Model Yukon Denali z 2015 roku oparty był na tej samej konstrukcji co Chevrolet Tahoe, ale wersja Denali była luksusowym pojazdem, który mógł konkurować z Mercedes-Benz GLS.
Wojna pomiędzy samochodami z nadwoziem monokokowym a tymi na ramie nie zakończyła się w 2014 roku, kiedy na rynku zadebiutował Yukon Denali z 2015 roku. Było wielu zwolenników pojazdów zbudowanych w tradycyjny sposób, z potężnym silnikiem V8 pod maską i stalową ramą pod samochodem. Dla tych klientów GM zaoferował świetny samochód. Świetny, przede wszystkim, z perspektywy rozmiaru.
Prosta, płaska atrapa grilla z efektem 3D oraz chromowane wstawki były w trendzie, kiedy samochód został wprowadzony na rynek. Duże, wysokie reflektory idealnie pasowały do rozmiaru luksusowego SUV-a od GM. C-shaped LED dzienne światła wbudowane w reflektory nadawały mu wyjątkowego wyglądu na drodze. Z boku wciąż przypominał starego, ciężkiego, pełnowymiarowego SUV-a od GM.
W środku dostępne były nawet siedem miejsc, ale istniała również opcja sześciu miejsc z centralnymi fotelami kapitańskimi. Zestaw wskaźników składał się z dwóch analogowych tarcz oraz centralnego, konfigurowalnego wyświetlacza TFT. Jednostka infotainment była kompatybilna z Apple CarPlay i Android Auto.
Aby zapewnić lepszą jazdę, samochód wyposażono w adaptacyjne amortyzatory oraz magnetyczny system kontroli jazdy, który mógł zwiększyć komfort lub pomóc lepiej utrzymać auto na drodze.
GMC ogłosiło, że całkowicie nowy model Yukon 2015, Yukon XL oraz flagowy model Yukon Denali dostarczą większych możliwości i wyrafinowania, oferując więcej mocy, nowe składane tylne siedzenia i cichsze wnętrze. Dzięki nowej rodzinie zaawansowanych silników EcoTec3, oczekuje się, że linia ta zapewni najlepszą w segmencie efektywność paliwową silników V-8.
Odważny wygląd i zaawansowane technologie – w tym nowe technologie bezpieczeństwa i zabezpieczeń – wspierają większe możliwości Yukona, podczas gdy szersza lista standardowych funkcji i ulepszone opcje infotainment mają na celu zwiększenie atrakcyjności jednej z najpopularniejszych linii pełnowymiarowych SUV-ów w branży. Łączna sprzedaż modeli Yukon/Yukon XL oraz Denali wzrosła o 24 procent w ciągu ośmiu miesięcy 2013 roku.
„Zaprojektowaliśmy Yukona i Yukona XL od podstaw, opierając się na silnej tradycji możliwości, aby wprowadzić je na szczyt segmentu z wyjątkowym wyrafinowaniem i celową technologią,” powiedział Tony DiSalle, wiceprezydent ds. marketingu GMC. „A kiedy chodzi o zadania, które ludzie powierzają pełnowymiarowym SUV-om, wykonują je lepiej niż kiedykolwiek – a przy tym z większym stylem.”
Yukon i Yukon XL dzielą elementy designu, architektury i napędu, ale Yukon XL ma około 14-calową dłuższą bazę osi i jest około 20 cali dłuższy ogólnie, co zapewnia więcej miejsca na nogi dla pasażerów w trzecim rzędzie i prawie dwa razy więcej miejsca ładunkowego za siedzeniem trzeciego rzędu.
„Chociaż opierają się na podobnej architekturze, Yukon i Yukon XL to odrębne produkty, które przyciągają różnych klientów,” powiedział DiSalle. „Wszechstronność i przestronność są cenione przez klientów obu modeli, ale Yukon XL jest wyborem dla rodzin z większą liczbą dzieci oraz tych, których styl życia wymaga unikalnej kombinacji możliwości przewozu pasażerów i ładunków. W rzeczywistości, właściciele Yukona XL są ponad dwa razy bardziej skłonni do codziennego przewożenia pasażerów na trzecim rzędzie siedzeń.”
Nowe i ulepszone punkty charakterystyczne linii Yukon 2015 obejmują:
- Składane płasko siedzenia w drugim i trzecim rzędzie, które zwiększają możliwości ładunkowe i wygodę – w tym dostępna funkcja elektrycznego składania
- Około dwa cale więcej miejsca na nogi dla pasażerów drugiego rzędu i łatwiejszy dostęp/wyjście
- Całkowicie nowy system zarządzania ładunkiem
- Dostępna tylna klapa z elektrycznym napędem z wieloma programowalnymi ustawieniami wysokości
- Standardowe radio z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej ośmiu cali z ulepszonym systemem IntelliLink i dostępną nawigacją
- Wyświetlacz kierowcy o przekątnej ośmiu cali z możliwością personalizacji, trzy dostępne motywy użytkownika i dostępny wyświetlacz HUD (modele Denali)
- Wiele portów USB, slotów na karty SD oraz gniazd zasilania akcesoriów – w tym 110-woltowe gniazdo z trzema bolcami – do obsługi wszelkiego rodzaju urządzeń elektronicznych
- Dostępny system rozrywki dla pasażerów tylnych z podwójnymi ekranami w Yukonie XL
- Lustro do rozmowy w konsoli dachowej, które zapewnia panoramiczny widok na tylne siedzenia
- Bezkluczykowy dostęp i przycisk startu.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, linia Yukon wprowadza nowe technologie, które pomagają chronić kierowcę i pasażerów przed, w trakcie i po kolizji. Obejmuje to system radarowy do przodu oraz jedyną w segmencie poduszkę powietrzną umieszczoną w centralnym miejscu siedzenia z przodu (modele z siedzeniami kubełkowymi), która została zaprojektowana, aby zapewnić dodatkową ochronę kierowcom i przednim pasażerom w przypadku uderzenia bocznego, gdzie dotknięty pasażer znajduje się po przeciwnym, nietkniętym boku pojazdu.
Standardowe i dostępne funkcje bezpieczeństwa, w zależności od modelu, obejmują również ostrzeżenie o zderzeniu czołowym, asystenta parkowania z przodu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystenta zmiany pasa, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie z przodu i z tyłu, oraz system Safety Alert Seat firmy GM. Oferuje on wibracje kierunkowe, aby powiadomić kierowcę o potencjalnych zagrożeniach kolizji.
Odważny styl, ulepszone wyrafinowanie
Całkowicie nowe wzory zewnętrzne i wewnętrzne podnoszą profesjonalny estetykę GMC, z elementami zaprojektowanymi zarówno z myślą o pięknie, jak i funkcjonalności. Zewnętrze jest smuklejsze i bardziej aerodynamiczne, co zwiększa efektywność na autostradzie i przyczynia się do cichszej jazdy nowego Yukona.
Odważne akcenty stylizacyjne obejmują szczegółowe, chromowane grille dopasowane do charakterystycznego motywu oświetleniowego GMC w kształcie litery C, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Reflektory projektorowe są standardem w Yukon i Yukon XL. Charakterystyczne modele Denali są od razu rozpoznawalne dzięki swojemu chromowanemu grillowi i unikalnym elementom zewnętrznym, w tym ekskluzywnym reflektorom wysokiej intensywności.
Dodatkowe cechy zewnętrzne obejmują:
- Nowe drzwi wstawiane w otwory boczne nadwozia zamiast nad stropem nadwozia, co znacznie redukuje hałas wiatru i poprawia aerodynamikę
- Laminowana szyba przednia i szyby drzwiowe, aby zwiększyć cichość
- Panel pokrywy silnika i klapy tylnej wykonane z lekkiego aluminium, co zwiększa efektywność dzięki zmniejszonej masie całkowitej
- Standardowy tylny spojler na klapie tylnej, w którym ukryty jest przeniesiony wycieraczka tylnej szyby, gdy nie jest używana
- Nowe ramiona klapy tylnej w stylu śrubowym zajmują mniej miejsca we wnętrzu niż poprzednie ramiona o kształcie gęsiej szyi
- Podświetlane, elektrycznie chowane kroki dostępne w modelach Denali
- Nowa rodzina kół w rozmiarach 18, 20 i 22 cale, w tym standardowe 20-calowe koła w Denali.
Wewnątrz, precyzyjnie wykonane wnętrze nowego Yukona 2015 oferuje ciche kabiny, autentyczne materiały oraz premium opcje infotainment. Przykłady obejmują materiały z miękkiego dotyku na desce rozdzielczej, konsoli i panelach drzwiowych z widocznymi szwami oraz celowe wykorzystanie oświetlenia otoczenia w funkcjonalnych obszarach, w tym wnękach na nogi w pierwszym i drugim rzędzie oraz w konsoli środkowej. Wszystkie modele mają standardowy system audio Bose, siedzenia z pianką o podwójnej twardości oraz wentylację powietrza, zaprojektowaną z myślą o komforcie pasażerów na przednich siedzeniach.
Modele Denali wyposażone są w technologię aktywnej redukcji hałasu, aby uczynić wnętrze cichszym.
W nowej linii Yukon dostępnych jest więcej opcji przechowywania, w tym pojemna konsola centralna, która wystarczająco pomieści laptopa lub iPada oraz ma miejsce na teczki i inne funkcje organizacyjne, zwłaszcza dla klientów, których pojazd służy również jako mobilne biuro.
Większe możliwości, większy komfort
Linia Yukona 2015 oferuje większe możliwości oraz lepsze wyrafinowanie dzięki nowym i ulepszonym systemom podwozia i zawieszenia. W pełni skrzynkowa rama – złożona w ponad 75 procentach z wysokowytrzymałej stali – zapewnia cichą i kontrolowaną jazdę. Nowe mocowania nadwozia typu shear, przymocowane do ramy, znacznie poprawiają sztywność i przyczyniają się do płynnej jazdy Yukona.
W porównaniu do wcześniejszych modeli, doświadczenia z jazdy w nowych SUV-ach są dodatkowo wzbogacone przez:
- Szerszy tylny rozstaw kół, który przyczynia się do bardziej stabilnej postawy
- Koła o pół cala szersze, co zmniejsza odkształcenie opon, poprawiając osiągi w zakrętach
- Nowy, elektryczny system wspomagania kierownicy, który poprawia efektywność paliwową oraz dostosowuje wspomaganie do prędkości pojazdu
- Nowy tylny oś o długości 9,5 cala i standardowy automatyczny tylny mechanizm różnicowy
- Standardowy elektroniczny system kontroli stabilności StabiliTrak, tryb ciągnięcia/transportu, kontrola huśtawki przyczepy, automatyczne hamowanie przy zjeździe oraz pomoc w ruszaniu na wzniesieniu
- Nowy system hamulcowy z czterema tarczami z tarczami hamulcowymi Duralife™, które oferują nawet podwójną żywotność, wraz z poprawkami w pedałach hamulca, które poprawiają czucie pedału dla mocniejszego, bardziej pewnego hamowania
- Modele Denali obejmują trzecią generację kontroli jazdy magnetycznej, system tłumienia w czasie rzeczywistym, który zapewnia bardziej precyzyjną kontrolę ruchu nadwozia przez „czytanie” drogi co milisekundę i zmienianie tłumienia w zaledwie pięć milisekund.
Zaawansowana technologia silników
Całkowicie nowa rodzina Yukona jest bardziej wydajna i mocna niż kiedykolwiek, dzięki nowej rodzinie silników EcoTec3, która zadebiutowała wcześniej w tym roku w całkowicie nowym modelu 2014 Sierra. Silnik V-8 o pojemności 5,3L jest standardem w modelach Yukon i Yukon XL, a ekskluzywny silnik 6,2L jest standardem w modelach Denali, które mają dostarczać najlepszą moc i moment obrotowy w segmencie.
Silniki EcoTec3 mają nowoczesne technologie, w tym wtrysk bezpośredni, deaktywację cylindrów, zmienną wielkość czasowania zaworów oraz zaawansowany system spalania, zaprojektowany, aby maksymalizować moc, moment obrotowy i efektywność w szerokim zakresie warunków pracy. Precyzyjnie kontrolowane spalanie pozwala nowym silnikom działać z wyższym stopniem sprężania, co daje większą moc i efektywność.
Hydrauliczne mocowania silnika, elektroniczna kontrola przepustnicy, adaptacyjne systemy wydechowe, poprawiona aerodynamika i inne technologie pomagają silnikom działać w trybie czterocylindrowym przez dłuższy czas z systemem Active Fuel Management, co dodatkowo zwiększa efektywność.
Oba silniki są połączone z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6L80.