W 2014 roku było dosyć rzadko spotkać słowa „Barina” i „sportowy” w tym samym zdaniu.
Standardowa Holden Barina była niczym więcej jak tylko niezłym, tanim miejskim samochodem.
Jednak Holden podniósł poprzeczkę wprowadzając nową Barinę RS, samochód wystarczająco sportowy, by zasłużyć na oznaczenie RS.
Auto obiecywało dobrą wartość w stosunku do ceny, oferując przy tym specyficzny design zewnętrzny i lepsze osiągi.
Estetycznie, Barina RS była wyposażona w 17-calowe felgi, obniżoną wysokość zawieszenia, głębsze zderzaki, parę owalnych świateł przeciwmgielnych oraz trapezoidalny pojedynczy wydech. Soczysty kolor nadwozia Orange Rock był dostępny tylko w wersji RS.
Poza wymienionymi różnicami, Barina RS była dość podobna do modeli CDX Barina.
Wewnątrz, model RS miał czerwone przeszycia i loga RS wyszyte na fotelach. Fotele były pokryte sztuczną skórą, która wyglądała bardzo elegancko.
Barina RS była nawet tańsza niż konkurencyjny Suzuki Swift Sport i w standardzie oferowała podgrzewane fotele sportowe, klimatyzację, tempomat, tylne czujniki parkowania, sportową kierownicę, pedały w stylu wywierconym, a nawet czterokanałowe hamulce tarczowe.
Pod względem bezpieczeństwa, Barina RS była wyposażona w kontrolę trakcji i stabilności, ABS oraz rozdział siły hamowania.
Na 2014 rok, mały sportowy samochód był wyposażony w system multimedialny MyLink od Holdena, który miał 7-calowy ekran oraz łączność Bluetooth.