Stworzony jako sportowy samochód z wyglądem zwykłego pracownika, Ute był australijskim odpowiednikiem Chevroleta El Camino i potrafił przyciągnąć tłumy.
Holden zaprojektował Ute jako standardowy pojazd roboczy, pickup do użytku miejskiego z ograniczoną przestrzenią ładunkową i oszczędnymi silnikami pod maską. Ale to tylko część prawdy. Trudno uwierzyć, że ktoś używałby pickup’a o mocy 285 KM do przewożenia swoich narzędzi ogrodniczych po mieście. W 2013 roku Holden wprowadził model Ute oparty na platformie VF, który był produkowany do 2017 roku, kiedy to samochód zszedł z taśmy montażowej.
Ute oparty był na tej samej platformie co najnowsza linia Commodore. Posiadał nowy przód z zaokrąglonymi reflektorami i dużym, heksagonalnym „usta” w dolnej części zderzaka. Podstawowe wersje nie prezentowały żadnych muskułów ani przesadnego stylu, ale przedni spojler nie był również standardem w pojazdach użytkowych.
Wnętrze zdominowane było przez europejski styl deski rozdzielczej oraz lornetkowy zestaw wskaźników. System infotainment miał 7-calowy ekran dotykowy nad centralnym panelem, podobnie jak w europejskich krewnych Holdena (Opel i Vauxhall). Aluminiowe wstawki (srebrny plastik) i gruba kierownica dopełniały sportowy wygląd samochodu, a wysokie fotele z bocznymi podparciami utrzymywały pasażerów na miejscu podczas ostrego pokonywania zakrętów.
Pod maską Holden oferował wybór dwóch silników dla Ute. Podczas gdy mniejsza, 3,6-litrowa wersja była dla tych, którzy nie chcieli rozwalać asfaltu, 6,2-litrowy LS3 w wersji SS zdecydowanie przyciągał wzrok na ulicach.
Holden wprowadził nowoczesne technologie i funkcje do swojego słynnego modelu Ute oraz obniżył rekomendowaną cenę detaliczną (RRP) nawet o 5 500 dolarów w całej gamie.
Podstawowy model, automatyczny Holden Ute z silnikiem 3.6L SIDI V6, ma teraz nową cenę RRP wynoszącą zaledwie 32 990 dolarów, co oznacza spadek o 2 500 dolarów. Standardowo wyposażony jest w luksusowe funkcje, które Holden wprowadził w całej gamie VF, takie jak Auto Park Assist, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, zdalne uruchamianie silnika (tylko modele automatyczne) oraz kamerę tylną.
VF Ute standardowo wyposażony jest także w najlepszy w swojej klasie system informacyjno-rozrywkowy Holden MyLink. Posiada osiem calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, a MyLink oferuje zaawansowane rozpoznawanie głosowe, pełną integrację z iPodem® w tym Siri Eyes Free oraz wbudowaną technologię aplikacji, taką jak Pandora® i Stitcher SmartRadio™.
Holden wprowadził swoją nową technologię pojazdów VF, w tym elektryczny hamulec postojowy z automatycznym zwalnianiem, asystenta ruszania pod górę, kontrolę stabilności przyczepy i zdalne uruchamianie silnika (tylko automatyczne modele) we wszystkich modelach w gamie Ute.
Philip Brook, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu w Holden, powiedział, że oszałamiający design i technologia VF sprawiają, że Holden Ute nie jest tylko pojazdem użytkowym.
„VF oferuje rodzaj technologii użytkowej na światowym poziomie, która na nowo definiuje to, co oznacza prowadzenie 'narzędzi handlowych’. Ute to znacznie więcej niż jego skromne początki – stał się niesamowitym pojazdem w każdym znaczeniu,” powiedział.
„Dla miłośników osiągów Ute stał się ostateczną sportową maszyną z dwoma drzwiami, z połową naszych klientów wybierających model V8. VF Ute oferuje więcej tego, czego ludzie pragną – świetne osiągi, luksusowe funkcje i najnowszą technologię bezpieczeństwa – oraz gorące ceny w całej gamie.”
Holden VF Commodore Ute (2014)
2014 Holden VF Commodore Ute
Pierwszym sportowym modelem w gamie Ute jest model SV6 z manualną skrzynią biegów, którego cena RRP wynosi 32 990 dolarów. Standardowo wyposażony w manualną skrzynię biegów, SV6 napędzany jest przez silnik 3.6L SIDI V6 i posiada znacznie więcej funkcji oraz obniżoną cenę o 5 500 dolarów.
SV6 zyskuje następujące cechy w porównaniu do wysoko wyposażonego modelu podstawowego Holden Ute:
- Alert na martwe pole,
- Alert o ruchu wstecznym,
- Zawieszenie sportowe FE2,
- 18-calowe felgi aluminiowe oraz chromowana końcówka wydechu,
- mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tylko manual),
- sportowy styl nadwozia i sportowe fotele,
- reflektory projekcyjne, LED-owe światła dzienne i
- miękka pokrywa bagażnika.
Z tymi samymi cechami i technologią, słynny model SS Ute dodaje potężny silnik V8 Gen IV o pojemności 6.0L i standardowo wyposażony jest w 6-biegową manualną skrzynię biegów. Nowa cena RRP dla manualnego modelu SS Ute wynosi 38 990 dolarów, co oznacza spadek o 3 500 dolarów w porównaniu do poprzedniego modelu.
Pan Brook powiedział, że Holden stworzył logiczną gamę modeli sportowych Ute, od SS po pożądany model SS V-Series, odzwierciedlającą ofertę sedanów i Sportwagon.
„Obniżyliśmy nową cenę RRP dla SS V-Series o 5 000 dolarów do 42 490 dolarów. To oznacza, że za jedyne 3 500 dolarów klienci mogą dodać nowe 19-calowe felgi, skórzane fotele, nawigację satelitarną, kolorowy wyświetlacz informacji dla kierowcy oraz technologię klucza z czujnikiem dostępu z przyciskiem do uruchamiania,” powiedział.
Na szczycie tabeli wydajności zasiada model SS V Redline. Holden dodał znaczną ilość zaawansowanych nowych funkcji technologicznych, a jednocześnie obniżył cenę RRP dla manualnego modelu SS V Redline Ute o 1 500 dolarów do 48 490 dolarów.
Oprócz cech SS V-Series, Redline dodaje technologię bezpieczeństwa kierowcy taką jak Alert o zderzeniach z przodu, Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu oraz Wyświetlacz Head-up. Redline wprowadza również zaktualizowany sportowy pakiet zawieszenia FE3, hamulce Brembo®, hartowane 19-calowe felgi oraz szersze tylne koła dla lepszej trakcji oraz tryb konkurencyjny z kontrolą startu i ustawieniami toru.
„Jesteśmy bardzo dumni z pracy inżynieryjnej Holdena w całej gamie VF, ale szczególnie w naszych modelach Redline. Przełomowa technologia Commodore i our upgraded Redline zawieszenie absolutnie uczyni z nowego SS V Redline Ute naszą ostateczną australijską maszynę sportową,” powiedział pan Brook.
Dealerzy Holdena mogą teraz przyjmować zamówienia na modele VF Ute, a produkcja rusza jeszcze w tym miesiącu.
Najważniejsze informacje o Ute:
- Silnik 3.6L SIDI V6
- 6 poduszek powietrznych (podwójne przednie dla kierowcy i pasażera, boczne i kurtynowe)
- ECS, ABS i TCS
- Dwustrefowa klimatyzacja
- Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy (EPS)
- Auto Park Assist
- Kamera tylna
- Asystent parkowania z przodu i z tyłu
- Automatycznie zwalniany hamulec postojowy
- Asystent ruszania pod górę
- Kontrola stabilności przyczepy
- Zdalne uruchamianie pojazdu (tylko modele automatyczne)
- Ulepszony wyświetlacz wielofunkcyjny (monochromatyczny) z:
- Menu informacji o pojeździe
- Menu informacji o trasie
- Menu zużycia paliwa
- Ostrzeżenia/wiadomości
- System infotainment Holden MyLink z 8″ ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości
- Wbudowane aplikacje, w tym Pandora® i Stitcher SmartRadio™
- Odtwarzacz CD z możliwością MP3
- Pełna integracja z iPodem® w tym Siri Eyes Free oraz dostęp do playlist, artystów, albumów, utworów i gatunków przez ekran dotykowy
- Ulepszone rozpoznawanie głosowe: połączenia telefoniczne, radio, nawigacja, kontrola audio dla smartfona/iPodu®/MP3 lub USB
- Strumieniowe przesyłanie dźwięku przez Bluetooth® i gniazdo wejściowe AUX
Najważniejsze informacje o SV6 i SS Ute w porównaniu do Ute:
- Silnik 3.6L SIDI V6 (SV6) oraz silnik Gen IV V8 o pojemności 6.0L i podwójny wydech (SS)
- Sportowe zderzaki z przodu i z tyłu
- 18-calowe felgi aluminiowe (4)
- Reflektory projekcyjne i LED-owe światła dzienne
- Fotele sportowe z materiału Sportec/tkaniny
- Alert na martwe pole (opcjonalnie w Ute)
- Alert o ruchu wstecznym (opcjonalnie w Ute)
- Chromowana końcówka wydechu
- Miękka pokrywa bagażnika
Najważniejsze informacje o SS V Series Ute w porównaniu do SS:
- Silnik Gen IV V8 o pojemności 6.0L w standardzie
- Fotele skórzane
- 19-calowe felgi aluminiowe (4)
- Technologia klucza z czujnikiem z przyciskiem do uruchamiania
- Przednie światła przeciwmgielne
- Kolorowy cyfrowy wyświetlacz: menu informacji o pojeździe, menu informacji o trasie, menu zużycia paliwa, ostrzeżenia/wiadomości
- Nawigacja satelitarna z kolorowym mapowaniem, aktualizacjami ruchu drogowego, zarządzaniem ruchem i punktami zainteresowania
- Oświetlenie w nogach
- Odtwarzanie DVD (możliwe tylko w czasie postoju)
Najważniejsze informacje o SS V Redline w porównaniu do SS V: