GMC zaprezentowało model Yukon XL na przedłużonym podwoziu z GMC Yukon, a także Chevrolet Tahoe, jeśli chcesz, ale był on bardziej luksusowy niż oba te modele.
Większa rozstaw osi nie tylko zapewnia miejsce dla trzech rzędów siedzeń, ale także zwiększa przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu. Dzięki ogromnemu doświadczeniu w produkcji SUV-ów, GMC starało się uczynić Yukon XL lepszym dla swoich pasażerów, nawet jeśli wpływało to na wyższe zużycie paliwa.
Z zewnątrz, Yukon XL miał tę samą przednią atrapę jak jego krótszy krewny, z chromowaną kratką i okalającymi reflektorami. Dłuższe tylne okna były widoczne z boku, tak samo jak charakterystyczne chromowane felgi. Ponieważ oparty był na tym samym podwoziu co pickup GMC Sierra, Yukon XL stał na tych samych rozmiarze kół.
W środku w porównaniu do standardowego Yukona było wiele ulepszeń. Samochód zaprojektowano z myślą o instytucjach rządowych i był to niemal pojazd luksusowy. GMC wyceniło go tuż poniżej niedawno wprowadzonego Cadillaca Escalade. Wewnątrz, duży SUV był standardowo wyposażony w siedmiomiejscową konfigurację.