GMC Yukon XL 2008-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

GMC Yukon XL 2008-2013

Przejdź do galerii zdjęćGMC Yukon XL 2008-2013

GMC zaprezentowało model Yukon XL podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Los Angeles w 2007 roku. Był to jeden z najluxusniejszych samochodów w ofercie amerykańskiego producenta.

Trzecia generacja Yukona dzieliła platformę z Cadillakiem Escalade i została stworzona, aby wypełnić lukę między dużym SUV-em rodzinnym a luksusowym pojazdem. Choć nazwa Yukon pojawiła się po raz pierwszy w 1935 roku jako poziom wyposażenia Chevroleta Suburbana, samochód stał się odrębną linią dopiero w 1992 roku. Podobnie jak jego poprzednicy, Yukon oparty był na tej samej ramie co pickup Chevrolet Silverado i GMC Sierra, które były w stanie transportować ciężkie ładunki.

GMC zainstalowało parę dużych reflektorów z kierunkowskazami umieszczonymi w rogach. Przedni pas był taki sam jak w pozostałych modelach Yukona, z czarnym grillem siatkowym oraz czerwonym napisem z nazwą marki. Niektórzy zauważyli wydłużony rozstaw osi oraz przedłużoną kabinę za słupkami C, co odróżniało go od innych modeli Yukona z boku. Z tyłu, duży SUV miał pionowo zamontowane światła tylne w rogach oraz przyciemnione słupki D.

W środku, producent zamontował trzy rzędy siedzeń z miejscem dla maksymalnie siedmiu pasażerów. W ofercie dostępna była wersja dla dziewięciu pasażerów. Drugi i trzeci rząd siedzeń dostępne były z systemem automatycznego składania, co zapewniało ogromną przestrzeń bagażową. Z przodu, szerokie fotele były oddzielone konsolą środkową z komorą na przechowywanie wystarczająco dużą, aby zmieścić jedzenie na podróż wzdłuż wybrzeża, zwłaszcza że była chłodzona.

Pod maską, GM zainstalowało dwie opcje silnikowe, obie V8. W podstawowej wersji, Yukon XL oferował napęd na tylne koła jako standard, podczas gdy w dwóch pozostałych modelach standardowo montowano napęd na wszystkie koła.

LOS ANGELES – GMC ogłosiło dzisiaj premierę zupełnie nowego modelu 2007 Yukon XL oraz Yukon XL Denali, pełnowymiarowych SUV-ów. Na czoło linii występuje model Yukon XL Denali, wyróżniający się unikalnym stylem i funkcjami – w tym silnikiem V-8 o pojemności 6,2L, który zapewnia najwięcej mocy w swojej klasie, posiadając zmienne ustawienie zaworów oraz oszczędzającą paliwo sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Modele Yukon XL i Yukon XL Denali oferują większą moc oraz lepszą ekonomię paliwową niż pojazdy, które zastępują, co podkreśla reputację GMC „więcej niż oczekiwano”. Pojazdy bazują na nowej, pełnowymiarowej rodzinie SUV-ów GM, która charakteryzuje się wyróżniającym się stylem, przestronnym i wyrafinowanym wnętrzem, doskonałymi właściwościami jezdnymi oraz wzmocnionymi funkcjami bezpieczeństwa. Uzupełniają one niedawno wprowadzone modele 2007 Yukon oraz Yukon Denali, tworząc pełną ofertę pełnowymiarowych SUV-ów GMC – oferując najszerszą i najbardziej zdolną linię SUV-ów w ponad 100-letniej historii produkcji samochodów przez GMC.

„Yukon XL Denali jest ostatecznym wyrazem etyki profesjonalnej klasy GMC” – powiedział John Larson, dyrektor generalny GMC. „Dzięki zwiększonemu bezpieczeństwu, wydajności i wyrafinowaniu, zupełnie nowy model 2007 Yukon XL oraz Yukon XL Denali podkreślają nasze zaangażowanie w dostarczanie klientom więcej, niż się spodziewają.”

Modele Yukon XL i Yukon XL Denali będą dostępne w drugim kwartale 2006 roku. Modele XL mają podobne wymiary zewnętrzne do modeli standardowych, jednak są około 14 cali (355,6 mm) dłuższe w rozstawie osi i 20 cali (508 mm) dłuższe ogółem. Yukon XL będzie dostępny w wersji SLE (tapicerka materiałowa) i SLT (skórzane wykończenie), w konfiguracjach 2WD i 4WD oraz w modelu dostosowanym do użytku ciężkiego. Trzecia rząd miejsc jest standardem. Silnik V-8 o pojemności 5,3L z technologią Active Fuel Management™ jest standardowym wyposażeniem. W późniejszym okresie roku modelowego, dostępny stanie się nowy silnik V-8 o pojemności 6,0L, wykonany w całości z aluminium, z Active Fuel Management oraz zmiennym ustawieniem zaworów (VVT); silnik V-8 o pojemności 6,0L z VVT będzie oferowany w modelach ciężkich.

Charakterystyczny Yukon XL Denali jest flagowym modelem rodziny pojazdów GMC klasy profesjonalnej. Posiada ekskluzywny design zewnętrzny oraz wewnętrzne cechy, a także ekskluzywny silnik V-8 o pojemności 6,2L z aluminium, z zmiennym ustawieniem zaworów oraz nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Silnik 6,2L generuje 380 koni mechanicznych (283 kW), co czyni go najmocniejszym w swojej klasie.

Nowy, smukły design

Yukon XL i Yukon XL Denali mają smukłą, dynamiczną formę. Okrągłe przednie oraz tylne zderzaki, stylizowane lusterka i zintegrowane boczne listwy zapewniają nowoczesny, spójny wygląd. Rzemiosło widać w elementach, takich jak ciasne tolerancje między komponentami zewnętrznymi oraz proporcje kół do krawędzi karoserii. Zgrabny wygląd wszystkich modeli zapewnia szybszy kąt nachylenia szyby czołowej wynoszący 57 stopni, który płynnie przechodzi w linię dachu. Poprawia to aerodynamikę, co zwiększa efektywność paliwową i pomaga zredukować hałas wiatru.

Elementy oświetleniowe w stylu klejnotów i drzwi, które sięgają nad progi, podkreślają precyzyjne i wyrafinowane detale projektowe pojazdów. Reflektory są większe, używają jasnych żarówek halogenowych, które zapewniają lepszą widoczność. Styling tylnej części również jest charakterystyczny, z unikalnymi detalami nad linią pasa oraz wokół szyby, w tym lampami tylnymi i zintegrowanymi kieszeniami na tablice rejestracyjne.

Yukon XL Denali wyróżnia się zewnętrznymi akcentami, które podnoszą ekskluzywność jego wyglądu. Oprócz ikonicznej chromowanej kratki w kształcie plastra miodu, model ’07 Yukon XL Denali ma również ulepszone elementy zewnętrzne, unikalne reflektory, lampy tylne oraz stylizację tylnego zderzaka, a także unikalne 18-calowe standardowe obręcze o polerowanej powierzchni. Dostępne są również 20-calowe obręcze chromowane, fabrycznie montowane. Reflektory i lampy tylne dedykowane modelom Denali dodatkowo podkreślają diamentowy wygląd modeli Yukon XL z detalami oświetlenia i przezroczystymi soczewkami – z grawerowanymi logo GMC na osłonach reflektorów – co zapewnia krystaliczny wygląd i charakterystyczne wzory oświetlenia.

GMC Yukon XL i Yukon XL Denali oferują takie funkcje jak elektrycznie chowane boczne stopnie (dostępne w połowie roku) oraz elektryczną klapę bagażnika. Modele Yukon XL, które nie są wyposażone w elektryczna klapę, mają łatwą w obsłudze klapę bagażnika, specjalnie zaprojektowaną z mikro-przełącznikiem, który wspomaga operatora, wykorzystując masę klapy, aby niemal samodzielnie się otwierała lub zamykała, gdy klapa jest już w pozycji otwartej powyżej połowy. Ergonomiczny, zagłębiony uchwyt do zamykania klapy bagażnika sprawia, że operacja ta jest łatwa i możliwa do wykonania jedną ręką.

Wyrafinowane, przestronne wnętrza

Wnętrze Yukon XL jest bardziej przestronne i ma wyrafinowane środowisko, dzięki dwutonowej kolorystyce i niżej umieszczonemu panelowi przyrządów. Nowe, cieńsze i rzeźbione wzory siedzeń oraz szczegółowe wykończenie potwierdzają rzemiosło Yukon XL, które jest wspierane przez opcjonalne funkcje takie jak podgrzewane fotele dla pasażerów w pierwszym i drugim rzędzie. Dodatkowo, fotele przednie oferują większy zasięg ruchu w przód/tył oraz możliwość pochylania, a fotele w drugim rzędzie mają zwiększony kąt nachylenia oparcia dla większego komfortu.

Ekskluzywny styl dopełniają nowe, miękkie i matowe materiały na panelu przyrządów oraz innych elementach wykończenia. Harmonijnie dobrane kolory i faktury materiałów zostały starannie wyselekcjonowane, aby zapewnić premium wrażenie oraz trwałość. Zintegrowane przyciski i radia, z niemal niewidocznymi szczelinami, przekazują precyzję i integrację. Akcenty w chromie użyto na obręczach wskaźników, wentylacji i innych detalach.

Rzemiosło ujawnia się również w nieoczekiwanych miejscach, takich jak charakterystyczne płyty progowe, które nie mają widocznych elementów mocujących, które witają pasażerów po otwarciu drzwi, a także brak odsłoniętych mocowań lub elementów na słupkach, fotelach czy torach foteli. Fotele mają „osłony”, które otaczają dno foteli i tory siedzeń, co tworzy bardziej dopracowany wygląd. Elementy mocujące również są przykryte, gdy fotele są złożone.

Podobnie jak w przypadku zewnętrznego wyglądu, Yukon XL Denali wyróżnia się ekskluzywnymi, premium funkcjami, w tym wyrafinowanymi powierzchniami siedzeń z luksusowej skóry Nuance, unikalnym konsolą środkową, ulepszonym wykończeniem wnętrza i szczegółowymi, mocno wykończonymi, wytłoczonymi płytami progowymi, które witają pasażerów po otwarciu drzwi Yukona XL Denali. Unikalna konsola środkowa ma drewniane wykończenie, które ukrywa pokrywę i kieszenie na kubki, co tworzy bardziej wykończony i elegancki wygląd.

Rodzina Yukon XL oferuje również nową, ekskluzywną w branży funkcję składania i przewracania siedzeń w drugim rzędzie, co ułatwia dostęp do trzeciego rzędu. Siedzenia w drugim rzędzie, które można składać i przewracać, mają przyciski zwalniające dostępne dla kierowcy lub na wewnętrznym słupku C, co umożliwia łatwe, natychmiastowe zwolnienie fotela i stworzenie przejścia do trzeciego rzędu lub przestrzeni ładunkowej.

Trójstrefowa klimatyzacja jest standardem we wszystkich modelach. Automatyczna klimatyzacja jest standardem w modelach Yukon XL Denali i Yukon XL SLT; jest dostępna w modelu Yukon XL SLE. System zdalnego uruchamiania, standardowy w modelach SLT/Denali i dostępny w SLE, umożliwia systemowi klimatyzacji ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza pojazdu. Dostępny jest również szerszy wachlarz opcji audio, infotainment oraz bezpieczeństwa, w tym dostępny system nawigacji z ekranem dotykowym oraz system DVD z większym składanym ekranem umieszczonym z przodu siedzeń drugiego rzędu.

W SUV-ach jest także więcej przestrzeni wewnątrz. Większy zasięg ruchu siedzeń przednich zapewnia najlepszą w segmencie przestrzeń na nogi dla pasażerów w przednim rzędzie. Przestrzeń na nogi i kolana w drugim rzędzie oraz przestrzeń na głowę w trzecim rzędzie są zwiększone w porównaniu do poprzednich modeli. Fotele w drugim i trzecim rzędzie mają również więcej miejsca na ramiona – osiągnięto to przy okazji oferowania dostępnych, dachowych zasłon powietrznych. Fotele w trzecim rzędzie składają się na płasko i łatwo przesuwają do przodu lub można je usunąć dla maksymalnej przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo, schowek w konsoli środkowej, o pojemności 20,1 litrów, jest największy w segmencie. Schowek oferuje o 25% więcej przestrzeni na rzeczy niż wcześniejsze modele i ma tłumione otwieranie, co zwiększa ciszę i wyrafinowanie.

Reaktywne zawieszenie, solidna konstrukcja

Model ’07 Yukon XL i Yukon XL Denali są oparte na nowej platformie pełnowymiarowych SUV-ów GM, która obejmuje cechy takie jak nowa, w pełni zamknięta rama, przednie zawieszenie z sprężyną i amortyzatorem oraz układ kierowniczy z przekładnią zębatą. Rama wspiera szersze osie przednie i tylne – około 3 cale (76,2 mm) szersze z przodu i 1 cal (25,4 mm) szersze z tyłu – co zwiększa stabilność i pewność prowadzenia poprzez lepsze odczucie drogi i niższe położenie środka ciężkości.

Przednie zawieszenie składa się z nowego projektu z amortyzatorem i sprężyną, który zapewnia liniowe, solidne i stabilne właściwości jezdne na wszystkich nawierzchniach. Nowy układ kierowniczy z przekładnią zębatą zapewnia precyzyjną i responsywną kontrolę oraz lepsze czucie na środku. Wysoce zaawansowane zawieszenie pięciowahaczowe zapewnia doskonałe wygłuszenie i jazdę, z większymi, sztywniejszymi mocowaniami, które również przyczyniają się do precyzyjnych zachowań jezdnych pojazdów.

Większe, czterotłokowe hamulce tarczowe i nowy, zaawansowany system ABS zapewniają wysoką wydajność hamowania w segmencie. Większe wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu, o 50% sztywniejsze podwójne tłoki, dłużej wytrzymujące klocki hamulcowe oraz nowy, mocny system stosowania typu drążek kierowniczy przyczyniają się do większego poczucia hamulców, mniejszego hałasu hamulców, przewidywalnej odpowiedzi na hamulce i krótszych drogi hamowania. Nowy, ośmiokanałowy system ABS Bosch 8.0 najnowszej generacji również jest standardem. System ABS współpracuje z standardowym systemem elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak. W nowych SUV-ach, StabiliTrak zawiera po raz pierwszy w GM zastosowanie technologii zapobiegającej przewróceniu, która wykorzystuje czujniki do prognozowania „przewrócenia” pojazdu i stosuje odpowiednie siły hamujące, aby zapobiec takim zdarzeniom.

Zwiększoną kontrolę nad jazdą i gładkość jazdy zapewnia dostępny system Autoride, który wykorzystuje elektronicznie sterowane amortyzatory, aby dokonywać niemal natychmiastowych regulacji tłumienia. System „odczytuje” drogę i przewiduje najlepsze współczynniki tłumienia.

Siedemnastocalowe obręcze są standardem w modelu Yukon XL, a osiemnastocalowe obręcze są standardem w modelu Yukon XL Denali. Dwudziestocalowe obręcze są dostępne zarówno w Yukon XL, jak i Yukon XL Denali. Obręcze zaprojektowane są z premium wyglądem, w tym dostępne wykończenie chromowane lub polerowane. Obręcze Yukon XL Denali są ekskluzywne. Nowe opony są dopasowane do pojazdów, aby zapewnić doskonałą równowagę między prowadzeniem, ciszą a bezpieczeństwem.

Nowa rodzina silników V-8

Nowa rodzina silników Gen IV V-8 napędza nowego Yukona XL i Yukon XL Denali. Standardowo w modelach Yukon XL na początku produkcji znajduje się silnik Vortec 5,3L V-8 o mocy 320 koni mechanicznych (238 kW) i 335 lb.-ft. momentu obrotowego (463 Nm), który oferuje technologię Active Fuel Management oszczędzającą paliwo. Technologia Active Fuel Management płynnie przełącza się między mocą ośmiu a czterech cylindrów, aby oszczędzać paliwo. Dwie wersje silnika Vortec 5,3L Gen IV V-8 – w tym wersja z aluminiowej blokady, która jest standardem w modelach 4WD – są zgodne z paliwem na bazie etanolu E85, alternatywą dla benzyny. Silniki mogą pracować na dowolnej kombinacji benzyny i/lub paliwa E85.

W późniejszym terminie w roku dostępny będzie nowy, potężny silnik V-8 o pojemności 6,0L wykonany w całości z aluminium, z zmiennym ustawieniem zaworów, a także technologią Active Fuel Management. Silnik ten generuje 355 koni mechanicznych (264 kW). VVT pomaga optymalizować czas wałka rozrządu, aby poprawić moment obrotowy przy niskich obrotach i moc przy wysokich obrotach. System ten wykorzystuje unikalny podwójny phaser wałka rozrządu – pierwsza w branży aplikacja VVT w masowo produkowanym silniku V-8 z wałkiem w bloku. Unikalny podwójny phaser dostosowuje czas wałka rozrządu w tym samym tempie dla zaworów dolotowych i wylotowych. Silnik łączy się z elektronicznie sterowaną automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 4L70.

Modele ciężkie oferują silnik V-8 o pojemności 6,0L z VVT. Ma żeliwną blokadę cylindra i generuje 350 koni mechanicznych (261 kW) oraz 360 lb.-ft. momentu obrotowego (497 Nm). Jest dopasowany do solidnej automatycznej skrzyni biegów Hydra-Matic 4L80 o czterech biegach.

Silnik o pojemności 6,2L w Yukon XL Denali również jest całkowicie nowy, z zaawansowanymi technologiami i lekkimi materiałami, w tym VVT oraz aluminiowym blokiem cylindra, co pomaga Yukon XL Denali osiągać doskonałe osiągi. Silnik 6,2L generuje 380 koni mechanicznych (283 kW), co czyni go najmocniejszym w swojej klasie, oraz 415 lb.-ft. momentu obrotowego (564 Nm).

Nowa skrzynia biegów 6L80 o sześciu biegach jest dopasowana do silnika 6,2L. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia ma szeroki stosunek ogólny 6,04:1 – w tym dwa biegi nadbiegowe – co zapewnia doskonałą równowagę między osiągami a ekonomią paliwową. Dodatkowo, 6L80 ma możliwość „dotknięcia w górę/dotknięcia w dół”, co umożliwia kierowcy ręczne wybieranie zmiany biegów za pomocą przycisku na dźwigni zmiany biegów.

Bezpieczeństwo i ochrona

Model ’07 Yukon XL i Yukon XL Denali oferują bezpieczeństwo w postaci 360-stopniowego systemu ochrony pasażerów i technologii zapobiegania wypadkom. Nowe funkcje obejmują dachowe zasłony powietrzne z ochroną przed przewróceniem dla wszystkich rzędów siedzeń oraz napinacze pasów bezpieczeństwa w przednich fotelach, które są połączone z systemem czujników pojazdu, aby zapewnić wyłączne w segmencie zwolnienie w przypadku uderzenia z tyłu. Te funkcje są zintegrowane w mocniejszej strukturze pojazdu, która została również zaprojektowana z myślą o lepszej zgodności z innymi pojazdami.

Dachowe zasłony powietrzne zawierają cechy konstrukcyjne, które zapewniają zwiększoną ochronę przed przewróceniem i zatrzymaniem pasażerów. Czujniki umieszczone z przodu pojazdu, w drzwiach oraz w obrębie kabiny pasażerskiej zapewniają zwiększone i szybsze wykrywanie wypadków. System czujników pojazdu zapewnia wyłączne w segmencie możliwości zwolnienia napinaczy pasów bezpieczeństwa w przednich siedzeniach podczas pewnych uderzeń z tyłu, co zwiększa zdolność systemu pasów do utrzymania pasażerów na swoim miejscu.

System dachowych zasłon powietrznych wyposażony jest w jeden z pierwszych w segmencie czujników wskazujących przewrócenie, który umieszczony jest w centralnym tunelu pojazdu w wnętrzu pasażerskim. Czujnik monitoruje przyspieszenia pojazdu oraz kąt przewrócenia. Jeśli te sygnały wskazują na nadchodzące przewrócenie, dachowe zasłony powietrzne się zasłaniają, aby zapewnić dodatkową ochronę i zatrzymanie pasażerów. Te zdolne do przewrócenia zasłony powietrzne pozostają napompowane dłużej niż zasłony powietrzne rozwinięte wyłącznie do uderzeń bocznych, ponieważ incydenty przewrócenia mogą trwać dłużej. Czas rozwinięcia oraz inne cechy projektowe zasłon powietrznych zdolnych do przewrócenia łączą się, aby zwiększyć ochronę pasażerów i pomóc w utrzymaniu ich wewnątrz pojazdu.

Zapobieganie wypadkom jest wspierane przez ulepszony projekt oraz dynamikę kontroli kierowcy, takie jak szersze osie przednie i tylne, a także bardziej responsywne zawieszenia – w tym nowy projekt przedniego zawieszenia z amortyzatorem sprężynowym oraz nowe układ kierowniczy z przekładnią zębatą. Pojazdy są zbudowane na mocniejszej i sztywniejszej, w pełni zamkniętej ramie, co przyczynia się do lepszego zarządzania energią w przypadku wypadków. Przednia część ramy została zaprojektowana w celu optymalizacji postępu zgniatania, co skutkuje poprawioną efektywnością pochłaniania energii. Ulepszona wydajność zgniatania, umożliwiana przez hydroformowane belki ramy oraz efektywne pakowanie komponentów podwozia, obejmuje również zapisy projektowe na lepszą kompatybilność pojazdów w przypadku zderzenia czołowego z mniejszym pojazdem.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują:

  •  Standardowy system kontroli stabilności StabiliTrak z technologią zapobiegania przewróceniu
  •  Standardowa podwójna poduszka powietrzna kierowcy
  •  Standardowa podwójna poduszka powietrzna dla pasażera z przodu z systemem wykrywania pasażera
  •  Dostępne dachowe zasłony powietrzne dla wszystkich trzech rzędów siedzeń (standard w Yukon XL Denali)
  •  Standardowe napinacze pasów bezpieczeństwa w przednich siedzeniach z możliwością zwolnienia w przypadku uderzenia z tyłu
  •  Standardowy system monitorowania ciśnienia w oponach
  •  Dostępny system wycieraczek z czujnikiem deszczu (standard w Yukon XL Denali)
  •  Dostępny ultradźwiękowy system asysty parkowania z tyłu, który może wykrywać pewne nieruchome obiekty w tylnym torze pojazdu i wysłać dźwięk ostrzegawczy oraz wyświetlić trzy diody LED na prawym słupku D (standard w Yukon XL Denali)
  •  Dostępny system kamery tylnej zaprojektowany w celu zapewnienia kierowcy widoku ludzi lub obiektów w tylnym torze pojazdu
  •  Standardowe przełączniki okien elektrycznych do podnoszenia/zamachy
  •  Dostępny system nawigacji głosowej.

Wszystkie modele Yukon XL i Yukon XL Denali są wyposażone w system OnStar (z rocznym planem serwisowym Safe and Sound). System obejmuje system zaawansowanej automatycznej powiadamiania o wypadkach General Motors (AACN), dzięki czemu dane wypadku są dostępne dla służb ratunkowych, aby potencjalnie przyspieszyć wysyłanie odpowiednich personelu ratującego i sprzętu na miejsce wypadku. Jeśli pojazd bierze udział w wypadku, który uruchamia poduszkę powietrzną, system OnStar automatycznie powiadamia doradcę OnStar, który sprawdzi pasażerów lub wezwie pomoc w nagłych wypadkach, jeśli to konieczne. OnStar może również pomóc władzom w zlokalizowaniu pojazdu, jeśli zostanie zgłoszony jako skradziony (możliwość zlokalizowania skradzionych pojazdów zależy od warunków).

Szczegóły Denali

Model ’07 Yukon XL Denali pozostaje natychmiast rozpoznawalny, dzięki ikonicznej kratce w kształcie plastra miodu. Ulepszenia zewnętrzne w nowym modelu obejmują również chromowane akcenty na bocznych listwach, wykończenie bagażnika dachowego oraz inne detale wykończenia. Dodatkowo, reflektory i lampy tylne są unikalne i mają premium, krystaliczny wygląd oraz charakterystyczne wzory oświetlenia.

Yukon XL Denali oferuje unikalne połączenie stylu wewnętrznego i luksusu, w tym standardową tapicerkę z skóry Nuance z podgrzewanymi fotelami kapitańskimi w pierwszym i drugim rzędzie, a także skórzane wykończenie wewnętrzne – w tym ekskluzywne skórzane pokrycie kierownicy Denali, które posiada również prawdziwe drewniane akcenty i szereg dodatkowych przycisków sterujących. Yukon XL Denali jest również jedynym modelem w rodzinie Yukon XL, który oferuje możliwość podgrzewanej kierownicy.

Inne standardowe funkcje obejmują elektryczną klapę bagażnika, mocno zwalnianie siedzeń w drugim rzędzie, dachowe zasłony powietrzne, elektrycznie regulowane pedały, podgrzewany system spryskiwaczy, elektrochromatyczne (samoczynnie przyciemniane) lusterko wewnętrzne, automatyczne wycieraczki RainSense, system zdalnego uruchamiania i ultradźwiękowy system asysty parkowania z tyłu. Z punktu widzenia rozrywki, Yukon XL Denali jest standardowo wyposażony w radio AM/FM z możliwością odtwarzania MP3 z sześciopłytową zmieniarką CD w desce rozdzielczej, premium system dźwiękowy Bose z dziewięcioma głośnikami oraz XM Satellite Radio. Osiemnastocalowe polerowane aluminiowe obręcze są standardem, a unikalne 20-calowe obręcze aluminiowe z chromowanym wykończeniem są dostępne – projekty obręczy nie są dzielone z innymi modelami Yukon XL.

Podobnie jak inne modele Yukon XL, Yukon XL Denali oferuje szereg pomocnych i wygodnych opcji, w tym system nawigacji, system kamery tylnej, elektryczny dach, elektrycznie chowane stopnie (dostępne w połowie roku) oraz system rozrywki na DVD dla pasażerów tylnej kanapy.

5.3L V8 4AT (319 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5328 Cm3
Moc238 Kw @ 5300 Rpm
324 Hp @ 5300 Rpm
319 Bhp @ 5300 Rpm
Moment obrotowy340 Lb-Ft @ 4400 Rpm
461 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika25.9 Galony (98.0 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyLt245/75R16E
Długość202 In (5131 Mm)
Szerokość79.1 In (2009 Mm)
Wysokość76.8 In (1951 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.2/67 In (1
Rozstaw osi116 In (2946 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika45.8 Cuft (1297 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna5776 Lbs (2620 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7200 Lbs (3266 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)

5.3L V8 4AT AWD (319 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5328 Cm3
Moc238 Kw @ 5300 Rpm
324 Hp @ 5300 Rpm
319 Bhp @ 5300 Rpm
Moment obrotowy340 Lb-Ft @ 4400 Rpm
461 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika25.9 Galony (98.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyLt245/75R16E
Długość202 In (5131 Mm)
Szerokość79.1 In (2009 Mm)
Wysokość76.8 In (1951 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.2/67 In (1
Rozstaw osi116 In (2946 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika45.8 Cuft (1297 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna5908 Lbs (2680 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7401 Lbs (3357 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Średnie spalanie18.7 Mpg Us (12.6 L/100Km)

6.2L V8 6AT (380 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc283 Kw @ 5700 Rpm
385 Hp @ 5700 Rpm
380 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy415 Lb-Ft @ 4400 Rpm
563 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika25.9 Galony (98.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyLt245/75R16E
Długość202 In (5131 Mm)
Szerokość79.1 In (2009 Mm)
Wysokość76.8 In (1951 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.2/67 In (1
Rozstaw osi116 In (2946 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika45.8 Cuft (1297 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna5999 Lbs (2721 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7401 Lbs (3357 Kg)
Spalanie miasto12 Mpg Us (19.6 L/100Km)
Spalanie trasa17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Średnie spalanie14.5 Mpg Us (16.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.