GMC Yukon XL 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

GMC Yukon XL 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćGMC Yukon XL 2020-Present

GMC zaprezentował piątą generację Yukona XL w grudniu 2019 roku, która bazowała na tej samej platformie co Chevrolet Tahoe i Cadillac Escalade ESV.

Podczas gdy Escalade przyciągał uwagę gwiazd, a Tahoe preferowały władze, Yukon skierowany był do zwykłych ludzi z przyziemnym designem. Był po prostu typowym SUV-em dla codziennych użytkowników. Może nie aż tak zwykłym, zwłaszcza jeśli chodziło o dużą rodzinę.

Piąta generacja była całkowicie przeprojektowana i dostępna w dwóch wersjach długości: Yukon i Yukon XL. Tę drugą łatwo było rozpoznać dzięki dłuższym tylnym drzwiom i ostatniemu rzędowi okien. Były one niezbędne z uwagi na dłuższy rozstaw osi. Z przodu obie wersje miały te same charakterystyczne, C-kształtne LED-owe reflektory oraz szeroką kratkę z poziomymi żebrami, w której znajdował się znak GMC. W wersji Denali kratka wyglądała bardziej jak chromowany płot.

W środku wersja XL miała przesuwaną konsolę środkową oraz miejsce dla dziewięciu osób, w zależności od opcji siedzeń. W standardzie oferowała miejsce dla siedmiu w konfiguracji 2+2+3. Zgodnie z oficjalnymi danymi, 60% klientów Yukona wybierało wersję Denali, która oferowała wszystkie luksusy, jakie GMC mogło zapewnić. W skład tego wyposażenia wchodził 15-calowy wyświetlacz Head-up oraz system audio premium, który mógł konkurować z nagłośnieniem w lokalnym klubie golfowym.

GMC wprowadziło pełne niezależne zawieszenie dla Yukona z powietrznymi sprężynami w każdym rogu. To nie tylko poprawiło komfort jazdy, ale również dodało nutkę inspiracji, ponieważ auto mogło być obniżone, co ułatwiało dostęp. Pod maską GMC zaoferowało dwa silniki do wyboru: 5.3-litrowy V8 oraz 6.2-litrowy V8.

 GMC zaprezentowało nową generację swoich flagowych SUV-ów, model 2021 GMC Yukon i Yukon XL, które zyskały klasową technologię oraz precyzyjnie zaprojektowane możliwości.

„GMC Yukon to SUV klasy premium w pełnym rozmiarze, który został stworzony, by być wykorzystywany,” powiedział Duncan Aldred, wiceprezydent Global Buick i GMC. „Nowy Yukon dostarcza to, co klienci cenią najbardziej – luksusowe funkcje, przemyślaną technologię i możliwości terenowe.”

W 2021 roku gama modelu Yukon zawiera całkowicie nowy i bardziej elegancki model Denali oraz pierwszy w historii GMC Yukon AT4, który wprowadza Yukona w segment premium SUV-ów terenowych. Yukon osiąga wyższy poziom precyzyjnego rzemiosła i luksusowych udogodnień dzięki połączeniu zaawansowanych funkcji i wiodących w swojej klasie technologii, w tym:

Całkowicie nowy projekt wnętrza w całej gamie Yukon, z Denali jako ekskluzywnym wnętrzem oraz nową, dostępną Power Sliding Center Console, która jest klasą samą w sobie.
Pierwsza w klasie, dostępna, adaptacyjna zawieszenie Air Ride Adaptive Suspension z czterema narożnikami zapewnia wyjątkowy komfort jazdy i, gdy włączony jest 4WD LO, umożliwia kierowcom podniesienie nadwozia o 2 cale (50 mm) dla dodatkowego prześwitu podczas jazdy w terenie (dostępność na później).
Dostępnych dziewięć kątów kamery, najwięcej w segmencie, zwiększa świadomość kierowcy, w tym wysokiej jakości Surround Vision, lusterko tylnej kamery i system traileringowy ProGrade GMC.
Wiodący w klasie dostępny, 15-calowy wyświetlacz Head-Up Display wyświetla prędkość, nawigację, funkcje bezpieczeństwa i inne informacje istotne dla kierowcy, gdy jest właściwie wyposażony.
Najpotężniejszy silnik w segmencie SUV-ów w pełnym rozmiarze, nowy silnik 6.2L V8 z Dynamic Fuel Management (standard w Denali) dostarcza szacowane 420 koni mechanicznych w połączeniu ze standardową 10-biegową skrzynią biegów.
Całkowicie nowy dostępny system Active Response 4WDTM łączy technologie, w tym elektroniczny ogranicznik poślizgu, który nieprzerwanie monitoruje warunki drogowe i reaguje, aby poprawić przyczepność, prowadzenie i ogólną kontrolę.

Kluczowa Denali

Model 2021 GMC Yukon Denali debiutuje z pewniejszym wyglądem i poprawionymi proporcjami dzięki wydłużonemu rozstawowi osi i nowemu podwoziu. Tak samo odważny, jak nowy projekt zewnętrzny, najważniejsze innowacje znajdują się w wnętrzu nowego Yukona.

Denali, premium luksusowa submarka GMC, napędza wiele zrównoważonego wzrostu marki w ostatnich latach, dodając podwyższony poziom designu i premium rzemiosła. Wprowadzona w Yukonie z 1999 roku, Denali od tego czasu rozszerzyła się na wszystkie linie produktów GMC, ale zawsze była synonimem Yukona. Około 60 procent nabywców Yukona wybiera model Denali, co czyni go centralnym punktem dla nowej generacji projektów.

„Yukon był modelem, w którym Denali powstał w 1999 roku, a teraz, ponad 20 lat później, wprowadzamy istotną Denali,” mówi Helen Emsley, dyrektor wykonawcza Global Buick i GMC Design. „To oferuje doświadczenie klasy premium z całkowicie nowym, ekskluzywnym wnętrzem i odważniejszym, bardziej charakterystycznym projektem zewnętrznym.”

Po raz pierwszy modele Denali posiadają teraz ekskluzywne wnętrze – zupełnie nową deskę rozdzielczą, unikalne fotele oraz wybór spośród czterech unikalnych motywów kolorystycznych, z których każdy ma swoją osobowość – wykończone premium i autentycznymi materiałami.

Każdy z czterech motywów kolorystycznych zawiera autentyczne drewniane wykończenia, z całkowicie naturalnym wyglądem i fakturą. Powierzchnie skórzane są ręcznie wycinane i szyte w unikalnym wzorze Denali.

Charakterystyczny grill Galvano Denali jest większy i bardziej szczegółowy, z precyzyjnym, wymiarowym wzorem z ponad 10 000 indywidualnych powierzchni odbijających. Zaawansowana technologia oświetleniowa wyróżnia GMC Yukon Denali spośród innych SUV-ów. Prosta sygnatura oświetlenia z przodu w kształcie litery C GMC jest przekazywana przez znaczną „płytę świetlną”, która zapewnia jednolite oświetlenie LED świateł do jazdy dziennej. Diody LED są również używane w reflektorach, lampach tylnych, lampach przeciwmgielnych i innych elementach oświetleniowych, z soczewkami wykonanymi z trwałego materiału o niemal kryształowej jakości.

Jak zawsze, Denali oferuje najwyższy poziom luksusowych funkcji i treści w nowym Yukonie i Yukon XL. Najważniejsze cechy to:

Kamera High Definition Surround Vision
15-calowy wielokolorowy wyświetlacz Head-Up Display
Ostrzeżenie o pieszych z tyłu
Czwarta generacja Magnetic Ride Control
Luksusowe opcje do wyboru, w tym 22-calowe koła, panoramiczny dach, adaptacyjne zawieszenie Air Ride oraz system Active Response 4WDTM
Segmentowy debiut Power Sliding Center Console

Nowe wnętrze Yukona klasy premium oferuje po raz pierwszy Power Sliding Center Console, dostępne w Denali, AT4 i SLT. Główna konsola do przechowywania między siedzeniami kierowcy i pasażera może przesunąć się do tyłu o 10 cali (254 mm), oferując rozległą przestrzeń do przechowywania, która zwiększa elastyczność i organizację.

Gdy konsola przesuwa się do tyłu, kierowcy uzyskują dostęp do przestrzeni na torebkę lub plecak oraz dodatkowej ukrytej szuflady pod głównym pojemnikiem konsoli, co zapewnia bezpieczne przechowywanie i dodatkowy spokój ducha.

Po raz pierwszy Yukon AT4

Po wyraźnej popularności nowego pickupa Sierra AT4 oraz niedawno wprowadzonego Sierra HD AT4 i Acadia AT4, nowy GMC Yukon AT4 jest całkowicie skoncentrowany na rugged adventure. GMC zamierza wprowadzić nową submarkę AT4 we wszystkich liniach produktów do końca 2020 roku.

GMC Yukon AT4 oferuje premium design inspirowany off-roadowymi cechami, aby pasować do swoich mocnych możliwości. Po raz pierwszy Yukon AT4 charakteryzuje się unikalnym przodem, który wizualnie oddaje rugged look, wspierający jednocześnie możliwości terenowe. W połączeniu z dostępnym czteronarożnym adaptacyjnym zawieszeniem Air Ride, AT4 może podnieść się i zapewniać dodatkowe 2 cale (50 mm) prześwitu. Przy maksymalnej wysokości, Yukon AT4 oferuje niemal 32-stopniowy kąt podejścia dla większej możliwości terenowej. AT4 stanowi kontrast dla wyglądu Denali, który jest skupiony na chromie, z wykończeniem charakteryzującym się kolorem nadwozia lub ciemnymi akcentami, a także parą czerwonych uchwytów do holowania, podobnych do Sierra AT4.

Kluczowe cechy AT4 obejmują:

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów
20-calowe opony Goodyear® all-terrain
System Traction Select z trybem off-road
Kontrola zjazdu z wzgórza
Osłony chroniące kluczowe obszary podwozia
Ekskluzywne skórzane siedzenia AT4 z unikalnym przeszyciem
Unikalny motyw kolorystyczny Jet Black z akcentami Brandy
Podgrzewana kierownica, podgrzewane i wentylowane fotele przednie oraz podgrzewane fotele drugiego rzędu.
„Naszą misją z następną generacją Yukona było stworzenie pojazdu terenowego z luksusowym wnętrzem, zaawansowaną technologią i klasowymi możliwościami dla ośmiu osób oraz ich bagażu,” powiedział Jim Danahy, główny inżynier pełnowymiarowych ciężarówek.

Podnoszenie możliwości za pomocą systemu Active Response 4WDTM i zaawansowanej kontroli podwozia

Sercem nowego GMC Yukona jest całkowicie nowy system Active Response 4WDTM, który jest połączeniem systemów technicznych, w tym automatycznej dwubiegowej skrzyni biegów, Traction Select, kontroli podwozia oraz nowego elektronicznego ogranicznika poślizgu. W połączeniu z nowym niezależnym zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu, Yukon oferuje wyrafinowanie jazdy i cechy izolacyjne, które zazwyczaj kojarzone są z mniejszymi pojazdami, ale przeskalowane do wymagań możliwości pełnowymiarowych SUV-ów GMC.

Dostępne czteronarożne adaptacyjne zawieszenie Air Ride oferuje zmiany wysokości do 4 cali (100 mm) oraz automatyczną funkcję samopoziomowania. Kierowcy mogą podnieść nadwozie o 2 cale (50 mm) dla dodatkowego prześwitu podczas jazdy w terenie.

Przy wyższych prędkościach na autostradzie system automatycznie obniża wysokość Yukona o ¾ cala (20 mm) w celu poprawy aerodynamiki i wydajności paliwowej. Ustawienie wybrane przez kierowcę powoduje 2-calowy (50 mm) spadek, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie pasażerów, gdy pojazd jest zaparkowany. Funkcja samopoziomowania pomaga w komforcie i kontroli, szczególnie gdy pojazd jest załadowany bagażem lub w trakcie holowania.

Magnetic Ride Control, technologia pionierska w egzotycznych samochodach sportowych, umożliwia zarówno precyzyjną kontrolę nad nadwoziem, jak i zdolności prowadzenia. Jest to jeden z najszybciej reagujących systemów tłumienia w branży, wykorzystujący czujniki do ciągłego odczytywania drogi i natychmiastowej zmiany stawki tłumienia amortyzatorów. Reaguje znacznie szybciej niż tradycyjne amortyzatory, aby zredukować skoki, przechyły nadwozia i wibracje, które mogą często rezonować w dużych SUV-ach.

Dostępny elektroniczny ogranicznik poślizgu zarządza momentem obrotowym lateralnie w pojeździe, zwiększając pewność na drodze. eLSD ma zdolność do proaktywnego zarządzania momentem obrotowym osi i zachowaniem pojazdu na podstawie wielu sygnałów wejściowych. Jeśli wykryty zostanie poślizg kół po obu stronach, eLSD szybko reaguje, aby przenieść moc na koło z lepszą przyczepnością. Korzystając z wskazówek zaczerpniętych z samochodów sportowych, eLSD oferuje niezrównane cechy prowadzenia z poprawionym poziomem wydajności, którego wcześniej nie widziano w pełnowymiarowym SUV-ie. W GMC Yukon nowy eLSD ma zdolność do zaangażowania ogranicznika, oferując możliwości, których klienci potrzebują w bardziej wyrafinowanym pakiecie. W 4WD LO, eLSD działa przy momencie blokowania, aby zapobiec poślizgowi kół w warunkach terenowych.

Technologie te wykorzystują inżynierię samochodów sportowych, aby rozszerzyć możliwości premium pełnowymiarowego SUV-a, dostarczając szerszą gamę możliwości terenowych, zapewniając bezpieczne osiągi w trudnych warunkach pogodowych oraz pewność podczas codziennej jazdy.

Klasa wiodąca pod względem mocy i przestrzeni wewnętrznej

Kierowcy GMC Yukon i Yukon XL będą mieli do wyboru trzy opcje silnikowe, w tym zupełnie nową wersję docenianego silnika 6.2L V8, dostarczającego 420 koni mechanicznych i 460 lb-ft momentu obrotowego, co jest większe niż u jakiegokolwiek konkurenta. Silnik standardowy to całkowicie nowy silnik 5.3L V8. Silniki 5.3L i 6.2L mają technologię stop/start oraz nowy Dynamic Fuel Management, który umożliwia silnikowi pracę na dwóch do ośmiu cylindrów w zależności od zapotrzebowania, aby zoptymalizować moc i efektywność.

Oferta napędowa Yukona rozszerza się w 2021 roku, gdy kierowcy mogą również wybrać zupełnie nowy silnik turbo-diesel o pojemności 3.0L z sześcioma cylindrami w linii. Nowy diesel opiera się na doświadczeniu GMC z silnikami Duramax turbo-diesel oferowanymi w modelach Sierra, Sierra HD i Canyon.

Wszystkie trzy silniki są połączone z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz elektrycznym systemem wyboru biegów GMC Electronic Precision Shift. Yukon i Yukon XL mają być najbardziej efektywnymi paliwowo pełnowymiarowymi SUV-ami z silnikiem Duramax 3.0L turbo-diesel.

Zyski w przestrzeni wewnętrznej

Od lat znany z dużej pojemności wnętrza, model 2021 GMC Yukon przeszedł jeszcze większy rozwój pod względem użytecznej przestrzeni dla klientów. Dzięki niemal o 5 cali dłuższemu (127 mm) rozstawowi osi i wzrostowi długości całkowitej o 6.1 cala (155 mm) w porównaniu do obecnego modelu, oferuje 41 procent więcej miejsca na nogi w trzecim rzędzie oraz o 66 procent większą pojemność bagażnika za trzecim rzędem.

W GMC Yukon zyski przestrzeni są osiągane efektywnie – wzrost długości całkowitej wynosi mniej niż 3 procent, podczas gdy maksymalna przestrzeń bagażowa zwiększa się o 30 procent. Yukon XL utrzymuje swoją koronę jako najbardziej przestronny SUV GMC zarówno dla pasażerów, jak i bagażu, korzystając z 4.1 cala (104 mm) zwiększenia rozstawu osi. Rezultatem jest zwiększenie zarówno przestrzeni dla pasażerów, jak i bagażu, przy zaledwie nieznacznej zmianie (mniej niż 1%) długości całkowitej Yukona XL. Oba pojazdy mają teraz niższą, płaską podłogę załadunkową, co ułatwia dostęp do przestrzeni bagażowej.

W obu pojazdach dostęp do trzeciego rzędu jest łatwiejszy niż kiedykolwiek, dzięki nowym przesuwanym siedzeniom drugiego rzędu, które poprawiają wsiadanie i wysiadanie. Siedzenie drugiego rzędu może przesuwać się o 5.5 cala (140 mm), co jest nowością dla pasażerów Yukona.

GMC Yukon oferuje kluczowe zaawansowane technologie, w tym:

5.3L V8 VVT DI 10AT (355 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5328 Cm3
Moc261.1 Kw @ 5600 Rpm
355 Hp @ 5600 Rpm
350 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy383 Lb-Ft @ 4100 Rpm
519 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP265/20/R18
Długość225.2 In (5720 Mm)
Szerokość81 In (2057 Mm)
Wysokość76.5 In (1943 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.5/68.3 In (1
Rozstaw osi134.1 In (3406 Mm)
Pojemność bagażnika41.5 Cuft (1175 L)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

5.3L V8 VVT DI 10AT AWD (355 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5328 Cm3
Moc261.1 Kw @ 5600 Rpm
355 Hp @ 5600 Rpm
350 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy383 Lb-Ft @ 4100 Rpm
519 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP265/20/R18
Długość225.2 In (5720 Mm)
Szerokość81 In (2057 Mm)
Wysokość76.5 In (1943 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.5/68.3 In (1
Rozstaw osi134.1 In (3406 Mm)
Pojemność bagażnika41.5 Cuft (1175 L)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

6.2L V8 VVT DI 10AT (420 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc308.9 Kw @ 5600 Rpm
420 Hp @ 5600 Rpm
414 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy460 Lb-Ft @ 4100 Rpm
623 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP265/20/R18
Długość225.2 In (5720 Mm)
Szerokość81 In (2057 Mm)
Wysokość76.5 In (1943 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.5/68.3 In (1
Rozstaw osi134.1 In (3406 Mm)
Pojemność bagażnika41.5 Cuft (1175 L)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

6.2L V8 VVT DI 10AT AWD (420 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc308.9 Kw @ 5600 Rpm
420 Hp @ 5600 Rpm
414 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy460 Lb-Ft @ 4100 Rpm
623 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP265/20/R18
Długość225.2 In (5720 Mm)
Szerokość81 In (2057 Mm)
Wysokość76.5 In (1943 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.5/68.3 In (1
Rozstaw osi134.1 In (3406 Mm)
Pojemność bagażnika41.5 Cuft (1175 L)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.