Pierwsza generacja modelu Holden Captiva przeszła odświeżenie po pięciu latach obecności na rynku, zyskując więcej mocy i nowy styl.
GM Korea opracowało SUV-a opartego na platformie GM Theta, a efekt okazał się na tyle dobry, że pojazd sprzedawano na całym świecie, od Korei po USA, Australię i Europę, pod różnymi markami. Holden też miał swoją część i sprzedawał kompaktowego SUV-a jako Captiva. Udało mu się przetrwać światowy kryzys finansowy, mając ten model w ofercie. W 2011 roku na rynku zadebiutowała Captiva Series II.
Nowe, kanciaste reflektory Captivy kontrastowały z zaokrągloną formą górnej kratki, ale w jakiś sposób dobrze się ze sobą komponowały. Szersza i wyższa kratka znalazła się w dolnej części zderzaka. Pojawiły się chromowane akcenty, ale nie w nadmiarze, by nie przyciągały nadmiernej uwagi. Nowa para sygnalizatorów kierunkowskazów zagościła na lusterkach. Tylne światła zostały zaprojektowane na nowo, z przezroczystymi soczewkami i przestawionymi światłami cofania.
W środku Captiva oferowała aż siedem miejsc. Ostatni rząd siedzeń był dostępny opcjonalnie i zaprojektowany dla dorosłych, choć spędzenie w nim zbyt wiele czasu mogło powodować dyskomfort. Zastosowano nowy projekt deski rozdzielczej, nową kierownicę z czterema ramionami oraz nowy system infotainment.