczas gdy odważny design grilla o szorstkiej, wytłaczanej teksturze jest w czarnym chromie podkreślonym charakterystycznym dla Sieny, odważnym, C-kształtnym podświetleniem LED.
Dodatkowe detale, takie jak osłony lamp przeciwmgielnych LED i wykończenia nadkoli, kontynuują zastosowanie czarnego chromu, podczas gdy wykończenie w wysokim połysku czarnego koloru jest zastosowane na wykończeniach okien, nakładkach lusterek i osłonie podwozia. Akcenty w kolorze czerwonym dopełniają całość, sprawiając, że AT4 wyróżnia się subtelnym detalem w nowym znaku AT4 oraz odważnymi, unikalnymi wertykalnymi hakami holowniczymi. Detale zewnętrzne tworzą wyraźną i nowoczesną osobowość AT4, która emanuje pewnością i możliwościami GMC.
Wnętrze również ma ciemne akcenty typowe dla AT4, w tym przyciemniane i teksturowane wykończenia aluminiowe na kierownicy, centralnej konsoli i listwach progowych, a także unikalne akcenty kolorystyczne Jet Black/Kalahari w fotelach oraz ozdobne przeszycia. Standardowe siedzenia wykończone skórą z haftowanym znaczkiem AT4 na zagłówkach i dywaniki all-weather wspierają aktywny styl życia naszych klientów oraz misję AT4 dostarczania możliwości z nienaganną trwałością i komfortem.
Autentyczne możliwości terenowe
GMC Sierra AT4 standardowo wyposażona jest w fabrycznie zainstalowane 2-calowe zawieszenie, które zapewnia dodatkowy prześwit oraz napęd na cztery koła z dwubiegową skrzynią biegów, która obejmuje niskobiegowe przełożenie dla warunków ekstremalnych.
Sierra AT4 zawiera również standardowe amortyzatory terenowe Rancho, blokadę tylnego dyferencjału oraz Kontrolę Zjazdu ze Wzgórza, funkcję asysty kierowcy, która wykorzystuje system ABS do umożliwienia płynnych, kontrolowanych zjazdów na stromych zboczach bez konieczności naciskania pedału hamulca w określonych warunkach. Blokada tylnego dyferencjału równomiernie rozdziela moc silnika na oba tylne koła, aby zapewnić maksymalną przyczepność na śliskim lub nierównym terenie.
GMC Sierra AT4 oferuje innowacyjne technologie, które optymalizują możliwości i zwiększają pewność siebie kierowcy.
System wyboru trakcji pozwala kierowcy wybrać spośród wstępnie ustawionych trybów jazdy, które zostały dopasowane do różnych warunków terenowych lub atmosferycznych. Wybór jednego z tych trybów dostosowuje punkty zmiany biegów w skrzyni biegów, mapowanie przepustnicy oraz StabiliTrak, aby optymalizować osiągi w danej sytuacji.
Pierwszy w segmencie wyświetlacz Head-Up w wielu kolorach wyświetla kluczowe, konfigurowalne dane pojazdu, w tym inklinometr terenowy, na przedniej szybie w formacie 3×7 cali. Inklinometr pokazuje nachylenie przód-tył, kąt przednich opon oraz nachylenie w lewo-w prawo.
Surround Vision jest dostępna w Sierze AT4 i zapewnia kierowcy widok z lotu ptaka na ekranie systemu infotainment. Może być przydatna podczas powolnego manewrowania w ciasnych przestrzeniach, zarówno w parkingu, jak i na trudnym szlaku.
Całkowicie nowy system ProGrade Trailering z aplikacją do przyczep oferuje połączony, kompleksowy zestaw technologii do holowania, który wprowadza nową pewność w doświadczeniach związanych z ciągnięciem przyczep bardziej niż kiedykolwiek w Sierze.
Przełomowe możliwości i materiały skrzynki ładunkowej
Debiutująca po raz pierwszy w 2019 roku w modelach Sierra Denali i SLT, zupełnie nowa Sierra AT4 również standardowo wyposażona jest w klapę MultiPro – najbardziej innowacyjną klapę w swoim segmencie. Klapa MultiPro ma sześć unikalnych funkcji i pozycji, które oferują ulepszone rozwiązania do załadunku na drugą warstwę oraz ułatwiają dostęp do przedmiotów w skrzynce.
Później w roku modelowym, GMC Sierra AT4 2019 zaoferuje ekskluzywną, pierwszą w branży skrzynkę z włókna węglowego – CarbonPro – zaprojektowaną w celu zwiększenia trwałości, efektywności i funkcjonalności pojazdu. Zastępuje standardowe stalowe panele wewnętrzne i podłogę lekkim kompozytem z włókna węglowego, który zapewnia najlepszą w swojej klasie odporność na wgniecenia, zarysowania i korozję, czyniąc ją najbardziej trwałą skrzynką w swoim segmencie.
Skrzynka CarbonPro razem z naszą klapą MultiPro ułatwia załadunek i rozładunek przedmiotów takich jak motocykle czy quady bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Skrzynka CarbonPro została zaprojektowana z trzema wbudowanymi wgłębieniami na koła w przedniej części skrzynki, aby umiejscowić i zabezpieczyć przednie opony. Dzięki dodatkowym zaczepom do mocowania umiejscowionym w rogach i w centralnej części skrzynki oraz nowemu oświetleniu LED, załadunek i zabezpieczanie motocykli oraz rowerów nigdy nie było łatwiejsze. Gniazdko 110V z tyłu dostarcza energię do narzędzi i akcesoriów potrzebnych na torze lub na szlaku.
Jeśli chodzi o przestrzeń i przechowywanie, które są kluczowe dla klientów pickupów, GMC Sierra AT4 2019 dostarcza innowacyjne rozwiązania. Skrzynki ładunkowe oferują najlepszą w klasie objętość ładunkową wynoszącą 63 stopy sześcienne (1,784 litra) w krótkiej wersji, wykonane są z giętej, wysokowytrzymałej stali, a nowa stopa oferuje 50% większą wytrzymałość niż obecny model.
Dostępne szyny akcesoryjne GearOn w skrzynce umożliwiają szybkie i łatwe instalowanie lub regulowanie uchwytów na rowery, nosidełek na kajaki i innych akcesoriów. Zintegrowane umiejscowienie szyn sprawia, że ładunek jest bardziej dostępny i zwalnia przestrzeń w pozostałej części skrzynki.
Oparcia tylnych siedzeń otwierają się, ujawniając dwie prostokątne przestrzenie do przechowywania o pojemności 10 litrów, wystarczające na tablety, liny mocujące lub inne osobiste akcesoria, a także dużą tacę przechowującą o pojemności 24 litrów pod siedzeniem drugiego rzędu, która może zabezpieczyć cały twój sprzęt podczas podróży.
Wydajność GMC Sierra AT4
Sierra AT4 ma nowe wersje sprawdzonych silników V-8 o pojemności 6,2L i 5,3L oraz całkowicie nowy silnik turbodiesel Duramax 3.0L w układzie sześciocylindrowym. Dostępne silniki 6,2L i 3,0L są połączone z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Silniki 5,3L i 6,2L są wyposażone w technologię stop/start oraz nowy Dynamiczny System Zarządzania Paliwem, który umożliwia silnikowi pracę na jednym do ośmiu cylindrów, w zależności od zapotrzebowania, aby zoptymalizować moc i efektywność.