Pierwszym prawdziwym sukcesem japońskiego producenta była pierwsza generacja Honda Civic, która była produkowana w latach 1972-1979.
Civic z 1972 roku bazował na modelu Honda N600, jednak długość, szerokość, wysokość oraz rozstaw osi zostały zwiększone, a pojemność silnika podwojona, osiągając wartość 1169 cm³.
W 1974 roku Honda zmodernizowała model, wyposażając go w większy silnik oraz nową 5-biegową skrzynię manualną. Silnik osiągał moc 75 KM. W 1978 roku odświeżono wygląd Civic.
Podstawowe modele były wyposażone w standardowe winylowe fotele, regulowane fotele kubełkowe oraz deski rozdzielcze z akcentami drewnopodobnymi. Wśród opcji dodatkowych znajdowały się klimatyzacja oraz skrzynia Hondamatic, która w rzeczywistości była 2-biegową skrzynią półautomatyczną.
Mała Honda ważyła zaledwie 680 kg i charakteryzowała się dobrym zużyciem paliwa.
Druga generacja Civic została wydana w 1979 roku na rok 1980. Wówczas oferowano 2 opcje silnikowe: silnik o mocy 55 KM o pojemności 1300 cm³ oraz 1500 cm³ rozwijający moc 67 KM.
Zmodyfikowano także wygląd zewnętrzny, nowy Civic był większy i bardziej kanciasty. Oferowano 3 różne opcje skrzyni biegów: 4-biegową manualną dla modeli podstawowych, 5-biegową manualną oraz oczywiście Hondamatic.