HONDA Airwave 2005-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Airwave 2005-2010

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Airwave 2005-2010

Wprowadzony w kwietniu 2005 roku, model Airwave był przedłużoną wersją Hondy Fit/Jazz i stanowił inteligentną alternatywę dla kompaktowych minivanów w kształcie crossovera, łącząc małe MPV z kompaktowymi kombi.

Honda postanowiła zastosować nowe podejście na rynku, starając się rozszerzyć swoją ofertę o pojazd wielofunkcyjny. Producent samochodów miał nadzieję, że sprzedadzą go taksówkarzom lub przedsiębiorcom, ponieważ Airwave oferował zarówno przestrzeń wewnętrzną, jak i możliwość przewozu pięciu pasażerów.

Jako że był oparty na tej samej platformie co Honda Fit/Jazz, prezentował podobny przedni zderzak z podłużnymi reflektorami po bokach małego grilla nad zderzakiem. Jego V-kształtny grill z trzema poziomymi szczelinami miał na celu zrobienie dobrego wrażenia na klientach, a także był ozdobiony chromowanym wykończeniem. Z boku, przyciemnione słupki B, C i D sprawiały wrażenie znacznie większego pojazdu.

Wnętrze samochodu zostało wyposażone w dwa fotele kubełkowe z przodu oraz kanapę dla trzech osób z tyłu, z systemem składania 60/40. Pojemność bagażnika mogła osiągnąć 473 litry (16,7 stopy sześciennej), a dostęp do niego możliwy był dzięki największym w swojej klasie drzwiom bagażnika. Reszta kabiny oparta była na tej samej linii Fit/Jazz, ale miała także nietypową opcję. Oba fotele przednie mogły być oparte, z demontowanymi podłokietnikami, tworząc przestrzeń do spania wewnątrz samochodu.

Pod maską Honda zamontowała silnik o pojemności 1,5 litra wyposażony w technologię VTEC. Standardowe wersje miały napęd na przednie koła, ale producent oferował również technologię 4WD w czasie rzeczywistym.

7 KWIETNIA 2009

Honda przedstawia całkowicie nowego Airwave, kompaktowego wagonu

TOKIO, Japonia, 7 kwietnia 2005 – Firma Honda Motor Co., Ltd. ogłosiła dzisiaj debiut modelu Airwave, całkowicie nowego kompaktowego wagonu o pojemności 1,5 litra, który może poszczycić się najlepszą w swojej klasie pojemnością bagażnika, praktycznymi możliwościami aranżacji wnętrza w kompaktowej obudowie oraz dużym szklanym „Sky Roof”, które zapewnia ekscytujące uczucie otwartej przestrzeni. Nowy Airwave trafi do sprzedaży 8 kwietnia 2005 roku w salonach samochodowych Hondy w całej Japonii.

Airwave L Sky Roof (FF)

Airwave został zaprojektowany w oparciu o koncepcję „nowej fali kompaktów” – nowy pomysł na kompaktowe samochody, które pełnią funkcję modnego komponentu stylu życia dla młodych klientów, którzy cenią swoje indywidualne preferencje ponad jeden styl.

Aby osiągnąć zarówno przestronną kabinę pasażerską, jak i bagażnik o najlepszej w swojej klasie pojemności, Airwave wykorzystuje oryginalny układ zbiornika paliwa Honda w centralnym położeniu. W połączeniu z wygodnym niskim podłogą, umożliwia to także różnorodne aranżacje siedzeń. Sky Roof z dużym otwarciem dostarcza uczucie otwartej przestrzeni, a rozległy szklany obszar, który płynnie sięga od przedniej szyby po dach, zwiększa stylowość zewnętrzną.

Airwave wyposażony jest w silnik VTEC o pojemności 1,5 litra, który zapewnia wystarczającą moc do przyjemnej, ekscytującej jazdy. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów Honda Multimatic S, oferuje płynną akcelerację przy wysokim momencie obrotowym i wydajności przy średnich do wysokich prędkościach, przy jednoczesnej oszczędności paliwa na poziomie 18,0 km/l. Wszystkie poziomy wyposażenia Airwave przekraczają japońskie normy dotyczące oszczędności paliwa na rok 2010 o 5% i otrzymały certyfikację japońskiego Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury i Transportu jako Pojazdy o Niskiej Emisji, z poziomami emisji 75% poniżej wymagań norm z 2005 roku, co czyni je kwalifikującymi się do preferencyjnych ulg podatkowych na zieloną energię.

Nazwa Airwave sugeruje płynące powietrze lub wiatr i została wybrana, aby opisać ten odświeżający, pobudzający pojazd o wysublimowanym stylu oraz jasnym, przestronnym wnętrzu, które promuje uczucie jedności z naturą.

Kluczowe cechy

Pakowanie i użyteczność

·Układ zbiornika paliwa w centralnej pozycji, który umieszcza zbiornik pod przednim siedzeniem, skutkuje niską, płaską podłogą i wszechstronnymi aranżacjami siedzeń, tworząc przestronną kabinę pasażerską i bagażnik.

·Łatwe w obsłudze fotele ULTR oferują cztery tryby aranżacji siedzeń:

Tryb użyteczności
Tylne siedzenia dzielone w proporcji 6:4 są wyposażone w mechanizm obniżania, który umożliwia przejście do bagażnika o wysokości 1,810 mm z jedną szybką operacją – nie ma potrzeby demontażu zagłówków.

Tryb długi
Oprócz trybu użyteczności, przednie siedzenie pasażera można całkowicie położyć, tworząc wystarczającą przestrzeń dla przedmiotów o długości do 2,700 mm.

Tryb wysoki
Poduszki siedzeń tylnych podnoszą się, tworząc dodatkową przestrzeń ładunkową o wysokości 1,250 mm – wystarczająco dużą, by się przebrać.

Tryb relaksu
Demontaż przednich zagłówków i całkowite pochylenie oparć siedzeń tworzy wystarczającą przestrzeń, aby wyciągnąć nogi i zrelaksować się. Podczas przerw w jeździe pasażerowie mogą wygodnie położyć się i podziwiać krajobraz przez Sky Roof.

·W pełni uwzględniono również komfort siedzeń tylnych, z najlepszym w swojej klasie odstępem tandemowym wynoszącym 985 mm, co tworzy przestronną atmosferę dla pasażerów.

·Niska podłoga, możliwa dzięki układowi centralnego zbiornika, skutkuje wysokością bagażnika wynoszącą tylko 520 mm nad ziemią, co ułatwia załadunek i rozładunek bagażu. Jednocześnie niska podłoga zapewnia maksymalną pojemność bagażnika na poziomie 473 litrów.

Design
Wnętrze

·Koncepcja „przestronnej kabiny” zapewnia komfortową przestrzeń, która sprawia, że pasażerowie czują się, jakby podróżowali w powietrzu, z ekscytującym uczuciem wolności. Rozległe szklane Sky Roof tworzy uczucie uwolnienia w dowolnym czasie i miejscu, niezależnie od klimatu czy pory roku.

·Duże okno Sky Roof o wymiarach 1,110 mm długości i 770 mm szerokości łączy szkło prywatne, aby zredukować jasne światło, oraz szkło UV-kut, które ma doskonałe właściwości izolacyjne, w pełni chroniąc pasażerów przed promieniowaniem ultrafioletowym i ciepłem słońca. Dodatkowo, elektryczna zasłona otwiera się i zamyka w trzech etapach za pomocą przycisku, pozwalając pasażerom dostosować rozmiar otwarcia.

·Przednie siedzenia mają kształt, który naturalnie i głęboko obejmuje obszar lędźwiowy, z miękką środkową częścią i mocniejszymi bokami, co zapewnia odpowiednie połączenie miękkiego komfortu i mocnego wsparcia. Z tyłu również uwzględniono grubość poduszek i wysokość oparć, aby połączyć komfort na wyższym poziomie z funkcjonalnością wszechstronnych aranżacji siedzeń ULTR.

·Tablica rozdzielcza została zaprojektowana w motywie ptaka z rozpostartymi skrzydłami, tworząc relaksujący obraz dwóch nakładających się warstw skrzydeł. Jednocześnie, dwu-tonowy kolor linii skrzydła płynie na boki, aby osiągnąć zaokrąglony design, który wyraża zarówno uczucie uwolnienia, jak i bezpieczeństwa.

·Wskaźnik prędkości, obrotomierz, wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury oraz wskaźnik zmiany trybu 7-biegowego*12 są rozmieszczone jako pięć niezależnych, samopodświetlających się wskaźników. Wskaźniki wykorzystują cylindryczny design wzorowany na rurach wydechowych rakiety lub silnika odrzutowego, aby zwiększyć sportowy nastrój wnętrza.

·Wnętrze dostępne jest w dwóch schematach kolorystycznych: jeden to dwutonowy kolor czarny i jasny tytan, z czarnym na górze i jasnym tytanem na dole, podczas gdy drugi to sportowy kolor czarny monotonalny. Obie schematy kolorów mogą być swobodnie łączone z ośmioma kolorami nadwozia.

Design zewnętrzny

·Stworzony w oparciu o koncepcję „inteligentnego, dynamicznego” designu, zewnętrzna linia Airwave prezentuje swobodną formę do stylowego miejskiego podróżowania. Sky Roof tworzy ciągły szklany obszar od przedniej szyby po dach, co daje efekt szklistego widoku, oferując pasażerom piękny widok na niebo.

·W widoku przednim, zderzak gładko przechodzi w boki pojazdu, tworząc zaokrąglony wygląd, podczas gdy odważny, chromowany grill przedni dodaje solidności.

·Widok tylny prezentuje ten sam solidny wygląd, co widok przedni, podczas gdy tylne boczne okno łączy go w sportową sylwetkę z stabilnym wyrazem.

·Widok boczny, głęboko rzeźbiona linia charakterystyczna produkuje skuteczny kształt klinowy, oferując napięty, ale solidny wyraz wyrażający dynamiczny ruch.

·Dostępnych jest osiem kolorów nadwozia, w tym nowy kolor: Chiffon Green Metallic.

Wydajność
Silnik i skrzynia biegów

·Silnik VTEC o pojemności 1,5 litra zapewnia zrównoważoną wydajność względem ochrony środowiska, z przyjemną, płynna akceleracją aż do wysokich obrotów oraz najlepszą w swojej klasie oszczędnością paliwa wynoszącą 18,0 km/l.
1,5-litrowy silnik VTEC
Maksymalna moc: 81 kW (110 PS)
Maksymalny moment obrotowy: 143 N-m (14,6 kg-m)*13

·Airwave wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów Honda Multimatic S, która reaguje na różnorodne sytuacje, od jazdy po mieście po aktywności na świeżym powietrzu. Aby zwiększyć przyjemność z jazdy, modele L i L Sky Roof są również wyposażone w tryb 7-biegowy, aby kierowca mógł cieszyć się odczuciem manualnej zmiany biegów, wraz z wskaźnikiem zmiany biegów, który pokazuje zmiany biegów dokonane za pomocą manetek.

·Dostępny jest również lekki, kompaktowy, działający w czasie rzeczywistym napęd na cztery koła we wszystkich typach.

Podwozie

·Zawieszenie wykorzystuje nową konstrukcję z kolumnami z przodu i tylnym zawieszeniem z układem belki tordyjnej w kształcie H. Osiągnięto elastyczną reakcję i stabilne pokonywanie zakrętów dzięki regulacji wysokości środkowego punktu obrotu oraz optymalizacji przyczepności, co tworzy wygodną, stabilną jazdę, czującą się komfortowo i bezpiecznie dla wszystkich pasażerów.

·System hamulcowy zapewnia niezawodną moc hamowania, nawet gdy samochód jest obciążony bagażem. Czternastocalowe wentylowane tarcze hamulcowe z przodu są połączone z cylindrami głównymi 7+8-calowymi, które zapewniają lżejszy docisk pedału i mocne hamowanie przy jednoczesnej doskonałej efektywności przestrzennej.

·Środki zmniejszające hałas obejmują materiały izolacyjne, które są efektywnie rozmieszczone, aby zminimalizować hałas drogowy pomimo ograniczeń wynikających z niskiej podłogi, podczas gdy mocowania silnika zostały usztywnione, aby uzyskać cichy, ale przyjemny dźwięk silnika.

·Aby pomieścić sky roof i największą w swojej klasie pokrywę bagażnika (1130 mm szerokości i 855 mm wysokości otwarcia) bez poświęcania sztywności nadwozia, wokół całego obwodu każdego otworu zastosowano zamknięte ramy przekrojowe. Materiały wzmacniające zostały dodane do rdzenia w stylu Monaca z zachodzącymi na siebie przednimi i tylnymi sekcjami, aby osiągnąć moc i sztywność bez konieczności zwiększania grubości przekroju.

Wydajność bezpieczeństwa

·ABS z EBD (elektroniczna dystrybucja siły hamowania) oraz asystent hamowania (który zwiększa nacisk na pedał) są standardem we wszystkich wersjach, a także wysoko umieszczone diody LED tylnego światła hamowania, które zwiększają widoczność dla kierowców pojazdów z tyłu.

·Orignalna technologia G-CON (G-force Control) Hondy została zastosowana, aby stworzyć nadwozie z projektowaniem bezpieczeństwa przy kolizji, które wytrzyma zderzenie czołowe z prędkością 55 km/h, zderzenie boczne przy prędkości 55 km/h oraz zderzenie tylne z prędkością 50 km/h. Aby jeszcze bardziej poprawić bezpieczeństwo w rzeczywistych warunkach kolizji, Honda wdrożyła własny program testowania kolizji pojazdów z własnymi, niezależnie ustalonymi standardami. To testowanie kolizji jest znacznie bardziej wymagające niż tradycyjne testy, w których samochód zderza się z nieruchomą przeszkodą. Projekt bezpieczeństwa Airwave spełnia nawet te surowe wymagania testowe.

·Wszystkie wersje są wyposażone w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa ELR z naciągaczami, a także naciągacze na pasy biodrowe dla obu przednich siedzeń. Wszystkie siedzenia tylne, w tym siedzenie środkowe, są wyposażone w 3-punktowe pasy ELR/ALR (mechanizm zabezpieczający fotelik dla dziecka) i zagłówki, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa również na tylnych siedzeniach.

·Nadwozie z systemem redukcji obrażeń pieszych zawiera maskę, zderzak przedni i inne elementy zaprojektowane tak, aby pochłaniały uderzenia w głowę i dolne kończyny pieszych w przypadku kolizji, zmniejszając ciężkość obrażeń. Projekt ten uzyskał certyfikację japońskiego Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury i Transportu, potwierdzającą zgodność z rządowymi standardami ochrony głowy pieszych, które wejdą w życie we wrześniu 2005 roku.

Wydajność ekologiczna

·Zmieniony kształt kolektora wydechowego dla szybszego ogrzewania katalizatora, przemieszczenie czujnika O2 w celu poprawy wydajności pomiaru i inne środki prowadzą do mniejszej emisji zanieczyszczeń. Wszystkie wersje zostały certyfikowane przez japońskie Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury i Transportu jako mające poziom emisji 75% niższy od wymagań norm z 2005 roku.

·Oszczędność paliwa została zwiększona dzięki takim środkom, jak optymalizacja momentu zapłonu silnika oraz gładsze powierzchnie wału krzywkowego w celu zmniejszenia tarcia. Wszystkie wersje przekraczają japońskie rządowe normy oszczędności paliwa na 2010 rok o 5%.

·Użycie ołowiu zostało zredukowane do mniej niż 10% poziomów z 1996 roku.

·Użycie chromowania sześciowartościowego zostało zredukowane, a jego całkowita eliminacja jest ostatecznym celem. Jego użycie zostało już wyeliminowane w przewodach paliwowych, uchwytach i innych elementach.

1.5L CVT AWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1496 Cm3
Moc81 Kw @ 5800 Rpm
110 Hp @ 5800 Rpm
109 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy106 Lb-Ft @ 4800 Rpm
143 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Prędkość maksymalna103 Mph (166 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65R14 86S
Długość171.3 In (4351 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość59.3 In (1506 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.3/56.9 In (1
Rozstaw osi100.4 In (2550 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2690 Lbs (1220 Kg)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2138 G/Km

1.5L CVT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1496 Cm3
Moc81 Kw @ 5800 Rpm
110 Hp @ 5800 Rpm
109 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy106 Lb-Ft @ 4800 Rpm
143 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Prędkość maksymalna104 Mph (167 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65R14 86S
Długość171.3 In (4351 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość59.3 In (1506 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.3/56.9 In (1
Rozstaw osi100.4 In (2550 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2557.8 Lbs (1160 Kg)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2133 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.