W 2015 roku firma Holden wprowadziła ostateczne zmiany wizualne w modelu Commodore Wagon, poprawiając jego wygląd oraz dodając kilka nowoczesnych elementów do wnętrza.
W 2015 roku marka Commodore miała już 37 lat. Klienci byli świadomi, że GM planuje zamknąć zakład Holdena w Elizabeth, gdzie produkowano ten samochód, ale to już nie miało większego znaczenia. Auto było już na rynku i miało kilka atutów dla australijskich klientów. To był ostatni model, który sprawił, że wielu mieszkańców żałowało, iż nie kupili ich w większych ilościach.
W zależności od wersji, model VFII Commodore miał nowy przód. W wersji Redline, która była najsilniejsza, nowy zestaw aerodynamiczny pozwalał na lepszy przepływ zimnego powietrza pod maską, a wentylacje po bokach przedniego zderzaka kierowały strumień powietrza na boki. Na masce zamontowano faktyczne otwory wentylacyjne do odprowadzania gorącego powietrza z komory silnika. Z tyłu, wydłużony dach obejmował bagażnik. Kolejną poprawą były tylne lampy, które zyskały oświetlenie LED.
Wnętrze pozostało bez zmian, ale dokonano niewielkiej korekty ustawień samochodu. Model SS otrzymał system bimodalny, który zapewniał głośniejszy i głębszy dźwięk z wydechu. Dzięki temu, poziom hałasu w kabinie wzrósł o 10 dB. Te głośniejsze rury brzmiały jeszcze mocniej w wersji kombi, ponieważ nie było ściany między bagażnikiem a strefą pasażerską.
Najważniejszą modyfikacją było wprowadzenie silnika LS3 o pojemności 6,2 litra, który zastąpił poprzedni silnik V-8 o pojemności 6,0 litra.
Holden zaprezentował najszybszą, najpotężniejszą i najbardziej zaawansowaną Commodore w historii, model Holden Commodore VFII.
VFII wprowadza nowy silnik LS3 o pojemności 6,2 litra do wszystkich modeli V8, a także liczne ulepszenia, w tym wydech bi-modalny, mechaniczny wzmacniacz dźwięku oraz zupełnie nowe wskazówki stylistyczne.
Debiutując w specjalnie zbudowanej galerii Commodore w siedzibie marki w Port Melbourne, Holden świętował 37 lat istnienia modelu Commodore, gromadząc ponad 30 różnych pojazdów, od jednego z pierwszych Commodore VB z 1978 roku, po prototypy, modele eksportowe i bohaterów motorsportu, ilustrując historię i ewolucję ulubionego samochodu Australii.
Commodore VFII z 2016 roku jest wyposażona w potężny silnik V8 LS3 o pojemności 6,2 litra, który generuje 304 kW mocy oraz oszałamiające 570 Nm momentu obrotowego, co sprawia, że jest to najszybsza Commodore w historii.
Silnik tej klasy zasługuje na czysty dźwięk V8, dlatego inżynierowie Holdena opracowali charakterystyczny i odpowiedni dźwięk silnika; rezultat niekończących się godzin lokalnych testów oraz dzięki nowo wprowadzonemu wydechowi bi-modalnemu z unikalnym „Baillie Tip” zaprojektowanym przez Holdena oraz mechanicznemu wzmacniaczowi dźwięku.
Bazując na osiągach silnika LS3 V8, najwyższy model SSV Redline zorientowany na tor wprowadza hamulce Brembo na wszystkich czterech kołach, zapewniając wyjątkową wydajność hamowania w każdych warunkach, zaprojektowane specjalnie do pracy na zamkniętych torach i podczas dni torowych.
Przewodniczący i dyrektor generalny Holdena, Mark Bernhard, opisał Commodore VFII jako zwieńczenie niemal czterech dekad doświadczeń w projektowaniu, inżynieryjnych i produkcyjnych, połączonych z niezrównanym australijskim doświadczeniem.
„Podjęliśmy zobowiązanie, aby ta kultowa maszyna pozostała ekscytująca i odpowiednia dla australijskich kierowców, i dokładnie to zrobiliśmy. To pojazd, którego nasi klienci Commodore oczekiwali,” powiedział pan Bernhard.
„Commodore VFII jest potężna i wyrafinowana, wywołuje emocje u swojego kierowcy i prezentuje wszystkie cechy, za które Commodore stała się znana przez lata.
„Commodore reprezentuje 37 lat innowacji, osiągów i postępów technologicznych oraz zdobyła swoje miejsce jako najdłużej istniejący i najbardziej udany model w ofercie Holdena.
„Zespoły zajmujące się projektowaniem, inżynierią i produkcją Holdena stworzyły najlepszą Commodore w historii – pojazd, który naprawdę spełnia swoją reputację i z którego cała firma jest niezwykle dumna.
„To powód, dla którego Holden zobowiązał się do zapewnienia, że będziemy nadal mieć wkład w inżynierię i projektowanie Commodore oraz każdego innego pojazdu Holdena w naszej ofercie przez nadchodzące pokolenia.”
Oprócz tego, że jest to najsilniejsza Commodore w historii, VFII oferuje również wyjątkową finezję i prowadzenie, za które Holden stał się znany. Udoskonalone tylne zawieszenie sportowe FE3 w VFII zwiększa komfort jazdy, zachowując jednocześnie precyzyjne prowadzenie.
Główna inżynier rozwoju Holdena, Amelinda Watt, powiedziała, że rozległe prace rozwojowe, połączone z australijskim doświadczeniem Holdena, zapewniły, że nowy silnik, dźwięk i osiągi są unikalne i ekscytujące.
„Nowy silnik LS3 o pojemności 6,2 litra i jego charakterystyczny dźwięk to efekt lat ciężkiej pracy, testowania, rozwijania i oceny tego pojazdu i jestem bardzo dumna z końcowego rezultatu,” powiedziała pani Watt.
„To zdecydowanie najlepszy samochód, jaki kiedykolwiek zaprojektowaliśmy i jesteśmy pewni, że dajemy wszystkim naszym klientom przekonywujący powód, aby umieścić najnowszą Commodore na swoim podjeździe. Wiemy, że będą cieszyć się jazdą VFII tak samo, jak my cieszyliśmy się jej tworzeniem.”
Wprowadzenie funkcjonalnych wlotów powietrza i otworów w zderzaku opracowali inżynierowie Holdena przy wsparciu tunelu aerodynamicznego Uniwersytetu Monash w Melbourne, poprawiając aerodynamiczność w okolicy przednich rogów pojazdu.
Wloty powietrza, oszałamiający nowy przedni zderzak oraz wprowadzenie lamp tylnych z przezroczystymi soczewkami w modelach sedan i nowych lamp LED w modelach Sportwagon nadają VFII bardziej agresywny wygląd, który pasuje do silnika LS3 V8 pod maską.