GM Australia wprowadził model Holden Malibu na rynku krajowym w 2013 roku, opierając go na tej samej platformie, co brytyjski Vauxhall Insignia i amerykański Chevrolet Malibu.
Chociaż nazwa Malibu była dobrze znana w Stanach Zjednoczonych, nie była powszechnie spotykana na ulicach Adelajdy czy Sydney. Nie miała przeszłości, z którą można by ją porównać, co w pewnym sensie było zaletą. Nikt nie płakał z powodu braku napędu na tylną oś, ponieważ pojazd był zupełnie nowy na tym rynku.
Model z 2013 roku zbudowano na platformie Epsilon II, ale w porównaniu z innymi europejskimi czy amerykańskimi odpowiednikami był znacznie udoskonalony. Jego design ewoluował w kierunku bardziej zaokrąglonej sylwetki z charakterystycznym grillem Holden, który miał chromowaną listwę u góry. Jego opadające reflektory i rzeźbione panele boczne nadawały mu wrażenie większego pojazdu. Zderzak miał dolny grill flankowany przez dwa klosze dla świateł przeciwmgielnych. Z tyłu znajdowały się lampy LED w podwójnym elemencie, inspirowane Chevroletem Camaro.
Wnętrze Malibu charakteryzowało się całkowicie nowym podwójnym projektem kokpitu, który stworzył przyjemne, przestronne i komfortowe środowisko. Zwiększona szerokość pojazdu prowadziła do bardziej przestronnej kabiny. Malibu miało metalowe, chromowane lub drewniane akcenty umieszczone wokół dźwigni zmiany biegów, otaczające centralną konsolę, wokół zestawu wskaźników oraz na drzwiach i kierownicy.