Honda zastosowała inne podejście na swoim rodzimym rynku, wprowadzając model Avancier jako sportową wersję kombi szóstej generacji Accorda.
Japońscy producenci samochodów są znani z testowania swoich produktów na krajowym rynku przed ich eksportem. Istnieje wiele przykładów takich działań. Czasami efekty nie były zadowalające, więc producenci porzucali projekty i nigdy więcej o nich nie wspominali, jak miało to miejsce w przypadku Hondy Avancier z 1999 roku.
Od zewnątrz samochód charakteryzował się parą świateł, które wyglądały jakby pochodziły z modelu Civic i zostały przystosowane do Avancier. Jego dwie chromowane listwy w grillu miały na celu zrobienie dobrego wrażenia, podczas gdy nachylona osłona podwozia sugerowała sportowy charakter pojazdu. Jedną z najbardziej nietypowych cech samochodu był podwójny boczny szyb z klapy tylnej, z jedną szybą na górze, a następnie nachyloną tylną szybą. Przypominał model Accord Aero Deck z 1985 roku, który miał trzy drzwi, w przeciwieństwie do Avancier, który był dostępny tylko jako pięciodrzwiowe kombi.
Wnętrze zostało zaprojektowane specjalnie dla modelu Avancier. Z przodu centralny panel sięgał aż do podłogi, ale ponieważ nie było konsoli środkowej, pasażerowie mogli swobodnie przechodzić z jednej strony samochodu na drugą. Z rozciągającym się nad centralnym panelem zestawem wskaźników, Avancier naśladował wnętrze minivana, ale w mniejszej formie. Z tyłu producent zamontował ławkę dla trzech osób oraz płaską podłogę.