GMC nie zamierzało stworzyć SUV-a, który nie radziłby sobie z pewnymi zdolnościami terenowymi, a wersja AT4 była najbardziej capable w gamie Yukon.
Podczas gdy większość nabywców Yukona wybierała poziom wyposażenia Denali, producent samochodów uznał, że może zaoferować coś jeszcze lepszego dla tych, którzy lubią wyprawy campingowe. Wersja AT4 była radykalnie zmieniona w porównaniu do standardowej wersji pełnowymiarowego SUV-a.
Yukon AT4 miał takie same reflektory LED jak jego rodzeństwo, ale zamiast chromowanej atrapy, prezentował masywną czarną kratkę, wystarczająco dużą, by pełnić funkcję bramy. Inżynierowie podnieśli dolną część zderzaka i zainstalowali prawdziwą osłonę pod komorą silnika. Dzięki temu dużemu SUV-owi udało się osiągnąć kąt natarcia wynoszący 32 stopnie. Zestaw dwóch, łatwo zauważalnych, czerwonych haków holowniczych przypominał właścicielowi, że potężny pojazd może utknąć.
W środku, wersja AT4 była dostępna dla siedmiu osób, mimo że SUV opierał się na standardowym rozstawie osi Yukona. Deska rozdzielcza miała wiele przycisków dla kierowcy i pasażera z boku. Ważną nowością w samochodzie był elektroniczny selektor biegów, z dwoma otworami dla pozycji R i D. Szeroki ekran dotykowy zajmował większość centralnej konsoli, podczas gdy sterowanie klimatyzacją znajdowało się na dole w odpowiednim kącie.
GMC oferowało wersję AT4 z tymi samymi silnikami, co reszta gamy: 5,3-litrowy silnik dla modelu podstawowego i 6,2-litrowy dla najlepiej wyposażonego. Można również rozważyć 3,0-litrowy silnik wysokoprężny dostarczany przez firmę Cummins.
GMC zaprezentowało nową generację swoich flagowych SUV-ów, model 2021 GMC Yukon oraz Yukon XL, które zostały wzbogacone o najlepszą w klasie technologię oraz precyzyjnie zaprojektowane możliwości.
„GMC Yukon to pełnowymiarowy, luksusowy SUV, który jest stworzony do użytkowania,” powiedział Duncan Aldred, wiceprezydent Global Buick i GMC. „Nowy Yukon dostarcza to, co klienci cenią najbardziej – luksusowe cechy, funkcjonalną technologię i zdolności terenowe.”
Oferta modelu Yukon 2021 obejmuje całkowicie nowy i bardziej elegancki wariant Denali oraz pierwszy w historii GMC Yukon AT4, który wprowadza Yukon do premium segmentu SUV-ów terenowych. Yukon osiąga wyższy poziom precyzyjnego rzemiosła oraz luksusowych akcesoriów dzięki połączeniu zaawansowanych funkcji i technologii, które przodują w swojej klasie, w tym:
Całkowicie nowy design wnętrza w całej gamie modelu Yukon, wyróżniający się ekskluzywnym wnętrzem Denali oraz nowym, dostępnym w wersji klasy Premium elektrycznie przesuwanym konsolą środkową.
Pierwsze w klasie, dostępne, czterokątne adaptacyjne zawieszenie powietrzne zapewnia wyjątkowy komfort jazdy, a gdy włączony jest tryb 4WD LO, pozwala kierowcom podnieść nadwozie o dodatkowe 2 cale (50 mm), co zwiększa prześwit podczas jazdy w terenie (dostępność w późniejszym terminie).
Dostępne dziewięć widoków z kamer, co stanowi najwięcej w tym segmencie, zwiększa świadomość kierowcy, w tym wizję otoczenia w wysokiej rozdzielczości, lusterko tylne z kamerą oraz system ProGrade do holowania GMC.
Klasa premium jako dostępny, 15-calowy wyświetlacz Head-Up o wielu kolorach wyświetla prędkość, nawigację, funkcje bezpieczeństwa i inne informacje skierowane do kierowcy po odpowiednim wyposażeniu.
Najmocniejszy silnik w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów, całkowicie nowy silnik V8 o pojemności 6.2L z dynamicznym zarządzaniem paliwem (standard w Denali) zapewnia szacowaną moc 420 koni mechanicznych, w połączeniu z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Całkowicie nowy, dostępny system Active Response 4WDTM łączy technologie, w tym elektroniczny ogranicznik poślizgu, aby nieustannie monitorować warunki drogowe i reagować, poprawiając przyczepność, prowadzenie i ogólną kontrolę.
Ikona Denali
Model 2021 GMC Yukon Denali debiutuje z bardziej pewną sylwetką i ulepszonymi proporcjami, umożliwionymi przez dłuższy rozstaw osi oraz nową ramę. Tak wyrazisty jak nowy design zewnętrzny, największe zmiany można znaleźć we wnętrzu nowego Yukona.
Denali, luksusowa submarka GMC, przyczyniła się do stałego wzrostu marki w ostatnich latach, wprowadzając podwyższony poziom designu i rzemiosła premium. Wprowadzony w 1999 roku w modelu Yukon, Denali od tego czasu rozszerzył się na wszystkie linie produktów GMC, ale zawsze był synonimem Yukona. Około 60 procent nabywców Yukona wybiera wersję Denali, co czyni ją kluczowym punktem nowej generacji designu.
„Yukon był modelem, w którym Denali się narodziło w 1999 roku, a teraz, po ponad 20 latach, wprowadzamy esencję Denali,” mówi Helen Emsley, dyrektor wykonawcza Global Buick i GMC Design. „Oferuje pierwszorzędne doświadczenie z całkowicie nowym, ekskluzywnym wnętrzem i odważniejszym, bardziej wyrazistym designem zewnętrznym.”
Po raz pierwszy modele Denali mają teraz ekskluzywne wnętrze – całkowicie nową deskę rozdzielczą, unikalne siedzenia i wybór spośród czterech unikalnych motywów kolorystycznych, z których każdy ma swoją osobowość – urządzone z wykorzystaniem premium i autentycznych materiałów.
Każdy z czterech motywów kolorystycznych zawiera autentyczne wykończenia z drewna, o całkowicie naturalnym wyglądzie i fakturze. Powierzchnie skórzane są cięte i szyte ręcznie w unikalnym wzorze Denali.
Charakterystyczna chromowana kratka Denali jest większa i bardziej szczegółowa, z precyzyjnym wymiarem wzoru zawierającym ponad 10 000 indywidualnych powierzchni odblaskowych. Zaawansowana technologia oświetlenia wyróżnia GMC Yukon Denali spośród innych SUV-ów. Podpis świetlny GMC w kształcie litery C jest wyrażany przez wyraźny „ostrze światła”, który zapewnia równomierne oświetlenie LED dla dziennych świateł. Diody LED stosowane są również w reflektorach, lampach tylnych, światłach przeciwmgielnych i innych elementach iluminacyjnych, z soczewkami wykonanymi z materiałów trwałych o prawie krystalicznej jakości.
Jak zawsze, Denali oferuje najwyższy poziom luksusowych cech i treści w nowym Yukon i Yukon XL. Najważniejsze cechy to:
Kamera wysokiej rozdzielczości Surround Vision
15-calowy wyświetlacz Head-Up o wielu kolorach
Ostrzeżenie o pieszych z tyłu
Czwarta generacja Magnetic Ride Control
Dostępne opcje premium, w tym 22-calowe koła, panoramiczny dach, adaptacyjne zawieszenie powietrzne i system Active Response 4WDTM
Pierwszorzędne elektrycznie przesuwane konsola środkowa
Nowe, pierwszorzędne wnętrze GMC Yukona zawiera po raz pierwszy elektrycznie przesuwaną konsolę środkową, dostępną w modelach Denali, AT4 i SLT. Główna konsola do przechowywania między siedzeniami kierowcy a pasażera może przesuwać się do tyłu nawet o 10 cali (254 mm), co oferuje rozległą przestrzeń do przechowywania, zwiększając elastyczność i organizację miejsca na bagaż.
Gdy konsola przesuwa się do tyłu, kierowcy zyskują dostęp do otwartej przestrzeni na torebki lub torby oraz dodatkowej ukrytej szuflady pod głównym pojemnikiem konsoli, co zapewnia bezpieczne przechowywanie i dodatkowy spokój ducha.
Pierwszy w historii Yukon AT4
Po dużym zainteresowaniu nowym pickupem Sierra AT4 oraz ostatnio wprowadzonym modelem Sierra HD AT4 i Acadia AT4, nowy GMC Yukon AT4 skupia się na wytrzymałej przygodzie. GMC wprowadzi nową submarkę AT4 we wszystkich liniach produktów do końca 2020 roku.
GMC Yukon AT4 oferuje luksusowe cechy inspirowane designem off-road, które pasują do jego silnych możliwości. Pierwszy w historii Yukon AT4 charakteryzuje się unikalnym przodem, który wizualnie odzwierciedla wytrzymały wygląd terenowy oraz wspiera zdolności off-road. W połączeniu z dostępnym czterokątnym adaptacyjnym zawieszeniem powietrznym, AT4 może podnieść i zapewnić dodatkowe 2 cale (50 mm) prześwitu. Przy maksymalnej wysokości Yukon AT4 oferuje prawie 32-stopniowy kąt podejścia, co zwiększa możliwości terenowe. AT4 stanowi kontrast dla chromowanego wyglądu Denali, z wykończeniem charakteryzującym się kolorami nadwozia lub ciemnymi akcentami, a także parą czerwonych haków ratunkowych, podobnych do Sierra AT4.
Kluczowe cechy AT4 to:
Dwubiegowa skrzynia rozdzielcza
20-calowe opony Goodyear® all-terrain
System wyboru trakcji z trybem off-road
Kontrola zjazdu z góry
Osłony podwozia chroniące kluczowe obszary podwozia
Wyjątkowe skórzane siedzenia i przeszycia AT4
Unikalny wewnętrzny motyw kolorystyczny Jet Black z akcentami Brandy
Podgrzewana kierownica, podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia oraz podgrzewane zewnętrzne siedzenia w drugim rzędzie
„Naszą misją w zespole nowej generacji Yukona było stworzenie pojazdu zdolnego do jazdy w terenie, z luksusowym wnętrzem, zaawansowaną technologią i najlepszą w swojej klasie przestrzenią dla ośmiu osób oraz ich bagażu,” powiedział Jim Danahy, główny inżynier pełnowymiarowych samochodów ciężarowych.
Podnoszenie możliwości dzięki systemowi Active Response 4WDTM oraz zaawansowanej kontroli podwozia
Sercem nowego GMC Yukona jest jego całkowicie nowy system Active Response 4WDTM, który łączy w sobie systemy techniczne, w tym automatyczną dwubiegową skrzynię rozdzielczą, system wyboru trakcji, kontrolę podwozia i nowy elektroniczny ogranicznik poślizgu. W połączeniu z nowym niezależnym zawieszeniem wielowahaczowym, Yukon oferuje komfort jazdy i cechy izolacyjne typowe dla mniejszych pojazdów, ale dostosowane do wymagań dotyczących możliwości pełnowymiarowego SUV-a GMC.
Dostępne czterokątne adaptacyjne zawieszenie powietrzne oferuje regulację wysokości jazdy do 4 cali (100 mm) oraz automatyczną funkcję poziomowania. Kierowcy mogą podnieść nadwozie o 2 cale (50 mm) w celu zwiększenia prześwitu podczas jazdy w terenie.
Przy wyższych prędkościach na autostradzie, system automatycznie obniża wysokość jazdy Yukona o ¾ cala (20 mm), aby poprawić aerodynamikę i efektywność paliwową. Ustawienie do wyboru przez kierowcę wprowadza 2-calowy (50 mm) opad, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie pasażerom, gdy pojazd jest zaparkowany. Funkcja automatycznego poziomowania pomaga w komforcie i kontroli, szczególnie gdy pojazd jest załadowany bagażem lub holuje przyczepę.
Magnetic Ride Control, technologia wypracowana w samochodach sportowych, umożliwia zarówno precyzyjne kontrolowanie nadwozia, jak i zdolności prowadzenia. To jeden z najszybciej reagujących systemów tłumienia w branży, który wykorzystuje czujniki do ciągłego odczytywania drogi i niemal natychmiastowego zmieniania stopnia tłumienia amortyzatorów. Reaguje znacznie szybciej niż tradycyjne amortyzatory, aby zredukować unoszenie się nadwozia, przechył i wibracje, które mogą często występować w dużych SUV-ach.
Dostępny elektroniczny ogranicznik poślizgu zarządza momentem obrotowym w pojazdu, zwiększając pewność podczas jazdy. eLSD ma zdolność wstępnego zarządzania momentem obrotowym osi i zachowaniem pojazdu na podstawie różnych sygnałów z pojazdu. Jeśli na jednej stronie wykryty zostanie poślizg kół, eLSD szybko reaguje, przenosząc moc na koło z lepszą przyczepnością. Z inspiracjami z samochodów sportowych, eLSD oferuje niezrównane cechy prowadzenia z poprawionym poziomem wydajności, który nie miał miejsca wcześniej w pełnowymiarowym SUV-ie. W GMC Yukon, nowy eLSD może zaangażować dyferencjał, oferując zdolności, których klienci potrzebują w bardziej wyrafinowanym pakiecie. W trybie 4WD LO, eLSD działa z momentem blokującym, aby zapobiec poślizgowi kół w warunkach terenowych.
Te technologie wykorzystują inżynierię samochodów sportowych, aby poszerzyć zakres możliwości premium pełnowymiarowego SUV-a, dostarczając szerszy wachlarz zdolności terenowych, bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych oraz pewność w codziennej jeździe.
Luksusowa moc i przestrzeń wnętrza
Kierowcy GMC Yukona i Yukon XL będą mieli do wyboru trzy opcje silnikowe, z naciskiem na całkowicie nową wersję uznanego silnika V8 o pojemności 6.2L, który zapewnia 420 koni mechanicznych i 460 lb-ft momentu obrotowego, co przewyższa jakiegokolwiek konkurenta. Standardowym silnikiem jest całkowicie nowy silnik V8 o pojemności 5.3L. Silniki 5.3L i 6.2L wyposażone są w technologię start/stop oraz nowe dynamiczne zarządzanie paliwem, które umożliwia silnikowi pracę na dwóch do ośmiu cylindrów, w zależności od zapotrzebowania, aby zoptymalizować moc i efektywność.
Oferta napędowa Yukona rozszerza się na rok 2021, ponieważ kierowcy mogą również wybrać nowy silnik wysokoprężny o pojemności 3.0L z sześcioma cylindrami w linii. Nowy diesel bazuje na doświadczeniu GMC w dziedzinie silników wysokoprężnych Duramax oferowanych w modelach Sierra, Sierra HD oraz Canyon.
Wszystkie trzy silniki zostały połączone z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz elektronicznym systemem wyboru biegów GMC. Yukon i Yukon XL mają być najefektywniejszymi w klasie pełnowymiarowymi SUV-ami z silnikiem wysokoprężnym Duramax 3.0L.
Zyski w przestrzeni wnętrza
Od dawna uznawany za wyjątkowy pod względem przestronności wnętrza, model 2021 GMC Yukon staje się jeszcze bardziej pojemny dla klientów. Dzięki niemal pięciocalowemu wydłużeniu rozstawu osi (127 mm) i zwiększeniu całkowitej długości o 6,1 cala (155 mm) w porównaniu z aktualnym modelem, oferuje o 41 procent więcej miejsca na nogi w trzecim rzędzie oraz o 66 procent większą objętość bagażnika za trzecim rzędem.
W GMC Yukon wzrost przestrzeni osiągnięto efektywnie – wzrost całkowitej długości wynosi mniej niż 3 procent, podczas gdy maksymalna przestrzeń bagażowa zwiększa się o 30 procent. Yukon XL nadal pozostaje największym SUV-em GMC zarówno dla pasażerów, jak i bagażu, korzystając z 4,1 cala (104 mm) zwiększenia rozstawu osi. Efektem tego jest zwiększenie przestrzeni zarówno dla pasażerów, jak i bagażu, przy minimalnej zmianie (mniej niż 1%) całkowitej długości Yukon XL. Oba pojazdy mają teraz niższą, płaską podłogę ładunkową, co ułatwia dostęp do przestrzeni bagażowej.
W obu pojazdach dostęp do trzeciego rzędu jest łatwiejszy niż kiedykolwiek dzięki nowym przesuwanym siedzeniom drugiego rzędu, które poprawiają wsiadanie i wysiadanie. Siedzenie drugiego rzędu może przesuwać się o 5,5 cala (140 mm), co jest nowością dla pasażerów Yukona.
GMC Yukon wyposażony jest w kluczowe zaawansowane technologie, w tym: