Holden zaprezentował nową wersję faceliftingową czwartej generacji Commodore, wprowadzając szereg zmian zewnętrznych, w zależności od poziomu wyposażenia oraz aktualizacji wnętrza, podczas gdy oferta silników została zrewidowana.
Nazwa Commodore miała już 37 lat w 2015 roku, kiedy producent wprowadził drugi facelifting serii VF. Mimo że GM ogłosił zamknięcie fabryki Holdena w Elizabeth, producent nie poddał się i postanowił walczyć. Ostatnia oferta modelu sprawiła, że wielu lokalnych kierowców żałowało, że nie kupili ich w większej liczbie.
W zależności od wersji, VFII Commodore miał nową przednią część nadwozia. Dla poziomu Redline, najbardziej wydajnego, nowy zestaw aerodynamiczny umożliwił lepszy dopływ zimnego powietrza pod maskę, podczas gdy boczne wloty na przednim zderzaku kierowały strumień powietrza na boki. Na masce producent zainstalował prawdziwe wloty, aby umożliwić wydostawanie się gorącego powietrza z komory silnikowej. W wersji Callais Holden zachował tę samą przednią część nadwozia co w poprzedniku, ale zmienił tylne światła na przejrzyste, diodowe.
Wewnątrz kabina pozostała taka sama, ale dokonano niewielkich zmian w ustawieniach samochodu. Model SS otrzymał dwumodalny system, który umożliwiał głośniejszy i głębszy dźwięk wydechu. Dzięki temu wydech wysyłał o 10 dB więcej do kabiny.
Pod maską najważniejszą modyfikacją było wprowadzenie silnika LS3 o pojemności 6,2 litra, który zastąpił wcześniej stosowaną jednostkę 6,0-litrową. Moc wzrosła z 367 KM do 413 KM, a czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h (0-62 mph) spadł poniżej pięciu sekund dla wersji ręcznej, podczas gdy automatyczna osiągnęła ten czas w dokładnie pięć sekund.
Holden zaprezentował najnowszego, najszybszego, najpotężniejszego i najbardziej zaawansowanego Commodore, jaki kiedykolwiek zbudowano – Holden Commodore VFII.
VFII wprowadza nowy silnik LS3 o pojemności 6,2 litra do wszystkich modeli V8, wraz z licznymi ulepszeniami, takimi jak wydech bi-modalny, mechaniczny wzmacniacz dźwięku oraz całkowicie nowe elementy stylizacji.
Po raz pierwszy zaprezentowany w specjalnie zbudowanej Galerii Commodore w siedzibie marki w Port Melbourne, Holden świętował 37-lecie Commodore, gromadząc ponad 30 modeli, od jednego z pierwszych Commodore z 1978 roku (VB), po modele koncepcyjne, eksportowe i sportowe legendy, ilustrując historię i ewolucję ulubionego samochodu Australii.
Commodore VFII z 2016 roku wyposażony jest w potężny silnik V8 LS3 o pojemności 6,2 litra, który generuje moc 304 kW i niesamowite 570 Nm momentu obrotowego, co czyni go najszybszym Commodore w historii.
Silnik tej klasy zasługuje na czysty dźwięk V8, dlatego inżynierowie Holdena opracowali charakterystyczny i odpowiedni dźwięk silnika; efekt niezliczonych godzin lokalnych testów oraz nowo wprowadzonego bi-modalnego wydechu z unikalnym „Baillie Tip” zaprojektowanym przez Holden i mechanicznym wzmacniaczem dźwięku.
Na bazie osiągów silnika LS3 V8, sportowy model SSV Redline, wychodząc naprzeciw potrzebom torowym, wprowadza hamulce Brembo na wszystkich czterech kołach, zapewniając wyjątkową wydajność hamowania w każdych warunkach, zaprojektowane specjalnie do użytku na torach i podczas dni torowych.
Przewodniczący i Dyrektor Zarządzający Holdena, Mark Bernhard, opisał Commodore VFII jako zwieńczenie niemal czterech dekad doświadczeń w projektowaniu, inżynierii i produkcji, połączonych z niezrównanym australijskim doświadczeniem.
„Zobowiązaliśmy się, aby ten kultowy samochód był ekscytujący i odpowiedni dla australijskich kierowców, i dokładnie to zrobiliśmy. To pojazd, o który prosili nasi klienci Commodore,” powiedział pan Bernhard.
„Commodore VFII jest potężny i wysmakowany, wzbudza emocje u swojego kierowcy i prezentuje wszystkie cechy, za które Commodore stało się znane przez lata.
„Commodore reprezentuje 37 lat innowacji, osiągów i postępu technologicznego, zdobywając miejsce jako najdłużej utrzymująca się i najskuteczniejsza marka Holdena.
„Zespoły projektowe, inżynieryjne i produkcyjne Holdena stworzyły najlepszy Commodore w historii – pojazd, który rzeczywiście zasługuje na swoją reputację i z którego cała firma jest niezwykle dumna.
„To powód, dla którego Holden zobowiązał się, aby zapewnić dalszy wkład w inżynierię i projektowanie Commodore oraz każdego innego pojazdu Holdena w naszej ofercie przez pokolenia.”
Oprócz bycia najpotężniejszym Commodore w historii, VFII wyróżnia się także wyjątkową jakością i prowadzeniem, które przyniosły Holdenowi sławę. Ulepszona tylna sportowa zawieszenie FE3 zwiększa komfort jazdy, zachowując jednocześnie zwinne prowadzenie, a to wszystko zostało dopracowane na torze testowym Holdena w Lang Lang i przetestowane w całej Australii.
Główna inżynier rozwoju Holdena, Amelinda Watt, powiedziała, że rozbudowane prace rozwojowe w połączeniu z australijskim doświadczeniem Holdena zapewniły, że nowy silnik, dźwięk i prowadzenie są wyjątkowe i ekscytujące.
„Nowy silnik LS3 o pojemności 6,2 litra i jego charakterystyczny dźwięk są wynikiem lat ciężkiej pracy, testowania, rozwijania i oceny tego pojazdu, i jestem niezwykle dumna z końcowego efektu,” powiedziała pani Watt.
„To zdecydowanie najlepszy samochód, jaki kiedykolwiek zaprojektowaliśmy, i jesteśmy pewni, że dajemy naszym klientom przekonujący powód, by umieścić najnowszy Commodore na swoim podjeździe. Wiemy, że będą cieszyć się jazdą VFII tak samo, jak my cieszyliśmy się jego tworzeniem.”
Wprowadzenie funkcjonalnych wentylacji w pokrywie silnika oraz wlotów w zderzaku opracowano dzięki współpracy inżynierów Holdena z tunelem aerodynamicznym Monash University w Melbourne, co poprawia aerodynamikę w okolicy przednich narożników pojazdu.
Wentylacje w pokrywie silnika, nowy wspaniały przedni zderzak, a także wprowadzenie lamp tylnych z przezroczystymi soczewkami w modelach sedan oraz nowych lamp LED w modelach Sportwagon nadają VFII bardziej agresywny wygląd, który pasuje do silnika LS3 V8 pod maską.