HOLDEN Commodore Wagon 2013-2015

HOLDEN Commodore Wagon 2013-2015

Przejdź do galerii zdjęćHOLDEN Commodore Wagon 2013-2015

W tamtym czasie, Holden Commodore był najbardziej zaawansowanym autem w Australii. Po raz pierwszy lokalnie produkowany pojazd został wyposażony w nowoczesne technologie, kładąc nacisk na funkcje skierowane na kierowcę oraz bezpieczeństwo.

Auto miało półautomatyczne parkowanie równoległe i prostopadłe, w którym kierowca kontrolował prędkość, a samochód zajmował się kierowaniem. Jeśli kierowcy niechcący zjeżdżali z pasa ruchu, system ostrzegawczy samochodu informował ich o tym.

Pomimo że General Motors nie miał najlepszej reputacji w kwestii wnętrz samochodów, z tym modelem udowodnili, że pracują nad ulepszeniem, aby osiągnąć bardziej premium wygląd i odczucie.

Auto zbudowane jest na platformie Zeta, ale z istotnymi zmianami stylistycznymi. Przednia i tylna część zostały całkowicie przeprojektowane, sprawiając, że kombi wygląda nowocześnie i bardziej elegancko w porównaniu do prostego modelu VE. Maska została przeprojektowana, aby umożliwić integrację nowej ochrony dla pieszych.

Wnętrze również zostało zmienione, otrzymując nowoczesny zestaw wskaźników, kierownicę, fotele i panele wykończeniowe. Do Commodore wprowadzono nowy sprzęt, w tym 8-calowy system infotainment, ulepszony system rozpoznawania głosu, elektryczny hamulec ręczny z automatycznym zwolnieniem, asystenta zjazdu i ruszania pod górę, LED-owe światła do jazdy dziennej, monitorowanie martwego pola, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, ostrzeżenie o kolizji z przodu oraz ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu.

Holden znacznie zwiększył wartość modelu Commodore, wprowadzając nowe funkcje i obniżając zalecane ceny detaliczne całej gamy sedanów VF i Sportwagon o kwoty od 5 000 do 9 800 dolarów.

Wprowadzając uproszczoną ofertę, Holden stworzył model Evoke, który ma za zadanie ożywić tę linię, redefiniując pojęcie „poziomu podstawowego” i czyniąc technologię klasy premium standardem w ulubionym rodzinny samochodzie Australii.

Przy zalecanej cenie detalicznej (RRP) wynoszącej zaledwie 34 990 dolarów, Evoke oferuje w standardzie Auto Park Assist do parkowania równoległego i pod kątem prostym, a także czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Oprócz nowego, luksusowego wnętrza, Evoke wnosi do australijskich kierowców szereg nowych technologii, w tym:

  • ulepszona rozpoznawanie głosu,
  • osiem calowy, wysokiej rozdzielczości kolorowy wyświetlacz dotykowy z technologią wbudowaną Holden MyLink, w tym rozpoznawanie głosu oraz integracja z Siri Eyes Free,
  • całkowita integracja z iPod® oraz
  • wbudowane aplikacje takie jak Pandora® i Stitcher SmartRadio™.

Holden dodał wyjątkową wartość do swojego modelu startowego, obniżając cenę RRP o 5 000 dolarów. Napędzany silnikiem 3.0L V6 SIDI, Evoke obejmuje również inne zaawansowane funkcje pojazdu w standardzie, w tym:

  • elektryczny hamulec postojowy z automatycznym zwolnieniem,
  • Hill Hold Control i Hill Start Assist,
  • Trailer Sway Control oraz
  • zdalny start pojazdu (tylko automatyczna skrzynia biegów).

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Holden, Philip Brook, powiedział, że Evoke odegra istotną rolę

„Evoke to świetny samochód, który ludzie będą chcieli posiadać, będzie pojazdem aspiracyjnym. Funkcje, które wprowadziliśmy do standardu, pokazują, że Holden poważnie podchodzi do udostępnienia technologii światowej klasy wszystkim naszym klientom,” powiedział.

„Zaczynając od Evoke, uprościliśmy ceny i wartości Commodore, wprowadzając logiczne przyrosty cenowe i wyposażeniowe oraz bardzo silne sportowe i luksusowe identyfikacje.

„Uważamy, że Commodore reprezentuje niewiarygodną wartość i zdobędzie serca nowego pokolenia Australijczyków.”

W modelu Calais Holden łączy luksusowe cechy z nowoczesną technologią VF za mniej niż 40 000 dolarów.

Wysokiej jakości stylistyka i cechy Calais uczyniły go jednym z najbardziej udanych i długoletnich modeli Commodore. Holden obniżył cenę RRP Calais o ponad 8 000 dolarów, do zaledwie 39 990 dolarów.

Calais zyskuje również funkcje Blind Spot Alert oraz Reverse Traffic Alert, technologię klucza zdalnego i przycisk do uruchamiania, które dopełniają oczekiwaną stylistykę kierowców Calais, w tym cechy designu premium z przodu i z tyłu oraz akcenty chromowane.

Luksusowy model Calais V ma cenę RRP 46 990 dolarów (obniżoną o 9 800 dolarów) i jest również dostępny z silnikiem 6.0L Gen IV V8 za 52 990 dolarów (obniżonym o 9 000 dolarów).

„Calais V uosabia luksus i sportowe osiągi – stał się flagowym modelem linii Commodore. Calais V korzysta z luksusowego rzemiosła i designu oraz najwyższych poziomów technologii. Uważamy, że konkuruje z europejskimi rywalami,” powiedział pan Brook.

Calais V zyskuje zaawansowane technologie bezpieczeństwa, w tym Forward Collision Alert, Lane Departure Warning oraz kolorowy wyświetlacz Head-up.

Dodaje również luksusowe cechy, takie jak podgrzewane przednie siedzenia, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy w ośmiu kierunkach oraz nawigację satelitarną z pełną kolorową mapą, aktualizacjami ruchu na żywo oraz kontrolą zarządzania ruchem. Sedan Calais V zyskuje również system audio Bose® premium i szyberdach.

Wydajne warianty Commodore – SV6 i SS – zyskują elegancję VF, zachowując unikalny sportowy charakter, z którego te modele są znane.

Holden poprawił wartość SV6, obniżając cenę RRP do 35 990 dolarów (spadek o 6 800 dolarów) i zwiększył wartość legendarnego modelu SS, obniżając cenę RRP o 5 800 dolarów do 41 990 dolarów. SV6 napędzany jest silnikiem 3.6L SIDI V6, podczas gdy SS przechodzi na 6.0L Gen IV V8, obie wersje mają 6-biegową manualną skrzynię biegów w standardzie.

Na podstawie specyfikacji Evoke, SV6 i SS zyskują technologie Blind Spot Alert oraz Reverse Traffic Alert, a także odważną sportową stylistykę z przodu i z tyłu, boczne listwy, spojler (w sedanach) oraz chromowaną końcówkę wydechu. Spojler skrzydłowy jest teraz dostępny jako opcja fabryczna w sedanach za 500 dolarów w modelach sportowych.

„Modele sportowe Holdena mają bardzo wyraźną tożsamość wydajnościową w linii Commodore i robią ogromny krok naprzód z VF. Są naprawdę klasą wyżej od konkurencji dzięki przełomowej technologii i osiągom Holdena,” powiedział pan Brook.

„Nasi entuzjastyczni klienci są naszymi największymi fanami i wielkimi zwolennikami marki Holden. W ostatnich miesiącach sprzedaż modeli V8 w serii VE praktycznie się wyczerpała, a dealerzy zgłaszają ogromne zainteresowanie modelem SS i innymi modelami sportowymi.

„SS V-Series podkręca sportowe osiągi i za zaledwie 3 500 dolarów klienci mogą zyskać nowe 19-calowe felgi, skórzane siedzenia, nawigację satelitarną, wyświetlacz wielofunkcyjny dla kierowcy i technologię klucza zdalnego z przyciskiem uruchamiania.”

Cena RRP modelu SS V spadła teraz poniżej 50 000 dolarów, obniżona o 9 800 dolarów do 45 490 dolarów. SS V Redline zaczyna się teraz od 51 490 dolarów za sedan, co oznacza obniżkę o 6 300 dolarów. Redline dodaje Forward Collision Alert, Lane Departure Warning oraz Head-up Display we wszystkich wersjach nadwozia, a także system audio Bose® premium i szyberdach w modelach sedan.

SS V Redline to szczytowe osiągi sportowe z napędem na tylne koła, oferujące hamulce Brembo®, 19-calowe felgi oraz zaktualizowany sportowy pakiet zawieszenia FE3.

„Zespół inżynierów Holdena jest naprawdę dumny z tego, co udało im się osiągnąć z Redline. VF Redline ma również szersze tylne koła dla lepszej przyczepności oraz tryb wyścigowy z kontrolą startu i ustawieniami toru dla prawdziwych entuzjastów, którzy biorą udział w dniach torowych,” powiedział pan Brook.

„Wprowadziliśmy gamę Redline w Serii II i był to ogromny sukces. W ciągu dwóch lat zdobył szczyt rankingu jako absolutnie najlepszy w luksusowych i sportowych osiągach.”

Pan Brook powiedział, że dealerzy Holdena mogą teraz przyjmować zamówienia na modele VF Commodore, a produkcja rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu.

„Naszym celem z VF było pomóc klientom znaleźć samochód, który odpowiada ich potrzebom, upraszczając naszą ofertę – niezależnie od tego, czy chodzi o rodzinę, entuzjastę, czy kupującego luksusowy samochód – co również ułatwia pracę dealerom i pomaga zredukować złożoność naszych operacji produkcyjnych,” powiedział.

„VF Commodore ma niesamowitą, światowej klasy technologię, wyrafinowany design i osiągi, które czynią go niesamowitym pakietem. I to, co sprawia, że jesteśmy najbardziej dumni, to fakt, że zaprojektowaliśmy, zaprogramowaliśmy i zbudowaliśmy Commodore w Australii.

„Mamy nowy kreatywny kierunek marketingowy dla marki Holden i na nowo ustalamy swoją pozycję w niezwykle konkurencyjnym rynku.

„Dla Commodore celowo rozpoczynamy od strategii cenowej 'wow’, która naszym zdaniem sprawi, że zakup Commodore będzie bardzo prostą decyzją i przyciągnie ludzi z powrotem do segmentu dużych samochodów.”

Najważniejsze cechy sedanów Evoke i Sportwagon:

  • silnik 3.0L SIDI V6
  • 6 poduszek powietrznych
  • ECS, ABS i TCS
  • felgi aluminiowe 16″ (4)
  • dwustrefowa klimatyzacja
  • elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)
  • Auto Park Assist
  • kamera cofania
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • automatyczne zwolnienie elektrycznego hamulca postojowego
  • Hill Hold Control i Hill Start Assist
  • Trailer Sway Control
  • system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX
  • zdalny start pojazdu (tylko automatyczna skrzynia biegów)
  • ulepszony wyświetlacz wielofunkcyjny (jednokolorowy) z:
  • menu informacji o pojeździe
  • menu informacji o trasie
  • menu ekonomii paliwa
  • ostrzeżeniami/wiadomościami
  • system infotainment Holden MyLink z 8″ wysokiej rozdzielczości kolorowym wyświetlaczem dotykowym
  • wbudowane aplikacje, w tym Pandora® i Stitcher SmartRadio™
  • odtwarzacz CD z obsługą MP3
  • pełna integracja z iPod® w tym Siri Eyes Free i dostęp dotykowy do list odtwarzania, artystów, albumów, piosenek i gatunków
  • ulepszona rozpoznawanie głosu: połączenia telefoniczne, radio, nawigacja, kontrola audio smartfona/iPoda®/MP3 lub USB
  • transmisja audio Bluetooth® i gniazdo wejścia pomocniczego

Najważniejsze cechy sedanów SV6 i SS oraz Sportwagon w porównaniu do Evoke:

  • silnik 3.6L SIDI V6 (SV6) oraz 6.0-litrowy Gen IV V8 (SS)
  • sportowe nadwozie z przodu i z tyłu
  • felgi aluminiowe 18″ (4)
  • LED-owe lampy do jazdy dziennej
  • siedzenia sportowe Sportec/ materiałowe
  • spojler (tylko w sedanach)
  • Blind Spot Alert (opcja w Evoke)
  • Reverse Traffic Alert (opcja w Evoke)
  • sportowa stylistyka: nadwozie sportowe z przodu i z tyłu, boczne listwy
  • chromowana końcówka wydechu

Najważniejsze cechy sedana SS V oraz Sportwagon w porównaniu do SS:

  • silnik 6.0-litrowy Gen IV V8
  • siedzenia pokryte skórą
  • felgi aluminiowe 19″
  • technologia klucza zdalnego z przyciskiem uruchamiania
  • przednie lampy przeciwmgielne
  • kolorowy cyfrowy wyświetlacz: menu informacji o pojeździe, menu informacji o trasie, menu ekonomii paliwa, ostrzeżenia/wiadomości
  • nawigacja satelitarna z pełną kolorową mapą, aktualizacjami ruchu na żywo, kontrolą zarządzania ruchem i punktami zainteresowania
  • lampki podłogowe
  • osiem głośników
  • odtwarzacz DVD (do odtwarzania w czasie postoju)

Najważniejsze cechy SS V Redline w porównaniu do SS V:

  • hamulce Brembo®
  • Odlewane 19-calowe felgi aluminiowe (4)
  • kolorowy wyświetlacz Head-up
  • Forward Collision Alert
  • Lane Departure Warning
  • zaktualizowane zawieszenie sportowe FE3
  • system audio Bose® premium z dziewięcioma głośnikami (tylko w sedanach) (pakiet opcji w SS V z szyberdachem)
  • szyberdach (tylko w sedanach)

Najważniejsze cechy Calais w porównaniu do Evoke:

  • silnik 3.6L V6 SIDI
  • siedzenia pokryte skórą
  • felgi aluminiowe 18″ (4)
  • chromowane akcenty
  • technologia klucza zdalnego z przyciskiem uruchamiania
  • kolorowy cyfrowy wyświetlacz
  • LED-owe lampy do jazdy dziennej
  • Blind Spot Alert (opcja w Evoke)
  • Reverse Traffic Alert (opcja w Evoke)
  • premium stylistyka: przednia i tylna osłona premium, chromowane akcenty na drzwiach bocznych

Najważniejsze cechy Calais V w porównaniu do Calais:

  • silnik 6.0L Gen IV V8 (opcja)
  • elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy w ośmiu kierunkach
  • felgi aluminiowe 19″ (4)
  • Lane Departure Warning
  • Forward Collision Alert
  • kolorowy wyświetlacz Head-up
  • system audio Bose® premium z dziewięcioma głośnikami (tylko w sedanach)
  • nawigacja satelitarna z pełną kolorową mapą, aktualizacjami ruchu na żywo, kontrolą zarządzania ruchem i punktami zainteresowania (opcja w Calais)
  • wycieraczki czujnikowe
  • podgrzewane przednie siedzenia
  • szyberdach (tylko w sedanach)
  • DVD (do odtwarzania w czasie postoju)

VF Commodore – Mocniejszy, Bezpieczniejszy, Mądrzejszy

Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, bezpieczeństwo jest jednym z głównych kryteriów zakupu samochodu przez wielu nowych nabywców, a zaawansowany VF Commodore, który wykorzystuje więcej ultra wytrzymałej stali w swojej konstrukcji niż kiedykolwiek wcześniej, jest jednym z najbezpieczniejszych nowych samochodów na australijskich drogach.

Niedawno otrzymał pięciogwiazdkową ocenę w teście zderzeniowym ANCAP, co świadczy o jego wzmocnionej konstrukcji. Klatka bezpieczeństwa pasażerów i ochrona przed przewróceniem są wzmocnione przez zwiększone wykorzystanie zaawansowanej stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości, które teraz stanowią 49 procent robustnej, zoptymalizowanej pod kątem zderzeń konstrukcji Commodore.

VF został również zaprojektowany tak, aby poprawić wyniki w przypadku uderzenia w pieszych, zmniejszając ryzyko ciężkich obrażeń zarówno dla osób znajdujących się wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu.

Jego cechy rodziny są dodatkowo wzmacniane poprzez dodanie łatwych w użyciu mocowań ISOFIX dla fotelików dziecięcych. Commodore to jeden z nielicznych samochodów na drodze mających możliwość przewożenia trzech fotelików dziecięcych ISOFIX na tylnym siedzeniu, czekających na zatwierdzenie ADR.

Wyposażony jest również w automatyczne blokady pasów bezpieczeństwa dla pewniejszego mocowania pasów dziecięcych, a także przypomnienie o pasie tylnym w wyświetlaczu informacji kierowcy, aby kierowca mógł upewnić się, że pasażerowie z tyłu są właściwie zabezpieczeni.

Większa poduszka powietrzna zamontowana w fotelu Commodore zwiększa ochronę w przypadku uderzenia bocznego, powiększając obszar pokrycia ciała. Zawiera dodatkową komorę, która inflatuje przy wyższym ciśnieniu, aby lepiej rozłożyć obciążenie energii zderzeniowej na okolicę miednicy oraz klatkę piersiową pasażera.

Koncepcja wykorzystuje zdolność miednicy do przyjmowania wyższych obciążeń, jednocześnie ograniczając ciśnienie na bardziej wrażliwe obszary klatki piersiowej i brzucha. Poduszka powietrzna klatki piersiowej/miednicy znajduje się w ramie oparcia przednich foteli pojazdu i zostanie uruchomiona w milisekundach po wykryciu kontaktu przy zderzeniu bocznym.

Nowy projekt przedniego siedzenia zapewnia również lepszą ochronę przed urazami szyi w przypadku kolizji z tyłu. Obejmuje czterokierunkową regulację zagłówka.

Steve Curtis, kierownik ds. struktury pojazdu i integracji bezpieczeństwa w Holden, powiedział, że system bezpieczeństwa VF jest niemal całkowicie nowy.

„Aby zrównoważyć wszystkie zmiany spowodowane zmniejszeniem masy, dotknęliśmy wszystkiego – struktury nadwozia, poduszek powietrznych, pasów bezpieczeństwa, co tylko chcesz – aby zapewnić najlepsze standardy ochrony przed ryzykiem obrażeń,” powiedział.

„Poddaliśmy VF Commodore znacznie bardziej rozbudowanym testom scenariuszy zderzeniowych niż kiedykolwiek wcześniej. Była to bardzo globalna działalność, ponieważ ten pojazd sprzedawany jest na rynkach międzynarodowych i musi spełniać różnorodne wymagania. Wyniki przekraczają aktualne wymagania pięciogwiazdkowej oceny ANCAP i spełniają szersze i bardziej wymagające standardy inżynieryjnego bezpieczeństwa Holdena, w tym podwójną ochronę przed przewróceniem.”

„Prace rozwojowe obejmowały szeroki zakres scenariuszy zderzeniowych i kryteriów pasażerów, dopasowanych do rzeczywistych warunków drogowych,” powiedział pan Curtis.

„Wymagające kryteria wydajności w testach zderzeniowych napędzały projekt, aby zaspokoić najlepsze praktyki GM oraz pięciogwiazdkowe oceny ANCAP w przypadku uderzeń z przodu, z boku i z tyłu, wstrząsów oraz ochrony pieszych. A nasze harmonogramy testów w programie rozwoju bezpieczeństwa VF Commodore były nawet bardziej rozbudowane i złożone niż pierwotny program VE.”

Testy fizyczne obejmowały 48 prototypowych pojazdów i łącznie 70 zderzeń z barierą (w porównaniu do 55 dla VE) w ośrodku testowym Holden w Lang Lang oraz w ośrodku testowym bezpieczeństwa GM w Milford w Ameryce Północnej.

Inżynierowie Holdena przeprowadzili również dodatkowe 105 testów symulacyjnych systemów bezpieczeństwa VF na zjeżdżających torach.

Ekstremalny wzrost mocy obliczeniowej pozwolił na bardziej rozbudowany program modelowania wirtualnego zderzeń. Wirtualne modele zderzeń zastosowane w testach VF były znacznie większe i bardziej skomplikowane, a czas potrzebny na symulację modeli zderzeń – przykładowo przy zderzeniu z przeszkodą przy prędkości 64 km/h – prawie się zmniejszył, co umożliwiło jeszcze bardziej rozbudowaną wirtualną ocenę wielu scenariuszy testowych.

Precyzja, wyrafinowanie i ekonomia: ewolucja podwozia napędza najlepszy dotychczas Commodore

Inżynierowie Holdena ograniczyli wagę podwozia VF o 38,9 kilograma, zmodyfikowali lub wymienili ponad 60 procent komponentów i dodali nowe technologie pomagające w prowadzeniu i oszczędności paliwa, aby uczynić nowy Commodore pojazdem klasy światowej.

Systemy podwozia Commodore skorzystały na dyscyplinie rozwoju produktu General Motors znanej jako Integracja, która określa wyraźny charakter jazdy każdego pojazdu.

Inżynierowie Holdena przystąpili do rozwoju podwozia VF z silnym naciskiem na redukcję masy, aby pomóc osiągnąć oszczędności paliwa, jak również poprawić jakość jazdy, wyciszenie hałasu i drgań, komfort jazdy, prowadzenie i kontrolę pojazdu.

VF charakteryzuje się lżejszym, bardziej zwrotnym podwoziem, przewidywalnym prowadzeniem i pozostaje wierny DNA Commodore, oferując doskonałe osiągi oraz przystępność.

Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy (EPS)

Wszystkie modele VF są wyposażone w zupełnie nowy układ kierowniczy z regulowanym wspomaganiem. Nowy system zapewnia wiele korzyści, w tym poprawioną responsywność kierownicy i elastyczność oraz znaczne oszczędności paliwa w realnych warunkach jazdy.

Wprowadzenie EPS dało inżynierom Holdena możliwość poprawy reakcji kierownicy i precyzyjnego dostrojenia układów zawieszenia, co dodatkowo wzmacnia reputację Commodore jako doskonałego samochodu dla kierowców.

Specjalistyczny zespół zajmujący się podwoziem także skorzystał z elastyczności oferowanej przez EPS, co pozwoliło Holdena na precyzyjne dostrojenie komfortu, sportowych osiągów i wydajności na torze w gamie Commodore. Obejmują one:

  • Ustawienie turystyczne dla Evoke, Calais i Calais V-Series jest kalibrowane na lekkie, przyjemne odczucie podczas codziennej jazdy oraz równie lekką obsługę podczas parkowania.
  • Sportowe ustawienie jest kalibrowane dla Commodore SV6, SS, SS V-Series i SSV Redline Edition dla kierowców, którzy preferują większy feedback kierownicy i odczucia prowadzenia.
  • Tryb wyścigowy to opcjonalne ustawienie tylko na tor, korzystne dla entuzjastów jazdy, dostępne wyłącznie w Redline SS V-Series. Kalibracja jest w pełni nastawiona na maksymalne osiągi w sportowym prowadzeniu z naciskiem na reakcje kierownicy przy wyższych prędkościach.

Kierownik Grupy Inżynieryjnej Podwozia Commodore, Tim Newman, powiedział, że podczas gdy EPS umożliwia lżejsze manewry przy niskich prędkościach, pozwala również na bardziej angażującą pracę przy wyższych prędkościach.

„EPS zapewnia precyzyjniejsze sterowanie i feedback dla kierowcy – ta zdolność podnosi doznania związane z osiągami i podkreśla sportowe DNA Commodore,” powiedział pan Newman.

„Aby system wspomagania kierownicy działał naprawdę dobrze, musisz zapewnić wspaniałe uczucie synchronizacji, połączenia z drogą. Zazwyczaj oznacza to, że wysiłki kierowcy przy prędkości są nieco większe, ale oczywiście nie chcesz, aby te same wysiłki były potrzebne podczas parkowania.

„Technologia EPS dała nam elastyczność, aby zachować to połączenie i odczucia kierownicy na otwartej drodze, jednocześnie ułatwiając manewrowanie przy niskich prędkościach. Commodore jest szybsze w skrętach i jeszcze bardziej zwrotne w reakcjach.”

Monitorując wprowadzane dane kierownicy oraz prędkość pojazdu, system dostarcza odpowiednią ilość odczucia i wysiłku w kierownicy, aby dostosować się do zmieniających się warunków jazdy.

W przeciwieństwie do systemów hydraulicznych, które zużywają moc silnika, konwencjonalne systemy wspomagania kierownicy czerpią moc tylko w momencie użycia, co przynosi oszczędności paliwa. System oszczędza około 0,2 litra/100 km w porównaniu do hydraulicznego systemu, który zastępuje.

Ta rzeczywista przewaga w oszczędności paliwa czyni EPS jednym z najskuteczniejszych czynników poprawiających efektywność paliwową VF Commodore, obok redukcji masy i udoskonaleń aerodynamicznych.

„Wprowadzenie EPS pozwoliło nam również na wprowadzenie nowej technologii Auto Park Assist w całej gamie Commodore,” powiedział pan Newman.

„System EPS jest cichszy, bardziej kompaktowy i ekonomiczny, a także znacząco wpływa na poprawę osiągów, wydajności i poczucia wyrafinowania w prowadzeniu VF.”

Zawieszenie

Jakość jazdy zawieszenia VF Commodore, w połączeniu z udoskonaleniami architektury pojazdu, zapewnia wyjątkowe ogólne osiągi.

Przednie zawieszenie to system wielowahaczowy oparty na kolumnach MacPhersona z bezpośrednio działającym stabilizatorem. Posiada przód osłonięty wspomaganiem kierownicy i dwa dolne wahacze z indywidualnymi przegubami kulowymi na końcu zewnętrznym.

Na przednim końcu łącznika naprężenia zastosowano hydraulicznie tłumiony element dla lepszego izolowania jazdy. Lateralny łącznik ma gumowy przegub kulowy, aby zapewnić sztywność boczną dla precyzyjnego prowadzenia. Posiada on negatywny promień, krótką długość wrzeciona, wysoki kąt nachylenia oraz krótki mechaniczny ślad. Tylne zawieszenie to niezależny system wielowahaczowy (czterowahaczowy) z amortyzatorami kolumnowymi oraz odłączonym stabilizatorem.

Posiada on wysoką sztywność boczną dla prowadzenia przy trzech przegubach kulowych po każdej stronie z poprawioną elastycznością wzdłużną. Guma izolująca ramy zawieszenia odizolowuje nadwozie od niedoskonałości drogi i drgań napędu.

Przednie zawieszenie można w pełni regulować pod względem kąta pochylenia, kąta nachylenia i zbieżności. System zawieszenia tylnego jest w pełni regulowany pod kątem pochylenia i zbieżności.

Włączenie większej ilości komponentów aluminiowych, w tym przedniego wózka kierowniczego i ramion naprężających, przynosi korzyści w zakresie jazdy i prowadzenia oraz przyczynia się do poprawy ekonomii paliwowej.

Silnik 3.0 V6 SIDI zamontowany w modelu Evoke wyposażony jest w nową, oszczędną różnicę i nowe puste wały napędowe, aby nie tylko zmniejszyć masę całkowitą pojazdu, ale także masę ruchomą dla poprawy oszczędności paliwa.

Ustawienia Touring, Sport i Ultra Sport

Inżynierowie zawieszenia dostosowali zawieszenie Touring (FE1) Commodore do bardziej sportowego charakteru w porównaniu z współczesnymi europejskimi importami, aby lepiej odzwierciedlić jego znak jakości 'świetnej jazdy’.

Popularne ustawienie zawieszenia Sport (FE2) utrzymuje doskonałość w prowadzeniu z dodatkowymi udoskonaleniami.

Sprzęt zawieszenia Ultra Sport (FE3) został znacznie zrewidowany i cechuje się znacząco zwiększoną sztywnością przechyłu oraz sztywniejszymi ustawieniami, co można docenić również przy jeździe po torze.

Zestaw Country Pack o wyższej wysokości prześwitu jest opcjonalny w modelach sedan Evoke i Sportwagon.

Hamulce

System hamulcowy VF został znacznie ulepszony dzięki wprowadzeniu zupełnie nowego aluminiowego wspornika drążka kierowniczego oraz układu hamulcowego podzielonego po przekątnej. Te funkcje łączą się z całkiem nowym systemem pedałów, który jest wspierany przez wzmocniony plastikowy zespół pedałów.

System został dostosowany do zapewnienia lepszego, pewniejszego odczucia pedału hamulca.

Modele Commodore V6 mają wentylowane przednie tarcze o rozmiarze 298 mm x 30 mm oraz wentylowane tylne tarcze o rozmiarze 302 mm x 22 mm; podwójne aluminiowe zaciski z przodu oraz jedną aluminiową jednostkę z tyłu.

Modele V8 mają wentylowane przednie tarcze o rozmiarze 321 mm x 30 mm oraz wentylowane tylne tarcze o rozmiarze 324 mm x 22 mm; podwójne aluminiowe zaciski (z przodu) i pojedyncze aluminiowe zaciski (z tyłu).

Modele Redline Edition Holdena mają wydajne hamulce Brembo z przodu z czterotłoczkowymi, dwuczęściowymi aluminiowymi zaciskami oraz przednimi tarczami o rozmiarze 355 mm. Zakończone na wysoki połysk, przednie zaciski zapewniają większą sztywność, co redukuje przemieszczenie płynu i deformację zacisków bez dodawania masy. Rezultatem jest lepsze odczucie hamowania oraz ogólna dynamika pojazdu. Patenty na konstrukcję tarcz wentylowanych poprawiają chłodzenie i trwałość.

Nowy elektryczny hamulec postojowy

Poza dodatkowymi miejscami do przechowywania w konsoli środkowej, nowy elektryczny hamulec postojowy (EPB) Commodore wprowadza szereg specjalnych funkcji, w tym:

Automatyczne zwolnienie

Teraz niemożliwe jest odjechanie z włączonym hamulcem postojowym. Elektryczny hamulec postojowy nigdy nie zapomina i automatycznie się rozłącza podczas ruszania. W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów EPB zwolni na podstawie pozycji pedału gazu; w pojazdach z manualną skrzynią biegów jest dostosowany do pozycji pedału gazu i sprzęgła.

Hill Hold Control

Ten sam system automatycznego zwolnienia może być również wykorzystany do przedłużonego przytrzymania na wzniesieniu lub jako funkcja wspomagająca ruszanie na stromych nachyleniach, gdy EPB jest włączony przez kierowcę. EPB zapobiega 'cofaniu się’ lub 'przewracaniu’ przez jak długo to konieczne i zwolni, gdy tylko wykryje, że pojazd ma przyczepność.

Hill Start Assist

Aby zapewnić płynne ruszanie, gdy EPB nie został włączony przez kierowcę, moduł kontroli hamulca elektrycznego automatycznie wykorzystuje system ABS, aby zapobiec 'cofaniu się’ lub 'przewracaniu’ przez okres do dwóch sekund podczas ruszania z pozycji stojącej na stromych nachyleniach.

Bezpieczeństwo ponownego zamknięcia

Jeśli z jakiegoś powodu elektryczny hamulec postojowy wykryje ruch pojazdu po pierwszym zastosowaniu, ta funkcja bezpieczeństwa zostanie uruchomiona. Działa poprzez ponowne zaciśnięcie hamulca postojowego do jego maksymalnej siły zastosowania. Nawet po opuszczeniu fotela kierowcy, zwiększy siłę hamulca postojowego, jeśli wykryje spadek napięcia w kablu.

Statyczne zwolnienie

Jako dodatkowe zabezpieczenie, system EPB zapewnia, że hamulec postojowy można zwolnić tylko wtedy, gdy stopa kierowcy znajduje się na pedale hamulca. Zapewnia to, że pojazd nie będzie się toczył, jeśli przycisk EPB zostanie przypadkowo naciśnięty, na przykład, lub naciśnięty przez dziecko.

Dynamika zasilania awaryjnego

W mało prawdopodobnym przypadku awarii hydraulicznego hamulca, EPB – używając tylnych kół – może być wykorzystany do zatrzymania pojazdu. W przeciwieństwie do manualnego hamulca postojowego, EPB ma również zdolność zapobiegania blokadzie, co zapewnia, że tylne koła nie zatrzymują się i że stabilność pojazdu jest utrzymywana przez cały proces hamowania.

Inteligentne stosowanie hamulca

Ta funkcja wykrywa nachylenie drogi (strome, płaskie, lekkie) i odpowiednio zmienia siłę zastosowania EPB. Korzyści obejmują zwiększoną trwałość systemu i minimalny czas włączania/wyłączania.

Systemy kontroli podwozia

Zaktualizowany moduł Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC), który jest lżejszy, mniejszy i szybszy, oraz łączy systemy kontroli dynamiki pojazdu, aby pomóc kierowcy utrzymać kontrolę w wymagających lub trudnych warunkach, takich jak mokre, pokryte śniegiem lub oblodzone drogi, oraz podczas manewrów omijających.

Wykorzystuje kombinację systemu antyblokadowego, kontroli trakcji, elektronicznego rozdziału siły hamulca i elektronicznego wspomagania hamulca, aby kontrolować poślizg kół, optymalizować obrót kół i zwiększać stabilność oraz przewidywalność pojazdu podczas przyspieszania i hamowania.

Algorytm określa, kiedy włączyć system na podstawie danych z szeregu czujników: prędkość kół, kąt odchylenia, przyspieszenie boczne, ciśnienie w cylindrze głównym, kąt kierownicy i prędkość pojazdu.

Nowa funkcja Trailer Sway Control wykrywa początek niestabilności w sytuacjach holowania przyczepy (w tym karawany, przyczepy koni itp.) i interweniuje, aby utrzymać przyczepę pod kontrolą poprzez aktywację hamulców i zmniejszenie momentu obrotowego silnika.

Funkcja kontroli uruchamiania w manualna skrzynia biegów w modelach SS V-Series Redline Edition jest skalibrowana w celu poprawy osiągów przy ruszaniu w trybie konkurencyjnym.

System antyblokadowy hamulców (ABS) zapewnia, że pojazd pozostaje sterowalny i utrzymuje stabilność kierunkową podczas intensywnego hamowania. Działa poprzez czujniki prędkości kół znajdujące się na każdym kole, które monitorują rotację. Wykrywają one i zapobiegają zbliżającemu się zablokowaniu przez chwilowe zmniejszenie ciśnienia hamulca w dotkniętym kole.

Kontrola trakcji pomaga zapobiegać utracie przyczepności podczas przyspieszania i oferuje płynne i stabilne przyspieszanie na mokrej drodze, śniegu, lodzie i torach tramwajowych oraz na 'podzielonych nawierzchniach’ takich jak żwir lub trawa na poboczu drogi asfaltowej. Unika również poślizgu kół spowodowanego nadmierną aplikacją pedału gazu w odpowiednich warunkach drogowych.

Elektroniczny rozdział siły hamulca optymalizuje kontrolę ciśnienia hamulców tylnych na wszystkich nawierzchniach drogowych i we wszystkich warunkach obciążenia pojazdu.

Elektroniczne wspomaganie hamulca wykrywa, jak mocno i szybko kierowca wciska pedał hamulca i zapewnia dodatkową pomoc hamulcową w razie potrzeby.

Koła i opony

VF Commodore wprowadza szerszy portfel opon i nowe wzory felg w całej gamie, podczas gdy dostosowanie opon jest dopasowane do różnych preferencji kierowców. Specyfikacja opon Comfort, w szczególności, odzwierciedla nacisk programu VF na zwiększenie komfortu jazdy, izolacji hałasu kabiny i oszczędności paliwa.

Opony Comfort

Modele Evoke, Calais i Calais V-Series są wyposażone w opony 'Comfort’ (odpowiednio 16-calowe, 18-calowe i 19-calowe). Opony Comfort 19-calowe w modelu Calais V-Series poprawiają wygląd większych felg i opon bez kompromisów w zakresie jazdy/hałasu wynikających z opon sportowych. Specyfikacja opon Comfort znacząco poprawia również trwałość opon.

Opony sportowe

Modele SV6 i SS mają opony sportowe 245/45R18, oferujące zwiększoną przyczepność boczną, aby pasowały do ustawienia zawieszenia FE2 Sport. Modele SS V są wyposażone w opony 245/40R19, aby jeszcze bardziej uzupełnić ich zawieszenie FE2 Sport.

Opony wydajne

Sedan i Sportwagon edycji SS V-Series Redline mają najszersze koła i opony, jakie kiedykolwiek zamontowano w standardowym Holdenie, a także pierwszy zestaw 'split’ z przodu/tyłu.

Połączenie Redline ma 19×8,5-calowe przednie koła z ultra wydajnymi oponami 245/40/R19 i większe 19×9-calowe tylne koła z ultra wydajnymi oponami 275/35/R19, podkreślając jego status 'zdolnego do jazdy na torze’. Korzyści obejmują poprawę przyspieszenia, przyczepności przy ruszaniu i przyczepności bocznej.

Zestaw do uszczelniania opon / koło zapasowe oszczędzające miejsce / pełne koło zapasowe

Większość modeli sedanów, Sportwagon i Ute jest wyposażona w zestaw do uszczelniania opon i kompresor powietrza w standardzie, z opcją bez dodatkowych kosztów dla koła zapasowego oszczędzającego miejsce oraz zestawu z podnośnikiem, a także opcją pełnego koła zapasowego dopasowanego do koła drogowego i zestawu z podnośnikiem.

Wyjątki to:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.