GMC Yukon 2008-2014

Yukon był alternatywą oferowaną przez GMC dla rodzin, które potrzebowały czegoś pomiędzy Chevrolet Tahoe a Cadillac Escalade.

Dzięki ogromnemu doświadczeniu w budowie dużych SUV-ów i pickupów, GMC zaoferowało Yukona w bardzo szerokim wachlarzu wersji i opcji. Można go było zamówić jako podstawowy model dla sześciu pasażerów z minimalnym wyposażeniem, z luksusowymi dodatkami w wersji Denali lub jako pojazd hybrydowy. Był to duży SUV, który mógł spełnić większość potrzeb w tym segmencie rynku.

Model Yukon z 2008 roku pokazał zupełnie nowy przód w porównaniu do swojego poprzednika, z jednolitą konstrukcją reflektorów i szeroką siatkową osłoną między nimi. Wersja hybrydowa miała unikalną, żaluzjową osłonę, aby odróżnić ją od swoich „braci”. GMC zainstalowało mniejszą dodatkową kratkę na przednim zderzaku pomiędzy reflektorami przeciwmgielnymi. Po bokach, w zależności od opcji, producent zamontował progi ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Z tyłu, duża klapa bagażnika otwierała się w całości w wersji hybrydowej lub z podwójnym systemem, który umożliwiał otwarcie tylko szyby w pozostałej części oferty.

Przy odpowiednim poziomie wyposażenia wnętrze Yukona mogło przypominać samochód premium. GMC oferowało go z tapicerką materiałową w wersjach podstawowych, ale w wersji Denali klienci mogli znaleźć skórzane fotele, drewniane wykończenia na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, elektrycznie sterowane fotele w drugim rzędzie oraz system nawigacji z wyświetlaczem dotykowym. Ostatni rząd siedzeń mógł być usunięty w konfiguracji siedmiomiejscowej, zostawiając więcej miejsca na bagaż w przypadku potrzeby większego bagażnika.

Tahoe wyróżniał się najlepszą w swojej klasie ekonomiką paliwową dzięki systemowi dezaktywacji cylindrów. Pomimo faktu, że jego hybrydowa wersja była napędzana silnikiem V8 o pojemności 6,0 litrów, Yukon mógł osiągnąć 10,2 l/100 km (23 mpg-US) na autostradzie.

GMC zaprezentowało całkowicie nowego Yukona i Yukona Denali z 2007 roku, dużych SUV-ów, 5 października. Oparte są na nowej rodzinie dużych SUV-ów GM, która charakteryzuje się wyjątkowym stylem, przestronnym i wyrafinowanym wnętrzem, doskonałymi właściwościami jezdnymi oraz ulepszonymi funkcjami bezpieczeństwa.

Nowa rodzina Yukona wyróżnia się smukłym, ekspresyjnym wyglądem, zapowiadającym nowy wizerunek pojazdów GMC – styl, który odzwierciedla profesjonalne cechy GMC i jest wyraźnie inny od innych modeli GM. Pojazdy te oferują więcej mocy i lepszą ekonomię paliwa w porównaniu do swoich poprzedników, co umacnia reputację GMC jako marki oferującej „więcej niż się spodziewasz”.

„Całkowicie nowy Yukon i Yukon Denali 2007 przenoszą filozofię profesjonalizmu GMC na nowy poziom – dążymy do zapewnienia klientom więcej, niż oczekują w każdej kwestii,” powiedział John Larson, dyrektor generalny GMC. „Yukon Denali to nasz flagowy model, który oferuje osiągi i funkcje luksusowego SUV-a, a jednocześnie ma pełne możliwości wymagane od dużego samochodu dostawczego.”

Yukon i Yukon Denali będą dostępne na początku pierwszego kwartału 2006 roku. Yukon będzie oferowany w wersji SLE (tapicerka materiałowa) i SLT (wyposażenie skórzane), oraz w konfiguracjach 2WD i 4WD. Yukon Denali to odrębny model, charakteryzujący się unikalnymi cechami, które podnoszą jego osiągi i styl na bezprecedensowy poziom – w tym ekskluzywnym silniku V-8 6.2L z aluminium, z regulacją rozrządu oraz nową, sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Wyjątkowy design

Yukon i Yukon Denali mają smuklejszą, napiętą formę. Okrągłe przednie i tylne elementy, stylizowane lusterka i zintegrowane progi podkreślają nowoczesny wygląd. Wysoka jakość wykonania przejawia się w elementach, takich jak ciasne tolerancje między komponentami zewnętrznymi oraz odpowiednia proporcja kół do nadwozia. Koła są ustawione na tej samej płaszczyźnie co zewnętrzne krawędzie błotników, co nadaje pojazdowi pewny, szeroki wygląd.

Smukły wygląd wszystkich modeli uzyskano dzięki szybszemu kątowi szyby przedniej wynoszącemu 57 stopni, który elegancko przechodzi w linię dachu. Poprawia to także osiągi aerodynamiczne, osiągając najlepszy w segmencie współczynnik oporu Cw wynoszący 0.363, co przyczynia się do lepszej ekonomii paliwowej i zmniejszenia hałasu wiatru.

Elementy oświetleniowe o wyglądzie klejnotów, okrągłe elementy nadwozia oraz drzwi sięgające poza progi podkreślają precyzyjne i wyrafinowane detale projektowe pojazdów. Reflektory są większe, wykorzystując jasne żarówki halogenowe, które zapewniają lepsze rozproszenie światła. Stylizacja tyłu pojazdu również jest charakterystyczna, z unikalnymi elementami nad linią okien oraz wokół szyb, w tym lampami tylnymi i zintegrowanymi kieszeniami na tablice rejestracyjne.

Yukon Denali wyróżnia się zewnętrznymi elementami, które podnoszą jego ekskluzywny wygląd na wyższy poziom. Oprócz ikonicznego chromowanego grilla, model Yukon Denali z 2007 roku posiada także ulepszone elementy zewnętrzne, unikalne reflektory, lampy tylne i stylizację tylnej części, a także unikalne standardowe koła o średnicy 18 cali – dostępne są także koła 20-calowe. Reflektory i lampy tylne podkreślają klejnotowy wygląd modeli Yukona dzięki szczegółowym elementom oświetleniowym i przezroczystym soczewkom – z wygrawerowanym logo GMC na obramowaniach reflektorów – co nadaje im kryształowy wygląd i charakterystyczne wzory świetlne.

Wszystkie modele oferują funkcje takie jak składane progi (dostępne w połowie roku) oraz elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. Pojazdy, które nie są wyposażone w elektryczną klapę, mają łatwą w obsłudze klapę, która została specjalnie zaprojektowana z mikro-przełącznikiem, który pomaga operatorowi, wykorzystując masę klapy do niemal całkowitego otwarcia lub zamknięcia, gdy klapa przekroczy połowę otwarcia. Ergonomicznie zaprojektowany, wpuszczony uchwyt na kubek ułatwia zamknięcie klapy jednym ruchem ręki.

Przestronne, wyrafinowane wnętrze

Wnętrze jest bardziej przestronne – w tym zwiększona pojemność bagażnika – i oferuje przestronny, luksusowy klimat, dzięki dwutonowemu schematowi kolorów oraz obniżonej desce rozdzielczej. Nowe, cieńsze, formowane siedzenia oraz starannie dopasowane wykończenia potwierdzają jakość wykonania Yukona, co jest wzmocnione udogodnieniami takimi jak podgrzewane fotele dla pasażerów w pierwszym i drugim rzędzie. Ponadto, fotele przednie oferują większy zakres ruchu w przód/tył oraz możliwość odchylenia, a fotele w drugim rzędzie mają zwiększony kąt nachylenia oparcia dla większego komfortu.

Dwutonowy wygląd wnętrza przyczynia się do aura przestronnego, luksusowego sedana. Nowoczesny styl dopełniają nowe, miękkie i matowe materiały na desce rozdzielczej oraz innych elementach wykończeniowych. Harmonia kolorów i faktur materiałów została starannie dobrana, aby zapewnić wrażenie premium oraz trwałość. Flush-mounted controls oraz radia, z niemal niewidocznymi szczelinami, świadczą o precyzji i integracji. Akcenty z chromu zastosowano na obrzeżach instrumentów, wentylacji oraz innych elementach wykończeniowych.

Jakość wykonania ujawnia się także w zaskakujących miejscach: charakterystyczne płyty progowe bez widocznych elementów mechanicznych witają pasażerów przy otwieraniu drzwi, a na słupkach, fotelach czy torach foteli nie ma wystających elementów. Fotele mają „wykończenia”, które otaczają dolną część siedzeń i tory siedzeń, tworząc bardziej wykończony wygląd. Elementy mocujące i mechanika są również zasłonięte, gdy fotele są złożone.

Podobnie jak w przypadku zewnętrznej strony, Yukon Denali wyróżnia się ekskluzywnymi, premium cechami, w tym luksusowymi skórzanymi powierzchniami siedzeń, unikalnym centralnym konsolą, ulepszonym wykończeniem wnętrza oraz szczegółowymi, starannie wykonanymi wytłoczonymi płytami progowymi, które witają pasażerów przy otwieraniu drzwi Yukona Denali. Unikalny centralny konsol posiada drewniane wykończenie, które ukrywa pokrywę oraz kieszenie na kubki, tworząc bardziej estetyczny i wyrafinowany wygląd.

Rodzina Yukona oferuje również nową, ekskluzywną na rynku funkcję składania i przesuwania siedzeń w drugim rzędzie, która ułatwia dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Siedzenia w drugim rzędzie z funkcją elektrycznego składania i przesuwania mają przyciski zwalniające dostosowane dla kierowcy lub umieszczone na wewnętrznej kolumnie C, aby zapewnić łatwe, natychmiastowe zwolnienie siedzenia, tworząc ścieżkę dostępu do trzeciego rzędu siedzeń lub bagażnika.

Tri-strefowa klimatyzacja jest standardem we wszystkich modelach. Automatyczna klimatyzacja jest standardem w modelach Yukon Denali i Yukon SLT; jest dostępna w Yukon SLE. Funkcja zdalnego uruchamiania, dostępna standardowo w modelach SLT/Denali oraz w opcji w SLE, pozwala systemowi klimatyzacji na ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza pojazdu. Dostępnych jest także szerszy zestaw opcji audio, multimedialnych i bezpieczeństwa, w tym dostępny system nawigacji z ekranem dotykowym oraz system DVD z większym, składanym ekranem.

W SUV-ach jest również więcej miejsca. Większy zakres ruchu przodu/tyłu foteli przednich zapewnia najlepszą w segmencie przestrzeń na nogi dla pasażerów z przodu. Zwiększona przestrzeń na nogi w drugim rzędzie oraz przestrzeń na kolana, a także przestrzeń na głowę w trzecim rzędzie są większe niż w poprzednich modelach. Fotele w drugim i trzecim rzędzie mają również więcej miejsca na ramiona – osiągnięcie to udało się przy jednoczesnym oferowaniu dostępnych poduszek powietrznych montowanych na dachu. Przestrzeń bagażowa wzrosła o 4.2 stopy sześcienne (118.9 litrów) za siedzeniami w drugim rzędzie i o 2.3 stopy sześcienne (65.1 litrów) za siedzeniami w trzecim rzędzie. Siedzenia w trzecim rzędzie składają się płasko i można je łatwo przesunąć do przodu lub usunąć dla maksymalnej przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo, schowek w centralnej konsoli, o pojemności 20.1 litrów, jest największy w swoim segmencie. Schowek na rękawiczki oferuje o 25 procent więcej miejsca na przechowywanie niż w poprzednich modelach i ma tłumione otwieranie, co zwiększa ciszę i wyrafinowanie.

Reaktywne doświadczenie jazdy

Yukon i Yukon Denali z 2007 roku zbudowane są na nowej platformie dużych SUV-ów GM, która zawiera takie cechy jak nowa, w pełni zamknięta rama, zawieszenie przednie typu coil-over-shock oraz układ kierowniczy typu rack-and-pinion. Nowa rama oferuje 49 procent wyższą sztywność skrętną i 35 procent poprawę w zakresie częstotliwości wyboczeń w porównaniu do wcześniejszych modeli. Rama wspiera szersze tory przednie i tylne – o około 3 cale (76.2 mm) szersze z przodu i 1 cal (25.4 mm) szersze z tyłu – co zwiększa stabilność i pewność prowadzenia przez lepsze czucie drogi i niższy środek ciężkości.

Zawieszenie przednie składa się z całkowicie nowego projektu zawieszenia typu coil-over-shock, które zapewnia liniowe, solidne i niezawodne właściwości jezdne na wszystkich nawierzchniach. Nowy jest także układ kierowniczy rack-and-pinion, który zapewnia precyzyjne i responsywne sterowanie oraz lepsze czucie w pozycji centralnej. Bardzo dopracowane tylne zawieszenie o pięciu linkach zapewnia doskonałą izolację i komfort jazdy, z większymi, mocniejszymi uchwytami, które również przyczyniają się do precyzyjnego zachowania pojazdu na drodze.

Większe, czterotłoczkowe hamulce tarczowe oraz nowy system ABS zapewniają doskonałe osiągi hamulcowe w swojej klasie. Większe wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu, 50-procentowo sztywniejsze zaciski podwójno-tłoczkowe, dłuższe klocki hamulcowe oraz nowy, solidny system stosowania typu tie-rod przyczyniają się do lepszego czucia pedału, redukcji hałasu hamulców, przewidywalnej, liniowej reakcji hamulców oraz skrócenia dystansów hamowania. Nowy system ABS Bosch 8.0 nowej generacji również jest standardem. System ABS współpracuje z standardowym systemem stabilizacji elektronicznej StabiliTrak. W nowych SUV-ach, StabiliTrak obejmuje pierwszy system GM do łagodzenia przewrócenia, który wykorzystuje technologię algorytmów oprogramowania, aby proaktywnie przewidywać „przechylenie” pojazdu i stosować odpowiednie siły hamowania, aby zapobiec takim zdarzeniom.

Ulepszona kontrola jazdy i gładkość jazdy oferowane są dzięki dostępnemu systemowi Autoride z real-time damping (standardowym w Yukonie Denali), który wykorzystuje elektronicznie kontrolowane amortyzatory do niemal natychmiastowych regulacji tłumienia. System „czyta” drogę i przewiduje najlepsze parametry tłumienia.

Siedemnasto-calowe koła są standardem w Yukonie, a osiemnastocalowe koła są standardem w Yukonie Denali. Dwadzieścia cali dostępne jest w Yukonie i Yukonie Denali. Koła zaprojektowane są z premium wyglądem, w tym dostępne wykończenie chromowane lub polerowane. Koła Yukona Denali są unikalne. Nowe opony dostosowane są do pojazdów, aby zapewnić doskonałą równowagę między prowadzeniem, ciszą i bezpieczeństwem.

Nowa rodzina silników V-8 małych bloków IV generacji napędza rodzinę Yukona i oferuje więcej mocy niż porównywalne napędy w poprzednich modelach. Silnik V-8 5.3L jest standardem na początku produkcji Yukona i ma moc 320 koni mechanicznych (238 kW) oraz 340 lb.-ft. momentu obrotowego (470 Nm), co stanowi 8-procentowy wzrost mocy w porównaniu do poprzedniego silnika 5.3L. Wersja Flex-Fuel E85, która może pracować na paliwie etanolowym E85 lub mieszance E85 z benzyną, jest standardowym wyposażeniem modeli 4WD i dostępnym w modelach 2WD. E85 składa się w 85 procentach z etanolu, który jest paliwem odnawialnym produkowanym w Stanach Zjednoczonych. Silnik V-8 o pojemności 4.8L, oceniany na 290 koni mechanicznych (216 kW), stanie się standardowym silnikiem modeli Yukon 2WD później w roku modelowym 2006.

Technologia Displacement On Demand silnika 5.3L umożliwia lepszą ekonomię paliwową. W połączeniu z innymi funkcjami przystosowanymi do pojazdu, w tym ulepszoną aerodynamiką, silnik V-8 mały blok pomaga osiągnąć najlepszą w segmencie ekonomię paliwową. Silnik 6.2L modeli Yukon Denali jest nowy, z nowoczesnymi technologiami i lekkimi materiałami – w tym zmiennym czasowaniem zaworów i aluminiowym bloku cylindrowym – które przyczyniają się do niekompromisowych osiągów pojazdu. Produkuje 380 koni mechanicznych (283 kW) i 415 lb.-ft. momentu obrotowego (564 Nm).

Silniki są wspierane przez sprawdzone automatyczne skrzynie biegów Hydra-Matic, w tym nową sześciobiegową skrzynię 6L80, która jest dopasowana do silnika 6.2L.

Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów ma szeroki stosunek ogólny 6.04:1 – w tym dwa biegi nadbiegi – co pomaga osiągnąć doskonałą równowagę między osiągami a ekonomią paliwową. Dodatkowo, 6L80 ma funkcję „tap up/tap down”, która umożliwia kierowcy ręczne wybieranie biegów w górę i w dół za pomocą przycisku na dźwigni zmiany biegów.

Bezpieczeństwo i zabezpieczenia

Tak jak we wszystkich pojazdach zbudowanych na nowej platformie dużych SUV-ów GM, rodzina Yukona z 2007 roku oferuje system bezpieczeństwa 360 stopni zaprojektowany wokół filarów ochrony pasażerów, kontroli kierowcy i bezpieczeństwa osobistego.

Nowe funkcje, w tym ekskluzywne napinacze pasów bezpieczeństwa związane z czujnikami do wykrywania zderzeń od tyłu, są zintegrowane w silniejszej strukturze pojazdu, która została zaprojektowana także w celu poprawy kompatybilności z innymi pojazdami – pomagając Yukonowi chronić osoby wewnątrz i na zewnątrz pojazdu przed, w trakcie i po wypadku. Ekskluzywne czujniki napinaczy tylnych mogą uruchomić przednie napinacze w przypadku zderzenia od tyłu, trzymając pasażerów na swoim miejscu i pomagając zapobiegać urazom kręgosłupa.

Dodatkowo, nowe poduszki powietrzne montowane na dachu z linkami są dostępne dla wszystkich rzędów siedzeń (standardowo w Yukonie Denali). System linek podtrzymuje poduszki w miejscu, aby zapewnić dodatkową ochronę i ochronić pasażerów. Poduszki pozostają napompowane przez kilka sekund dłużej, aby zapewnić optymalną ochronę w przypadku przewrócenia lub zderzenia z wtórnymi uderzeniami. Czujniki umieszczone z przodu i z tyłu pojazdu, a także w drzwiach bocznych, zapewniają zwiększone i bardziej natychmiastowe wykrywanie zderzeń.

Liczne czujniki zderzeń są uzupełniane przez zwiększone wykrywanie przewrócenia w ramach standardowego systemu stabilizacji StabiliTrak, z nową technologią zapobiegania przewróceniu. System elektronicznej kontroli ciągle mierzy kąt boczny pojazdu i, jeśli przewrócenie wydaje się nieuniknione, może uruchomić poduszki powietrzne w zasłonach bocznych przed zderzeniem. 360-stopniowa zdolność wykrywania pozwala elektronicznym systemom bezpieczeństwa na uruchomienie w większej liczbie sytuacji.

Unikanie zderzeń jest wspierane przez ulepszony dynamikę kontroli kierowcy, wspomaganą przez standardowy system stabilizacji StabiliTrak. Wsparcie to rezultat takich cech jak szersze tory przednie i tylne oraz bardziej responsywne zawieszenia. Silniejsza i sztywniejsza w pełni zamknięta rama pojazdu zaprojektowana jest do lepszego zarządzania energią w przypadku zderzeń. Sekcja przednia ramy, na przykład, ma poprawioną dynamikę zgniotu, która zapewnia równowartość 17.7 cali (450 mm) dodatkowej przestrzeni zgniotu – w pojazdach, które są tylko o około 3 cale (76.2 mm) dłuższe od swoich poprzedników. Rama została również zaprojektowana w celu poprawy kompatybilności pojazdów w przypadku zderzenia czołowego z mniejszym pojazdem.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa i zabezpieczeń obejmują:

  •  Standardowa poduszka powietrzna kierowcy z podwójnym etapem
  •  Standardowa poduszka powietrzna pasażera z podwójnym etapem z systemem wykrywania pasażera
  •  Oczekiwane 5-gwiazdkowe oceny zderzenia czołowego
  •  Standardowy system monitorowania ciśnienia w oponach
  •  Dostępny system wycieraczek z czujnikiem deszczu
  •  Dostępny Ultrasonic Rear Parking Assist, który może wykrywać ludzi lub obiekty w drodze pojazdu i wysyłać ostrzeżenie dźwiękowe
  •  Dostępny system kamer tylnych, który wizualnie wykrywa ludzi lub obiekty w drodze pojazdu
  •  Standardowe przyciski do otwierania/zamykania okien

Wszystkie modele są wyposażone w system OnStar szóstej generacji (z rocznym planem usługowym Safe and Sound), który zapewnia osobisty komponent bezpieczeństwa Yukona. System obejmuje zaawansowany system automatycznego powiadamiania o wypadku General Motors (AACN), który udostępnia dane o wypadku służbom ratunkowym, aby potencjalnie wysłać odpowiedni personel ratujący i sprzęt na miejsce wypadku szybciej. Jeśli pojazd bierze udział w wypadku, który aktywuje poduszkę powietrzną, system OnStar automatycznie powiadamia doradcę OnStar, który sprawdzi pasażerów lub wezwanie pomocy, jeśli zajdzie taka potrzeba. OnStar może również pomóc władzom w zlokalizowaniu pojazdu, jeśli zostanie zgłoszony jako skradziony (zdolność lokalizacji skradzionych pojazdów zależy od warunków).

Szczegóły Denali

Ikoniczny Yukon Denali jeszcze bardziej zagłębia się w świat luksusowych SUV-ów z ulepszonymi funkcjami i rzemiosłem, które odróżniają go od innych modeli. To kompleksowy pakiet wydajności, udogodnień i stylu, który dostarcza potężną, subtelną elegancję, unikalną dla GMC.

Yukon Denali pozostaje natychmiast rozpoznawalny dzięki swojemu specyficznemu dla Denali chromowanemu grilowi. Oprócz grilla, model z 2007 roku ma chromowane akcenty w dolnej części nadwozia, wykończenie dachu oraz inne błyszczące elementy. Ponadto, reflektory i lampy tylne są unikalne i mają premium, kryształowy wygląd oraz charakterystyczne wzory świetlne.

Nowy Yukon Denali jest napędzany przez ekskluzywny silnik V-8 6.2L o mocy 380 koni mechanicznych (283 kW), sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów z ręcznym przełączaniem oraz automatyczny napęd na wszystkie koła – jednostkę napędową, która nie jest dzielona z żadnym innym modelem Yukona. Osiemnasto-calowe kółka aluminiowe są standardem, a unikalne 20-calowe koła chromowane są dostępne – wzory kół nie są dzielone z innymi modelami Yukona.

Yukon Denali oferuje również unikalne połączenie stylu wnętrza i luksusu, w tym standardowe powierzchnie siedzeń pokryte skórą z podgrzewanymi fotelami w pierwszym i drugim rzędzie oraz skórzane wykończenia na całej długości – w tym ekskluzywna skórzana kierownica Denali, która posiada również drewniane akcenty i szereg kontrolnych przycisków. Yukon Denali jest także jedynym modelem w rodzinie Yukon, który oferuje dostępny podgrzewany system kierownicy.

Inne standardowe funkcje to elektrycznie otwierana klapa, elektrycznie składane siedzenia w drugim rzędzie, zamontowane na dachu poduszki powietrzne, elektrycznie regulowane pedały, elektrochromiczne (samoczynnie przyciemniane) lusterko wewnętrzne, automatyczne wycieraczki RainSense, zdalne uruchamianie oraz Ultrasonic Rear Parking Assist. Z punktu widzenia rozrywki, Yukon Denali jest standardowo wyposażony w radio AM/FM z możliwością odtwarzania MP3 z sześciopłytowym zmieniakiem CD w desce rozdzielczej, premium system dźwiękowy Bose z dziewięcioma głośnikami oraz radio satelitarne XM.

Jak inne modele Yukona, Yukon Denali oferuje kilka pomocnych i wygodnych opcji, w tym system nawigacji, system kamer tylnych, elektryczny dach panoramiczny, elektrycznie chowane progi pomocnicze (dostępne w połowie roku) oraz system DVD z rozrywką na tylnych siedzeniach.

##############################

Model 2008 GMC Yukon Hybrid, wyposażony w pierwszy na świecie dwumodeowy system hybrydowy w SUV-ie, oferuje konsumentom 25-procentową poprawę całkowitej ekonomii paliwowej, gdy trafi do salonów pod koniec przyszłego roku.

Wykorzystując innowacyjną technologię hybrydową oraz technologię zarządzania paliwem Active Fuel Management™, Yukon Hybrid zapewni spektakularne połączenie oszczędności paliwa i mocy, jednocześnie zachowując możliwości dużego SUV-a.

„GMC zawsze oznaczało doskonałość inżynieryjną, dlatego jesteśmy niezwykle dumni z tego, że jako pierwsi wprowadzamy na rynek dwumodeowy hybrydowy SUV, aby jeszcze bardziej poprawić naszą wiodącą w branży ekonomię paliwową, przy jednoczesnym oferowaniu wszystkich osiągów, jakich oczekujesz od GMC,” powiedział John Larson, dyrektor generalny GMC.

GMC Yukon Hybrid jest napędzany aluminiowym silnikiem Vortec V-8, który zachowuje ważne atrybuty wydajności dużych samochodów dostawczych, takie jak możliwość holowania do 6000 funtów. Aby zrekompensować dodatkową masę hybrydowego systemu napędowego, GM przeprojektowało niektóre komponenty pojazdu, aby zoptymalizować aerodynamikę. Zmiany w projekcie obejmują nową maskę, przednie i tylne elementy oraz elegancki grill GMC.

Podczas gdy tradycyjne systemy hybrydowe oferują tylko jeden tryb elektryczny, który jest wykorzystywany podczas jazdy przy niskich prędkościach, GM współpracuje z DaimlerChrysler i BMW Group, aby współtworzyć system hybrydowy dwumodeowy, który jest opatentowaną technologią oszczędzającą paliwo, z jednym trybem do jazdy w mieście i jednym trybem do jazdy na autostradzie.

Pierwszy tryb systemu działa w niskiej prędkości i przy małych obciążeniach. W tym trybie system hybrydowy może działać tylko na energię elektryczną, tylko na energię silnika lub w dowolnej kombinacji energii silnika i elektrycznej. Kiedy pierwszy tryb działa jako elektryczny tylko, zużycie paliwa jest zmniejszone w przypadku intensywnego ruchu w korkach, ponieważ silnik jest wyłączany na dłuższe okresy czasu i pojazd porusza się wyłącznie na energii elektrycznej przy niskich prędkościach.

Drugi tryb jest głównie używany przy prędkościach autostradowych. Oprócz wspomagania elektrycznego, drugi tryb integruje zaawansowane elektroniczne sterowanie, takie jak Active Fuel Management, phasowanie wału rozrządu i późne zamknięcie zaworów dolotowych, aby umożliwić jeszcze bardziej efektywną pracę silnika z silnikami elektrycznymi, które są mniejsze niż połowa tradycyjnego systemu hybrydowego „jednobiegowego”. Pełna moc ośmiocylindrowego silnika jest dostępna, gdy warunki tego wymagają, na przykład przy wyprzedzaniu, holowaniu lub wspinaniu się na strome wzniesienia.

System dwumodeowy korzysta również z czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów oraz elektronicznych układów sterowania w zintegrowanym, potężnym i kompaktowym systemie, który można stosować z silnikami benzynowymi i dieslowskimi, w konfiguracjach z napędem na przednie i tylne koła oraz w samochodach, ciężarówkach i SUV-ach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.