Model 2013 Holden Commodore Sedan był odświeżoną wersją czwartej generacji australijskiego dużego pojazdu. Aktualizacja przyniosła obniżenie podstawowej ceny oraz wprowadzenie większej liczby funkcji.
Nowy model został wzbogacony o funkcje bezpieczeństwa oraz lepsze silniki. Był to ostatni Commodore oparty na platformie napędu na tylne koła, GM Zeta. Później jego konstrukcja była oparta na tej samej platformie co europejski Opel Insignia oraz amerykański Buick Regal. To był także ostatni Commodore wyposażony w silnik V8.
Wygląd zewnętrzny został ulepszony dzięki nowemu projektowi atrapy chłodnicy, reflektorów oraz przedniego zderzaka. Nawet w najniższej wersji wyposażeniowej, Evoke, zastosowano sportowy wygląd zderzaka, z szerokim i krótkim wlotem powietrza pośrodku oraz dwoma mniejszymi po bokach. Za przednimi kołami znajdował się wlot powietrza do nadkola. Standardowo model był wyposażony w 16-calowe felgi stalowe.
Wewnątrz Commodore oferował szereg funkcji, w tym 8-calowy wyświetlacz dla systemu infotainment. Posiadał łączność Bluetooth oraz nawigację. Wyposażony był również w system parkowania równoległego, który potrafił zlokalizować miejsce parkingowe i skręcić koła, aby ułatwić zaparkowanie.
Dla modelu 2013 Holden Commodore dostępne były trzy wybory silników oraz dwie skrzynie biegów. Oferta obejmowała dwa silniki V6 oraz jeden V8. Manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach była standardem we wszystkich modelach, natomiast automatyczna skrzynia 6-biegowa była opcją.
Holden znacznie zwiększył wartość modelu Commodore dzięki nowym funkcjom oraz obniżonym rekomendowanym cenom detalicznym w zakresie modeli VF sedan i Sportwagon o kwoty od 5000 do 9800 dolarów.
Wprowadzając uproszczoną ofertę, Holden stworzył nazwę Evoke, aby rozpocząć tę gamę, redefiniując pojęcie „poziomu podstawowego” i czyniąc technologię na poziomie światowym standardem w ulubionym samochodzie rodzinnym Australii.
Przy rekomendowanej cenie detalicznej (RRP) wynoszącej zaledwie 34,990 dolarów, model Evoke jest wyposażony w system Auto Park Assist do parkowania równoległego i pod kątem prostym, a także czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Oprócz nowego, ekskluzywnego wnętrza, Evoke wprowadza również świat nowych technologii dla australijskich kierowców:
- ulepszona rozpoznawalność głosu,
- ośmiocalowy, kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości z technologią Holdena MyLink, w tym rozpoznawaniem głosu i integracją Siri Eyes Free,
- pełna integracja z iPod® oraz
- wbudowane aplikacje takie jak Pandora® i Stitcher SmartRadio™.
Holden dodał wyjątkową wartość do swojego modelu bazowego, obniżając RRP o 5000 dolarów. Napędzany silnikiem 3.0L V6 SIDI, model Evoke zawiera również inne zaawansowane funkcje pojazdu jako standard, w tym:
- elektryczny hamulec postojowy z automatycznym zwolnieniem,
- Hill Hold Control i Hill Start Assist,
- Trailer Sway Control oraz
- zdalne uruchamianie pojazdu (tylko automatyczna skrzynia biegów).
Dyrektor sprzedaży i marketingu Holdena, Philip Brook, powiedział, że model Evoke odegra ważną rolę w zmianie postrzegania Commodore.
„Evoke to świetny samochód, który ludzie będą chcieli posiadać, stanie się pojazdem aspiracyjnym. Funkcje, które uczyniliśmy standardowymi, pokazują, że Holden poważnie podchodzi do udostępnienia technologii na światowym poziomie wszystkim naszym klientom,” powiedział.
„Rozpoczynając od modelu Evoke, uprościliśmy ceny Commodore i wartość, stosując logiczne podwyżki cen i wyposażenia oraz bardzo mocne sportowe i luksusowe elementy tożsamości.
„Uważamy, że Commodore oferuje niesamowitą wartość i przekona nową generację Australijczyków.”
Przechodząc do modelu Calais, Holden łączy luksusowe funkcje z nowoczesną technologią VF w cenie poniżej 40,000 dolarów.
Styl i cechy Calais uczyniły go jednym z najpopularniejszych i najdłużej produkowanych modeli Commodore. Holden obniżył RRP Calais o ponad 8000 dolarów do zaledwie 39,990 dolarów.
Calais zyskuje również systemy Blind Spot Alert i Reverse Traffic Alert, kluczyk zdalny oraz technologię uruchamiania przyciskiem, oprócz typowego dla kierowców Calais stylu, w tym premium cech projektowych z przodu i z tyłu oraz akcentów chromowanych.
Luksusowy model Calais V ma cenę RRP 46,990 dolarów (obniżoną o 9,800 dolarów), a Calais V jest również dostępny z silnikiem 6.0L Gen IV V8 za 52,990 dolarów (obniżonym o 9,000 dolarów).
„Calais V ucieleśnia luksus sportowy – stał się flagowym modelem gamy Commodore. Calais V korzysta z luksusowego rzemiosła i wzornictwa oraz najwyższych poziomów technologii. Uważamy, że konkuruje z europejskimi rywalami,” powiedział pan Brook.
Calais V zyskuje zaawansowane technologie bezpieczeństwa, w tym Forward Collision Alert, Lane Departure Warning oraz kolorowy wyświetlacz Head-up.
Dodaje także luksusowe cechy, takie jak podgrzewane fotele przednie, elektrycznie regulowane fotele kierowcy (osiem pozycji) oraz nawigację satelitarną z pełnokolorową mapą oraz aktualizacjami ruchu na żywo i kontrolą zarządzania ruchem. Sedan Calais V zyskuje również system premium audio Bose® oraz szyberdach.
Warianty wydajności Commodore – SV6 i SS – zyskują na finezji VF i zachowują unikalny sportowy charakter, z którego te modele są znane.
Holden poprawił wartość SV6, obniżając RRP do 35,990 dolarów (spadek o 6,800 dolarów) i zwiększył wartość ikony SS, obniżając jego RRP o 5,800 dolarów do 41,990 dolarów. SV6 napędza silnik 3.6L SIDI V6, podczas gdy SS przechodzi do silnika 6.0L Gen IV V8; oba modele standardowo wyposażone są w 6-biegową manualną skrzynię biegów.
W oparciu o specyfikacje Evoke, SV6 i SS zyskują technologie Blind Spot Alert oraz Reverse Traffic Alert oprócz ich wyrazistego sportowego stylu z przodu i z tyłu, bocznych progów, spojlera (w sedanach) oraz chromowanej końcówki wydechu. Spojlery skrzydłowe są teraz dostępne jako fabrycznie montowana opcja w sedanach za 500 dolarów w modelach sportowych.
„Modele sportowe Holdena mają bardzo wyraźną tożsamość wydajnościową w gamie Commodore i stawiają ogromny krok naprzód dzięki VF. Rzeczywiście są klasą ponad konkurentami, z technologią zmieniającą zasady gry oraz osiągami Holdena,” powiedział pan Brook.
„Nasi entuzjastyczni klienci to nasi najwięksi fani i wspaniali zwolennicy marki Holden. W fazie wyprzedaży modeli VE praktycznie wyprzedaliśmy modele V8, a dealerzy zgłaszają ogromne zainteresowanie modelem SS i innymi modelami sportowymi.
„SS V-Series podnosi sportową wydajność na wyższy poziom, a za jedyne 3,500 dolarów klienci mogą zdobyć nowe 19-calowe alufelgi, skórzane fotele, nawigację satelitarną, wyświetlacz informacji kierowcy oraz kluczyk zdalny z technologią uruchamiania przyciskiem.”
RRP dla SS V wynosi teraz poniżej 50,000 dolarów, obniżonego o 9,800 dolarów do 45,490 dolarów. SS V Redline zaczyna się teraz od 51,490 dolarów za sedan, co oznacza spadek o 6,300 dolarów. Redline dodaje Forward Collision Alert, Lane Departure Warning i Head-up Display we wszystkich stylach nadwozia, a także system audio premium Bose® i szyberdach w wersjach sedan.
SS V Redline to ostateczny model sportowy na napęd tylny z hamulcami Brembo®, odlewanymi 19-calowymi alufelgami oraz ulepszonym pakietem zawieszenia sportowego FE3.
„Zespół inżynierów Holdena jest naprawdę dumny z tego, co udało im się osiągnąć w modelu Redline. VF Redline ma również szersze tylne koła dla lepszej trakcji i obejmuje tryb wyścigowy z kontrolą startu oraz ustawieniami torowymi dla prawdziwych entuzjastów, którzy biorą udział w dniach torowych,” powiedział pan Brook.
„Wprowadziliśmy gamę Redline w serii II i odniósł to wielki sukces. W ciągu dwóch lat zdobył szczyt drabiny jako absolutnie najlepszy w luksusie i wydajności sportowej.”
Pan Brook oznajmił, że dealerzy Holdena mogą teraz przyjmować zamówienia na modele VF Commodore, gdy produkcja zacznie się jeszcze w tym miesiącu.
„Naszym celem w przypadku VF było pomóc klientom znaleźć samochód, który im odpowiada, upraszczając naszą ofertę – niezależnie od tego, czy to rodzina, entuzjasta czy kupujący luksusowy samochód – co ułatwia również dealerom i pomaga zmniejszyć złożoność w naszych operacjach produkcyjnych,” powiedział.
„VF Commodore ma niesamowitą, wiodącą na świecie technologię, wyrafinowany design i osiągi, które czynią go niesamowitym pakietem. A co nas najbardziej cieszy, to fakt, że zaprojektowaliśmy, opracowaliśmy i zbudowaliśmy Commodore w Australii.
„Mamy nowy kierunek marketingowy dla marki Holden i na nowo afirmujemy się na niezwykle konkurencyjnym rynku.
„Dla Commodore celowo wprowadzamy strategię cenową 'wow’, która według nas sprawi, że zakup Commodore będzie bardzo łatwą decyzją i przyciągnie ludzi z powrotem do segmentu dużych samochodów.”
Najważniejsze cechy modelu Evoke sedan i Sportwagon:
- silnik 3.0L SIDI V6
- 6 poduszek powietrznych
- ECS, ABS i TCS
- 16-calowe alufelgi (4)
- Dwustrefowa klimatyzacja
- Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (EPS)
- Auto Park Assist
- Kamera cofania
- Przedni i tylni system parkowania
- Automatyczne zwolnienie elektrycznego hamulca postojowego
- Hill Hold Control i Hill Start Assist
- Trailer Sway Control
- ISOFIX, system mocowania fotelików dziecięcych
- Zdalne uruchamianie pojazdu (tylko automatyczna skrzynia biegów)
- Ulepszony wyświetlacz wielofunkcyjny (jeden kolor) z:
- Menu informacji o pojeździe
- Menu informacji o podróży
- Menu ekonomii paliwa
- Ostrzeżenia/wiadomości
- System multimedialny Holden MyLink z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym o wysokiej rozdzielczości
- Wbudowane aplikacje, w tym Pandora® i Stitcher SmartRadio™
- Odtwarzacz CD z możliwością MP3
- Pełna integracja z iPod® z Siri Eyes Free i dostęp do playlist, artystów, albumów, piosenek i gatunków przez ekran dotykowy
- Ulepszona rozpoznawalność głosu: połączenia, radio, nawigacja, kontrola audio smartfona/iPoda/MP3 lub USB
- Strumieniowanie audio przez Bluetooth® i gniazdo wejściowe AUX
Najważniejsze cechy SV6 i SS sedan oraz Sportwagon w porównaniu do modelu Evoke:
- silnik 3.6L SIDI V6 (SV6) i 6.0-litrowy silnik Gen IV V8 (SS)
- Sportowy przód i tył
- 18-calowe alufelgi (4)
- LED-owe światła do jazdy dziennej
- Fotele sportowe Sportec/tkanina
- Spojler (tylko w sedanach)
- Blind Spot Alert (opcja w Evoke)
- Reverse Traffic Alert (opcja w Evoke)
- Sportowy styl: sportowy przód i tył, boczne progi
- Chromowana końcówka wydechu
Najważniejsze cechy SS V sedan i Sportwagon w porównaniu do modelu SS:
- 6.0-litrowy silnik Gen IV V8
- Fotele skórzane
- 19-calowe alufelgi
- Technologia kluczyka zdalnego z uruchamianiem przyciskiem
- Przednie światła przeciwmgielne
- Kolorowy cyfrowy wyświetlacz: menu informacji o pojeździe, menu informacji o podróży, menu ekonomii paliwa, ostrzeżenia/wiadomości
- Nawigacja satelitarna z pełnokolorową mapą, aktualizacjami ruchu na żywo, kontrolą zarządzania ruchem oraz punktami zainteresowania
- Oświetlenie w strefie nóg
- Ośmiu głośników
- DVD (odtwarzanie tylko podczas postoju)
Najważniejsze cechy SS V Redline w porównaniu do SS V:
- Hamulce Brembo®
- Odlewane 19-calowe alufelgi (4)
- Kolorowy wyświetlacz Head-up
- Forward Collision Alert
- Lane Departure Warning
- Ulepszone zawieszenie sportowe FE3
- System audio premium Bose® z dziewięcioma głośnikami (tylko w sedanach) (pakiet opcji w SS V z szyberdachem)
- Szyberdach (tylko w sedanach)
Najważniejsze cechy Calais w porównaniu do modelu Evoke:
- silnik 3.6L V6 SIDI
- Fotele skórzane
- 18-calowe alufelgi (4)
- Chromowane akcenty
- Technologia kluczyka zdalnego z uruchamianiem przyciskiem
- Kolorowy cyfrowy wyświetlacz
- LED-owe światła do jazdy dziennej
- Blind Spot Alert (opcja w Evoke)
- Reverse Traffic Alert (opcja w Evoke)
- Premium styl: przód i tył w stylu premium, chromowane akcenty na drzwiach bocznych
Najważniejsze cechy Calais V w porównaniu do Calais:
- 6.0L Gen IV V8 (opcja)
- 8-pozycyjny elektryczny fotel kierowcy
- 19-calowe alufelgi (4)
- Lane Departure Warning
- Forward Collision Alert
- Kolorowy wyświetlacz Head-up
- System audio premium Bose® z dziewięcioma głośnikami (tylko w sedanach)
- Nawigacja satelitarna z pełnokolorową mapą, aktualizacjami ruchu na żywo, kontrolą zarządzania ruchem oraz punktami zainteresowania (opcja w Calais)
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Podgrzewane fotele przednie
- Szyberdach (tylko w sedanach)
- DVD (odtwarzanie tylko podczas postoju)
VF Commodore – mocniejszy, bezpieczniejszy, mądrzejszy
Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, bezpieczeństwo jest jednym z głównych czynników, które bierze pod uwagę wielu nabywców nowych samochodów, a nowoczesny VF Commodore, który wykorzystuje więcej stali o ultra wysokiej wytrzymałości niż kiedykolwiek wcześniej, jest jednym z najbezpieczniejszych nowych samochodów na australijskich drogach.
Ostatnio przyznano mu pięciogwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych ANCAP, a struktura nadwozia jest silniejsza niż kiedykolwiek. Klatka bezpieczeństwa pasażerów i ochrona przed przewróceniem są wzmocnione poprzez zwiększone wykorzystanie zaawansowanych stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości, które teraz stanowią 49% mocnej, zoptymalizowanej pod kątem zderzeń konstrukcji nadwozia Commodore.
VF został zaprojektowany z myślą o poprawionej wydajności przy uderzeniach w pieszych, zmniejszając ryzyko poważnych obrażeń dla osób znajdujących się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu.
Jego atrybuty rodzinne są dodatkowo wzmacniane poprzez wprowadzenie prostych w użyciu mocowań fotelików dziecięcych ISOFIX. Commodore jest jednym z niewielu samochodów na drodze, który ma zdolność pomieszczenia trzech fotelików dziecięcych ISOFIX na tylnym siedzeniu, po uzyskaniu zatwierdzenia ADR.
Posiada również automatyczne blokady pasów bezpieczeństwa dla lepszego dopasowania fotelików dziecięcych oraz przypomnienie o pasie bezpieczeństwa na wyświetlaczu informacji kierowcy, aby kierowca mógł sprawdzić, czy pasażerowie z tyłu są odpowiednio zapięci.
Większa objętość poduszki powietrznej zamontowanej w siedzeniu VF Commodore zwiększa ochronę przed uderzeniami bocznymi, rozszerzając obszar pokrycia ciała. Incorporuje dodatkową komorę, która napełnia się wyższym ciśnieniem, aby lepiej rozprowadzać obciążenia zderzeniowe w okolicy miednicy pasażera, jak również w klatce piersiowej.
Koncepcja ta wykorzystuje zdolność miednicy do znoszenia większych obciążeń, jednocześnie ograniczając ciśnienie na bardziej wrażliwych obszarach klatki piersiowej i brzucha. Poduszka powietrzna w obszarze klatki piersiowej/miednicy znajduje się w ramie oparcia przednich siedzeń pojazdu i uruchomi się w ciągu milisekund po wykryciu kontaktu podczas zderzenia bocznego.
Nowy projekt przednich siedzeń zapewnia również lepszą ochronę przed wstrząsami w przypadku uderzenia z tyłu. Obejmuje regulację oparcia w czterech kierunkach.
Menedżer ds. struktury pojazdów i integracji bezpieczeństwa Holdena, Steve Curtis, powiedział, że system bezpieczeństwa VF jest niemal całkowicie nowy.
„Aby zrównoważyć wszystkie zmiany wymuszone przez konieczność redukcji masy, dotknęliśmy wszystkiego – struktury nadwozia, poduszek powietrznych, pasów bezpieczeństwa, cokolwiek chcesz – aby dostarczyć najlepszy standard ochrony przed ryzykiem obrażeń,” powiedział.
„Poddaliśmy VF Commodore znacznie bardziej szczegółowym testom zderzeniowym niż kiedykolwiek wcześniej. Było to bardzo globalne przedsięwzięcie, ponieważ pojazd ten jest sprzedawany na rynkach międzynarodowych i musi spełniać wiele wymagań. Wyniki przekraczają obecne wymagania dotyczące pięciogwiazdkowych ocen ANCAP i spełniają szersze i bardziej wymagające standardy bezpieczeństwa inżynierii Holdena, w tym podwójną ochronę przed przewróceniem.
„Prace rozwojowe obejmowały szeroki zakres scenariuszy zderzeniowych i kryteriów dotyczących pasażerów, dopasowanych do warunków rzeczywistych jazdy,” powiedział pan Curtis.
„Wymagające kryteria wydajności zderzeniowej wymusiły projekt, który spełniał najlepsze praktyki GM oraz pięciogwiazdkowe oceny ANCAP w zakresie uderzeń czołowych, bocznych i tylnych, wstrząsów oraz ochrony pieszych. A nasze harmonogramy testów dla programu rozwoju bezpieczeństwa VF Commodore były jeszcze większe pod względem liczby i złożoności niż oryginalny program VE.”
Testy fizyczne obejmowały 48 prototypowych pojazdów i łącznie 70 zderzeń z barierami (w porównaniu do 55 dla VE) w Ośrodku Badawczym Holdena w Lang Lang i w obiekcie testowym GM w Milford w Ameryce Północnej.
Inżynierowie Holdena przeprowadzili również dodatkowe 105 testów symulacyjnych na torze dla systemów bezpieczeństwa VF.
Ekspansywny rozwój mocy obliczeniowej umożliwił bardziej rozbudowany program modelowania wirtualnego zderzeń. Modele wirtualne używane do testowania VF były znacznie większe i bardziej złożone, a czas potrzebny na symulację modeli zderzeniowych – przykładowo zderzenie z ustawioną przeszkodą przy prędkości 64 km/h – prawie się zmniejszył, co umożliwiło jeszcze bardziej szczegółową ocenę wirtualną wielu scenariuszy testów zderzeniowych.
Precyzja, doskonałość i oszczędność: ewolucja podwozia napędza najlepszy Commodore w historii
Inżynierowie Holdena zredukowali masę podwozia VF o 38,9 kg, zmodyfikowali lub wymienili ponad 60% komponentów i dodali nowe technologie jazdy i oszczędzania paliwa, aby nowy Commodore stał się pojazdem klasy światowej.
Systemy podwozia Commodore skorzystały na dyscyplinie rozwoju produktów General Motors znanej jako Integracja, która ustala charakterystykę jazdy dla każdego pojazdu.
Inżynierowie Holdena podeszli do rozwoju podwozia VF z silnym naciskiem na redukcję masy, aby pomóc w osiągnięciu oszczędności paliwa oraz poprawić jakość jazdy, wygłuszenie hałasu i wibracji, komfort jazdy oraz kontrolę pojazdu.
VF charakteryzuje się lżejszym, bardziej zwinnym podwoziem, z przewidywalnym prowadzeniem i pozostaje wierny DNA Commodore, oferując doskonałą wydajność ogólną oraz przystępność cenową.
Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (EPS)
Wszystkie modele VF są wyposażone w nowy system wspomagania kierownicy o zmiennej sile. Nowy system przynosi wiele korzyści, w tym poprawioną jakość prowadzenia oraz elastyczność, a także znaczne oszczędności paliwa w rzeczywistych warunkach jazdy.
Wprowadzenie EPS dało inżynierom Holdena możliwość poprawy reakcji kierownicy i dostosowania systemów zawieszenia, co dodatkowo wzmocniło reputację Commodore jako świetnego samochodu dla kierowców.
Zespół specjalistów ds. podwozi również skorzystał z elastyczności oferowanej przez EPS, co pozwoliło Holdenowi na precyzyjne dostrojenie dla komfortu, sportowych właściwości jezdnych oraz wydajności torowej w ramach gamy Commodore. Należą do nich:
- Ustawienie Touring dla modelu Evoke, Calais i Calais V-Series jest skalibrowane dla lekkiego, przyjemnego odczucia podczas codziennej jazdy i równie łatwego parkowania.
- Ustawienie Sport jest kalibrowane dla Commodore SV6, SS, SS V-Series i SSV Redline Edition dla kierowców, którzy preferują większy feedback z kierownicy i poczucie prowadzenia.
- Tryb wyścigowy to opcjonalne ustawienie torowe, które jest dostępne wyłącznie w modelu Redline SS V-Series. Kalibracja skupia się całkowicie na ostatecznym odczuciu podczas jazdy sportowej, kładąc nacisk na wejścia i reakcje na kierownicę przy wyższych prędkościach.
Menedżer Grupy Inżynierii Podwozi VF Commodore, Tim Newman, powiedział, że podczas gdy EPS umożliwia lżejsze wysiłki przy parkowaniu przy niskiej prędkości, pozwala także na bardziej angażujące wysiłki przy wyższych prędkościach.
„EPS oferuje bardziej precyzyjną kontrolę i feedback dla kierowcy – ta zdolność poprawia doświadczenia z jazdy i podkreśla sportowe DNA Commodore,” powiedział pan Newman.
„Aby system wspomagania kierownicy działał naprawdę dobrze, musisz promować poczucie synchronizacji, połączenia z drogą. Zazwyczaj oznacza to, że wysiłki kierowcy przy wyższych prędkościach są nieco większe, ale oczywiście nie chcesz, aby ten sam wysiłek był wymagany podczas parkowania.
„Technologia EPS dała nam elastyczność, aby zachować to połączenie z kierownicą na otwartej drodze, jednocześnie ułatwiając manewrowanie przy niskich prędkościach. Commodore szybciej również skręca na centrum i jest jeszcze bardziej zwinny w swoich reakcjach.”
Monitorując dane wejściowe z kierownicy i prędkość pojazdu, system zapewnia odpowiednie ilości odczuć i wysiłku w odpowiedzi na zmieniające się warunki jazdy.
W przeciwieństwie do systemów hydraulicznych, które wykorzystują konwencjonalne pompy do wspomagania kierownicy, które ciągle pobierają moc z silnika, elektryczne wspomaganie kierownicy pobiera moc tylko w momencie użycia, co przynosi korzyści w oszczędnościach paliwa. System oszczędza około 0,2 litra na 100 km, w porównaniu z systemem hydraulicznym, który zastępuje.
Ta rzeczywista oszczędność paliwa czyni EPS jednym z najskuteczniejszych rozwiązań oszczędzających paliwo w VF Commodore, obok redukcji masy i poprawy aerodynamiki stylu.
„Wprowadzenie EPS umożliwiło nam również wprowadzenie nowej technologii Auto Park Assist w całej gamie VF Commodore,” powiedział pan Newman.
„System EPS jest cichszy, bardziej kompaktowy i oszczędny, a także znacznie poprawia wydajność, efektywność i poczucie wyrafinowania w zachowaniu VF.”
Zawieszenie
Jakość jazdy zawieszenia VF Commodore, połączona z ulepszeniami w architekturze pojazdu, zapewnia wyjątkową wydajność ogólną.
Zawieszenie przednie to system wielowahaczowy oparty na amortyzatorze McPhersona z bezpośrednio działającą belką stabilizującą. Obejmuje montowany z przodu układ kierowniczy oraz dwa dolne wahacze z indywidualnymi przegubami kulowymi na zewnętrznym końcu.
Na przednim końcu linki napinającej zastosowano hydraulicznie tłumiony przegub dla lepszej izolacji jazdy. Linka boczna ma gumowy przegub kulowy, aby zapewnić sztywność boczną dla precyzyjnego prowadzenia. Ma ujemny promień skoku, krótką długość ośki, duży kąt pochylenia i krótki okres mechaniczny. Zawieszenie tylne to niezależny system wielowahaczowy (czterowahaczowy) z amortyzatorami sprężynowymi i oddzieloną belką stabilizującą.
Charakteryzuje się wysoką sztywnością boczną, co zapewnia lepsze prowadzenie dzięki trzem przegubom kulowym z boku z poprawioną elastycznością wzdłużną. Izolowane gumą ramy zawieszenia odseparowują nadwozie od nierówności drogi oraz wibracji napędu.
Zawieszenie przednie jest w pełni regulowane w zakresie kąta pochylenia, pochylenia i zbieżności. System zawieszenia tylnego jest w pełni regulowany w zakresie kąta pochylenia i zbieżności.
Zastosowanie większej liczby lekkich komponentów aluminiowych, w tym przedniego knykcia kierownicy oraz ramion napinających, przynosi korzyści w zakresie komfortu jazdy i prowadzenia oraz przyczynia się do poprawy efektywności paliwowej.
Silnik 3.0 V6 SIDI w modelu Evoke jest wyposażony w nową, lekką, oszczędną jednostkę napędową i nowe puste wały napędowe, aby nie tylko zmniejszyć masę pojazdu, ale także masę ruchomą w celu pomocy w oszczędności paliwa.
Ustawienia Touring, Sport i Ultra Sport
Inżynierowie zajmujący się podwoziem zmienili ustawienia zawieszenia Touring (FE1) Commodore, aby nadać mu bardziej sportowy charakter w porównaniu do współczesnych europejskich importów, aby lepiej odzwierciedlić jego znakomicie „dobry w prowadzeniu” charakter.
Popularne ustawienie Sport (FE2) zachowuje zdolności prowadzenia z dodatkowymi udoskonaleniami.
Ustawienia zawieszenia Ultra Sport (FE3) zostały znacznie zrewidowane i charakteryzują się znacznie zwiększoną sztywnością boczną oraz sztywniejszymi ustawieniami, które można docenić zarówno na torze, jak i na drodze.
Pakiet Country z wyższym zawieszeniem jest opcjonalny w modelach Evoke sedan i Sportwagon.
Hamulce
System hamulcowy VF został znacznie ulepszony dzięki wprowadzeniu zupełnie nowego aluminiowego wzmacniacza oraz układu hamulcowego z podziałem na przekątne. Funkcje te łączą się z całkowicie nowym systemem pedałowym, który jest wspierany przez pedał z włókna wzmocnionego plastikiem.
System został dostosowany do dostarczania lepszego, bardziej pewnego odczucia pedału.
Modele Commodore V6 mają wentylowane przednie tarcze o wymiarach 298 mm x 30 mm i wentylowane tylne tarcze o wymiarach 302 mm x 22 mm oraz podwójne aluminiowe zaciski hamulcowe z przodu i pojedyncze aluminiowe jednostki z tyłu.
Modele V8 mają wentylowane przednie tarcze o wymiarach 321 mm x 30 mm i wentylowane tylne tarcze o wymiarach 324 mm x 22 mm; podwójne aluminiowe zaciski (przód) pojedyncze zaciski aluminiowe (tył).
Modele Redline Edition Holdena wyposażone są w hamulce o wysokiej wydajności Brembo z czterotłoczkowymi, dwuczęściowymi aluminiowymi zaciskami przednimi oraz tarczami przednimi o średnicy 355 mm. Wykończone w połysku srebra, przednie zaciski zapewniają zwiększoną sztywność w celu zmniejszenia przemieszczenia płynów oraz deformacji zacisków bez dodawania wagi. Efektem są lepsze odczucia podczas hamowania oraz ogólna dynamika pojazdu. Zastosowanie opatentowanego wzoru tarczy wentylowanej poprawia chłodzenie i trwałość.
Nowy elektryczny hamulec postojowy
Oprócz dodatkowej przestrzeni do przechowywania w konsoli centralnej, nowy elektryczny hamulec postojowy VF Commodore wprowadza wiele specjalnych funkcji, w tym:
Automatyczne zwolnienie
Teraz niemożliwe jest odjechanie z włączonym hamulcem postojowym. Elektryczny hamulec postojowy nigdy nie zapomina i automatycznie się zwalnia podczas ruszania. W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów EPB zwolni się w oparciu o pozycję przepustnicy, a w pojazdach z manualną skrzynią biegów dostosowuje się do pozycji pedału przepustnicy oraz sprzęgła.
Hill Hold Control
Ten sam system automatycznego zwolnienia można również wykorzystać do długotrwałego trzymania na wzniesieniu lub jako pomoc w ruszaniu na stoku, gdy EPB jest włączony przez kierowcę. EPB zapobiega „cofaniu się” lub „przewracaniu się do przodu”, trzymając przez tak długo, jak to konieczne, a zwalniając, gdy wykryje, że pojazd ma przyczepność.
Hill Start Assist
Dla płynnego ruszania, gdy EPB nie został włączony przez kierowcę, Moduł Kontroli Hamulca Elektrycznego automatycznie wykorzystuje system ABS, aby zapobiec „cofaniu się” lub „przewracaniu się do przodu” przez okres do dwóch sekund podczas ruszania z miejsca na stoku.
Bezpieczeństwo przy ponownym zacisku
Jeśli z jakiegoś powodu elektryczny hamulec postojowy wykryje ruch pojazdu po początkowym włączeniu, ta funkcja bezpieczeństwa wchodzi w życie. Działa poprzez ponowne zaciśnięcie hamulca postojowego do maksymalnej siły zastosowania. Nawet po tym, jak kierowca opuścił fotel kierowcy, działa na zwiększenie siły hamulca postojowego, jeśli wykryje spadek napięcia kabla.
Statyczne zwolnienie
Jako dodatkowe środki ostrożności, system EPB zapewnia, że hamulec postojowy można zwolnić tylko wtedy, gdy stopa kierowcy znajduje się na pedale hamulca. Zapewnia to, że pojazd nie będzie się toczyć, jeśli przycisk EPB zostanie przypadkowo naciśnięty, na przykład przez dziecko.
Tryb dynamicznego zapasowego
W mało prawdopodobnym przypadku awarii hydraulicznych hamulców, EPB – używając tylnych kół – może zostać wykorzystany do zatrzymania pojazdu. W przeciwieństwie do manualnego hamulca postojowego, EPB ma również funkcję zapobiegającą blokadzie, co zapewnia, że tylne koła nie zablokują się, a stabilność pojazdu będzie zachowana podczas procedury hamowania.
Inteligentne zastosowanie hamulca
Ta funkcja wykrywa nachylenie drogi (strome, płaskie, łagodne itp.) i odpowiednio dostosowuje siłę aplikacji EPB. Korzyści obejmują zwiększoną żywotność systemu i minimalny czas aplikacji włącz/wyłącz.
Systemy kontroli podwozia
Nowy moduł Elektronicznej Stabilizacji (ESC) jest lżejszy, mniejszy i szybszy, a także łączy systemy kontroli dynamiki pojazdu, aby pomóc kierowcy utrzymać kontrolę w trudnych lub niekorzystnych warunkach, takich jak mokre, pokryte śniegiem lub oblodzone drogi oraz podczas manewrów omijających.
Wykorzystuje połączenie Systemu Hamulców Antiblokujących, Kontroli Trakcji, Elektronicznego Rozdziału Siły Hamulca oraz Elektronicznej Pomocy Hamulca, aby kontrolować poślizg kół, optymalizować obrót kół i poprawiać stabilność oraz przewidywalność pojazdu podczas przyspieszania i hamowania.
Algorytm określa, kiedy aktywować system na podstawie danych z zestawu czujników: prędkość kół, kąt przechyłu, przyspieszenie boczne, ciśnienie w cylindrze głównym, kąt kierownicy oraz prędkość pojazdu.
Nowa funkcja Kontroli Stabilizacji Przyczepy wykrywa początek niestabilności w sytuacjach holowania przyczepy (w tym przyczepy kempingowe, przyczepy dla koni itp.) oraz interweniuje, aby utrzymać przyczepę pod kontrolą, aktywując hamulce i zmniejszając moment obrotowy silnika.
Funkcja kontroli startu manualnej skrzyni biegów na modelach Redline SS V-Series jest dostosowana w celu poprawy wydajności przy ruszaniu w trybie wyścigowym.
System Hamulców Antiblokujących (ABS) zapewnia, że pojazd pozostaje prowadzący i utrzymuje stabilność kierunkową podczas silnego hamowania. Działa to poprzez czujniki prędkości kół umiejscowione na każdym kole, które monitorują rotację. Te wykrywają i zapobiegają wkrótce zablokowaniu przez chwilowe zmniejszenie ciśnienia hamulca na dotkniętym kole.
Kontrola Trakcji pomaga zapobiegać utracie przyczepności podczas przyspieszania i zapewnia płynne, stabilne przyspieszanie na mokrych drogach, śniegu, lodzie i torach tramwajowych oraz na powierzchniach „rozdzielonych”, takich jak żwir lub trawa na poboczu asfaltowej drogi. Unika również obrotów kół z powodu nadmiernego użycia gazu na danej nawierzchni.
Elektroniczny Rozdział Siły Hamulca optymalizuje kontrolę nad ciśnieniem hamulców tylnych na wszystkich nawierzchniach drogowych i w każdych warunkach obciążenia pojazdu.
Elektroniczna Pomoc Hamulca wykrywa, jak mocno i szybko kierowca naciska pedał hamulca i zapewnia dodatkową pomoc hamulcową, jeśli jest to wymagane.
Koła i opony
VF Commodore wprowadza większy asortyment opon oraz nowe wzory kół w całej gamie, podczas gdy dostosowanie opon jest dostosowane do zaspokojenia różnorodnych preferencji kierowców. Specyfikacja opon turystycznych Comfort, w szczególności, odzwierciedla nacisk programu VF na zwiększenie komfortu jazdy, izolacji hałasu w kabinie oraz efektywności paliwowej.
Opony Comfort
Modele Evoke, Calais i Calais V-Series są wyposażone w opony „Comfort” (odpowiednio 16-calowe, 18-calowe i 19-calowe). Opony 19-calowe Comfort w modelu Calais V-Series zapewniają poprawiony wygląd większych kół i opon bez kompromisów w zakresie jakości jazdy/hałasu typowych dla czystych opon sportowych. Specyfikacja opon Comfort znacznie poprawia również zużycie opon.
Opony sportowe
Modele SV6 i SS są wyposażone w opony sportowe 245/45R18, oferujące zwiększoną przyczepność boczną, dopasowaną do sportowego zawieszenia FE2. Modele SS V są wyposażone w opony 245/40R19, aby jeszcze lepiej uzupełnić swoje sportowe zawieszenie FE2.
Opony wyczynowe
Sedan i Sportwagon SS V-Series Redline mają najszersze koła i opony, jakie kiedykolwiek zamontowano w mainstreamowym Holden, a także pierwszy zestaw „podzielonych” kół z przodu/tyłu.
Podział Redline 19×8.5-calowych kół przednich z oponami ultrawydajnymi 245/40/R19 oraz większymi 19×9-calowymi kołami tylnymi z oponami ultrawydajnymi 275/35/R19 podkreśla jego status jako pojazdu „zdolnego do toru”. Korzyści obejmują lepsze przyspieszenie, lepszą przyczepność podczas startu oraz lepsze przyczepność boczną.
Zestaw do uszczelniania opon / zapasowe koło oszczędnościowe / pełnowymiarowe koło zapasowe
Większość modeli Sedan, Sportwagon i Ute jest standardowo wyposażona w zestaw uszczelniający opony i sprężarkę powietrza, z opcją bez dodatkowych kosztów na zapasowe koło oszczędnościowe oraz zestaw podnośnika, a także opcją pełnowymiarowego koła zapasowego dopasowanego do koła drogowego i zestawu podnośnika.