GMC Yukon XL 2014-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

GMC Yukon XL 2014-2020

Przejdź do galerii zdjęćGMC Yukon XL 2014-2020

Duży SUV Yukon został oficjalnie zaprezentowany publiczności w 2013 roku i spodziewano się, że sprzedaż rozpocznie się w 2015 roku.

Yukon XL był oparty na platformie GMT K2XX, podobnie jak Chevrolet Suburban, ale miał szerszy rozstaw tylnych kół.

Imponujący duży SUV miał dość kwadratowy kształt, z ogromną chromowaną kratką, na której znajdowało się czerwone logo GMC, oraz chromowanymi obramowaniami lamp przeciwmgielnych. Czujniki parkowania z przodu były zintegrowane z zderzakiem przednim.

Z tyłu Yukon miał diodowe światła hamowania i kierunkowskazy, a także logo GMC na środku klapy bagażnika.

Aby ułatwić użytkowanie, Yukon wyposażony był w elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, którą można było obsługiwać przyciskiem na klapie. Oferowała ona wystarczającą przestrzeń bagażową. Jeśli potrzebna była większa przestrzeń ładunkowa, trzeci rząd siedzeń był składany elektrycznie i reagował szybko. Siedzenia trzeciego rzędu można było złożyć za pomocą przycisków znajdujących się w bagażniku.

Ładowanie ciężkich przedmiotów do bagażnika Yukona było nieco utrudnione z powodu wysokości pojazdu.

Wnętrze dużego SUV-a charakteryzowało się eleganckim wykończeniem, wygodnymi, podgrzewanymi i wentylowanymi siedzeniami, skórzaną kierownicą, która również była podgrzewana, a także prostymi wskaźnikami i wyświetlaczem dotykowym, który mógł pokazywać nawigację, jeśli była dostępna.

Schowek miał odpowiedni rozmiar, a także było wiele uchwytów na kubki i mniejszych przestrzeni do przechowywania w panelach drzwiowych.

Siedzenia drugiego rzędu oferowały dobrą ilość miejsca na nogi i wysokości, podczas gdy siedzenia trzeciego rzędu były odpowiednie jedynie dla dzieci z powodu ograniczonej przestrzeni na nogi.

GMC ogłosiło, że zupełnie nowe modele 2015 Yukon, Yukon XL oraz flagowy Yukon Denali dostarczą większej wydajności i wyrafinowania, oferując większą moc, nowe składane tylnie fotele oraz cichsze wnętrze. Dzięki nowej rodzinie zaawansowanych silników EcoTec3, przewiduje się, że oferta będzie miała najlepszą w segmencie oszczędność paliwa w wersji V-8.

Odważny design i zaawansowane technologie – w tym nowe technologie bezpieczeństwa i ochrony – wspierają większe możliwości Yukona, podczas gdy szersza lista standardowych funkcji i ulepszonych opcji infotainment ma na celu poszerzenie atrakcyjności jednego z najpopularniejszych pełnowymiarowych SUV-ów w branży. Łączna sprzedaż modeli Yukon/Yukon XL oraz Denali wzrosła o 24 procent w ciągu ośmiu miesięcy 2013 roku.

„Yukon i Yukon XL zaprojektowaliśmy od podstaw, opierając się na silnym dziedzictwie wydajności, aby wynieść je na szczyt segmentu z wyjątkowym wyrafinowaniem i celową technologią,” powiedział Tony DiSalle, wiceprezydent ds. marketingu GMC. „Kiedy przychodzi do zadań, na które ludzie polegają w pełnowymiarowym SUV-ie, radzą sobie lepiej niż kiedykolwiek – i z większym stylem.”

Yukon i Yukon XL dzielą elementy związane z designem, architekturą i układami napędowymi, ale Yukon XL ma o około 14 cali dłuższy rozstaw osi i jest około 20 cali dłuższy ogólnie, co zapewnia większą przestrzeń na nogi dla pasażerów w trzecim rzędzie i prawie podwójnie większą przestrzeń bagażową za siedzeniem w trzecim rzędzie.

„Chociaż opierają się na podobnej architekturze, Yukon i Yukon XL to wyraziste produkty, które przyciągają różnych klientów,” powiedział DiSalle. „Wszechstronność i przestronność są cenione przez klientów obu pojazdów, ale Yukon XL jest wyborem dla rodzin z większą liczbą dzieci oraz dla tych, których styl życia wymaga unikalnej kombinacji możliwości przewozu pasażerów i bagażu. W rzeczywistości, właściciele Yukona XL są ponad dwa razy bardziej skłonni do codziennego przewożenia pasażerów na trzecim rzędzie siedzeń.”

Nowe i ulepszone cechy produktów z linii 2015 Yukon obejmują:

  •  
  • Składane na płasko drugie i trzecie rzędy siedzeń, które zwiększają możliwości ładunkowe i wygodę – w tym opcjonalna funkcja składania elektrycznego
  • Około dwóch cali więcej przestrzeni na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie oraz łatwiejszy dostęp/wyjście
  • Całkowicie nowy system zarządzania ładunkiem
  • Dostępna elektryczna klapa bagażnika z wieloma programowalnymi ustawieniami wysokości
  • Standardowe radio z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej ośmiu cali z ulepszonym IntelliLink i opcjonalną nawigacją
  • Wyświetlacz kierowcy o przekątnej ośmiu cali, który można dostosować z trzema dostępnymi motywami użytkownikami oraz opcjonalnym wyświetlaczem przeziernym (modele Denali)
  • Wiele portów USB, gniazd SD i gniazdek zasilających – w tym gniazdko o napięciu 110 voltów – aby wspierać urządzenia elektroniczne wszelkiego rodzaju
  • Dostępny system rozrywki dla pasażerów tylnych z podwójnymi ekranami w Yukon XL
  • Lustro do rozmowy w konsoli sufitowej, które zapewnia panoramiczny widok na tylne siedzenia
  • Bezkluczykowy dostęp i uruchamianie przyciskiem.

W zakresie bezpieczeństwa, gama Yukon wprowadza nowe technologie, które pomagają chronić kierowcę i pasażerów przed, w trakcie i po kolizji. Obejmują one system radarowy do przodu oraz jedyną w swoim rodzaju poduszkę powietrzną umieszczoną na środku przedniego siedzenia (modele z fotelami kubełkowymi), zaprojektowaną w celu zapewnienia dodatkowej ochrony kierowcom i pasażerom z przodu w przypadku uderzenia od strony, gdzie poszkodowany pasażer siedzi po stronie, która nie została uderzona.

Standardowe i dostępne funkcje bezpieczeństwa, w zależności od modelu, obejmują również ostrzeżenie o zderzeniu czołowym, asystenta parkowania z przodu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystenta zmiany pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie z przodu i z tyłu oraz fotel bezpieczeństwa GM. Oferuje on wibracje kierunkowe, aby ostrzec kierowcę o potencjalnych zagrożeniach kolizji.

Odważny styl, ulepszone wykończenie

Całkowicie nowe zewnętrzne i wewnętrzne projekty rozwijają profesjonalną estetykę GMC z elementami zaprojektowanymi zarówno pod kątem piękna, jak i funkcjonalności. Zewnętrzne nadwozia są smuklejsze i bardziej aerodynamiczne, co zwiększa efektywność na autostradzie i przyczynia się do cichej jazdy nowego Yukona.

Odważne akcenty stylowe obejmują szczegółowo zaprojektowane, chromowane kratki dopasowane do charakterystycznego motywu oświetleniowego w kształcie litery C, typowego dla GMC, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Reflektory projektorowe są standardem w modelach Yukon i Yukon XL. Charakterystyczne modele Denali są łatwo rozpoznawalne dzięki swojej charakterystycznej chromowanej kracie i unikalnym elementom zewnętrznym, w tym ekskluzywnym reflektorom o wysokiej intensywności.

Dodatkowe funkcje zewnętrzne obejmują:

  • Nowe wklejane drzwi, które pasują do otworów bocznych nadwozia zamiast nachodzić na górę nadwozia, znacznie redukując hałas wiatru i przyczyniając się do poprawy aerodynamiki
  • Laminowana szyba czołowa i szyby przednich drzwi, aby poprawić ciszę
  • Lekki aluminiowy kapota i panele klapy bagażnika zwiększają wydajność poprzez zmniejszenie całkowitej masy
  • Standardowy tylny spoiler na klapie bagażnika ukrywa przeniesiony wycieraczkę tylnej szyby, gdy nie jest używana
  • Nowe ramiona klapy bagażnika w stylu śruby worm zajmują mniej miejsca wewnętrznego niż poprzednie ramiona gęsiego
  • Podświetlane, elektrycznie chowane stopnie dostępne w modelu Denali
  • Nowa rodzina kół o średnicach 18, 20 i 22 cali, w tym standardowe 20-calowe felgi w modelu Denali.

Wnętrze całkowicie nowego Yukona 2015 charakteryzuje się precyzyjnie wykonaną przestrzenią, cichą kabiną, autentycznymi materiałami i premium infotainment. Przykłady obejmują materiały na panelu sterującym, konsoli i drzwiach o miękkiej dotykowej powierzchni z prawdziwym przeszyciem oraz celowe użycie oświetlenia otoczenia w funkcjonalnych obszarach, w tym w nogach pierwszego i drugiego rzędu oraz w konsoli centralnej. Wszystkie modele mają standardowy system dźwięku Bose, siedzenia z podwójną twardością pianki i wentylację powietrza, zaprojektowaną w celu zwiększenia komfortu pasażerów przednich siedzeń.

Modele Denali wyposażone są w technologię aktywnej redukcji hałasu, aby uczynić wnętrze jeszcze cichszym.

W nowej linii Yukon dostępnych jest więcej opcji przechowywania, w tym podzielona konsola centralna, która jest wystarczająco duża, aby pomieścić laptopa lub iPada i ma miejsce na zawieszane teczki oraz inne cechy organizacyjne, szczególnie dla klientów, których pojazd pełni również funkcję mobilnego biura.

Bardziej wydajny, bardziej komfortowy

Gama Yukon 2015 oferuje większe możliwości i większe wyrafinowanie dzięki nowym i ulepszonym systemom podwozia i zawieszenia. W pełni zamknięta rama – składająca się w ponad 75 procentach z wysokostopowej stali – zapewnia cichą i kontrolowaną jazdę. Nowe uchwyty na nadwozie przymocowane do ramy znacznie poprawiają sztywność i przyczyniają się do gładkiej jazdy Yukona.

W porównaniu z wcześniejszymi modelami, doświadczenie jazdy w nowych SUV-ach jest jeszcze bardziej wzbogacone o:

  •  
  • Szerszy tylny rozstaw kół, który przyczynia się do bardziej stabilnej pozycji
  • Koła szersze o pół cala, co redukuje elastyczność opon, poprawiając wydajność zakrętów
  • Nowy, elektryczny system wspomagania kierownicy o zmiennej sile poprawia oszczędność paliwa i dostosowuje wspomaganie kierownicy do prędkości pojazdu
  • Nowa tylna oś o konstrukcji 9.5 cala i standardowy automatyczny blokujący dyferencjał tylny
  • Standardowy system elektronicznej stabilizacji StabiliTrak, tryb holowania/transportu, kontrola drgań przyczepy, automatyczne hamowanie zjazdowe i pomoc w ruszaniu pod górkę
  • Nowy system hamulcowy z czterema tarczami z tarczami hamulcowymi Duralife™, które oferują do podwójnego czasu eksploatacji, a także poprawioną konstrukcję pedału hamulca, która poprawia odczucie pedału, co pozwala na silniejsze i bardziej pewne hamowanie
  • Modele Denali wyposażone są w system kontroli jazdy magnetycznej trzeciej generacji, system tłumienia w czasie rzeczywistym, który zapewnia precyzyjniejsze sterowanie ruchem nadwozia, „czytając” drogę co milisekundę i zmieniając tłumienie w zaledwie pięć milisekund.

Zaawansowana technologia silnika

Całkowicie nowa rodzina Yukon jest bardziej wydajna i mocniejsza niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki nowej rodzinie silników EcoTec3, która zadebiutowała wcześniej w tym roku w całkowicie nowym Sierra 2014. Silnik V-8 o pojemności 5,3 litra jest standardem w modelach Yukon i Yukon XL, a ekskluzywny silnik 6,2-litra jest standardem w modelach Denali, które mają zaoferować najlepszą moc i moment obrotowy w segmencie.

Silniki EcoTec3 wykorzystują nowoczesne technologie, w tym bezpośredni wtrysk, dezaktywację cylindrów, ciągłą zmienność czasowania zaworów oraz zaawansowany system spalania, zaprojektowany w celu maksymalizacji mocy, momentu obrotowego i wydajności w szerokim zakresie warunków eksploatacji. Dokładniej kontrolowane spalanie umożliwia nowym silnikom pracę z wyższym współczynnikiem sprężania, co zapewnia większą moc i efektywność.

Hydrauliczne uchwyty silnika, elektroniczna kontrola przepustnicy, adaptacyjne systemy wydechowe, poprawiona aerodynamika oraz inne technologie pomagają silnikom działać w trybie czterocylindrowym przez dłuższy czas z Active Fuel Management, co jeszcze bardziej zwiększa wydajność.

Oba silniki są połączone z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6L80 o sześciu biegach.

5.3L EcoTec3 V8 AWD 6AT (340 KML

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5328 Cm3
Moc250 Kw @ 5600 Rpm
340 Hp @ 5600 Rpm
335 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy383 Lb-Ft @ 4100 Rpm
519 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyDirect Fuel Injection With Active Fuel Management
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika30.9 Galony (117.0 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówHydra-Matic 6L80 6-biegowa Auto
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar oponyP265/65R18
Długość224.3 In (5697 Mm)
Szerokość80.5 In (2045 Mm)
Wysokość74.8 In (1900 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.7/68.7 In (1
Rozstaw osi130 In (3302 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika76.4 Cuft (2163 L)
Masa własna5775 Lbs (2619 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7500 Lbs (3402 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

5.3L EcoTec3 V8 RWD 6AT (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5328 Cm3
Moc250 Kw @ 5600 Rpm
340 Hp @ 5600 Rpm
335 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy383 Lb-Ft @ 4100 Rpm
519 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyDirect Fuel Injection With Active Fuel Management
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika30.9 Galony (117.0 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówHydra-Matic 6L80 6-biegowa Auto
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar oponyP265/65R18
Długość224.3 In (5697 Mm)
Szerokość80.5 In (2045 Mm)
Wysokość74.8 In (1900 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.7/68.7 In (1
Rozstaw osi130 In (3302 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika76.4 Cuft (2163 L)
Masa własna5536 Lbs (2511 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7300 Lbs (3311 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

6.2L EcoTec3 V8 AWD 6AT (426 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc313 Kw @ 5600 Rpm
426 Hp @ 5600 Rpm
420 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy450 Lb-Ft @ 4100 Rpm
610 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyDirect Fuel Injection With Active Fuel Management
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika30.9 Galony (117.0 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówHydra-Matic 6L80 6-biegowa Auto
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar oponyP265/65R18
Długość224.3 In (5697 Mm)
Szerokość80.5 In (2045 Mm)
Wysokość74.8 In (1900 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.7/68.7 In (1
Rozstaw osi130 In (3302 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika76.4 Cuft (2163 L)
Masa własna5981 Lbs (2713 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7500 Lbs (3402 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)

6.2L EcoTec3 V8 RWD 6AT (426 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc313 Kw @ 5600 Rpm
426 Hp @ 5600 Rpm
420 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy450 Lb-Ft @ 4100 Rpm
610 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyDirect Fuel Injection With Active Fuel Management
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika30.9 Galony (117.0 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówHydra-Matic 6L80 6-biegowa Auto
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar oponyP265/65R18
Długość224.3 In (5697 Mm)
Szerokość80.5 In (2045 Mm)
Wysokość74.8 In (1900 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.7/68.7 In (1
Rozstaw osi130 In (3302 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika76.4 Cuft (2163 L)
Masa własna5714 Lbs (2592 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7300 Lbs (3311 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.